Polska motoryzacja
próby odrodzenia Polskiej motoryzacji
Moderator: Moderatorzy
Oj tam, lekkie niespasowanie . Pamiętajmy, że to wersje testowe .
O ile sama w sobie średnio mi się podoba, o tyle w wersji RWD i z fajną, uturbioną jednostką, może zawitać na tory drifterskie. Nie wiem czemu, nie znam się, ale syrenka w tym kierunku wydaje mi się mieć potencjał .
Zastanawia mnie powód rezygnacji projektantów z poduszek powietrznych :O.
O ile sama w sobie średnio mi się podoba, o tyle w wersji RWD i z fajną, uturbioną jednostką, może zawitać na tory drifterskie. Nie wiem czemu, nie znam się, ale syrenka w tym kierunku wydaje mi się mieć potencjał .
Zastanawia mnie powód rezygnacji projektantów z poduszek powietrznych :O.
Syrena z Dytko Sport
Paweł Dytko, kierowca rajdowy, ostatnio znany bardziej z produkcji samochodów typu Proto, które cieszą się sporym zainteresowaniem oraz odnoszą sukcesy na zagranicznych trasach rajdowych, zbuduje kolejny samochód oparty na podzespołach mechanicznych z obecnych aut rajdowych. Tym razem nie będzie to jednak kolejne auto w karoserii WRC, a rajdowa wersja nowej Syreny Meluzyny.
Samochód będzie bazował na projekcie seryjnego auta przygotowanego przez firmę AK Motors, która posiada prawa oraz licencję FSO do marki Syrena. Firma nawiązała współpracę z Dytko Sport na początku tego roku, a cały projekt znacznie przyśpieszył podczas wakacji.
- Naszym zadaniem będzie przygotowanie całego auta - zdradza Paweł Dytko. - Budujemy prototyp nowej Syreny, który ma przeznaczenie tylko do sportu samochodowego. Będziemy zajmować się wszystkim od początku do końca, poczynając od specjalnego nadwozia, które znacznie różni się od seryjnie zaprojektowanego, przygotowania płyty podłogowej, wspawania odpowiedniej klatki bezpieczeństwa oraz montażu sportowych części mechanicznych, które miały już wcześniej zastosowanie w rajdach samochodowych. Samochód będzie miał turbodoładowany silnik o mocy ponad 400 KM, stały napęd na cztery 18-calowe koła. Do tego sportowe zawieszenie, hamulce oraz całe wyposażenie pod kątem bezpieczeństwa. Konstrukcja będzie bardzo lekka, więc oceniamy, że masa nie powinna przekroczyć 1000 kg, co powinno dać znakomite osiągi tego prototypu. Debiut przewidziany jest podczas słynnego Rajdu Barbórka, który będzie rozegrany w grudniu w Warszawie.
Firma AK Motors, właściciel marki Syrena, zdecydował w pierwszej kolejności na budowę auta rajdowego i promocje w sporcie samochodowym modelu Meluzyna. Chce też, by auto zaistniało podczas zawodów w 2016 roku, a zebrane doświadczenie z pewnością pomoże przy konstruowaniu finalnej wersji drogowej, której produkcja możliwe, że ruszy już w niedalekiej przyszłości.
- Dla mojej firmy będzie to największe wyzwanie, gdyż do tej pory pracowaliśmy na seryjnych nadwoziach, które przerabialiśmy na potrzeby aut Proto. Teraz sami musimy zrobić całe auto. Cieszę się z tego wyzwania i zaufania jakim obdarzyły nas firmy AK Motors i FSO. Pracy jest sporo, a czasu niewiele, jednak mam nadzieję, że pod koniec listopada będziemy już mogli zrobić pierwsze testy - powiedział Paweł Dytko.
autoklub.pl
Paweł Dytko, kierowca rajdowy, ostatnio znany bardziej z produkcji samochodów typu Proto, które cieszą się sporym zainteresowaniem oraz odnoszą sukcesy na zagranicznych trasach rajdowych, zbuduje kolejny samochód oparty na podzespołach mechanicznych z obecnych aut rajdowych. Tym razem nie będzie to jednak kolejne auto w karoserii WRC, a rajdowa wersja nowej Syreny Meluzyny.
Samochód będzie bazował na projekcie seryjnego auta przygotowanego przez firmę AK Motors, która posiada prawa oraz licencję FSO do marki Syrena. Firma nawiązała współpracę z Dytko Sport na początku tego roku, a cały projekt znacznie przyśpieszył podczas wakacji.
- Naszym zadaniem będzie przygotowanie całego auta - zdradza Paweł Dytko. - Budujemy prototyp nowej Syreny, który ma przeznaczenie tylko do sportu samochodowego. Będziemy zajmować się wszystkim od początku do końca, poczynając od specjalnego nadwozia, które znacznie różni się od seryjnie zaprojektowanego, przygotowania płyty podłogowej, wspawania odpowiedniej klatki bezpieczeństwa oraz montażu sportowych części mechanicznych, które miały już wcześniej zastosowanie w rajdach samochodowych. Samochód będzie miał turbodoładowany silnik o mocy ponad 400 KM, stały napęd na cztery 18-calowe koła. Do tego sportowe zawieszenie, hamulce oraz całe wyposażenie pod kątem bezpieczeństwa. Konstrukcja będzie bardzo lekka, więc oceniamy, że masa nie powinna przekroczyć 1000 kg, co powinno dać znakomite osiągi tego prototypu. Debiut przewidziany jest podczas słynnego Rajdu Barbórka, który będzie rozegrany w grudniu w Warszawie.
Firma AK Motors, właściciel marki Syrena, zdecydował w pierwszej kolejności na budowę auta rajdowego i promocje w sporcie samochodowym modelu Meluzyna. Chce też, by auto zaistniało podczas zawodów w 2016 roku, a zebrane doświadczenie z pewnością pomoże przy konstruowaniu finalnej wersji drogowej, której produkcja możliwe, że ruszy już w niedalekiej przyszłości.
- Dla mojej firmy będzie to największe wyzwanie, gdyż do tej pory pracowaliśmy na seryjnych nadwoziach, które przerabialiśmy na potrzeby aut Proto. Teraz sami musimy zrobić całe auto. Cieszę się z tego wyzwania i zaufania jakim obdarzyły nas firmy AK Motors i FSO. Pracy jest sporo, a czasu niewiele, jednak mam nadzieję, że pod koniec listopada będziemy już mogli zrobić pierwsze testy - powiedział Paweł Dytko.
autoklub.pl
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
i jeszcze fotka z budowy.
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
jak dla mnie może być mieszanką czegokolwiek. Dzisiaj prawie każde auto ma jakieś podobne elementy.
Ważne aby dobrze radziło sobie na OSach, ważne aby było na niego zapotrzebowanie.
Nie ukrywam, że AK motors zaskoczyli i zaimponowali mi że tak rozpoczynają początek Syrenki. Mocne uderzenie.
Ważne aby dobrze radziło sobie na OSach, ważne aby było na niego zapotrzebowanie.
Nie ukrywam, że AK motors zaskoczyli i zaimponowali mi że tak rozpoczynają początek Syrenki. Mocne uderzenie.
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
oo dzieje się, trzymam za nich kciuki
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Syrena Meluzyna Proto by DytkoSport
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
skończona furka:
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
jak to chodzi zobaczymy już w sobotę
http://rajdy.autoklub.pl/news/mowia-prz ... orka,65034
http://rajdy.autoklub.pl/news/mowia-prz ... orka,65034
autoklub.pl pisze:PAWEŁ DYTKO: - Minął rok, od kiedy prowadziłem auto rajdowe i było to też podczas Rajdu Barbórki w Warszawie. I tym razem prezentujemy nowy samochód sportowy - Syrenę Meluzynę R, którą nasza firma Proto Cars przygotowała właśnie na tę okazję. Chcieliśmy wspólnie z firmą AK Motor - właścicielem praw do marki, zadebiutować na tym szczególnym dla sportu samochodowego odcinku specjalnym. To przecież tutaj ścigały się przed laty pierwsze Syreny. Intensywne prace w naszej firmie przy tym prototypie trwały prawie 4 miesiące. Zaangażowanych w projekt było również kilka firm zewnętrznych. Efekt chyba nie jest zły… Samochód jest zbudowany w oparciu o specjalną, sportową konstrukcję rurową na którą założone jest lekkie nadwozie z kompozytów. Do tego dopasowane są podzespoły mechaniczne z nowoczesnych samochodów rajdowych. Mamy turbodoładowany silnik z mocą prawie 400 KM, stały napęd na 4 koła, sekwencyjną skrzynię biegów, specjalne rajdowe zawieszenie i oczywiście sportowe wyposażenie wnętrza, jak fotele, pasy i kierownica. Mam nadzieję że prezentacja tego spektakularnego modelu będzie udana i będziemy mogli dalej rozwijać sportowy program tej marki i być może ścigać się nim w sezonie
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
Póki co, wiemy ze skręca w lewo. ...
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=c8dQPMAR4K0[/youtube]
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=c8dQPMAR4K0[/youtube]
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
nickesh v2.0 pisze:Chyba w prawo
Nie widziałem jej dzisiaj w pitach. Może jutro ustrzelę
słusznie
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
http://innpoland.pl/124727,nowe-syrenki ... ich-fabryk
Aquila Sport - nowe, sportowe wcielenie Syreny.
Aquila Sport - nowe, sportowe wcielenie Syreny.
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
nickesh v2.0 pisze:
fajna reklama
no to w temacie:
http://forsal.pl/galerie/928835,zdjecie ... jecia.html
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
No cóż taka ciekawostka
http://wp.tv/i,fiat-126p-hitem-na-kuban ... aid=61787c
A swoje dwa oddałem w cenie złomu
http://wp.tv/i,fiat-126p-hitem-na-kuban ... aid=61787c
A swoje dwa oddałem w cenie złomu
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Ta driftująca Syrena przypomina mi trochę Gulfa... tzn. takiego w przebraniu.. nazywał się bodajże Audi TT
T.
T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
Ministerstwo energii chce, aby to auto przejechało 100 kilometrów za około 4 złote. Minister Krzysztof Tchórzewski ogłosił rozpoczęcie konkursu na karoserię polskiego samochodu elektrycznego.
Zaprosił do niego przedstawicieli różnych środowisk - inżynierów, a także specjalistów od wzornictwa, ponieważ auto - jak mówił minister - ma się podobać. W określeniu wymogów technicznych, które musi spełnić karoseria, resort współpracował z Instytutem Transportu Samochodowego. Minister Tchórzewski wyjaśnił, że ładowany z gniazdka polski samochód elektryczny ma być tani, funkcjonalny i akceptowalny społecznie.
W ramach ogłoszonego w poniedziałek konkursu powstanie prototyp pojazdu, a potem kolejne 100 egzemplarzy, które przejdą testy podczas jazd próbnych. Ze zwycięzcą konkursu państwo podejmie współpracę przy produkcji samochodu. Każdego roku fabrykę ma opuszczać 100 000 takich aut.
Wyjaśniając zasady konkursu minister Tchórzewski podkreślił, że państwo zapewnia promocję i wsparcie, ale samochód będą budować przedsiębiorcy. Dlatego, to oni będą mieć większościowy udział w przedsięwzięciu. Minister zaznaczył, że zaangażowanie państwa w budowę polskiego auta elektrycznego jest podyktowane troską o zdrowie Polaków i wspieranie rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Według planów Ministerstwa Energii, za 10 lat po polskich miastach ma jeździć milion samochodów elektrycznych.
http://www.dziennik.com/wiadomosci/arty ... lska-tesle
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
- Mattia
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8, daily, salon
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
polska Miata tri- albo quadri-turbo
Muzeum na Wisłą - Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Muzeum na Wisłą - Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
niedawno dowiedziałem się, że projekt KOZMO jest wciąż żywy:
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa
jest: konserwa
nozda pisze:niedawno dowiedziałem się, że projekt KOZMO jest wciąż żywy:
Wow super wiadomość, śledziłem ten projekt praktycznie od samego początku, ale myślałem, że w końcu umarł
A tu proszę bardzo, idą do przodu . Dzięki za przypomnienie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a to KOZMO to nie jest czasem jedna osoba? Tez obsewuje ale slabo widze w sensie finiszu wersji produkcyjnej.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting