Polybush....gummilager
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zabrałem się już za kompleksowy przegląd i renowację mojego całego zawieszenia i od jakiegoś czasu intrygują mnie tuleje wahaczy zamieszczone na fotkach poniżej. Może ktoś juz kiedyś dokonywał takich modyfikacji bądź zakupił auto z tego typu tulejami i ma jakieś opinie na ten temat?
- Załączniki
-
- Energy supension - produkt z US
- !BQL)VE!Bmk~$(KGrHgoH-C4EjlLlyhrPBJ3hS,dH6g~~_1.JPG (14.23 KiB) Przejrzano 1357 razy
-
- NA0-0980_1.jpg (18.47 KiB) Przejrzano 19675 razy
-
- NA0-0981_1.jpg (20.78 KiB) Przejrzano 19675 razy
-
- Polybush z UK
- NA0-0982_1.jpg (20.69 KiB) Przejrzano 19674 razy
Ostatnio zmieniony 09 maja 2009, 7:23 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Świetna sprawa, ale nie kupuj gotowych, a dorób sobie w olkuszu, albo www.carhard.pl wyjdzie znacznie taniej. Czasami są dość wkurzające, bo piszczą... Generalnie serdecznie polecam, bo to chyba najlepsze co może spotkać Twoje zawieszenie;) Gdybyś brał komplet nieważne, czy gotowy, czy dorabiałbyś to ja się piszę na drugi.
Takie elementy sa czesto uzywane w mocno zmodyfikowanych Subaru Impreza czy EVO
zwiekszaja sztywnosc polaczenia ruchomych czesci zawieszenia z buda, kierowca lepiej czuje co sie dzieje z autem itd ale komfort maleje bardziej trzepie autem. Do zastosowan "co dzien" duzo lepiej kupic oryginalne tuleje.
zwiekszaja sztywnosc polaczenia ruchomych czesci zawieszenia z buda, kierowca lepiej czuje co sie dzieje z autem itd ale komfort maleje bardziej trzepie autem. Do zastosowan "co dzien" duzo lepiej kupic oryginalne tuleje.
GRAF - mijasz się z prawdą nieco i masz rację zarazem. Już tłumaczę o co chodzi.
Poliuretanowe tuleje zawieszenia mogą mieć różne twardości, określa się je w skali Shore'a. I można sobie zamówić komplet tulejek o takiej twardości, że faktycznie autem będzie telepać i będzie prowadzić się prawie jak gokart, lub wyścigówka na uniball'ach, a można zamówić tej samej twardości co seryjne, lub nawet miększe - wszystko zależy od wyboru. Poliuretan jest lepszy od gumy bo jest znacząco trwalszy (nawet 10 krotnie), a na polskich drogach ma to wielkie znaczenie. Jego zaletami jest to, ze jest w stanie wytłumić znacznie więcej wibracji i mikodrgań, jest odporniejszy na zrywanie i wycieranie. A kwestie komfortu to tylko i wyłącznie kwestia twardości. Do tego np. wg mnie tuleje o twardości 80 Sh sprawdzają się świetnie nawet do codziennej jazdy. Auto znacznie lepiej się czuje, gumy są praktycznie wieczne, a wcale nie trzęsie. Wiem co mówię, bo miałem w jednym aucie które przygotowałem sobie na tor całe zawieszenie na tulejach poliuretanowych i w innych dwóch elementy które ponadprzeciętnie szybko się zużywały - zastąpienie tradycyjnych gum poliuretanowymi spowodowało, że zapomniałem o problemie.
Poliuretanowe tuleje zawieszenia mogą mieć różne twardości, określa się je w skali Shore'a. I można sobie zamówić komplet tulejek o takiej twardości, że faktycznie autem będzie telepać i będzie prowadzić się prawie jak gokart, lub wyścigówka na uniball'ach, a można zamówić tej samej twardości co seryjne, lub nawet miększe - wszystko zależy od wyboru. Poliuretan jest lepszy od gumy bo jest znacząco trwalszy (nawet 10 krotnie), a na polskich drogach ma to wielkie znaczenie. Jego zaletami jest to, ze jest w stanie wytłumić znacznie więcej wibracji i mikodrgań, jest odporniejszy na zrywanie i wycieranie. A kwestie komfortu to tylko i wyłącznie kwestia twardości. Do tego np. wg mnie tuleje o twardości 80 Sh sprawdzają się świetnie nawet do codziennej jazdy. Auto znacznie lepiej się czuje, gumy są praktycznie wieczne, a wcale nie trzęsie. Wiem co mówię, bo miałem w jednym aucie które przygotowałem sobie na tor całe zawieszenie na tulejach poliuretanowych i w innych dwóch elementy które ponadprzeciętnie szybko się zużywały - zastąpienie tradycyjnych gum poliuretanowymi spowodowało, że zapomniałem o problemie.
Wroniasty pisze:albo www.carhard.pl
szkoda tylko, że w ofercie nie ma mazdy
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Ja tez sie pisze na caly komplet
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Wysłałem już maila z zapytaniem o tuleje do modelu N/A. Jak przyglądałem się ich ofercie to zauważyłem że do większości aut nie produkują kompletnych zestawów lecz wybrane elementy. Na ilmotorsport są pełne zestawy ale cena jest dość wygórowana - ponad 600euro !!!! A może trzeba przekopać ebay lub inne stronki np: http://www.polybush.co.uk./shop/387_MX5 Cena jest korzystniejsza a producent chyba ten sam...
vox pisze:Wroniasty pisze:albo www.carhard.pl
szkoda tylko, że w ofercie nie ma mazdy
Zrobią poliuretanowe tuleje zawieszenia do czego tylko chcesz - nawet do promu kosmicznego. Wystarczy zwymiarować tuleje, wysłać stare, albo zrzucić się na komplet nowych i im wysłać żeby mogli skopiować z poliuretanu.
http://www.poliuretan.olkusz.pl/ - ta firma też zajmuje się tym;)
Co do gotowych kompletów - jeśli znajdzie się tanio, to można kupić kilka kompletów. Tylko warto patrzeć żeby to nie był bubel. A z własnego doświadczenia powiem, że robiąc zakupy grupowe w firmie carhard.pl można dostać przyjemny rabat.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Kochani, uwaga! Zawieszenie miaty MUSI pracować pod obciążeniem w założony przez producenta sposób. Innymi słowy, to że gumy się uginają zostało wykorzystane do poprawienia prowadzenia auta. I tak na przykład przy wchodzeniu w zakręt dzięki ugięciu na silentblockach zawieszenie dostaje lekkiej zbieżności poprawiającej prowadzenie w zakręcie. Podobnie przy hamowaniu. Dlatego dorabiając tuleje należy uważać, by różniły się pomiędzy sobą twardościa tak, jak oryginalne. Polecam zajrzenie do Miata Performance Handbook.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
przedwczoraj odebral autko z ASKO gdzie zakladali mi seryjne sprezyny (mialem H&Ry obnizajace o 40mm) (poprawa komfortu jazdy gigantyczna. niestety buja, przechyla na zakretach i jest gorsza sztywnosc boczna).
Powiedzieli ze w tylnym wahaczu zapiekly sie sruby do regulacji pochylenia tylu. w zwiazku z czym powiedzieli mi zebym kupil 4 sruby do regulacji pochylenia tylu oraz 4 tuleje wahacza tylnego.
czy w tym temacie mowicie wlasnie o tych srubach i tulejach (silent blokach)?
jesli tak to tez pisze sie na komplet.
nie wiecie ile moze taki oryginalny komplet kosztowac? czy tzreba od razu przod zmieniac?
czy znacie twardosc oryginalnych gum jakbysmy chcieli dorobic sobie odpowiedniki poliuretanowe?
Powiedzieli ze w tylnym wahaczu zapiekly sie sruby do regulacji pochylenia tylu. w zwiazku z czym powiedzieli mi zebym kupil 4 sruby do regulacji pochylenia tylu oraz 4 tuleje wahacza tylnego.
czy w tym temacie mowicie wlasnie o tych srubach i tulejach (silent blokach)?
jesli tak to tez pisze sie na komplet.
nie wiecie ile moze taki oryginalny komplet kosztowac? czy tzreba od razu przod zmieniac?
czy znacie twardosc oryginalnych gum jakbysmy chcieli dorobic sobie odpowiedniki poliuretanowe?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Konrad - w zasadzie nie tylko w Miacie tak jest, a w znaczącej większości samochodów. Twardości gum zawieszenia przecież nikt nie dobiera na oko... dlatego najlepiej jest kupić zestaw poliuretanów renomowanej firmy która testowała go, a nie po prostu zrobiła, bo tak uważała, że będzie ok;) Albo znaleźć informacje mówiące o twardości poszczególnych gum itp. itd.
Już byłem prawie zdecydowany kiedy kolega Konrad zasiał we mnie ziarno niepewności....może faktycznie zawieszenie w Miacie jest precyzyjnie obliczone i jakiekolwiek zmiany mogą tutaj tylko zaszkodzić a nie pomóc??
irakleo pisze:Już byłem prawie zdecydowany kiedy kolega Konrad zasiał we mnie ziarno niepewności....może faktycznie zawieszenie w Miacie jest precyzyjnie obliczone i jakiekolwiek zmiany mogą tutaj tylko zaszkodzić a nie pomóc??
Irakleo renomowane firmy dobierają twardości poszczególnych gum zawieszenia, te gumy są testowane w różnych warunkach i tak dalej - stąd takie a nie inne ceny.
Tutaj masz to samo z FM http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=5676&parentid=0&stocknumber=13-97000 - w niezłej cenie i pisze, że gumki mają różne twardości...
Nie ma takiego zawieszenia którego nie dałoby się poprawić...
pozwole sobie dodac link do sklepu gdzie ja kupowalem kilka czesci dla siebie. jakosc tego co kupilem jest bardzo dobra wiec chyba warto. tylko czy cena jest ok? i mozna sobie wybierac poszczegolne tuleje. czas dostawy okolo tyg od daty wplaty kasy. tylko trzeba miec jakies dojscie zeby nie placic vat-u i innych bzdetow. transpoart nie za drogi. za okolo 30 kg zapalcilem sto pare dolkow. a to wazy moze pol kg.
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=36335
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=36335
Wroniasty pisze:Ceny w tym sklepie są niezłe
Cena tulei to jedno, ale potem je jeszcze trzeba wymienić... Jak dobrze pamiętam
to ich jest chyba 22 sztuki w sumie razem, a to trochę roboty jest, więc i koszt niebagatelny. Chyba że ktoś ma miejsce ze sprzętem i zrobi to sobie sam
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
widzialem jak typ sam sobie wyciagal i wsadzal takie tuleje.
domowa sposobem mianowicie dluga sruba nakretki i odpowiednie podkladki
gdzies w tv to widzialem
domowa sposobem mianowicie dluga sruba nakretki i odpowiednie podkladki
gdzies w tv to widzialem
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Odgrzewam temat !
Jak sądzicie czy modyfikacje zawieszenia, takie jak wstawienie twardszych tulei, niższych sprężyn, twardszych amortyzatorów, sztywniejszych drążków stabilizacyjnych itd. w efekcie poprawia sterowność auta, kontrolę i panowanie nad MX-5 czy wręcz przeciwnie?
Te wszystkie tuningowe gadżety kosztują fortunę i a reklamy ich skuteczności i zalet kuszą niezmiernie....
Jak sądzicie czy modyfikacje zawieszenia, takie jak wstawienie twardszych tulei, niższych sprężyn, twardszych amortyzatorów, sztywniejszych drążków stabilizacyjnych itd. w efekcie poprawia sterowność auta, kontrolę i panowanie nad MX-5 czy wręcz przeciwnie?
Te wszystkie tuningowe gadżety kosztują fortunę i a reklamy ich skuteczności i zalet kuszą niezmiernie....
Poniżej link aukcji ebay na którym można zakupić wszystkie tuleje wahaczy, stabilizatorów a nawet są w zestawie tuleje tylnego dyferencjału :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=270296219459&ih=017&sspagename=STRK%3AMEWA%3APIC&viewitem=
cena w porównaniu do oferty ilmotorsport jest naprawdę atrakcyjna a producent dość popularny w stanach. Produkty tej firmy są dość często używane przez tunerów hond, nissanów i mazd.
Ciągnąc wątek zawieszenie - czy ktoś kiedykolwiek spotkał się wymiennymi sworzniami górnych, przednich wahaczy? Z dolnymi nie ma najmniejszego problemu, górnych nie mogę nigdzie namierzyć. Wszędzie dostępne są wyłącznie oferty całych, kompletnych wahaczy za dość kosmiczne pieniądze...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=270296219459&ih=017&sspagename=STRK%3AMEWA%3APIC&viewitem=
cena w porównaniu do oferty ilmotorsport jest naprawdę atrakcyjna a producent dość popularny w stanach. Produkty tej firmy są dość często używane przez tunerów hond, nissanów i mazd.
Ciągnąc wątek zawieszenie - czy ktoś kiedykolwiek spotkał się wymiennymi sworzniami górnych, przednich wahaczy? Z dolnymi nie ma najmniejszego problemu, górnych nie mogę nigdzie namierzyć. Wszędzie dostępne są wyłącznie oferty całych, kompletnych wahaczy za dość kosmiczne pieniądze...
irakleo - Energy Suspension to jedna z lepszych firm robiących poliuretanowe elementy zawieszenia - bardzo ciekawa oferta. Jak tylko moja Miata wyjedzie z warsztatu to zacznę się poważniej za poliuretanami rozglądać.
Moje tuleje są już w drodze....zanim je dostanę to zdążę odrestaurować moje tylne zawieszenie (sporo rdzy na nim). Próbuję jeszcze gdzieś znaleźć poliuretanowe tuleje do przekładni kierowniczej ale na dzień dzisiejszy bez skutku. W zestawie z podanego linku brakuje tulei amortyzatorów, takich jak te:
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX-5-Bilstein-shock-absorber-poly-bush-Eunos-MX5_W0QQitemZ160269086091QQcmdZViewItem?hash=item160269086091&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX-5-Bilstein-shock-absorber-poly-bush-Eunos-MX5_W0QQitemZ160269086091QQcmdZViewItem?hash=item160269086091&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
irakleo pisze:Moje tuleje są już w drodze....
Jakie kupiłeś ??
irakleo pisze:W zestawie z podanego linku brakuje tulei amortyzatorów, takich jak te:
Jeśli tuleja jest doprowadzona do takiego stanu jak na drugim zdjęciu, to aż boję się myśleć w jakim stanie jest cała reszta amortyzatora
irakleo pisze:Kupiłem te z zamieszczonego powyżej i poniżej linku.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270296219459&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT&viewitem=
Szkoda, że nie dałeś znać, bo też bym wziął
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX5-Miata-Eunos-Full-Polyurethane-Bush-Set_W0QQitemZ320295271259QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item320295271259&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
co sadzicie o tym zestawie ?
sory za odgrzebanie tematu ale nowego niema sensu pakować
pozdrawiam:)
co sadzicie o tym zestawie ?
sory za odgrzebanie tematu ale nowego niema sensu pakować
pozdrawiam:)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin