[NB] Kierownica i naba
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Blade, coś tam zrobiłem.
Złożone, działa trąbi, skręca, a kierunki odbijają jak fabryczne
Kostkę od klaksonu zostawiłem, nie chciałem jej obcinać w razie gdybym wracał kiedyś do serii/lub ktoś inny. Więc może to wygląda niechlujnie ale działa i pewnie się trzyma.
A to blaszka do styku. Zrobiona z "szeli" wyprostowanej. Na końcówce dałem śrubkę z okrągłym łebkiem. Styka idealnie i nic nie trze.
Na zdjęciu poniżej widać lepiej. Wykorzystałem fabryczny otwór i wkręt. Były trzy takie, są to punkty w których przykręcone było to obrotowe coś co jest pod poduchą fabrycznie.
Pod szelą jest przewód zakończony oczkiem, który idzie do wtyczki.
Pozdr.
DEX
Złożone, działa trąbi, skręca, a kierunki odbijają jak fabryczne
Kostkę od klaksonu zostawiłem, nie chciałem jej obcinać w razie gdybym wracał kiedyś do serii/lub ktoś inny. Więc może to wygląda niechlujnie ale działa i pewnie się trzyma.
A to blaszka do styku. Zrobiona z "szeli" wyprostowanej. Na końcówce dałem śrubkę z okrągłym łebkiem. Styka idealnie i nic nie trze.
Na zdjęciu poniżej widać lepiej. Wykorzystałem fabryczny otwór i wkręt. Były trzy takie, są to punkty w których przykręcone było to obrotowe coś co jest pod poduchą fabrycznie.
Pod szelą jest przewód zakończony oczkiem, który idzie do wtyczki.
Pozdr.
DEX
Łopata. Mam do was dwa pytania.
Czy taka naba podejdzie do NBfl ? http://allegro.pl/naba-adapter-kierowni ... 70899.html
Nie chce wydawać 220zł na MOMO, a ta wygląda dosyć solidnie. Poza tym i tak nie mogę nigdzie znaleźć innych krótkich.
Druga sprawa. W przypadku kiery zastanawiam się nad czymś takim: http://rrs-direct.pl/product-pol-29841- ... -65mm.html albo nad QSP o podobnych parametrach, aczkolwiek te QSP nawet na zdjęciach wyglądają dużo tandetniej.
W internetach wyczytałem, że przy zmianie kiery na niestandardową trzeba mieć na nią jakąś homologację, żeby niebiescy nie pożyczali przy każdej okazji dowodu. Jak to jest - czy kiery pokroju RRS, QSP takie homologacje posiadają ?
Czy taka naba podejdzie do NBfl ? http://allegro.pl/naba-adapter-kierowni ... 70899.html
Nie chce wydawać 220zł na MOMO, a ta wygląda dosyć solidnie. Poza tym i tak nie mogę nigdzie znaleźć innych krótkich.
Druga sprawa. W przypadku kiery zastanawiam się nad czymś takim: http://rrs-direct.pl/product-pol-29841- ... -65mm.html albo nad QSP o podobnych parametrach, aczkolwiek te QSP nawet na zdjęciach wyglądają dużo tandetniej.
W internetach wyczytałem, że przy zmianie kiery na niestandardową trzeba mieć na nią jakąś homologację, żeby niebiescy nie pożyczali przy każdej okazji dowodu. Jak to jest - czy kiery pokroju RRS, QSP takie homologacje posiadają ?
Ogólnie nie ma chyba baby która podejdzie do NBFL bez rzeźby, chyba że bez klaksonuwysokość jesz (trzeba dorobić jakiś drucik)
W ulubionym sklepie na skraju masz nabe za 75 zł, chyba to jest standardowa wysokość a o policji to jeszcze nie słyszałem żeby się przyczepili. Myślę że jak to schludnie będzie zamontowane to raczej nie zwrócą uwagi
W ulubionym sklepie na skraju masz nabe za 75 zł, chyba to jest standardowa wysokość a o policji to jeszcze nie słyszałem żeby się przyczepili. Myślę że jak to schludnie będzie zamontowane to raczej nie zwrócą uwagi
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja teraz zamawiałem nabe bezpośrednio na aliexpress. Będzie za 2 tyg. Jak poczekasz to powiem Ci jak z jakością. Cena 38zl nowa i to to samo co na zdjęciach powyżej.
Co do kierownicy to będę miał ją w rękach (rrs) we wtorek i dam Ci znać ale słyszałem że jakość jest lepsza niż tańszych omp czy sparco.
Co do kierownicy to będę miał ją w rękach (rrs) we wtorek i dam Ci znać ale słyszałem że jakość jest lepsza niż tańszych omp czy sparco.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Johnson pisze:Nie chce wydawać 220zł na MOMO
Na OLX upolowałem używkę za połowę tej ceny . Gość co sprzedawał dowiózł mi pod same biuro . Naba to w sumie naba, ale największą przewagą takiej momo jest to, że ma strefę zgniotu (nie jest to wytoczone z jednego kawałka metalu).
Johnson pisze:W internetach wyczytałem, że przy zmianie kiery na niestandardową trzeba mieć na nią jakąś homologację, żeby niebiescy nie pożyczali przy każdej okazji dowodu. Jak to jest - czy kiery pokroju RRS, QSP takie homologacje posiadają ?
Moja Lico, która raczej jest kierą pro - bo to Sparco z innym znaczkiem, nawet pakowane w pudełka z logo Sparco, to homologacji chyba nigdzie nie ma oznaczonej. Albo nie wiem gdzie jej szukać. Zresztą pierwsze słyszę o homologacjach na kierownicę.
Moja 10th Anniversary
czester_ pisze:Co do kierownicy to będę miał ją w rękach (rrs) we wtorek i dam Ci znać
Byłbym wdzięczny, bo przede wszystkim boje się, żeby nie była to jakaś plastelina
Jarri pisze:Na OLX upolowałem używkę za połowę tej ceny . Gość co sprzedawał dowiózł mi pod same biuro . Naba to w sumie naba, ale największą przewagą takiej momo jest to, że ma strefę zgniotu (nie jest to wytoczone z jednego kawałka metalu)
Jakakolwiek z przeznaczeniem 'dla Mazdy' będzie pasować ?
Jarri pisze:Zresztą pierwsze słyszę o homologacjach na kierownicę.
Wiesz, to trochę jak z homologacją na żarówkę. Teoretycznie powinna być, ale w większości przypadków wszyscy mają to w dupie Jedyne czego ja chciałbym uniknąć to sytuacja, w której np. ubezpieczyciel nie chce mi wypłacić odszkodowania, bo nie mam homologacji na istotny element układu kierowniczego. I o ile łatwo jest udowodnić, że żarówka bez homologacji nie miała raczej wpływu na ewentualny wypadek, to z kierownicą może już nie być równie wesoło. Gdzieś jeszcze dzisiaj wyczytałem, że na badaniu technicznym potrafią sprawdzać homologację naby..
Ale tak generalnie to pytam tylko dla świętego spokoju, bo i tak nie wywalę 900zł na sparco, żeby mieć stempel
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Johnson pisze:Byłbym wdzięczny, bo przede wszystkim boje się, żeby nie była to jakaś plastelina
RRS to nie plastelina, jeśli o to Ci chodzi to w rękach się nie gnie. Bardziej chcę zobaczyć jak wygląda jakość materiałów w porównianiu do omp, sparco.
Natomiast jeśli nie zależy Ci na marce to miałem w rękach te kierownice poniżej jak również słyszałem o nich dobre opinie od KJS-owców. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić jeśli chodzi o jakość wykonania. Kierownica jest bardzo sztywna, nie ma mowy o jakimś jej wyginaniu. Wykończona jest bez rewelacji ale poprawnie.
http://allegro.pl/sportowa-kierownica-z ... 66797.html
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
tfutfu99 pisze:Johnson pisze:Jakakolwiek z przeznaczeniem 'dla Mazdy' będzie pasować ?
Dołączę do pytania bo też mnie to nurtuje.
z tego co wiem to tak ogolnie pisza ze do 323 wiec i do mx5
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Byłem z rańca w sklepie 'tuningowym' w raszynie. Oglądałem tą (albo podobną) kierę:
I faktycznie jest bardzo solidna. Tam kosztuje 150zł. Sprzedawca twierdził nawet, że to dokładnie z tej samej fabryki co RRS, tylko bez znaczka, ale do tego już ciężko mi się odnieść, bo RRS w ręku nie miałem.
Co do homologacji. Żadna kierownica z odsadzeniem nie posiada homologacji drogowej, nie zależnie czy to chinol za 70zł, czy sparco za 1000. Homologację drogową miewają kiery bez odsadzenia, ale zazwyczaj tylko te droższe.
Powiedzieli mi, że teoretycznie z takimi kierownicami można nie przejść badania technicznego itd. itp., aczkolwiek przepisy jeśli chodzi o układ kierowniczy są dosyć skomplikowane i teoretycznie homologowany jest cały układ, a nie jego poszczególne elementy, bo na standardowej kierze też podobno nigdzie nie jest homologacja wyklepana. Czyli jak ze wszystkimi modami w aucie: jak ktoś będzie chciał się przyczepić to się przyczepi, ale ogólnie powinno być ok.
czester_ pisze:http://allegro.pl/sportowa-kierownica-z ... 66797.html
I faktycznie jest bardzo solidna. Tam kosztuje 150zł. Sprzedawca twierdził nawet, że to dokładnie z tej samej fabryki co RRS, tylko bez znaczka, ale do tego już ciężko mi się odnieść, bo RRS w ręku nie miałem.
Co do homologacji. Żadna kierownica z odsadzeniem nie posiada homologacji drogowej, nie zależnie czy to chinol za 70zł, czy sparco za 1000. Homologację drogową miewają kiery bez odsadzenia, ale zazwyczaj tylko te droższe.
Powiedzieli mi, że teoretycznie z takimi kierownicami można nie przejść badania technicznego itd. itp., aczkolwiek przepisy jeśli chodzi o układ kierowniczy są dosyć skomplikowane i teoretycznie homologowany jest cały układ, a nie jego poszczególne elementy, bo na standardowej kierze też podobno nigdzie nie jest homologacja wyklepana. Czyli jak ze wszystkimi modami w aucie: jak ktoś będzie chciał się przyczepić to się przyczepi, ale ogólnie powinno być ok.
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Na tyle mojej Lico jest:
"07 07
MADE IN ITALY"
oraz na lewym ramieniu 7 cyfrowy numer, wyglądający jak numer seryjny.
"07 07
MADE IN ITALY"
oraz na lewym ramieniu 7 cyfrowy numer, wyglądający jak numer seryjny.
Moja 10th Anniversary
Dzięki za patent u mnie już działa
To teraz ja mam kilka pytań, jeśli można:
1. Kierownica - lepiej kupić używaną ale markową czy nową ale replikę lub coś niedrogiego w granicach 100-200pln?
2. Naba - totalnie laickie pytanie - czy jeśli kupię tzw. na allegro "naba + quick release" to standardowej naby, choćby znanej MOMO 5702 już nie potrzebuję? Czy musi być i naba i QR?
I jeśli naba to koniecznie MOMO czy taką po 80PLN?
3. Jeśli QR to faktycznie minimum Q1 Spec od 200PLN i w górę czy jakieś "cudo" z allegro po 80-100PLN też się nada?
Jeżdżę dość agresywnie ale nie latam po torach co weekend, więc eksploatuję Miatę bardzo umiarkowanie w gruncie rzeczy.
4. Najważniejsze pytanie - czy jest ktoś z okolic Bydgoszczy lub Poznania kto by dopuścił się takiego modu w mojej Miacie, oczywiście odpłatnie, aczkolwiek w granicach rozsądku i koleżeństwa?
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.
1. Kierownica - lepiej kupić używaną ale markową czy nową ale replikę lub coś niedrogiego w granicach 100-200pln?
2. Naba - totalnie laickie pytanie - czy jeśli kupię tzw. na allegro "naba + quick release" to standardowej naby, choćby znanej MOMO 5702 już nie potrzebuję? Czy musi być i naba i QR?
I jeśli naba to koniecznie MOMO czy taką po 80PLN?
3. Jeśli QR to faktycznie minimum Q1 Spec od 200PLN i w górę czy jakieś "cudo" z allegro po 80-100PLN też się nada?
Jeżdżę dość agresywnie ale nie latam po torach co weekend, więc eksploatuję Miatę bardzo umiarkowanie w gruncie rzeczy.
4. Najważniejsze pytanie - czy jest ktoś z okolic Bydgoszczy lub Poznania kto by dopuścił się takiego modu w mojej Miacie, oczywiście odpłatnie, aczkolwiek w granicach rozsądku i koleżeństwa?
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ad1. O tym było już dużo. Opisywalismy te tanie jak i droższe. Poszukaj.
Ad2. Może być nawet sama naba. Nie widziałem gotowych dobrych zestawów na allegro. Musiałbyś coś pokazać. Ja kupiłem nabe na aliexpress za 36zl i złego słowa nie powiem. Dodatkowo nie musiałem demontowac ślimaka jak w przypadku momo.
Ad3. Z tego co czytałem wszystkie te tanie QR są beznadziejne. Lepiej dołożyć lub nie kupić wcale.
Ad2. Może być nawet sama naba. Nie widziałem gotowych dobrych zestawów na allegro. Musiałbyś coś pokazać. Ja kupiłem nabe na aliexpress za 36zl i złego słowa nie powiem. Dodatkowo nie musiałem demontowac ślimaka jak w przypadku momo.
Ad3. Z tego co czytałem wszystkie te tanie QR są beznadziejne. Lepiej dołożyć lub nie kupić wcale.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Re: Ad2: Czyli jeśli z QR to potrzebuję zestaw kierownica + naba + QR, tak? QR nie zastępuje naby? Sorry za laicyzm.
Re: Ad3: A takie QR? Spoko, niespoko?
http://allegro.pl/naba-rozpinka-kierown ... 62928.html
http://allegro.pl/naba-rozpinka-kierown ... 22199.html
http://allegro.pl/quick-release-slim-ci ... 34041.html
Re: Ad3: A takie QR? Spoko, niespoko?
http://allegro.pl/naba-rozpinka-kierown ... 62928.html
http://allegro.pl/naba-rozpinka-kierown ... 22199.html
http://allegro.pl/quick-release-slim-ci ... 34041.html
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
QR idzie na nabę... takową możesz mieć dowolną (pod Nardi lub Momo) ze względu na uniwersalność otworów na QR (pasuje pod większość nab).
D1 jest ok. Chyba obok Japonii to nawet nie leżał, ale mam od jakiegoś czasu i jestem zadowolony.
Uważałbym na tego slima.
D1 jest ok. Chyba obok Japonii to nawet nie leżał, ale mam od jakiegoś czasu i jestem zadowolony.
Uważałbym na tego slima.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Slimy są kiepskie. Nie jeden film na yt o tym powstał
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Witam. Zmieniłem kiere w nb 1999 rok. Wszystko ogarnięte, tylko nie wiem jaki musi być rezystor zamiast jaska, ile Ohm. Nie chcę usuwać/zaklejac diody, bo chcę mieć przynajmniej sprawną poduszkę pasażera, raz na jakiś czas ktoś ze mną jeździ
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Ok 3,3 ohm. Wlasnie u siebie w NA wlutowalem pod kiera i nie mryga.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
pytanie czy ta naba będzie pasować do NB? i nie będzie problemu z kierunkami, czy trzeba coś przerabiać?
https://allegro.pl/oferta/naba-momo-maz ... 8378383120
https://allegro.pl/oferta/naba-momo-maz ... 8378383120