Zbyt mocno wieje po czuprynie...
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Witam,
przymierzam się do zakupu mx-5 (padło na NCFl), dziś miałem okazję pierwszy raz przejechać się salonową, rocznik 2014. I spośród paru rzeczy, które mnie zaskoczyły in minus, jednym z rozczarowań był wiatr hulający po czaszce czytałem na forum, że panowie po 190 cm się mieszczą w swoich miatach bez problemu, sam mam 188 i po maksymalnym odsunięciu/obniżeniu fotela zmieściłem się akuratnie, jednak po złożeniu dachu nie był to przyjemny "wiatr we włosach", który uznawałem za jeden z wabików w roadsterze, tylko zwyczajnie pizgało złem, tak, że miałem ochotę się schować gdzieś niżej, a pogoda nie była najgorsza...
Stąd pytanie, czy istnieje np. jakaś dokładka do ramki szyby, która by niejako podniosła jej próg, tak aby powietrze wpadało te parę cm wyżej i bardziej omijało moją głowę? (uprzedzam, że nie idzie tu o windshot, który był w wyższej wersji i na podmuchy z tyłu nie narzekałem). Czy po prostu ten typ tak ma, a ja jestem za wysoki i nic z tym się nie da zrobić?
Pytanie poparte nie najlepszym stanem ogólnym zatok i niechęcią do noszenia nakryć głowy, szczególnie w aucie
przymierzam się do zakupu mx-5 (padło na NCFl), dziś miałem okazję pierwszy raz przejechać się salonową, rocznik 2014. I spośród paru rzeczy, które mnie zaskoczyły in minus, jednym z rozczarowań był wiatr hulający po czaszce czytałem na forum, że panowie po 190 cm się mieszczą w swoich miatach bez problemu, sam mam 188 i po maksymalnym odsunięciu/obniżeniu fotela zmieściłem się akuratnie, jednak po złożeniu dachu nie był to przyjemny "wiatr we włosach", który uznawałem za jeden z wabików w roadsterze, tylko zwyczajnie pizgało złem, tak, że miałem ochotę się schować gdzieś niżej, a pogoda nie była najgorsza...
Stąd pytanie, czy istnieje np. jakaś dokładka do ramki szyby, która by niejako podniosła jej próg, tak aby powietrze wpadało te parę cm wyżej i bardziej omijało moją głowę? (uprzedzam, że nie idzie tu o windshot, który był w wyższej wersji i na podmuchy z tyłu nie narzekałem). Czy po prostu ten typ tak ma, a ja jestem za wysoki i nic z tym się nie da zrobić?
Pytanie poparte nie najlepszym stanem ogólnym zatok i niechęcią do noszenia nakryć głowy, szczególnie w aucie
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Nic takiego nie ma, kup czapke z daszkiem polubisz to:)
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Windshot był postawiony? Ten kawal bariery z tyłu wbrew pozorom także pomaga
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, nie spodziewałem się takiego feedback'u
Windshot był postawiony
Może ogólnie nie miałem za dużo do czynienia z cabrio (jeden przejazd z4 bez dachu po osiedlu rok temu, bodaj w sierpniu, ciepło było na zewnątrz i przyjemnie w kabinie) i dlatego zaskoczył mnie efekt trochę chłodniejszych podmuchów na czubku głowy.
Wycinanie gąbki wydaje mi się dość radykalnym rozwiązaniem; łatwiej byłoby, gdyby ktoś miał pozytywne doświadczenia w tej kwestii w NC, miałbym się do czego odnieść
Sigma pisze:Windshot był postawiony? Ten kawal bariery z tyłu wbrew pozorom także pomaga
Windshot był postawiony
Może ogólnie nie miałem za dużo do czynienia z cabrio (jeden przejazd z4 bez dachu po osiedlu rok temu, bodaj w sierpniu, ciepło było na zewnątrz i przyjemnie w kabinie) i dlatego zaskoczył mnie efekt trochę chłodniejszych podmuchów na czubku głowy.
denis1980 pisze:możesz rozważyć też obniżenie fotela, przez wycięcie gąbki.
Wycinanie gąbki wydaje mi się dość radykalnym rozwiązaniem; łatwiej byłoby, gdyby ktoś miał pozytywne doświadczenia w tej kwestii w NC, miałbym się do czego odnieść
Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Nie wiem co nazywasz "pizganiem złem", bo to kwestia dość indywidualna, ale ja przy 183cm wzrostu uważam, że autem bez dachu komfortowo da się podróżować (dłuższe dystanse) do 120-130km/h, a mam też doświadczenia z aut o wyższej przedniej szybie niż mx-5. Najprzyjemniej jest poniżej 110. Krótkie odcinki da się oczywiście pokonywać szybciej.
Teraz jest jeszcze w miarę chłodno, w słońcu jest fajnie, ale w cieniu bądź jak mocniej wieje, to nawet potrafi być zimno. We wtorek około południa zdażyło mi się zamknąć dach, bo stojąc na światłach w cieniu wiało od tyłu i mimo ogrzewania ustawionego na maksa było mi zbyt zimno. Dla porównania, przy 5 stopniach w styczniu z otwartym dachem w korku nie byłem w stanie wytrzymać z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, gdyż było za gorąco.
I tak, dla mnie kilka dni bez dachu było już w styczniu
Teraz jest jeszcze w miarę chłodno, w słońcu jest fajnie, ale w cieniu bądź jak mocniej wieje, to nawet potrafi być zimno. We wtorek około południa zdażyło mi się zamknąć dach, bo stojąc na światłach w cieniu wiało od tyłu i mimo ogrzewania ustawionego na maksa było mi zbyt zimno. Dla porównania, przy 5 stopniach w styczniu z otwartym dachem w korku nie byłem w stanie wytrzymać z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, gdyż było za gorąco.
I tak, dla mnie kilka dni bez dachu było już w styczniu
Jaro pisze:Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić
http://www.mazdaspeedy.com/2012/10/lowe ... -seat.html
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
cudze chwalicie, swego nie znacieJaro pisze:Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić
viewtopic.php?f=22&t=3654&p=301872#p301872
- Kamien
- Donator
- Posty: 969
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
szy pisze:cudze chwalicie, swego nie znacie
viewtopic.php?f=22&t=3654&p=301872#p301872
W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=398248&highlight=GordyM+mod&page=4
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
W NA/NB rozwiązaniem jest podwyższenie windszota, które bardzo łatwo zrobić. Windszot robi różnicę...
W NCkach jest z tym trudniej, a 188 to jednak wysoko jest - możliwe, że Twoje subiektywne wrażenia sprawią, że to nie samochód dla Ciebie. BTW w książce o genezie MX-5 wyczytałem, że po teście modeli próbnych przez rosłych Australijskich dealerów Mazdy wysłali oni feedback, że git, ale trochę im wieje i niewygodnie, na co dostali odpowiedź, że MX-5 nie będzie samochodem dla wszystkich i jeśli Ci niewygodnie i wieje, to po prostu nie jest samochód dla Ciebie
W NCkach jest z tym trudniej, a 188 to jednak wysoko jest - możliwe, że Twoje subiektywne wrażenia sprawią, że to nie samochód dla Ciebie. BTW w książce o genezie MX-5 wyczytałem, że po teście modeli próbnych przez rosłych Australijskich dealerów Mazdy wysłali oni feedback, że git, ale trochę im wieje i niewygodnie, na co dostali odpowiedź, że MX-5 nie będzie samochodem dla wszystkich i jeśli Ci niewygodnie i wieje, to po prostu nie jest samochód dla Ciebie
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi
Pomyślę poważnie o tym obniżeniu fotela, gdyż po głębszym zastanowieniu decyzja zapadła i, przy dobrych wiatrach, biała piękność zawita u mnie w przyszłym tygodniu więc będzie też na czym pracować
Jak już będzie na miejscu, to postaram się przedstawić na forum wraz z wybranką jak należy
Pomyślę poważnie o tym obniżeniu fotela, gdyż po głębszym zastanowieniu decyzja zapadła i, przy dobrych wiatrach, biała piękność zawita u mnie w przyszłym tygodniu więc będzie też na czym pracować
Jak już będzie na miejscu, to postaram się przedstawić na forum wraz z wybranką jak należy
- m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
A że ostatnio autko miałem nie do jazdy to dopiero wczoraj pojechałem na przejażdżkę Latką topless.
Oj jak miło czuprynką tarpało
Oj jak miło czuprynką tarpało
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
obecnie "bezmiatowy"
Mam taki sam wzrost i model, da się przyzwyczaić, a jeśli za bardzo wieje to przesuwam fotel i jeden przeskok do przodu, odchylam oparcie i przesuwam tyłek na fotelu o jakiś cm do przodu. Jest w miarę wygodnie i nie wieje w czubek
Prawda jest też taka, że przy tym wzroście albo jest bardzo ciepło i przyjemnie wieje w czubek głowy albo jest zimniej i trzeba mieć czapkę/kaptur na głowie na top down, ewentualnie można próbować ustawić ogrzewanie, żeby trochę pomagało.
Czy ktoś z forum próbował to u siebie ? Czy zgnieciony boczek siedziska jest odczuwalny?Kamien pisze: W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... mod&page=4
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
W kwietniu poza miastem jak się siedzi "normlanie" to wieje po czuprynie. Kup klubowe kominy i załóż na głowę jako czapka
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Mam w Niseko fotel kierowcy z regulacją i wygląda na to, że cały mechanizm jest identyczny jak w NCFL. Zrobiłem ten mod, ale nie wiem o jakim zgnieceniu piszesz, a nie chce mi się przeglądać całego wątku z linku. Jest widoczne lekkie pofalowanie skóry w rogu pod oparciem, ale na tym nie siedzisz i nie ma to żadnego wpływu na wygodę fotela.chebum pisze: ↑29 cze 2020, 22:33Czy ktoś z forum próbował to u siebie ? Czy zgnieciony boczek siedziska jest odczuwalny?Kamien pisze: W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... mod&page=4
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.