[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W jakiem pozycji masz pokrętło regulacji temperatury w kabinie? Bo w NB/NBfl ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów dopiero przy pokrętle ustawionym na 70-80% skali (pokrętło praktycznie w pozycji poziomej).
Jeździłem kilkoma NBfl i w każdej było tak samo.
Jeździłem kilkoma NBfl i w każdej było tak samo.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 17:05 przez Dżunior, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
logimen pisze:zdejmowanie dechy i wymiana nagrzewnicy
Może płukanie chemią układu chłodzenia pomoże.
logimen pisze:czyszczenie kanalow z lisci
To gdyby nadmuch był słaby ale gorące z niego leciało. Ja bym oczyścił co się da z liści i ich resztek.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Dżunior pisze:W jakiem pozycji masz pokrętło regulacji temperatury w kabinie? Bo w NB/NBfl ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów dopiero przy pokrętle ustawionym na 70-80% skali (pokrętło praktycznie w pozycji poziomej).
Pokretlo mam na max. na cieple ustawione. Zeszlej zimy, grzala jak szalona, ledwo przekrecilem na poczatek czerwonego i juz cieple lecialo, a teraz jest tak jak piszesz wlasnie. Ale tez nie leci gorace jak zeszlej zimy tylko ledwo co cieple. Ewidentnie cos jest nie tak.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Dżunior pisze:Jeździłem kilkoma NBfl i w każdej było tak samo.
Bo sobie cięgna nie wyregulowałeś, je można przesuwać.
logimen pisze:Pokretlo mam na max. na cieple ustawione. Zeszlej zimy, grzala jak szalona, ledwo przekrecilem na poczatek czerwonego i juz cieple lecialo, a teraz jest tak jak piszesz wlasnie. Ale tez nie leci gorace jak zeszlej zimy tylko ledwo co cieple. Ewidentnie cos jest nie tak.
Po objawach termostat sprawia wrażenie działającego. Możesz miec problem z droznością nagrzewnicy. Jak jest zawalona brudem ogrzewanie może kiepsko działać.
Druga rzecz, czy wymieniałeś termostat ? Jeśli wstawiono Ci otwierający się przy niższej temperaturze, silnik będzie permanentnie niedogrzany i ogrzewanie przy mrozach również będzie kiepskie.
trzecia rzecz związana z ogrzewaniem, cięgno od regulacji ciągnie za dzyndzel regulujący przepustnice powietrza. Są po prawej i lewej stronie nagrzewnicy (tylko nie pamietam po której to od temperatury) dostępne bez problemu od strony schowka i od strony kierownicy. zobacz czy ustawienie pokrętła na maksymalne grzanie pociąga dzyndzlem do końca, czy ręką można przepustnicę jeszcze bardziej przesunąć. Nie potrafie tego bardziej obrazowo opisać, jak zajrzysz tam to zorientujesz się o co chodzi
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
majkel pisze:czy wymieniałeś termostat ?
Jeszcze nie
majkel pisze:Nie potrafie tego bardziej obrazowo opisać, jak zajrzysz tam to zorientujesz się o co chodzi
Ok, chyba kumam o co Ci chodzi Dzieki za wskazowki
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Kinio pisze:Jaka jest prawidłowa temperatura płynu chłodniczego w rozgrzanym układzie?
Taka właśnie jak masz.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Taka właśnie jak masz.
Super, dzięki. Czyli chyba jedyne trzy możliwości dlaczego wskaźnik temperatury na desce pokazuje poniżej połowy to:
- albo zawsze tak było i coś mi się pomyliło, że wskazówka była dalej niż połowa
- zepsuł się czujnik odpowiedzialny za wskaźnik
- po wymianie chłodnicy i płynu spadła temperatura czyli wcześniej była za wysoka
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
majkel pisze:chrism pisze:W zasadzie potrzebujemy tylko spacer i płytkę-zaślepkę.
Już zupełnie pomiajam takie kwiatki, że jedna warsiawska miata mająca zainstalowany as-is kit Begi musi mieć przód na żabie podnoszony aby napełnić układ chłodzenia, bo inaczej jest on nieodpowietrzalny
Po
eM
Dogrzebałem się .
Mam już specjalny odpowietrznik .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 gru 2011, 23:13
- Lokalizacja: Wa-wa/Praga Północ
Cześć,
Przy dokręcaniu ściąłem śrubkę spustu chłodnicy (pod chłodnicą na środku).
Macie może pomysł jak wyjąć ściętą śrubę (rozwiercić ) ?
I po drugie, możecie podpowiedzieć gdzie szukać śruby, którą mógłbym tam wkręcić (najlepiej metalowa) ?
Przy dokręcaniu ściąłem śrubkę spustu chłodnicy (pod chłodnicą na środku).
Macie może pomysł jak wyjąć ściętą śrubę (rozwiercić ) ?
I po drugie, możecie podpowiedzieć gdzie szukać śruby, którą mógłbym tam wkręcić (najlepiej metalowa) ?
Marcin Zzzz... pisze:Cześć,
Przy dokręcaniu ściąłem śrubkę spustu chłodnicy (pod chłodnicą na środku).
Macie może pomysł jak wyjąć ściętą śrubę (rozwiercić ) ?
I po drugie, możecie podpowiedzieć gdzie szukać śruby, którą mógłbym tam wkręcić (najlepiej metalowa) ?
Żeby odkręcić tą plastikową śrubę użyj zaostrzonego płaskiego śrubokręta, trzeba go wcisnąć na ile się da w plastyk śruby i potem delikatnie kręcić.
Co do nowej śruby to nie wiem czy metalowa to dobry pomysł, bo może uszkodzić gwint w chłodnicy. Ja proponuję zakup takiej śruby jak była, powinni mieć w aso.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
ree pisze:Marcin Zzzz... pisze:Cześć,
Przy dokręcaniu ściąłem śrubkę spustu chłodnicy (pod chłodnicą na środku).
Macie może pomysł jak wyjąć ściętą śrubę (rozwiercić ) ?
I po drugie, możecie podpowiedzieć gdzie szukać śruby, którą mógłbym tam wkręcić (najlepiej metalowa) ?
Żeby odkręcić tą plastikową śrubę użyj zaostrzonego płaskiego śrubokręta, trzeba go wcisnąć na ile się da w plastyk śruby i potem delikatnie kręcić.
Co do nowej śruby to nie wiem czy metalowa to dobry pomysł, bo może uszkodzić gwint w chłodnicy. Ja proponuję zakup takiej śruby jak była, powinni mieć w aso.
Patent na odkręcenie dobry, szeroki ale płaski śrubokręt najlepiej nabij delikatnie młotkiem na resztki i postaraj się wykręcić, a śrubę możesz wkręcić metalową, sam tak mam i z gwintem nie było i nie ma żadnego problemu bo już dwa razy spuszczałem płyn i jest gitara.
Rules are made to be broken
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 gru 2011, 23:13
- Lokalizacja: Wa-wa/Praga Północ
Dzięki za informację ree i hantkus.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Panowie mam pytanko , wczoraj wracałem mazdą z pod Poznania, jakieś 200 km do Łodzi, temp. otoczenia poniżej 10 c, jechałem spokojnie, 100-120 km/h i zauważyłem że podczas takiej jazdy wskaźnik tempteratury silnika ledwo wychyla się poziom "c" (chłodny), jak chwilę postałem w korku to temp rośnie i dochodzi prawie do połowy. Czy to normalne?
Wydaje mi się że na trasie powinien spokojnie złapać wskaźnik na połowę, tak było jak jeździłem latem.
Proszę o radę.
Wydaje mi się że na trasie powinien spokojnie złapać wskaźnik na połowę, tak było jak jeździłem latem.
Proszę o radę.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Termostat do wymiany jak nic
Kurcze może tu mi ktoś pomoże...
Geneza problemu:
1. Robię 270 km i działa wszystko poprawnie - wskazówka temperatury wskazuje połowę (tak było zawsze)
2. Na drugi dzień wsiadam i widzę że po pierwsze, bardzo szybko się nagrzewa i za chwilę po przejechaniu może 3 km wskazówka leci na maxa, zatrzymuję się więc i dotykam silnik który okazuje się że nie jest taki gorący.
3. Tego samego dnia wracam mazdą do domu z pracy i to samo wskazówka na maxa wychylona (aż poza skalę - ja przerażony) więc wyłączam silnik i po 20 sekundach odpalam i tu nagle wszystko w porządku, wskazówka wskaźnika na środku. Tego samego dnia kupiłem termostat bo yślałem że to to.
4. Wymieniony termostat + nowy płyn chłodnicy i co, i dupa. Nadal wskazówka temperatury leci na maxa w górę.
POMÓŻCIE
Nie wiem co to może być, dodam, że jak jest włączony silnik i wskazówka jest na maxa to kiedy wyłączę silnik i mam załączony prąd to wskazówka nie dochodzi nawet do połowy. Czy to może być walnięty czujnik?
Geneza problemu:
1. Robię 270 km i działa wszystko poprawnie - wskazówka temperatury wskazuje połowę (tak było zawsze)
2. Na drugi dzień wsiadam i widzę że po pierwsze, bardzo szybko się nagrzewa i za chwilę po przejechaniu może 3 km wskazówka leci na maxa, zatrzymuję się więc i dotykam silnik który okazuje się że nie jest taki gorący.
3. Tego samego dnia wracam mazdą do domu z pracy i to samo wskazówka na maxa wychylona (aż poza skalę - ja przerażony) więc wyłączam silnik i po 20 sekundach odpalam i tu nagle wszystko w porządku, wskazówka wskaźnika na środku. Tego samego dnia kupiłem termostat bo yślałem że to to.
4. Wymieniony termostat + nowy płyn chłodnicy i co, i dupa. Nadal wskazówka temperatury leci na maxa w górę.
POMÓŻCIE
Nie wiem co to może być, dodam, że jak jest włączony silnik i wskazówka jest na maxa to kiedy wyłączę silnik i mam załączony prąd to wskazówka nie dochodzi nawet do połowy. Czy to może być walnięty czujnik?
mleko8 pisze:więc wyłączam silnik i po 20 sekundach odpalam i tu nagle wszystko w porządku
No to chyba coś z elektryką.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Zrobiłem kilka testów.
Po rozgrzaniu silnika na maxa (czyli wskazówka poza skalę) nie włączył się wentylator.
Odpaliłem silnik bez czujnika, oczywiście wyskoczył błąd silnika ale włączył się wentylator.
Wyczyściłem wtyki od czujnika i nic, dalej wskazówka leci na maxa.
Jeszcze kilka faktów, dziwię się że silnik tak się szybko grzeje, bo trwa to około 5 minut. Wydaje mi się że tak wcześniej nie było. Pompa wody musi działać bo wąż ciepły i ciepła jest chłodnica.
Kolejny krok to wymiana czujnika. Czy to taki:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 25653.html
Po rozgrzaniu silnika na maxa (czyli wskazówka poza skalę) nie włączył się wentylator.
Odpaliłem silnik bez czujnika, oczywiście wyskoczył błąd silnika ale włączył się wentylator.
Wyczyściłem wtyki od czujnika i nic, dalej wskazówka leci na maxa.
Jeszcze kilka faktów, dziwię się że silnik tak się szybko grzeje, bo trwa to około 5 minut. Wydaje mi się że tak wcześniej nie było. Pompa wody musi działać bo wąż ciepły i ciepła jest chłodnica.
Kolejny krok to wymiana czujnika. Czy to taki:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 25653.html
mleko8 pisze:Po rozgrzaniu silnika na maxa (czyli wskazówka poza skalę) nie włączył się wentylator.
Jedno z drugim ma mało wspólnego, bo czujnik to są tak naprawdę 2 czujniki we wspólnej obudowie, jeden do PCM i ten steruje wentylatorem a drugi wyłącznie do wskaźnika na desce. Czujnik może byc uszkodzony, ale sprawdź również czy kabel nie wygląda na uszkodzony/przetarty.
mleko8 pisze:Czy to taki:
zapewne. choć firma premium to raczej nie jest renomowany producent czujników
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
OK trochę mnie uspokoiłeś.
Jutro jestem umówiony na diagnostykę u kumpla w warsztacie, Wszystko się wyjaśnić powinno.
Boję się że to uszczelka pod głowicą - to też będziemy badać.
Co do czujnika, czy ktoś ma namiar na czujnik jakiej renomowanej firmy?
Jutro jestem umówiony na diagnostykę u kumpla w warsztacie, Wszystko się wyjaśnić powinno.
Boję się że to uszczelka pod głowicą - to też będziemy badać.
Co do czujnika, czy ktoś ma namiar na czujnik jakiej renomowanej firmy?
mleko8 pisze:Jutro jestem umówiony na diagnostykę u kumpla w warsztacie
Jak ma czytnik OBD to podłączcie do emiksa i zobaczcie po prostu jaką temperaturę "widzi" PCM w czasie kiedy konsola pokazuje głupoty. Co do producenta, niech Ci kumpel sprawdzi co ma dostępnego w katalogu z tego co normalnie kupuje, wkłada i się nie sypie
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Właśnie tak kumpel zrobił.
Komputer pokładowy nie ma żadnych błędów, odczyty temperatury są OK i nawet pogrzaliśmy silnior do włączenia się wiatraka i wszystko działa poprawnie.
Więc to czujnik się zkasztanił bądź wskaźnik.
Czujnik jutro odbieram i montaż... dam znać co i jak...
Komputer pokładowy nie ma żadnych błędów, odczyty temperatury są OK i nawet pogrzaliśmy silnior do włączenia się wiatraka i wszystko działa poprawnie.
Więc to czujnik się zkasztanił bądź wskaźnik.
Czujnik jutro odbieram i montaż... dam znać co i jak...
No i problemu się nie pozbyłem.
Po wymianie czujnika nadal wskazówka temperatury leci na łeb na szyję na maxa.
Może ma ktoś jakieś pomysły, co to może być?
POMOCY
Opiszę co się dzieje ze wskażnikiem: jak włączam silnik to od razu wskazówka startuje na minimum czyli ponad "C" i ponad tę kreskę jak się zaczyna skala, po 5 -10 sekundach wskazówka idzie na 1/3 skali no i za jakieś 3 minuty leci na maxa.
Po wymianie czujnika nadal wskazówka temperatury leci na łeb na szyję na maxa.
Może ma ktoś jakieś pomysły, co to może być?
POMOCY
Opiszę co się dzieje ze wskażnikiem: jak włączam silnik to od razu wskazówka startuje na minimum czyli ponad "C" i ponad tę kreskę jak się zaczyna skala, po 5 -10 sekundach wskazówka idzie na 1/3 skali no i za jakieś 3 minuty leci na maxa.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
A resetowałeś kompa? Podmień na spocie liczniki.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Może licznik walnięty. Zawsze możesz podmienić... 30min roboty i sprawdzić.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60