rollbar czy stylebar
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
ja tam bym szukał rollbaru... poza wartościami estetycznymi, potencjalnymi wartościami bezpieczeństwa jest świetny do przepychania auta w garażu
A tak zupełnie serio - wczoraj zacząłem prace koncepcyjne nad windshotem z zaoczkowanego bannera brezentowego/siatkowego naciąganego na rollbar przy pomocy gum. W założeniach ma być łatwy w użyciu, lekki i ma mieścić się (po złożeniu) w kieszeni za fotelem pasażera... Nie może utrudniać rozłożenia dachu jedną ręką bez wstawania. No i koniecznie musi mieć nadrukowaną tą grafikę:
http://jedisaber.com/sw/wallpaper/light%20speed.jpg
pozdrawiam!
A tak zupełnie serio - wczoraj zacząłem prace koncepcyjne nad windshotem z zaoczkowanego bannera brezentowego/siatkowego naciąganego na rollbar przy pomocy gum. W założeniach ma być łatwy w użyciu, lekki i ma mieścić się (po złożeniu) w kieszeni za fotelem pasażera... Nie może utrudniać rozłożenia dachu jedną ręką bez wstawania. No i koniecznie musi mieć nadrukowaną tą grafikę:
http://jedisaber.com/sw/wallpaper/light%20speed.jpg
pozdrawiam!
Windshot z plexi można sobie zrobić na zamówienie. Jest temat o tym. Wychodzi całkiem niedrogo i można go zrobić tak żeby pasował pod konkretny samochód (stylebar czy rolbar). Co do seryjnego windshota to chyba nie zauważyłem żeby jakoś działał, może minimalnie
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Moze i jest to lekka nekrofilia forumowa (wyciagam trupa i go wykorzystuje), ale odswieze watek, bo pytanie mam dot. wspomnianego perseningu:
Czy ma on walory pozaestetyczne? Mam takowy i prawde mowiac, wole patrzec na rozlozony dach, niz na skorzana powloke. Jak wiem, ze bede jechal szybciej i dluzej (autostrada), to dla swietego spokoju zakladam, ale czy z tego powodu sa mniejsze opory powietrza? Czy moze mi zlozony, nieoperseningowany dach zlapac wiatr, zalopotac i sie uszkodzic? Czy teoret. powinno byc ciszej?
Czy ma on walory pozaestetyczne? Mam takowy i prawde mowiac, wole patrzec na rozlozony dach, niz na skorzana powloke. Jak wiem, ze bede jechal szybciej i dluzej (autostrada), to dla swietego spokoju zakladam, ale czy z tego powodu sa mniejsze opory powietrza? Czy moze mi zlozony, nieoperseningowany dach zlapac wiatr, zalopotac i sie uszkodzic? Czy teoret. powinno byc ciszej?
Złożony soft-top to ci sie może jedynie "złapać, załopotać i uszkodzić" przy dachowaniu A pokrowiec jak to pokrowiec chroni przed warunkami atmosferycznymi i kurzem no i niektórym dostarcza dobrych wrażeń estetycznych
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
miarec pisze:Dach się nie kurzy i nie płowieje od słońca wewnętrzna część
To jest najważniejsze jego zastosowanie. I przyznam, że nie widziałem jeszcze NB/NBfl z niewypłowiałą częścią wewnętrzną dachu - nawet MSMy mają je brzydko wyblakłe.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Natknąłem się na stylebar w ciekawej formie, nie mogę niestety
znaleźć na jego temat żadnej informacji. To zdjęcie to jedyny trop.
Mieliście może styczność z takim modelem czy to jakiś autorski projekt?
Będę wdzięczny za wszelakie naprowadzające info
Natknąłem się na stylebar w ciekawej formie, nie mogę niestety
znaleźć na jego temat żadnej informacji. To zdjęcie to jedyny trop.
Mieliście może styczność z takim modelem czy to jakiś autorski projekt?
Będę wdzięczny za wszelakie naprowadzające info
- Załączniki
-
- driversrear2.jpg (76 KiB) Przejrzano 2843 razy
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Nie znalazłem nic na ich stronie, może to jakiś stary model.
Funky myślisz, że to spełnia funkcję rollbaru?
Jak dla mnie bardziej to podchodzi pod stylebar..
Funky myślisz, że to spełnia funkcję rollbaru?
Jak dla mnie bardziej to podchodzi pod stylebar..
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Patrzac z daleka, to ma toto tylko 2 punkty podparcia, wiec przy dachowaniu zegnie sie do tylu (albo do przodu :neutral: )
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Macie rację, myślicie, że zwiększenie do 4 punktów bez podparcia coś by zmieniło?
Ideałem byłaby dla mnie konstrukcja złożona z dwóch takich elementów - lewego i prawego.
Ideałem byłaby dla mnie konstrukcja złożona z dwóch takich elementów - lewego i prawego.
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Widzialem takie cos, jak piszesz na jakis zdjeciach, wiec jest nadzieja.
Ale dwa takie elementy ciagle sie beda lamac w tyl (lub przod).
Ale dwa takie elementy ciagle sie beda lamac w tyl (lub przod).
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Jeżeli chodzi o wygląd to chciałem coś minimalistycznego,
ale jeżeli jak mówicie kompletnie nie idzie to w parze z funkcjonalnością i bezpieczeństwem,
które jest dla mnie ważniejsze to chyba dam sobie na luz.
ale jeżeli jak mówicie kompletnie nie idzie to w parze z funkcjonalnością i bezpieczeństwem,
które jest dla mnie ważniejsze to chyba dam sobie na luz.
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
A ten single od TRLane?
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
autopaga pisze:Skoro hard dog wypuszcza taki jako rollbar, to raczej spełnia on zadanie rollbara.
To że sprzedają, to nie znaczy - że spełnia . a raczej tylko wygląda ..
polecam
http://www.teammiata.com/Roll_Bar_FAQs.html
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
autopaga pisze:Skoro hard dog wypuszcza taki jako rollbar, to raczej spełnia on zadanie rollbara.
Tu jest zdjecie: http://www.bethania-garage.com/xtreme.htm
Wyglada faktycznie powazniej niz chromowana rurka a.k.a. stylebar.
Ciekawe są takie dyskusje... wybrać stylbar czy rollbar
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
U mnie wjeżdża torsen i bille więc chyba czas się zbroić a nie stroić
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
marcin3jp pisze:odkopuję
Czy można założyć stylebara i niskiego windshota? nie przeszkadzają sobie, można podnosić i opuszczać winda??
Pozdrawiam
jak zakładasz styla to warto do tego wysoki dedykowany windshot - zdecydowanie mniej wieje a czy da się wpasować ori windshot ? zależy od styla znam przypadek, że da się założyć i się składa znam przypadek, że nie da się w ogóle założyć
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 sie 2012, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Memories 3
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
To ja też się zapytam w temacie.
Czy jest możliwość zamontowania rollbara przy jednoczesnym zachowaniu ori windshota z głośnikami w nbfl?
Może ktoś że stolicy coś takiego popełnił u kogo moznaby obejrzeć i podpytac o szczegóły?
Czy jest możliwość zamontowania rollbara przy jednoczesnym zachowaniu ori windshota z głośnikami w nbfl?
Może ktoś że stolicy coś takiego popełnił u kogo moznaby obejrzeć i podpytac o szczegóły?
Nie wiem czy z glosnikami ale przy rollbarze Agi i Demol zachowali windshoty
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Laser Blue :)
- Lokalizacja: Lublin
http://www.kmparts.pl/361.Orurowanie-po ... e-NANBNBFL
Ma ktoś takiego stylebara? Czy jest do tego windshot materiałowy? jakoś ta pleksa mi "nie leży", chyba głównie przez te mocowania na rzepy.
Ma ktoś takiego stylebara? Czy jest do tego windshot materiałowy? jakoś ta pleksa mi "nie leży", chyba głównie przez te mocowania na rzepy.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 mar 2019, 21:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 '01
- Lokalizacja: WARSZAWA
Przymierzam sie do zakupu rollbara w swoim nbfl. Waham sie pomiędzy wersja szeroką by Cybul (V) a wąskim Clear View od Yapa. Pytanie czy jest między nimi róznica w kwestii pozycji fotela? Z tego co wiem szeroki ogranicza pochylenie fotela, gdy jest odsunięty do końca. Wąski też? Sa jeszcze jakieś inne funkcjonalne róznice poza kwestią cywilnych pasów bezpieczeństwa?