h8r pisze:Jak jesteś taki szczegółowy to eksperymentalnie dojdź do tego jaka wartość Ci odpowiada
DOBRA RADA
Będę sprawdzał ustawienie min i max sworznia dla różnych kątów pochylenia kół z przodu i z tyłu + różne nastawy zbieżności i rozbieżności przodu i tyłu + wszystko 3x bo można dać seryjny stab z tyłu, z rx-8 i eibacha( który posiadam)
Nawet nie chce mi się myśleć ile to jest nastawów zawiasu + czasu testowania.
A wszystko po to aby wiedzieć czy celować w 7 lub więcej jak się da, czy zrobić 5 i dać sobie spokój...
Szczupak pisze:Sworzen zwrotnicy jak sama nazwa wskazuje jest przy zwrotnicy, wiec raczej z przodu, aczkolwiek to moze zalezec od wyboru ukladu wspolrzednych
A tak bardziej do rzeczy - nie jest to najistotniejszy parametr, ustawia sie go na max chyba dlatego, zeby bylo ciut stabilniej na prostych. Dlaczego max jest rozny? Bo nastawy geometrii sa wspolzalezne, bo samochody nie sa identyczne co do mikrometra, itp. To calkiem naturalne, ze jedni tu maja 5, inni 7
Czyli że jak się da ustawić 9 to ok, czy już za dużo ?
Szczupak pisze:A i to nie jest rozstaw, tylko pochylenie, poczytaj sobie gdzies, to zrozumiesz
ja rozumiem, tylko że właśnie przez pochylenie koło idzie do przodu lub tyłu
i naturalne jest że dłuższy rozstaw to stabilność na prostej
i według mojego doświadczenia z samochodami, to im większa odległość między osiami tym łatwiej kontrolować auto w poślizgu (chociaż wniosek powstał na podstawie jeżdżenia różnymi samochodami i może mieć mało wspólnego z rzeczywistością).