Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

05 cze 2014, 12:25

h8r pisze:Jak jesteś taki szczegółowy to eksperymentalnie dojdź do tego jaka wartość Ci odpowiada


:bang: DOBRA RADA :bang:

Będę sprawdzał ustawienie min i max sworznia dla różnych kątów pochylenia kół z przodu i z tyłu + różne nastawy zbieżności i rozbieżności przodu i tyłu + wszystko 3x bo można dać seryjny stab z tyłu, z rx-8 i eibacha( który posiadam)
Nawet nie chce mi się myśleć ile to jest nastawów zawiasu + czasu testowania.
A wszystko po to aby wiedzieć czy celować w 7 lub więcej jak się da, czy zrobić 5 i dać sobie spokój...


Szczupak pisze:Sworzen zwrotnicy jak sama nazwa wskazuje jest przy zwrotnicy, wiec raczej z przodu, aczkolwiek to moze zalezec od wyboru ukladu wspolrzednych ;)

A tak bardziej do rzeczy - nie jest to najistotniejszy parametr, ustawia sie go na max chyba dlatego, zeby bylo ciut stabilniej na prostych. Dlaczego max jest rozny? Bo nastawy geometrii sa wspolzalezne, bo samochody nie sa identyczne co do mikrometra, itp. To calkiem naturalne, ze jedni tu maja 5, inni 7


Czyli że jak się da ustawić 9 to ok, czy już za dużo ?

Szczupak pisze:A i to nie jest rozstaw, tylko pochylenie, poczytaj sobie gdzies, to zrozumiesz


ja rozumiem, tylko że właśnie przez pochylenie koło idzie do przodu lub tyłu

i naturalne jest że dłuższy rozstaw to stabilność na prostej

i według mojego doświadczenia z samochodami, to im większa odległość między osiami tym łatwiej kontrolować auto w poślizgu (chociaż wniosek powstał na podstawie jeżdżenia różnymi samochodami i może mieć mało wspólnego z rzeczywistością).
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 cze 2014, 13:55

Sebof01 pisze:[

I jakby ktoś nie zauważył to jestem bardzo... szczegółowy :lol:


Geometrie ustawia się pod kierowce , mniej pod auto :D

Jak jesteś taki szczegółowy, to wynajmij boks na Torze Poznań z ekipą od geometrii , i co jedną sesję 20 minut na Track Day zmieniaj ustawienia, mierz czasy (oczywiście musisz wcześniej jeździć kółko równo dokładnie do 0,5 sekundy), porównuj - aż znajdziesz optymalne ustawienia dla Twojego auta i Twojego stylu jazdy ... ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 cze 2014, 13:58

Przy ustawieniu na 0 stopni koło, przy skręcie kierownicy w lewo i w prawo, obraca się po płaszczyźnie podłoża (poziomej). Przy dodatnim kącie jest jak w rowerze. Kierownica w rowerze nie obraca się po osi pionowej, tylko jest bliżej Ciebie (a koło bardziej z przodu). Możesz jechać bez trzymania kierownicy, bo sama dąży do pozycji neutralnej - "prostuje się". To sprawia, że przy skręcie koło jakby bardziej "zapiera" się o asfalt. To dobrze widać np. w starszych merolach, które miały jakieś kolosalne wyprzedzenie kąta zwrotnicy. A w praktyce daje to tyle, że im większy kąt wyprzedzenia, tym chętniej kierownica "odkręca się" do środka po zakręcie, a przy większych prędkościach auto bardziej reaguje na ruch kierownicą (jak przy zwiększeniu rozbieżności przednich kół). W zamian za to, niby trudniej jest skręcić kierownicą, ale przy wspomaganiu to chyba nie powinno być wyczuwalne. Im mniejszy kąt, tym kierownica powinna stać się "lżejsza" przy skręcaniu.

Tak się rozpisuję, żeby rozwiać wątpliwości co do pytania o odległość między osiami, czy rozstaw kół. To nie ma z tym nic wspólnego. Na skręconym na maksa kole, przy dużym kącie, opona będzie dotykać podłoża może o kilka milimetrów dalej (do przodu samochodu), ale to chyba żadna różnica, nie? Poza tym w ścisłym sensie, "rozstaw osi" się i tak nie zmienia.

W sporcie wyprzedzeniem zwrotnicy kontrolujesz sterowność i poprawiasz przyczepność przy hamowaniu w zakrętach (tak, jak kąt pochylenia koła wyrównuje styk z asfaltem zewnętrznych kół, pochylających się w zakrętach). W "normalnej" jeździe (łącznie z kręceniem bączków na parkingach), powinieneś sobie to tak ustawić, żeby najwygodniej manipulować kierownicą. Oczywiście w ramach dopuszczalnych zmian w NC. Niektórzy lubią, jak się mocniej centruje, innych wkurza, że muszą ją mocniej trzymać w zakrętach. Z drugiej strony, dużej różnicy między 5 i 7 stopni chyba nie zauważysz (ale mogę się mylić - nie testowałem). Daj 5 i będzie ok :D
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

05 cze 2014, 18:17

nickesh pisze:Przy ustawieniu na 0 stopni koło, przy skręcie kierownicy w lewo i w prawo, obraca się po płaszczyźnie podłoża (poziomej). Przy dodatnim kącie jest jak w rowerze. Kierownica w rowerze nie obraca się po osi pionowej, tylko jest bliżej Ciebie (a koło bardziej z przodu). Możesz jechać bez trzymania kierownicy, bo sama dąży do pozycji neutralnej - "prostuje się". To sprawia, że przy skręcie koło jakby bardziej "zapiera" się o asfalt. To dobrze widać np. w starszych merolach, które miały jakieś kolosalne wyprzedzenie kąta zwrotnicy. A w praktyce daje to tyle, że im większy kąt wyprzedzenia, tym chętniej kierownica "odkręca się" do środka po zakręcie, a przy większych prędkościach auto bardziej reaguje na ruch kierownicą (jak przy zwiększeniu rozbieżności przednich kół). W zamian za to, niby trudniej jest skręcić kierownicą, ale przy wspomaganiu to chyba nie powinno być wyczuwalne. Im mniejszy kąt, tym kierownica powinna stać się "lżejsza" przy skręcaniu.

Tak się rozpisuję, żeby rozwiać wątpliwości co do pytania o odległość między osiami, czy rozstaw kół. To nie ma z tym nic wspólnego. Na skręconym na maksa kole, przy dużym kącie, opona będzie dotykać podłoża może o kilka milimetrów dalej (do przodu samochodu), ale to chyba żadna różnica, nie? Poza tym w ścisłym sensie, "rozstaw osi" się i tak nie zmienia.

W sporcie wyprzedzeniem zwrotnicy kontrolujesz sterowność i poprawiasz przyczepność przy hamowaniu w zakrętach (tak, jak kąt pochylenia koła wyrównuje styk z asfaltem zewnętrznych kół, pochylających się w zakrętach). W "normalnej" jeździe (łącznie z kręceniem bączków na parkingach), powinieneś sobie to tak ustawić, żeby najwygodniej manipulować kierownicą. Oczywiście w ramach dopuszczalnych zmian w NC. Niektórzy lubią, jak się mocniej centruje, innych wkurza, że muszą ją mocniej trzymać w zakrętach. Z drugiej strony, dużej różnicy między 5 i 7 stopni chyba nie zauważysz (ale mogę się mylić - nie testowałem). Daj 5 i będzie ok :D


:poklony: Dziękuję wreszcie rzeczowa odpowiedź :poklony:
Mam 6 coś tam i jest ok, kiedyś miałem chyba 7 coś i faktycznie bardziej odkręcał, ale wtedy miałem też mniejszy kąt pochylenia kół z przodu i koła były zbieżnie. Chyba machnę sobie 7.

P.S. Gdyby wszyscy odpowiadali równie pomocnie to fora internetowe byłyby pewnie 85 razy mniejsze.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2014, 19:24

Kolego nickesh dzięki, rzeczowo ale prosto, oby więcej takich forumowiczów :kciuk:
Skąd ta wiedza jeśli mogę zapytać, pracujesz gdzieś w temacie?
Rules are made to be broken
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 cze 2014, 21:07

Ja tam nie siedzę w tych klimatach ale jak parę lat temu jeszcze grałem w Colina DIRT to tam na ekranie ustawiania samochodu było mnóstwo informacji na temat wszystkich kątów i nastaw zawieszenia. Nie profesjonalne bo to tylko gra ale generalnie informacje co za co odpowiada i jak zmiana będzie miała wpływ na prowadzenie auta.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 cze 2014, 22:55

nickesh pisze: .... Z drugiej strony, dużej różnicy między 5 i 7 stopni chyba nie zauważysz (ale mogę się mylić - nie testowałem). Daj 5 i będzie ok :D


Dzięki za wytłumaczenie, mega ciekawe .

JA też sprawdziłem na wydruku , i mam 4,20 , czytam na supermiata, i to jest w zakresie "SuperMiata Race Alignment" czyli minimum ile zalecają . Zobaczyłem też zeszłoroczny wydruk , i było podobnie - więc zostawiam ...
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 cze 2014, 1:11

Hantkus pisze:(...) Skąd ta wiedza jeśli mogę zapytać, pracujesz gdzieś w temacie?

Zabrzmi to dziwnie, ale to w sumie wiedza teoretyczna - właśnie z symulatorów/gier, jak napisał @Krzywy. Nagrałem się przez setki godzin we wszelkiego rodzaju rFactory, LFS-y, czy choćby Gran Turismo. I potem czasem się przyglądałem, jak to wygląda w rzeczywistości. Np. jadąc Corsą czułem, że kierownica zostaje w pozycji, w której ją puszczam. Odkręcam kierownicę na maksa i patrząc na koło, gołym okiem widzę, że wciąż stoi "w pionie". W mercedesie C mam wrażenie, że ciężko ruszyć kierą. Jakby się wręcz zacinała. Skręcone do końca koło opiera się o asfalt tylko krawędzią opony - "prawie" leży.

W ogóle byłem w ogromnym szoku, jak bardzo adekwatny jest realizm symulatora do prowadzenia rzeczywistego sportowego auta. Z cywilnymi samochodami nie ma to nic wspólnego, ale jak przypasujesz Miatę albo E46, to reakcje samochodu na sterowanie i odczucia z prowadzenia są właściwie identyczne (stopień pochylenia w przeciążeniach, opory na kierownicy, nad-/podsterowność, zmiana balansu przy hamowaniu, moment utraty przyczepności etc).

Wiem, że niektórzy będą się z tego śmiać, ale IMHO taki wirtualny trening serio dużo daje. Gdyby nie odruchy z wirtualnych przejażdżek, pewnie już bym się gdzieś rozwalił. Kiedy Kropka pierwszy raz nieoczekiwanie poniosła mnie na deszczu bokiem, lekko skontrowałem, dodałem trochę gazu i przeciągnąłem slajd, żeby nie przerzuciło mnie na drugą stronę i dopiero po chwili łagodnie wyrównałem. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłem "na żywo", ale wyuczony, bezmyślny odruch z symulatora był prawie perfekcyjny. Po tym manewrze kopara mi opadła, że tak się da na prawdę, że to takie "łatwe" i tak jakoś "samo przychodzi".

Oczywiście nie twierdzę, że jestem jakimś mistrzem kierownicy (w końcu rozwaliłem ostatnio felgę właśnie przez amatorski brak wyczucia :ryjezesmiechu:), ale gdyby nie symulator, na bank jeździłbym roadsterem, jak kombiakiem :bang:

Zresztą, kilka lat się przygotowywałem do kupna Kropeczki:
Załączniki
kiera.jpg
Logitech G25, Gran Turismo 6
AlterKropka.jpg
NBFL, 1.8l, 146km, hard suspension, 5-biegów i torsen.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2014, 7:24

Akurat trafiłeś na maniaka Gran Turismo więc w pełni się z Tobą zgadzam :winner:
A dla tych którzy będą próbowali się z tego śmiać mam jedno hasło: Nissan GT Academy :twisted:
Btw. na północnej pętli nie ma na forum szybszego niż ja ;)
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 cze 2014, 8:20

Hantkus pisze:Btw. na północnej pętli nie ma na forum szybszego niż ja ;)
Ha! To się jeszcze okaże! :D
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 cze 2014, 10:25

Panowie, dostalem kolejna przesylke ze sklepu.
Zamawialem kable NGK i swiece denso. Otwieram paczke a tam kable z oznaczeniem ze do 2000roku, czy one napewno podejda do mijego NBFL 1.6 2003? :twisted: Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2014, 10:29

nie będą. - ostateczna wersja :D
Ostatnio zmieniony 06 cze 2014, 10:41 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 cze 2014, 10:33

Hahaha to jak w koncu, bo co odswiezam strone to masz inna tresc wiadomisci ;ddddd
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

06 cze 2014, 10:38

Panowie mam problem... Ubywa mi po jeździe około 0.5 l płynu chłodzącego... Nie więcej nie mniej... Na szczęście całość nie idzie do oleju :roll: Zauważyłem że cały syf z układu (bo jest nieźle brudny) leje się na grodź (za silnikiem). Czy tam są jakieś łączenia króćce? Czy może czujnik temperatury z którego może się lać? Jest na jakąś uszczelkę ten czujnik włożony?
Natomiast jak z zbiorniczka wyrównawczego ujdzie 0.5l to więcej nie schodzi.. może jest mniejsze ciśnienie i np. czujnik nie przepuszcza?
NA 1.8
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2014, 10:41

rafal87 pisze:Hahaha to jak w koncu, bo co odswiezam strone to masz inna tresc wiadomisci ;ddddd


:ryjezesmiechu: bo raz pomyślałem, ze masz 1.8 nbfl, potem spojrzałem, ze masz 1.6 nbl a potem zobaczyłem zdjęcie silnika 1.6 nbfl i on też nie ma typowych kabli WN. Pokićkało mi się bo miałem słupek w swojej NA z 1.6 NBFL ale osprzęt był z mojej NA.

Wychodzi na to, że niepotrzebnie kupiłeś te kable.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 cze 2014, 10:46

Teraz juz nie rozumiem zupelnie. Najpierw napisales ze beda pasowac do 1.6 nbfl, a teraz piszesz ze nie potrzebnie? Mechanik zaproponował mi wymiane kabli i swiec, kupilem i teraz tylko nie wiem czy te wejda do mojego silnika czy nie :p. Sorry ale cos nie moge skminic twojej wypowiedzi ;D
Jezeli te sa zle, czy posiada ktos oznaczenie dla kabli do mojego silnika? To wymienie. ...
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2014, 10:52

To Ci tłumacze, że do swojej NA wrzucałem słupek 1.6 NBFL i z racji zostawienia osprzętu z NA miałem takie kable jak kupiłeś. Ale seryjnie w 1.6 NBFL nie masz takich kabli wysokiego napięcia jak w NA. Stąd moje zamotanie. sory.

Ty masz semiDisy, czyli jeśli nie sa uszkodzone mechanicznie to nie ma co ich wymieniać.

viewtopic.php?f=25&t=11842&p=227476&hilit=kable+nbfl#p227476
post Majkela
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 cze 2014, 11:03

Ok dziekuje, no to zobaczymy czy mi zwrot zaakceptuja.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2014, 11:03

rafal87 pisze:czy one napewno podejda do mijego NBFL 1.6 2003?

tak, to ten sam model.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

06 cze 2014, 11:04

Hantkus pisze:Btw. na północnej pętli nie ma na forum szybszego niż ja ;)


Brzmi jak wyzwanie :D

Akurat z ustawieniami zawiasu byłbym ostrożny - w GT6 np. camber nie działa tak jak powinien, ustawienie 0 jest zawsze najszybsze, co jest bzdurą totalną.

A tak mi się przypomniało, sebof01, jak ustawiasz tak szczegółowo geometrię, to ustawiasz ją z sobą na pokładzie czy na pustym aucie? ;)
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

06 cze 2014, 11:31

fifomaniak pisze:
A tak mi się przypomniało, sebof01, jak ustawiasz tak szczegółowo geometrię, to ustawiasz ją z sobą na pokładzie czy na pustym aucie? ;)


I przy jakim ciśnieniu w oponach ? ;)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2014, 11:34

majkel pisze:
rafal87 pisze:czy one napewno podejda do mijego NBFL 1.6 2003?

tak, to ten sam model.


ups :lol: to ja nie wiem co te zdjęcia na google kłamią.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

06 cze 2014, 16:51

luksik pisze:Panowie mam problem... Ubywa mi po jeździe około 0.5 l płynu chłodzącego... Nie więcej nie mniej... Na szczęście całość nie idzie do oleju :roll: Zauważyłem że cały syf z układu (bo jest nieźle brudny) leje się na grodź (za silnikiem). Czy tam są jakieś łączenia króćce? Czy może czujnik temperatury z którego może się lać? Jest na jakąś uszczelkę ten czujnik włożony?
Natomiast jak z zbiorniczka wyrównawczego ujdzie 0.5l to więcej nie schodzi.. może jest mniejsze ciśnienie i np. czujnik nie przepuszcza?
NA 1.8

Wlot/wylot do nagrzewnicy ale to widać jak otworzysz maskę więc powinieneś zobaczyć od razu.

To czego nie widać na pierwszy rzut oka to wąż wyprowadzający wodę z tyłu (głowicy czy bloku) tam gdzie jest czujnik temperatury.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

06 cze 2014, 17:03

Raczej chodzi o ten wąż przy czujniku... Dysponujesz informacją jak to wygląda abym to jakoś uszczelnił ? Miejsca jest nie za dużo
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 cze 2014, 17:38

luksik pisze:Raczej chodzi o ten wąż przy czujniku

Jeżeli wąż jest pęknięty to pozostaje tylko wymiana, sprawdź opaskę czy dobrze siedzi na wężu.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

06 cze 2014, 17:53

W końcu oddałem MX5 na naprawę świateł, sam bym nie dał rady - okazało się, że wiązka była przerwana w kilku miejscach, odzyskałem auto, ale światła otwierają się tylko przyciskiem na konsoli (dlatego potrzebuję jakiegoś modułu, który podobno jest uszkodzony i jeżdżę bez niego. Dodatkowo pojawił się problem z wolnymi obrotami, czasem jak zdejmuję nogę z gazu to auto niemal gaśnie i na wolnych obroty falują 0-1000, co to może być? Jak podkręcić wolne (tą śrubką na przepustnicy)?
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

06 cze 2014, 20:02

remik pisze:
fifomaniak pisze:
A tak mi się przypomniało, sebof01, jak ustawiasz tak szczegółowo geometrię, to ustawiasz ją z sobą na pokładzie czy na pustym aucie? ;)


I przy jakim ciśnieniu w oponach ? ;)


Pan od geometrii powiedział że program jest przewidziany na ustawianie bez obciążenia.
Zawsze ustawiałem na ciśnieniu fabrycznym 2.0, a tym razem zrobiłem na 2.1 - nie wiem czy dobrze...
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

06 cze 2014, 20:03

Pytanie z tych może mniej ważnych jutro jadę obaczyc Mx5 i teraz,zapytanie gdzie są miejsca podparcia lewarka w Madzi ?na tym zgrzewie, czy, pod podloga/podwoziu? ..
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4679
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 cze 2014, 20:19

Jak spojrzysz na rant pod progiem to zobaczysz, że są zaznaczone miejsca dla lewarka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

06 cze 2014, 20:33

i na lewarku jest rysunek i na nim są zaznaczone miejsca na podnośnik :)
:)
ODPOWIEDZ