[S] Roll bar i inne produkty MX5
Moderator: Moderatorzy
2 tygodnie temu wysłałem PW. Mogę prosić o przeczytanie ?
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Nie wiem, czy to dobry temat na zadawanie pytań, ale chciałem mam dwa pytania do Cybula lub użytkowników tych rollbarów
Jak wygląda kwestia używania seryjnych pasów? widzę zdjęcia, ale te przelotki to goły, przeszlifowany metal, tak? Czy pas nie będzie się o to przecierać? W trakcie jazdy przecież pracuje non stop i to małym odcinku, nie mówiąc już o hamowaniu. Trochę głupio by było zabezpieczyć się przed rolką tylko po to, żeby pas strzelił przy zwykłej stłuczce.
Jak blisko ten rollbar jest głowy? za każdym razem jak patrzę na te zdjęcia to przypomina mi się wypadek Sharki (dla tych, którzy nie znają http://revlimiter.net/miata/bonk.html ) I zastanawiam się, jak by taki scenariusz tutaj wyglądał, tym bardziej, że nikt chyba nie ma żadnej osłony na swoim rollbarze...
Oczywiście pisząc to wiem, jak mało miejsca jest w miacie, żeby się zmieścić pod dachem, jak najwyżej, itp. po prostu mam pewne wątpliwości, istotne dla mnie, które chciałbym wyjaśnić
Jak wygląda kwestia używania seryjnych pasów? widzę zdjęcia, ale te przelotki to goły, przeszlifowany metal, tak? Czy pas nie będzie się o to przecierać? W trakcie jazdy przecież pracuje non stop i to małym odcinku, nie mówiąc już o hamowaniu. Trochę głupio by było zabezpieczyć się przed rolką tylko po to, żeby pas strzelił przy zwykłej stłuczce.
Jak blisko ten rollbar jest głowy? za każdym razem jak patrzę na te zdjęcia to przypomina mi się wypadek Sharki (dla tych, którzy nie znają http://revlimiter.net/miata/bonk.html ) I zastanawiam się, jak by taki scenariusz tutaj wyglądał, tym bardziej, że nikt chyba nie ma żadnej osłony na swoim rollbarze...
Oczywiście pisząc to wiem, jak mało miejsca jest w miacie, żeby się zmieścić pod dachem, jak najwyżej, itp. po prostu mam pewne wątpliwości, istotne dla mnie, które chciałbym wyjaśnić
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Bierz zwykłego wąskiego rolla i nie będziesz się martwił. I pasy są ok bo zostaje seria i rura jest za fotelem więc nie ma obawy z głową.
Mam dobre porównanie bo w czarnej mam wąskiego a w niebieskiej miałem szerokiego i faktycznie przy zwykłym fotelu głowa byłaby blisko rury.
Mam dobre porównanie bo w czarnej mam wąskiego a w niebieskiej miałem szerokiego i faktycznie przy zwykłym fotelu głowa byłaby blisko rury.
Roll bar jest bliżej głowy niż w przypadku poprzedniej wersji - wynika to z punktów montażowych, ale w mojej ocenie nie ma tragedii. Im bardziej przesuwamy się do tyłu z "rolką", tym niższa wychodzi, ponieważ dach schodzi do dołu, szczególnie podczas składania. Jeśli kierowca jest wysoki, odsunie się na maksa do tyłu i będzie chciał rozłożyć fotel, roll bar będzie blisko głowy. Jednak jeśli przesunęli byśmy roll bar do tyłu, był by niższy, co również nie jest idealnym rozwiązaniem przy wysokim kierowcy. MX5 jest bardzo małym autem co zmusza do pewnych kompromisów - myślę, że wszyscy forumowicze zdają sobie z tego sprawę
Jeśli chodzi o pasy, to są zawinięte o fotel tak, jak na zdjęciu. Nie ma możliwości poprowadzenia pasów tak, jak seryjnie, ponieważ przeszkadza w tym roll bar wykonany "szeroko i wysoko". Seryjny element odpowiedzialny za podtrzymywanie pasów posiada plastik, który delikatnie je blokuje. Po pierwszych przymiarkach okazało się, że delikatne blokowanie przy zawiniętym pasie bezpieczeństwa zmienia się w mocne blokowanie i przy każdym zwijaniu konieczne było by cofanie pasa ręką. Przed rozpoczęciem produkcji zgłosiliście, że jest to problemem w boss frogu i zdecydowaliśmy się na zrobienie tego elementu "od zera". Sama w sobie blacha ma 6mm grubości, a jej krawędzie, w miejscu kontaktu z pasami zostały zaokrąglone. Ucięcie pasów przez w.w. blachę jest niemożliwe podobnie jak ich przetarcie. Takie rozwiązanie jest trochę bardziej pracochłonne od relokacji seryjnego elementu, ponieważ wymaga sporo manualnej pracy przy zaokrąglaniu krawędzi, ale uważam, że warto
EDIT:
Nigdy nie miałem "w ręku" seryjnego harness bara, więc niestety nie mogę się wypowiedzieć w tej kwestii
Jeśli chodzi o pasy, to są zawinięte o fotel tak, jak na zdjęciu. Nie ma możliwości poprowadzenia pasów tak, jak seryjnie, ponieważ przeszkadza w tym roll bar wykonany "szeroko i wysoko". Seryjny element odpowiedzialny za podtrzymywanie pasów posiada plastik, który delikatnie je blokuje. Po pierwszych przymiarkach okazało się, że delikatne blokowanie przy zawiniętym pasie bezpieczeństwa zmienia się w mocne blokowanie i przy każdym zwijaniu konieczne było by cofanie pasa ręką. Przed rozpoczęciem produkcji zgłosiliście, że jest to problemem w boss frogu i zdecydowaliśmy się na zrobienie tego elementu "od zera". Sama w sobie blacha ma 6mm grubości, a jej krawędzie, w miejscu kontaktu z pasami zostały zaokrąglone. Ucięcie pasów przez w.w. blachę jest niemożliwe podobnie jak ich przetarcie. Takie rozwiązanie jest trochę bardziej pracochłonne od relokacji seryjnego elementu, ponieważ wymaga sporo manualnej pracy przy zaokrąglaniu krawędzi, ale uważam, że warto
EDIT:
Nigdy nie miałem "w ręku" seryjnego harness bara, więc niestety nie mogę się wypowiedzieć w tej kwestii
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
arturo_ga ma chyba na myśli seryjną rozpórkę środkową (za plecami podróżujących - była chyba w NA), którą nazwał harness barem... nie wiem, miałbym chyba jakieś psychiczne obawy, by do tego wiązać pasy
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
ravestation pisze:arturo_ga ma chyba na myśli seryjną rozpórkę środkową (za plecami podróżujących - była chyba w NA), którą nazwał harness barem... nie wiem, miałbym chyba jakieś psychiczne obawy, by do tego wiązać pasy
występowała w NA w 1.8 jednak z tego co pamiętam to była ona nie była raczej metalowa a raczej coś a'la twardy plastik
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Z całym szacunkiem, ale moja rozpórka wygląda bardzo solidnie i nie jest słabsza od harnes bara Cybula prezentowanego na zdjęciu
Jest to metalowy element powlekany gumą
i do niego mam teraz złożone szelki
Teraz bedzie roll i kwestia czy zostawić rozporke oryginalną czy moze brać od Yapy ...
Jest to metalowy element powlekany gumą
i do niego mam teraz złożone szelki
Teraz bedzie roll i kwestia czy zostawić rozporke oryginalną czy moze brać od Yapy ...
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Mi to rybka o co masz zamontowane pasy, to Ty tym jeździsz... Ja piszę tylko o tym, że hamburgery wręcz zabraniają o nią montować pasy. Nie pozowolono by Tobie na start w żadnych mniej lub bardziej istotnych próbach w USA.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
ravestation pisze:Mi to rybka o co masz zamontowane pasy, to Ty tym jeździsz... Ja piszę tylko o tym, że hamburgery wręcz zabraniają o nią montować pasy. Nie pozowolono by Tobie na start w żadnych mniej lub bardziej istotnych próbach w USA.
nie wiedziałem
dzieki za info
teraz wiem co robić dalej
Temat Double Hoop też umarł, czy są już gotowe na sprzedaż?
Moja Miata '96 czek dys ałt: British Racing Gentleman
znalazłem w sieci taki wynalazek: https://www.youtube.com/watch?v=HW4PdGvSNOA 35 sekunda -czyli rozumiem że na codzień jeździmy z roll barem a na torze (w kasku) dokładamy rurki i trochę zwiększamy sztywność a i trochę bezpieczeństwo -ma to sens?
brozyn89 pisze:thomac pisze:Temat Double Hoop też umarł, czy są już gotowe na sprzedaż?
Nie umarł , ja dzisiaj odbieram jedną sztuke:)
Szeroki? Bedziecie montowac z seryjnymi pasami? Jezeli tak to daj prosze znac czy sie pasy sie blokuja czy dzialaja bez zarzutu. Dzieki!
brozyn89 pisze:Nie umarł , ja dzisiaj odbieram jedną sztuke:)
I jak zamontowałeś ten rollbar? Masz jakieś zdjęcia?
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Witojcie
Zamontowałem rolla wysoko/szeroko w mojej NA i mam kilka uwag
1. Autor mierzył rolla do wersji 1,6L. Ja mam 1,8L i komputer jest w miejscu mocowania łapy rolla. W 1,6L komputer jest w innym miejscu
2. OEM pasy bezpieczeństwa faktycznie są trudne w użyciu. wychodzą mocno pod skosem. Proponuję w nowej wersji odsunąć rolla bardziej w stronę drzwi (tam jest jeszcze kilka cm miejsca).
Poniżej zdjęcia
Zamontowałem rolla wysoko/szeroko w mojej NA i mam kilka uwag
1. Autor mierzył rolla do wersji 1,6L. Ja mam 1,8L i komputer jest w miejscu mocowania łapy rolla. W 1,6L komputer jest w innym miejscu
2. OEM pasy bezpieczeństwa faktycznie są trudne w użyciu. wychodzą mocno pod skosem. Proponuję w nowej wersji odsunąć rolla bardziej w stronę drzwi (tam jest jeszcze kilka cm miejsca).
Poniżej zdjęcia
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
OK, ja hardtopa nie posiadam i nie planuję posiadać. Roll jest dużo wyższy niż fotele i bardzo mi się to podoba. Ze spraw estetycznych przydałaby się maskownica plastikowa, nakładana na śrubę. Poza tym w trakcie montażu należy luźno podchodzić do rysunku z instrukcji dot. wycinania plastiku z boku. Lepiej wyciąć mniej i docisnąć rollem jak u mnie.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
A jak kwestia seryjnych pasów? Blokują się? Ściągają jak trzeba? Próbowałeś ostrzejszego hamowania?
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Z pasami jest średnio. Przy ostrym hamowaniu nie sprawdzisz działania pasów (chyba). Ja po prostu próbowałem szarpnięć. Na 5 prób 3 razy pasy zostały zablokowane. Utrudnione jest chowanie pasa. Trzeba im "pomóc" by weszły do końca. Wszystko przez to, że rura jest na przeciwko oryginalnego wyjścia pasów. Muszą więc pójść pod skosem do przelotki. Widać to na moich zdjęciach. Dokładnie zrobiłem ujęcia z dwóch stron (przód i tył).
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Witam po dłuższej przerwie
Jeśli chodzi o kwestie pasów bezpieczeństwa przy single hoopie, to nie ma możliwości rozwiązania tej sprawy w inny sposób. Wykonanie szerszego roll bara uniemożliwiło by przykręcenie go w miejscu mocowania mechanizmu pasów, lub wysunęło by go do przodu. Dodatkowo z hard topem pojawił by się problem
Wrzucam zaległe fotki double hoop'a :
Cena takiego roll bara to 1230zł - pracy jest o wiele więcej ze względu na dodatkowe punkty mocowania przy tunelu. Mam nadzieję, że się podoba
Jeśli chodzi o kwestie pasów bezpieczeństwa przy single hoopie, to nie ma możliwości rozwiązania tej sprawy w inny sposób. Wykonanie szerszego roll bara uniemożliwiło by przykręcenie go w miejscu mocowania mechanizmu pasów, lub wysunęło by go do przodu. Dodatkowo z hard topem pojawił by się problem
Wrzucam zaległe fotki double hoop'a :
Cena takiego roll bara to 1230zł - pracy jest o wiele więcej ze względu na dodatkowe punkty mocowania przy tunelu. Mam nadzieję, że się podoba
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cześć,
To ja zostawię swoją recenzję
Tydzień temu założyłem u Cybula rolla single hoop'a. Szczerze polecam!
Roll jest świetnie wykonany. Montaż zrobiony bardzo dokładnie i solidnie. Roll jest wymierzony na styk - jeśli ktoś jest wysoki (ja mam 187 cm) to też pewnie ma problem, że roll zabiera miejsce na odsunięcie fotela. Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze. Górna część rolla jest dosłownie wymierzona na 5mm od dachu.
Jak w końcu zrobie zdjęcia swojej to wstawie tutaj, jak sie prezentuje roll na zielonej NBFL.
Pozdrawiam
To ja zostawię swoją recenzję
Tydzień temu założyłem u Cybula rolla single hoop'a. Szczerze polecam!
Roll jest świetnie wykonany. Montaż zrobiony bardzo dokładnie i solidnie. Roll jest wymierzony na styk - jeśli ktoś jest wysoki (ja mam 187 cm) to też pewnie ma problem, że roll zabiera miejsce na odsunięcie fotela. Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze. Górna część rolla jest dosłownie wymierzona na 5mm od dachu.
Jak w końcu zrobie zdjęcia swojej to wstawie tutaj, jak sie prezentuje roll na zielonej NBFL.
Pozdrawiam
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
jasiek1002 pisze: Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze
Zabiera czyli trzeba fotel przysunąć bliżej czy zabiera czyli można odsunąć do końca ale trzeba postawić bardziej pionowo?
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kinio pisze:jasiek1002 pisze: Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze
Zabiera czyli trzeba fotel przysunąć bliżej czy zabiera czyli można odsunąć do końca ale trzeba postawić bardziej pionowo?
Jedno albo drugie, czyli możesz odsunąć fotel do końca, ale wtedy oparcie jest bardzo pionowo albo nie dosuwać fotel do końca i położyć oparcie. Generalnie ja mam dokładnie taką pozycje jaką miałem przed założeniem rolla, ale fotel szczytem opiera się o rolla, co jest bardzo przyjemne bo oparcie jest bardziej ustabilizowane i lepiej czuje tył auta. Musiałem tylko miedzy rolla i fotel włożyć podkładki filcowe, żeby nie tarło jedno o drugie
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
Witam wszystkich
W związku z dużą ilością zapytań informujemy, że roll bar Single hoop "szeroki" będzie dostępny "od ręki" od końca tygodnia/początku następnego. Standardowo możliwość wyboru dowolnego koloru z palety RAL mat lub połysk, cena bez zmian - 1130zł W oddzielnym temacie wrzucę Frame rails - również dostępne od ręki, bez konieczności robienia zamówień grupowych i przeciągania wysyłki
EDIT:
Najsprawniejsza forma kontaktu to e-mail na adres cybul@cybul.eu lub kontakt telefoniczny pod nr. 604 468 242. Mamy mega zatrzęsienie zamówień i niestety nie mam czasu na wchodzenie na fora :/
Pozdrawiam i zapraszam do zakupów
W związku z dużą ilością zapytań informujemy, że roll bar Single hoop "szeroki" będzie dostępny "od ręki" od końca tygodnia/początku następnego. Standardowo możliwość wyboru dowolnego koloru z palety RAL mat lub połysk, cena bez zmian - 1130zł W oddzielnym temacie wrzucę Frame rails - również dostępne od ręki, bez konieczności robienia zamówień grupowych i przeciągania wysyłki
EDIT:
Najsprawniejsza forma kontaktu to e-mail na adres cybul@cybul.eu lub kontakt telefoniczny pod nr. 604 468 242. Mamy mega zatrzęsienie zamówień i niestety nie mam czasu na wchodzenie na fora :/
Pozdrawiam i zapraszam do zakupów
Kurcze, rzeczywiście
Cena uległa zmianie już dawno i myślałem, że zrobiłem update na forum :/ Niestety życie zweryfikowało 1080zł - chciałem jak najtaniej i musieliśmy podnieść o 50zł bo po odliczeniu VAT'u za mało dla nas zostawało ;(
Na pocieszenie wrzucam focie - jakość mówi sama za siebie
I jeszcze takie pytanko - czy było by zainteresowanie taką "rolko-klatką"?
Oczywiście w 100% bolt on, kompatybilna z każdym rodzajem dachu
Cena uległa zmianie już dawno i myślałem, że zrobiłem update na forum :/ Niestety życie zweryfikowało 1080zł - chciałem jak najtaniej i musieliśmy podnieść o 50zł bo po odliczeniu VAT'u za mało dla nas zostawało ;(
Na pocieszenie wrzucam focie - jakość mówi sama za siebie
I jeszcze takie pytanko - czy było by zainteresowanie taką "rolko-klatką"?
Oczywiście w 100% bolt on, kompatybilna z każdym rodzajem dachu