Katalizator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam problem, otóż moja mazda wyświetla check engine. Po sprawdzeniu okazało się, że winna jest sonda lambda. Po wymianie wszystko było spoko ale po przejechaniu ok 150 km błąd znów wyskoczył i wracał za każdym razem gdy go kasowałem. W każdym razie błąd się zmienił, nie wskazuje już na sondę tylko na katalizator. Mechanik powiedział mi, że katalizator do mazdy(zamiennik) kosztuje 800 zł + robota. Wydaje mi się to trochę dużo i stąd pytanie: czy ktoś wymieniał katalizator i mógłby się wypowiedzieć na temat tej ceny ? I drugie pytanie: czy jest możliwość, że to jednak nie katalizator ? Obie sondy są nowe wiec wydaje mi się, że to jedyna opcja. Był on jednak czyszczony a samochód nie wydaje się być przymulony. Bardzo dziękuję za pomoc.
No przyznam, że propozycja mi się podoba Musze się zastanowić, raczej jednak się zdecyduje. Napisze na PW
Konios pisze:Mechanik powiedział mi, że katalizator do mazdy(zamiennik) kosztuje 800 zł
Metaliczne zamienniki w IC albo podobnym źródle to 200-300 PLN z tego co pamietam. Fachowiec przesadził.
Konios pisze:I drugie pytanie: czy jest możliwość, że to jednak nie katalizator ?
A jaki jest błąd, dokładnie numer ?
Konios pisze:Był on jednak czyszczony
Nie ma takiej opcji, zbędny koszt.Jak wkład jest skończony to jest skończony, żadne "czyszczenie" nie może mu pomóc. PCM nie bada czy siatka jest zatkana czy też ma dziury, tylko porównuje ze sobą odczyty przedniej i tylnej sondy lambda i na tej podstawie strzela błędami lub nie.
arturo_ga pisze:wyciąłem bo idę na ciemna stronę mocy
Następny, co będzie śmierdział z rury Wstawiłbyś jakiś metal z niegęstą siatką
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Niestety błędu nie jestem w stanie podać bo nie zapisałem. Jedyne co moge powiedzieć to, że faktycznie był związany z kat. Bardzo dziękuję za pomoc
Podbiję temat... Problem nie do końca rozwiązany.. Żeby nie powiedzieć wcale.. Katalizator wymieniony(zamiennik euro 3 do 200 KM) obie sondy nowe. Błąd nadal wyskakuje po przejechaniu koło 300 km. nr. błędu P0420 --> katalizator... W zachowaniu auta nie widac nic zlego... Ma ktoś może pomysł co jest nie tak ? Dodam że po wymianie katalizatora był spokój na jakieś 3k km. No i zabawa od nowa...
- grzes
- Posty: 3654
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
zastosuj celfixa- odsuń 2g sondę o jakieś 50mm od kata, najlepiej na kolanku 90'.
jeżeli nie łapiesz o co mi chodzi wpisz w google i obrazki: o2 celfix.
jeżeli nie łapiesz o co mi chodzi wpisz w google i obrazki: o2 celfix.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance