Auto-Detailing - Polerowanie aut
Zrób prezent swojej mazdzie !
Moderator: Moderatorzy
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kap pisze:Pewnie szykowales na dzisiejszy Youngtimer Warsaw 2015?
Szczerze mówiąc to nie wiem, ale wątpie, bo auto miało kilka mechanicznych rzeczy do zrobienia. No chyba, że ktoś je tam widział ?
Kamien pisze::slinotok: o ja cierpię dolę... jak to gadało ?
No tego niestety nie miałem okazji sprawdzić. Samochód nie odpalał.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mrcnsb - moze gdzies o tym pisales, ale nie udalo mi sie znalezc. Ile zajmuje Ci pelna korekta lakieru (za 490) + czyszczenie i zabezpieczenie tapicerki skorzanej? Oczywiscie mowa o MX-5. Przyjade na pewno, tylko chce to zaplanowac
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
Licz dwa dni
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jasiek1002 pisze:Mrcnsb - moze gdzies o tym pisales, ale nie udalo mi sie znalezc. Ile zajmuje Ci pelna korekta lakieru (za 490) + czyszczenie i zabezpieczenie tapicerki skorzanej? Oczywiscie mowa o MX-5. Przyjade na pewno, tylko chce to zaplanowac
Potrzebuję dwóch dni. Dwie noce, albo zostawić auto rano, a odebrać następnego dnia późnym wieczorem.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ostatnio miałem okazję pracować przy bardzo fajnej Mazdzie
Tak było po przyjeździe:
Akurat pełne słońce, więc odrazu widać z czym będę walczył
Dużo tego
http://pictap.pl/di-NYGDXZYU.jpg
No ale polerowanie potem, najpierw trzeba do tego przygotować lakier. Na początek szybki wjazd do garażu i:
Potem standardowo, usunięcie kropek asfaltu, deironizacja, mycie...
...dokładne mycie
Przy okazji dach
i lakier:
Po wszystkim glinkowanie, już nie standardową glinką, tylko ręcznikiem do dekontaminacji
Kolejne mycie i suszenie
Kolejny wjazd do garażu, pod halogeny i inspekcja lakieru
Zniszczeń dużo, więc trzeba sprawdzić "na ilę moge sobie pozwolić". Pomiar czujnikiem:
Lakieru troche jest, więc można miejscowo matowić papierem i wycinać rysy futrem. Tak też sie stało
Dużo, dużo później:
50/50
Kilka osób pytało mnie co i jak, więc pozwolę sobie napisać między zdjęciami czego używałem do korekty, a wiec:
Cutting:
Rotacja + futro brayt + 3m zielony korek - w zależości od potrzeb 1-3 przejazdów
Po futrze:
rotacja +menzerna fg400 + biała flexi
Polish:
Rotacja + scholl s17+ + polish pad lake country
Finish
maszyna DA + koch antihologram + czerwona gąbka NAT
No i to tyle, miejscami wspomagałem się papierem ściernym. Ten lakier jest na ogół sporo miększy niż na standardowej mx-5, ale w tym lakier był na tyle zniszczony, że trzeba było użyć najagresywniejszych metod.
Dobra wracamy do zdjęć, po korekcie mycie:
Sliczny jest
Wjazd do garażu i wreszcie jakoś to wygląda:
Ze względu na bardzo dużą ilość rys na początku nie udało się usunąć 100% mimo miejscowego wetsandingu. O dziwo na masce mimo, że wydawała się w najgorszym stanie, nie zostało prawie nic, a na tylnej klapie, gdzie rys nie było aż tyle, zostało wiecej, były tam zdecydowanie głębsze.
Skoro lakier wypolerowany, to teraz trzeba zająć sie obiektem westchnień, racing harty
Są brudne i porysowane, jakby tego było mało to pomalowane niezbyt dobrze.
Po umyciu wyglądały tak:
Umyć się umyło, ale strasznie "szorstki" lakier w dotyku, jak papier scierny.
Jak na kołach wysychała powłoka ( cquartz DLUX), to umyłem nadkola i zabezpieczyłem.
Następnie wnętrze:
Bardzo spodobały mi sie dywaniki. Zostały trzykrotnie uprane APC 1:1, odplamiaczami, i wszystkim co sie dało, brud zszedł, ale szare nadal zostały.
We wnętrzu pranie wykładziny, foteli i czyszczenie pastików:
Szyby wypolerowane, odtłuszczone i zabezpieczone nanolexem
Dach i uszczelki również nasmarowane
W między czasie jak wnętrze schło, przyszła pora na aplikację powłoki Max Protect UNC-R. Przed nią, jeszcze dla bezpieczeństwa odtłuszczenie CarPro ereaserem i IPĄ
Aplikacja powłoki, wygrzanie przez dobę, a potem:
Znowu pełne słońce, więc można porównać efekt
Dla przypomnienia, tak było:
A tak jest:
Tak było po przyjeździe:
Akurat pełne słońce, więc odrazu widać z czym będę walczył
Dużo tego
http://pictap.pl/di-NYGDXZYU.jpg
No ale polerowanie potem, najpierw trzeba do tego przygotować lakier. Na początek szybki wjazd do garażu i:
Potem standardowo, usunięcie kropek asfaltu, deironizacja, mycie...
...dokładne mycie
Przy okazji dach
i lakier:
Po wszystkim glinkowanie, już nie standardową glinką, tylko ręcznikiem do dekontaminacji
Kolejne mycie i suszenie
Kolejny wjazd do garażu, pod halogeny i inspekcja lakieru
Zniszczeń dużo, więc trzeba sprawdzić "na ilę moge sobie pozwolić". Pomiar czujnikiem:
Lakieru troche jest, więc można miejscowo matowić papierem i wycinać rysy futrem. Tak też sie stało
Dużo, dużo później:
50/50
Kilka osób pytało mnie co i jak, więc pozwolę sobie napisać między zdjęciami czego używałem do korekty, a wiec:
Cutting:
Rotacja + futro brayt + 3m zielony korek - w zależości od potrzeb 1-3 przejazdów
Po futrze:
rotacja +menzerna fg400 + biała flexi
Polish:
Rotacja + scholl s17+ + polish pad lake country
Finish
maszyna DA + koch antihologram + czerwona gąbka NAT
No i to tyle, miejscami wspomagałem się papierem ściernym. Ten lakier jest na ogół sporo miększy niż na standardowej mx-5, ale w tym lakier był na tyle zniszczony, że trzeba było użyć najagresywniejszych metod.
Dobra wracamy do zdjęć, po korekcie mycie:
Sliczny jest
Wjazd do garażu i wreszcie jakoś to wygląda:
Ze względu na bardzo dużą ilość rys na początku nie udało się usunąć 100% mimo miejscowego wetsandingu. O dziwo na masce mimo, że wydawała się w najgorszym stanie, nie zostało prawie nic, a na tylnej klapie, gdzie rys nie było aż tyle, zostało wiecej, były tam zdecydowanie głębsze.
Skoro lakier wypolerowany, to teraz trzeba zająć sie obiektem westchnień, racing harty
Są brudne i porysowane, jakby tego było mało to pomalowane niezbyt dobrze.
Po umyciu wyglądały tak:
Umyć się umyło, ale strasznie "szorstki" lakier w dotyku, jak papier scierny.
Jak na kołach wysychała powłoka ( cquartz DLUX), to umyłem nadkola i zabezpieczyłem.
Następnie wnętrze:
Bardzo spodobały mi sie dywaniki. Zostały trzykrotnie uprane APC 1:1, odplamiaczami, i wszystkim co sie dało, brud zszedł, ale szare nadal zostały.
We wnętrzu pranie wykładziny, foteli i czyszczenie pastików:
Szyby wypolerowane, odtłuszczone i zabezpieczone nanolexem
Dach i uszczelki również nasmarowane
W między czasie jak wnętrze schło, przyszła pora na aplikację powłoki Max Protect UNC-R. Przed nią, jeszcze dla bezpieczeństwa odtłuszczenie CarPro ereaserem i IPĄ
Aplikacja powłoki, wygrzanie przez dobę, a potem:
Znowu pełne słońce, więc można porównać efekt
Dla przypomnienia, tak było:
A tak jest:
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1979
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Kawał świetnej roboty
Lakier w Speedzie to jednak kosmos
Lakier w Speedzie to jednak kosmos
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Co to za ręcznik i jak się sprawdza w porównaniu do standardowej glinki? Chyba jest sporo szybciej?
Świetna robota jak zwykle
Świetna robota jak zwykle
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, 20:36 przez jqb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Woow
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jqb pisze:Co to za ręcznik i jak się sprawdza w porównaniu do standardowej glinki? Chyba jest sporo szybciej?
Świetna robota jak zwykle
Liquid elements agresywny
Robi się tym dużo szybciej, ale szczerze mówiąc to musiałem poprawiać zwykłą glinką. To sie sprawdza jak regularnie dbasz o samochód i np. co trzy miesiące sobie tym glinkujesz przed woskiem. Natomiast jak chcesz oczyścić lakier po zimie, albo po wiośnie to zapomnij o takim ręczniku bo za dużo nie zbierze.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Mega! Kawał dobrej roboty Marcin!
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
-
- Donator
- Posty: 402
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Aż chcę się jeździć bardziej.
Zdrówko!
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kilka fotek z ostatniej pracy. Pełna korekta + powłoka Max Protect. Zdjęć z usuwania rys nie mam, ale przy tym aucie wyzwaniem była maska. Beznadziejnie polakierowana, strasznie duża "skóka pomarańczy" (samochody też mają cellulitis), brak przejrzystości, blasku i ogólnie wszystko matowe.
W praktyce tak to wyglądało.
Odrazu widać, że coś tu jest nie tak. Zdjęcia powyżej są po delikatnym, standardowym polerowaniu. Jak widać efekty beznadziejne.
Trzeba było usunąć morkę. Z pomocą przyszedł papier ścierny, potem jeansowy pad do ścinania morki, jeszcze raz papier ścierny i na koniec polerowanie od zmatowionej maski.
efekty:
W praktyce tak to wyglądało.
Odrazu widać, że coś tu jest nie tak. Zdjęcia powyżej są po delikatnym, standardowym polerowaniu. Jak widać efekty beznadziejne.
Trzeba było usunąć morkę. Z pomocą przyszedł papier ścierny, potem jeansowy pad do ścinania morki, jeszcze raz papier ścierny i na koniec polerowanie od zmatowionej maski.
efekty:
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Zbieram na polerkę
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
mam pytanie, czym najlepiej doczyścić i zakonserwować dach vinylowy w miacie?
mx5 10th Anniversary
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pacjent - czarne audi
Po za standardową korektą, lakier miał inny poważny problem, całą mase odprysków na całym przodzie auta. Lakierowanie nie wchodziło w grę.
Błotnik
Przez pierwsze dwa dni wizyty, skupiłem się głównie na maskowaniu odprysków. Małe zostały usunięte w 100%, część większych widać tylko przyglądając się z bardzo bliska, a kilka największych znacznie mniej rzuca się w oczy. Tak to wyglądało:
błotnik
No a teraz można polerować. Jak to lakier Audi - kosmicznie twardy. Pół auta było w całkiem niezłym stanie, drugie pół było całe w hologramach (mimo oryginalności lakieru). Nie wiem czemu, bo dość ciężko jest zrobić hologramy na takim lakierze.
A po korekcie:
Prawa przed, lewa po
50/50 na tylnej klapie
Zderzak
Po korekcie, trzeba było przygotować lakier pod powłokę. Konieczne było mycie. Dach mimo oklejenia do korekty, i tak lekko się zakurzył, więc trzeba było umyć jeszcze raz.
W między czasie trzeba było zająć się letnimi felgami.
Po umyciu, odsmoleniu, odironizoaniu i wyglinkowaniu:
Następnie całość oczyszczona cleanerem
I zabezpieczona woskiem do felg
Jak wosk się wygrzewał na felgach, można było zająć detalami.
Powłoka hydrofoborowa na szybę
Odtłuszczenie lakieru easerem przed położeniem powłoki
Podczas aplikacji powłoki zająłem się wnętrzem. Dokładne odkurzanie, czyszczenie dość mocno zakurzonych plastików (jak na samochód bez dachu przystało) oraz ich impregnacja. Skóra również wymagała odrobiny opieki. Nie była mocno brudna, ale zdecydowanie brakowało jej zabezpieczenia/nawilżenia.
drobne 50/50
Oraz impregnacja materiałowego dachu
Po dobie wygrzewania się powłoki, samochód był gotowy.
http://pictap.pl/di-WOFO16A8.jpg
Troche słońca wyszło na 10 minut
Po za standardową korektą, lakier miał inny poważny problem, całą mase odprysków na całym przodzie auta. Lakierowanie nie wchodziło w grę.
Błotnik
Przez pierwsze dwa dni wizyty, skupiłem się głównie na maskowaniu odprysków. Małe zostały usunięte w 100%, część większych widać tylko przyglądając się z bardzo bliska, a kilka największych znacznie mniej rzuca się w oczy. Tak to wyglądało:
błotnik
No a teraz można polerować. Jak to lakier Audi - kosmicznie twardy. Pół auta było w całkiem niezłym stanie, drugie pół było całe w hologramach (mimo oryginalności lakieru). Nie wiem czemu, bo dość ciężko jest zrobić hologramy na takim lakierze.
A po korekcie:
Prawa przed, lewa po
50/50 na tylnej klapie
Zderzak
Po korekcie, trzeba było przygotować lakier pod powłokę. Konieczne było mycie. Dach mimo oklejenia do korekty, i tak lekko się zakurzył, więc trzeba było umyć jeszcze raz.
W między czasie trzeba było zająć się letnimi felgami.
Po umyciu, odsmoleniu, odironizoaniu i wyglinkowaniu:
Następnie całość oczyszczona cleanerem
I zabezpieczona woskiem do felg
Jak wosk się wygrzewał na felgach, można było zająć detalami.
Powłoka hydrofoborowa na szybę
Odtłuszczenie lakieru easerem przed położeniem powłoki
Podczas aplikacji powłoki zająłem się wnętrzem. Dokładne odkurzanie, czyszczenie dość mocno zakurzonych plastików (jak na samochód bez dachu przystało) oraz ich impregnacja. Skóra również wymagała odrobiny opieki. Nie była mocno brudna, ale zdecydowanie brakowało jej zabezpieczenia/nawilżenia.
drobne 50/50
Oraz impregnacja materiałowego dachu
Po dobie wygrzewania się powłoki, samochód był gotowy.
http://pictap.pl/di-WOFO16A8.jpg
Troche słońca wyszło na 10 minut
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8