[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

22 lut 2015, 18:06

Zresetowałem ECU metodą zdjęcie klema + naciskanie na hamulec i czekanie około 30 minut.
Bez zmian.
A czy można sam licznik jakoś zresetować?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2015, 22:04

To jest chyba reset licznika. Ja bym po pierwsze sprawdził temperaturę na OBD2 na przykład by mieć potwierdzenie co szaleje. Następnie podmienił bym liczniki na inne i skontrolował to samo.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2015, 5:50

mleko8 pisze:Zresetowałem ECU metodą zdjęcie klema + naciskanie na hamulec i czekanie około 30 minut.

Po co ? Przecież już na poprzedniej stronie tego wątku miałeś napisane, że PCM nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem temperatury w konsoli. Więc po co go "resetować". Notabene odłączenie akumulatora nawet na 10 sekund to załatwia.
mleko8 pisze:A czy można sam licznik jakoś zresetować?

Wystarczy od nieco odłączyć zasilanie. Ale powtórnie, nie ma żadnego powodu, wskaźnik temperatury jest analogowy i procesor zegarów nie ma tu nic do rzeczy.
czester_ pisze:Ja bym po pierwsze sprawdził temperaturę na OBD2 na przykład by mieć potwierdzenie

_czester, czytaj Waść parę postów wstecz :facepalm:

mleko8, coś masz po prostu uszkodzone, natomiast nie spodziewam się, aby Ci ktoś na forum wywróżył co konkretnie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2015, 5:58

A no faceplam. Schematów przed sobą nie mam ale jeśli to proste połączenie to albo wskaźnik wariuje albo coś z kablami.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

23 lut 2015, 18:31

Dobra, Panowie spokojnie.

Dziś zrobiłem około 60 kilometrów i co jakieś 5 minut wszystko działało poprawnie i za jakiś czas ponownie heca ze wskaźnikiem. Dodatkowo zauważyłem że razem ze wskazówką temperatury wariuje wskazanie poziomu paliwa więc to kabelki muszą być.
Prosta rzecz, albo samemu trzeba przeglądnąć cały układ kabli co idą do wskaźników albo zlecić to Wielkiemu Elektronikowi.

Dam znać za jakiś czas cóż to było. Za wsparcie dziękuję wszystkim :poklony:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2015, 9:57

mleko8 pisze:Dodatkowo zauważyłem że razem ze wskazówką temperatury wariuje wskazanie poziomu paliwa więc to kabelki muszą być.

Nie robiłeś niedawno jakiś operacji przy desce i okolicach ? Masowanie konsoli może niedomagać i albo się na nim jakiś potencjał pojawia albo któryś obwód się niepoprawnie przez te 2 wskaźniki zamyka.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

24 lut 2015, 19:04

Robiłem robiłem operację na desce bo żarówki wymieniałem na nowe (dwie padły).
Już czyściłem styki i takie tam ale to nie poprawiło sytuacji.
Powiem, że coraz częściej działa poprawnie :p, ale na pewno to będzie wymagało jakiejś interwencji...
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

30 mar 2015, 18:27

Witka, odświeżam troszkę temat.
Nie znalazłem problemu ze wskaźnikami, ale zauważyłem że jak jest ciepło na podwórku to wszystko działa jak jest zimno to musi się samochód w środku nagrzać i za jakiś czas działa wszystko OK.
Czy któryś z Was ma pomysł co to może być a może się ktoś z tym spotkał?
Tak się zastanawiam, a może coś z komputerem, może zalany jest???
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2015, 11:48

Dzień dobry,
Ja trochę w innym temacie.
Po 25 latach użytkowania chłodnica poddała się korozji i zaczyna puszczać płyn.
Musze zmienić i zaczynam się rozglądać.

Pytanie czy szukać orginalnej z NA ( też już są przechodzone bo mają swoje lata) a może pasuje z NB 1.6 / 1.8 NB FL 1.6 ? 1.8? , a może są jakieś dobre firmy "aftermarktowe" tak jak dla dyferencjałów/ sprzęgieł etc. ?

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2015, 12:39

Ziolkov pisze:Pytanie czy szukać orginalnej z NA ( też już są przechodzone bo mają swoje lata) a może pasuje z NB 1.6 / 1.8 NB FL 1.6 ? 1.8?

Po co kombinować ? Koyorad z alletanio za około 200 PLN znakomicie współpracuje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2015, 19:04

majkel pisze:
Ziolkov pisze:Pytanie czy szukać orginalnej z NA ( też już są przechodzone bo mają swoje lata) a może pasuje z NB 1.6 / 1.8 NB FL 1.6 ? 1.8?

Po co kombinować ? Koyorad z alletanio za około 200 PLN znakomicie współpracuje.

Po
eM


Odświeżam temat dla potomnych.

Najwyraźniej występują różnice w chłodnicach w generacji NA.
Próbowałem dopasować chłodnię którą zdjął od siebie Gzy. Niestety moja OEM jest grubsza i ma w innych miejscach mocowania.

W polcarze są dostępne Koyorad-y za 350 PLN. Jutro się dowiem czy któryś pasuje zaczepami do mojego rocznika.
Na allegro u użytkownika S-CH-S można kupić za 266 PLN z przesyłką z Kwidzyna w ciągu 48 h.

Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2015, 21:36

Ziolkov pisze:Próbowałem dopasować chłodnię którą zdjął od siebie Gzy. Niestety moja OEM jest grubsza i ma w innych miejscach mocowania.

Interesujące zjawisko. Masz jakieś zdjęcia swojej chłodnicy ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2015, 19:03

majkel pisze:Interesujące zjawisko. Masz jakieś zdjęcia swojej chłodnicy ?

Po
eM


Hmm zobaczę może jutro uda mi się zrobić fotki.
Udało się dobrać chłodnicę o takich samych zaczepach ale mniejszej grubości -> jutro się okaże czy podeszła.
Generalnie w polcarze tłumaczyli że najprawdopodobniej w pierwszym roczniku były chłodnice produkowane jakąś "starą metodą" a potem pojawiły się już bardziej nowoczesne tzn cieńsze ale nie mniej wydajne.

Update wrzuciłem fotki ta cieńsza chłodnica jest od Gzy: widać różnicę w mocowaniu i grubości. Koyarad ma takie same zaczepy jak moja OEM ale jest cieńszy. Może ta druga chłodnica jest od wersji z klimatyzacją?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
wincek
Posty: 140
Rejestracja: 05 lut 2014, 13:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

07 lip 2015, 10:29

No i pierdalnęło! :(

Jadę sobie grzecznie 120 obwodnicą do Poznania, nagle ciche bum, odrobina dymu...
Dokulałem się do siłą rozpędu do najbliższego warsztatu - poszła chłodnica. Wywaliło jej górną część (ale korek na miejscu), wszystko obrzygane płynem.

Jeszcze podaczas jazdy zapaliła się kontrolka aku i wskazówka temp. na maxa.
Wcześniej wszystko było 100% OK, wskazówka temp. po rozgrzaniu zawsze idealnie w pione, płyn jest.

Chłodnica wiadomo - do wymiany (pracuję akurat dla Nissensa, więc pewnie dostanę od nich dobrą część po kosztach).
Pytanie tylko, czy to wszystko? Żeby nie było tak, że nowa chłodnica też zaraz walnie?
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

08 lip 2015, 9:52

Ziolkov pisze:
majkel pisze:Interesujące zjawisko. Masz jakieś zdjęcia swojej chłodnicy ?
Po
eM

Update wrzuciłem fotki ta cieńsza chłodnica jest od Gzy: widać różnicę w mocowaniu i grubości. Koyarad ma takie same zaczepy jak moja OEM ale jest cieńszy. Może ta druga chłodnica jest od wersji z klimatyzacją?

Na tyle na ile znam się na zabytkowych pojazdach, ta grubsza to rarytas z czasów kiedy robiło sie porządne chłodnice z miedzi które można naprawiać przez lutowanie i płukać soda kaustyczną.
Ta cienka od Gzy to nowoczesna delikatna aluminiowa zaciskana z plastikiem. Nienaprawialna.

dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
kamilwlkp
Posty: 54
Rejestracja: 03 wrz 2015, 10:49
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2015, 0:36

Witam serdecznie, szukam pomocy z moją mx-5 NA 1.6. Auto zakupiłem tydzień temu i nadal nie moge dojść do ładu z temperaturą silnika. Problem tkwi w tym, że auto przy katowaniu bardzo mocno się nagrzewa, lecz po właczeniu nawiewu i dosłownie 300m spokojnej jazdy spada na środek. Wymieniłem cały płyn chłodniczy, łącznie z płókanką (wyleciała taka grzybura jakby wszyscy imigranci, którzy zmierzają do Europy umyli tam nogi), wymieniłem termostat, zrobiłem rewizje pompy wody i rozrządu (poprzedni właściciel mówił, że był niedawno wymieniany, lecz znając nasz wspaniały kraj warto było się upewnić), wymieniłem stary, piszczący pasek klinowy (pompy wody i alternatora) i odpowietrzyłem zgodnie z mazdowskimi zaleceniami caly układ i nic sie nie zmieniło. Dodam, że nie będzie to raczej wina czujnika ponieważ płyn w zbiorniczku wyrównawczym gotuję sie i bulgoce jak w czajniku i wyrzuca go na zewnątrz. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać winnego? Następny plan to wymiana korka chłodnicy, który puszcza do wyrównawczego.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 wrz 2015, 9:07

Coolant re-route, można dać też grubszą chłodnicę wody
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 wrz 2015, 11:10

sprawdz jeszcze raz termostat- wez jeszcze jeden na podmianke zalatw. Kiedys walczylem z jednym autem i bylem bliski rozpaczy, zrobilem nawet uszczelke pod glowica, a okazalo sie ze pierwszy termostat zawieszal sie i nowy tez.

Albo zagotuj go w garnku, sprawdz jak sie uchyla. Porownaj "z starym".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

16 wrz 2015, 17:27

Ja mam natomiast trochę inny/zawiły problem. Przez największe upały, wszystko było ok, ale od 2 dni po zaparkowaniu auta słyszałem dziwne syczenie i parowanie z pod maski. Myślałem, że po prostu woda paruje, bo ostatnio myłem plastikową osłonę silnika. Dziś jednak zobaczyłem, że auto mocno się grzeje, wskazówka dochodziła do litery H i musiałem zatrzymywać się, żeby silnik się nie zagrzał. Płyn w zbiorniczku był dość chłodny, tak jak chłodnica . Gdy chciałem "spuścić" trochę temperatury przez nawiew to leciało z niego tylko chłodne powietrze.

Zajechałem do warsztatu, na pierwszy ogień poszedł termostat i jak powiedzieli był zablokowany i suchy. Wymienili, ale przy odpaleniu auta z tego elementu na zdjęciu w jego obudowie od boku zaczął tryskać płyn, i wylatywał on dalej po wyłączeniu silnika, a szczególnie gdy oparło się o chłodnice. Stwierdzili, że jest on już przeżarty przez rdze. Sytuacja miała miejsce gdy wężyk nie był założony do końca

IMG_9205.PNG


Stwierdzili, że trzeba wymienić tą obudowę. Poza tym pokazali, że w chłodnicy i przy jej korku jest dużo syfu i rdzy, co wskazuje, że poprzedni właściciel lał tam wodę :kciukdol: . Przy korku, wlew również jest już przeżarty i nie trzyma ciśnienia. Jutro będę miał diagnozę, ale stanęło na tym, że trzeba:
- wymienić obudowę termostatu ( pytanie gdzie ją dostać? )
- najlepiej wymienić chłodnicę
- przeczyścić układ
- zalać nowym płynem

Żeby wymontować tę obudowę, trzeba zdjąć rozrząd, co ma swój plus taki, że nie wiem kiedy poprzednio był wymieniany, więc chyba to już jego czas.

Czy ta obudowa jest gdzieś do dostania i czy nie można tego naprawić w inny sposób?
Ciekawi mnie ten brak ciepłego powietrza w nawiewach. Czy to wina termostatu, czy coś mogło pójść z nagrzewnicą ?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 wrz 2015, 18:19

Ciplego powietrza nie bolo bo albo zaworek zostal w pozycji zamkniej albo w ukladzoe nie bylo wystarczajaco plynu zeby dotarl do nagrzewnicy.

Zeby zdemontowac obudowe termostatu musisz zdjac pokrywe zaworow i oslone pod nia, rozrzad moze zostac z tego co pamietam.
Mieliscie dobrze weze pozamladane na tym trojniku?
Gdzie to dostac? U szabrownikow.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 wrz 2015, 18:32

Ukasz- pisze:Ciekawi mnie ten brak ciepłego powietrza w nawiewach.

Brak płynu w obiegu, jeżeli mocno przegrzałeś silnik to może się okazać że uszczelka pod głowicą będzie do wymiany (lub za kilka dni/tygodni).

Ukasz- pisze:obudowę termostatu ( pytanie gdzie ją dostać?

Szukać dobrej używki.

Lexx pisze:rozrzad moze zostac

Nie może, obudowa jest przykręcona do bloku pod blachą osłaniającą rozrząd, zdaje się nawet koła rozrządu z wałków trzeba odkręcić a skoro historia rozrządu nie jest znana to wymiana paska, rolki, napinacza, pompy wody i może uszczelniaczy wałków rozrządu i wału korbowego (decyzja po zdjęciu paska i osłon). Tanio nie będzie.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 wrz 2015, 19:00

Racja, zapomnialem o tej oslonie. Moj blad.
Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

16 wrz 2015, 19:20

No właśnie mechanik mówił, że w chłodnicy płynu było mało, więc to chyba wyjaśnia z tym nadmuchem wewnątrz.

Przegrzać wydaje mi się/ mam nadzieje, że nie bo jak tylko wskazówka zaczynała schodzić w prawo, zatrzymywałem się i czekałem aż ostygnie. Zrobiłem tak kilka kilometrów ze 4 postojami.

Zastanawia mnie troche ta obudowa termostatu bo wąż do końca założony nie był przy tej próbie. A wcześniej z nałożonym nic nie ciekło. Jak patrzyłem, wygłądało to tak jakby się jakaś mała dziurka zrobiła co też troche dziwne, ale może by to jakoś zespawać czy zlutować bo jak szukam to nie mogę tej części znaleźć.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 wrz 2015, 20:12

Ja nie byl bym taki optymistyczny, nie wiem jak w NB ale NA czujnik temperatury ma na wysokosci termostatu wiec jak plynu nie bylo w glowicy to tmperature bral z powietrz wiec moglo sie tam zle podziac niestety.
U mnie kilkokilometrowa jazda skonczyla sie sklejonymi pierscieniami i spalaniem oleju w litrach na 1000km.
Zanim znienisz obudowe sprawdz dokladnie weze czy nie sa pekniete.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

19 wrz 2015, 20:20

wincek pisze:Jeszcze podaczas jazdy zapaliła się kontrolka aku i wskazówka temp. na maxa.
Wcześniej wszystko było 100% OK, wskazówka temp. po rozgrzaniu zawsze idealnie w pione, płyn jest.


A jak myślisz, dlaczego zapaliła się kontrolka od aku ? Sprawdź czy masz pasek na pompie/alternatorze.
Obrazek
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

17 paź 2015, 17:19

Kilka tygodni temu zaobserwowałem zmniejszający się poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dolałem plynu do poziomu MAX i jeździłem kilka tygodni. Dziś zaobserwowałem niewielki ubytek. Szukałem więc wycieków i oto co znalazłem:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/865155b2901b3474

Jak widać jest to górny wąż prowadzący do chłodnicy. Podejrzewam, że chłodnica jest szczelna, a jedynie ten wąż przy końcówce ma niewielką nieszczelność. Czy ktoś z Was miał podobny problem ? Jak najlepiej zdjąć ten wąż ? Czy przyczyną mógł być stary płyn chłodniczy czy po prostu wiek weża ?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

17 paź 2015, 17:40

PiotrB pisze:Kilka tygodni temu zaobserwowałem zmniejszający się poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dolałem plynu do poziomu MAX i jeździłem kilka tygodni. Dziś zaobserwowałem niewielki ubytek. Szukałem więc wycieków i oto co znalazłem:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/865155b2901b3474

Jak widać jest to górny wąż prowadzący do chłodnicy. Podejrzewam, że chłodnica jest szczelna, a jedynie ten wąż przy końcówce ma niewielką nieszczelność. Czy ktoś z Was miał podobny problem ? Jak najlepiej zdjąć ten wąż ? Czy przyczyną mógł być stary płyn chłodniczy czy po prostu wiek weża ?


Stary płyn nic się do tego nie ma. Zrób tak:

- wsadź wężyk do chłodnicy i spuść ile się da płynu, następnie pościskaj wąż żeby wyleciał z niego cały płyn
-zdejmij wąż, wyczyść wszystko z tego syfu (jak już zdejmiesz obejmę to pokręć wężem, łatwiej zejdzie)
- wywal tą obejmę co masz i kup skręcaną, dalej już chyba sobie poradzisz..

Ja mam u siebie na wszystkich wężach takie skręcane obejmy i nigdzie nic nie cieknie :kciuk:

Foto o jaką obejme chodzi: http://www.mpartner.com.pl/images/obejm ... 2-50mm.jpg

Wielkość musisz już sobie dopasować.
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 paź 2015, 0:02

Lexx pisze:Ja nie byl bym taki optymistyczny, nie wiem jak w NB ale NA czujnik temperatury ma na wysokosci termostatu wiec jak plynu nie bylo w glowicy to tmperature bral z powietrz wiec moglo sie tam zle podziac niestety.


Ten przy termostacie to tylko termowłącznik dla wentylatora. Prawdziwy czujnik temperatury jest gdzieś z tyłu silnika i rzadko się go widuje.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 paź 2015, 22:51

wojteks pisze:Nie może, obudowa jest przykręcona do bloku pod blachą osłaniającą rozrząd, zdaje się nawet koła rozrządu z wałków trzeba odkręcić a skoro historia rozrządu nie jest znana to wymiana paska, rolki, napinacza, pompy wody i może uszczelniaczy wałków rozrządu i wału korbowego (decyzja po zdjęciu paska i osłon). Tanio nie będzie.

moze - jesli dobrze pamietam, to wystarczy pokrecic kolami i odkrecic sruby
kwestia tego czy przy wymianie rozrzadu warto zostawiac stare uszczelniacze

ogolnie nie wiem w czym problem bo te krociec jest wklejany - mozna go sprobowac wyjac i wkleic cos innego albo pospawac bo to juz nie jest alu. mozna sie go tez pozbyc, ale sluzy on przeplywowi plynu przy termostacie, wiec po zaslepieniu moze pozniej reagowac ;)

jesli masz ori uszczelke glowicy, to pewnie ma wszystkie kanaly otwarte - przy ostrej jezdzie i tak w tylek bedzie dostawac ostatni cylinder albo dwa dopoki nie bedziesz uzywal nagrzewnicy ;)
btw czujnik w nb jest na wyjsciu do nagrzewnicy :mrgreen:

ja zrobilem u siebie rerouta, czujnik poszedl w glowice i na ostatnich pojezdzawkach w gorach nie zauwazylem zeby wskazowka minela wgl symbol termometra:kciuk:, co wczesniej mialo miejsce i bylo prawdopodobnie ostatecznym powodem do wymiany uszczelki :bang:
Obrazek
dawid986
Posty: 31
Rejestracja: 03 mar 2015, 8:59
Model: NB
Wersja: 1.8l 5b
Lokalizacja: Racibórz

18 lis 2015, 13:10

Hej, mam mały problem z moją miatką, zauważyłem ze ubywa mi płynu chłodniczego, co ok 200-300km zbiorniczek wyrównawczy mi wysycha i dolewam mieszanki płynu z woda demineralizowaną 50:50.
Rozrząd wymieniłem jakieś 3000 tys km temu(teraz ma 118ys.), ale pompa wody została stara.
Przy wymianie rozrządu wymieniłem tez olej z filtrem i przez te 3000km musiałem dolać niecałe 0,5l oleju :x .
Pytanie czy powinienem się martwić czy to raczej będzie jakaś drobnostka?

Pozdro
ODPOWIEDZ