Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
-=Terror!st=-, do skrzyni i dyfru potrzeba innych silników. Było już o tym na forum. Na naklejce pod maską masz jakie powinieneś lać
A co do castrola to właśnie sie nad nim zastanawiam
I ostatnio przypomniał mi o sobie reklamą w Loeb'em - TOTAL. Ktoś to lał ? Dobre to ?
A co do castrola to właśnie sie nad nim zastanawiam
I ostatnio przypomniał mi o sobie reklamą w Loeb'em - TOTAL. Ktoś to lał ? Dobre to ?
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
wlalem do siebie Castrol Magnatec 10w40, początkowo bardzo dobrze, ale jak narazie zdarzyło mi się w trasie raz, a raczej po dłuższej trasie, że stukało..
z resztą próbuję walczyć z tym jak mogę, i jeśli klekotanie się powtórzy, rozważę może coś innego.. poza tym czy to normalne, że po zapaleniu silnika przez - czasem pół sekundy, czasem parę sekund słychać cichy klekot?
z resztą próbuję walczyć z tym jak mogę, i jeśli klekotanie się powtórzy, rozważę może coś innego.. poza tym czy to normalne, że po zapaleniu silnika przez - czasem pół sekundy, czasem parę sekund słychać cichy klekot?
whitemanik pisze:wlalem do siebie Castrol Magnatec 10w40, początkowo bardzo dobrze, ale jak narazie zdarzyło mi się w trasie raz, a raczej po dłuższej trasie, że stukało..
z resztą próbuję walczyć z tym jak mogę, i jeśli klekotanie się powtórzy, rozważę może coś innego.. poza tym czy to normalne, że po zapaleniu silnika przez - czasem pół sekundy, czasem parę sekund słychać cichy klekot?
zalej porzadnego MOBILA 1 5W-50 lub MOTULA zanim cie nie silnik nie rozleci, tanie oleje to syf
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
mogę z 10W-40 przesiąść się na 5W-50? zaczynam mieć mętlik jeśli chodzi o gęstość oleju, z jakiego na jaki nie wolno zmieniać itd - niektórzy mówią, że nie wolno z gęstszego na rzadszy (chyba) a inni mówią lej co chcesz..
whitemanik pisze:mogę z 10W-40 przesiąść się na 5W-50? zaczynam mieć mętlik jeśli chodzi o gęstość oleju, z jakiego na jaki nie wolno zmieniać itd - niektórzy mówią, że nie wolno z gęstszego na rzadszy (chyba) a inni mówią lej co chcesz..
5W-50 wcale nie jest zadszy ani gestszy od 10W-40 bo jest zadszy w niskich temperaturach alby ulatwic start i jest gestszy i bardziej stabilny w wysokich temperaturach (np praca na wys obrotach itd) pomijam juz to ze markowe syntetyki sa przewaznie zawsze duzo lepsze. Od kad mialem swoje auta nigdy na oleju nie oszczedzalem zawsze lalem syntetyka 10W-60 lub 5W-50 i NIGDY zadnych problemow z silnikami nie mialem.
ps: przyklad pierwszy z brzegu rok temu mialem 20letniego Kadetta GSI cabrio - zalalem Mobilem1 5W-50 choc mechanik mi odradzal i przez rok upalalem to auto bez zadnego ubytku ani wycieku! nawet spod dekla (a to opel) sie nie lalo a teraz dalej sluzy znajomemu
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
no to też mam mętlik
Ale w takim razie castrola nie biore. I nie wiem czy nie zostanę przy tym moim valvoline max live ...
Ale w takim razie castrola nie biore. I nie wiem czy nie zostanę przy tym moim valvoline max live ...
whitemanik,
Teoretycznie powinno sie zaczynac od olejow rzadszych i z biegiem lat i zuzyciem silnika przechodzic na gestsze. Oczywiscie najlepiej jest jezdzic jak najdluzej na syntetyku. Jak masz silnik ok i nie sra olejem to lej 5w50.
DieSpinnePL,
Jak masz dylemat to polecam mobila albo motula
Teoretycznie powinno sie zaczynac od olejow rzadszych i z biegiem lat i zuzyciem silnika przechodzic na gestsze. Oczywiscie najlepiej jest jezdzic jak najdluzej na syntetyku. Jak masz silnik ok i nie sra olejem to lej 5w50.
DieSpinnePL,
Jak masz dylemat to polecam mobila albo motula
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Właśnie sprawdziłem. Valvoline Maxlife 10w 40
Zrobiłem na nim dokładnie 14 tys. Jedyne co mogło by niepokoić to na wysokich obrotach dźwięk. Taki jak ma Agent na świezym syntetyku.
Widzę, że polecacie Xw 50 lub też 60 a nie 40. Dlaczego ?
Zrobiłem na nim dokładnie 14 tys. Jedyne co mogło by niepokoić to na wysokich obrotach dźwięk. Taki jak ma Agent na świezym syntetyku.
Widzę, że polecacie Xw 50 lub też 60 a nie 40. Dlaczego ?
DieSpinnePL pisze:Właśnie sprawdziłem. Valvoline Maxlife 10w 40
Zrobiłem na nim dokładnie 14 tys. Jedyne co mogło by niepokoić to na wysokich obrotach dźwięk. Taki jak ma Agent na świezym syntetyku.
Widzę, że polecacie Xw 50 lub też 60 a nie 40. Dlaczego ?
bo 50 i 60tka jest stabilniejsza w wysokich temperaturach pracy (nie koniecznie otoczenia) przy upalaniu na wys obrotach itd
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
ok, dzięki
DieSpinnePL pisze: Zrobiłem na nim dokładnie 14 tys.
No to nie ma sie czym chwalić... Powinno się wymieniać co 10 tyś km. Ja zmieniam co 7 tys ...
Częste zmiany oleju to podstawa. Bez nich kombinowanie czy firma a jest lepsza od firmy b nie ma sensu.
Ja po swoich testach nie byłem zadowolony z Valvo line max live, a teraz mam jeszcze gorszego castrola edge...10w60 na Castrolu RS 10w60 było o niebo Lepiej.
Na RS popychacze klekotały po 8 k, na EDGE zawsze jak sie odpali .... lipa,
przy następnej wymianie wracam do Motula Turbo Light
Na RS popychacze klekotały po 8 k, na EDGE zawsze jak sie odpali .... lipa,
przy następnej wymianie wracam do Motula Turbo Light
cabriofun pisze:..10w60 na Castrolu RS 10w60 było o niebo Lepiej.
tez dobrze wspominam ten olej
oco chodzi z tym stukaniem? u mnie nic nie stuka ale kiedys mialem do czynienia z mazda 323F 2.0 V6 ktora strasznie klekotala - to ten sam problem?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
quench, też mi sie wydaje jak kto jeździ. Ja jeżdżę tak, że dolałem może szklankę oleju przez ten czas. A z tego co czytam to innym bierze go znacznie wiecej. Wniosek z tego taki, że albo ostro jeżdżą albo silniki już troche bardziej niż mój wyeksploatowane.
Teraz zapewne bedę zmieniał co około 10 tys. Ale nie było potrzeby bo nie było problemów jak do tej pory ( i nadal nie ma ) Po prostu na karteczce serwisowej mam liczbę kilometrów do której sie zbliżam
A u mnie popychaczy nie słychać. W ogóle nie ma jakichś dziwnych dźwięków. Jedynie te na wysokich obrotach takie jak u Agenta. Nie wiem jak u innych jest z tym dźwiękiem. Zapewne taki sam Ale kiedys musze przetestować
Teraz zapewne bedę zmieniał co około 10 tys. Ale nie było potrzeby bo nie było problemów jak do tej pory ( i nadal nie ma ) Po prostu na karteczce serwisowej mam liczbę kilometrów do której sie zbliżam
A u mnie popychaczy nie słychać. W ogóle nie ma jakichś dziwnych dźwięków. Jedynie te na wysokich obrotach takie jak u Agenta. Nie wiem jak u innych jest z tym dźwiękiem. Zapewne taki sam Ale kiedys musze przetestować
cabriofun pisze:nie znacie dźwięku HLA...hmm zapraszam na YTP, tor kielce albo poznań, i na 90% go poznacie
Sorry za lamerskie pytanie, ale co to jest HLA??
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-=Terror!st=- pisze:a jaki olej polecacie żeby wlać w skrzynie i dyfer?
polecam 75w90
callum pisze:Sorry za lamerskie pytanie, ale co to jest HLA??
to wlasnie skrot oznaczajacy hydrauliczne popychacze
DieSpinnePL pisze:A ktoś śmiga na Castrolu ?
ja smigam, ale na edge 0w-40, wiec raczej cie nie urzadza
Oleje silnikowe, przekładniowe itd. do naszych aut to temat który jest obecny na wszelakich forach dotyczących motoryzacji i zawsze budzi wiele kontrowersji oraz sporów. Zarówno w internecie jak i w sklepach z akcesoriami tuningowymi do samochodów pod niebiosa wychwala się oleje firmy MOTUL które do tanich raczej nie należą a i z ich dostępnością na polskim rynku jest trochę kiepsko... Może ktoś z użytkowników MX-5 ma jakieś doświadczenia w stosowaniu produktów tej firmy ?
Ja sam rozważałem ostatnio zakup oleju silnikowego firmy MOTUL ale całkiem przypadkowo, robiąc zakupy w hipermarkecie AUCHAN trafiłem na promocję oleju CASTROL 10W60 w cenie 19,99 zł za litr. Stałem prze regałem z tymi produktami i miałem niezłą łamigłówkę....skąd taka cena ??? Wcześniej kosztował ponad 40 zł za litr a teraz o połowę mniej ??? Pracownik działu moto w sklepie wyjaśnił mi że przez rok od momentu otwarcia marketu nie sprzedała się ani jedna butelka tego produktu i sklep rezygnuje z tego indeksu a produkt jest wyprzedawany. Kupiłem kilka butelek, rozesłałem info po kolegach i na drugi dzień było już po promocji...
Ja sam rozważałem ostatnio zakup oleju silnikowego firmy MOTUL ale całkiem przypadkowo, robiąc zakupy w hipermarkecie AUCHAN trafiłem na promocję oleju CASTROL 10W60 w cenie 19,99 zł za litr. Stałem prze regałem z tymi produktami i miałem niezłą łamigłówkę....skąd taka cena ??? Wcześniej kosztował ponad 40 zł za litr a teraz o połowę mniej ??? Pracownik działu moto w sklepie wyjaśnił mi że przez rok od momentu otwarcia marketu nie sprzedała się ani jedna butelka tego produktu i sklep rezygnuje z tego indeksu a produkt jest wyprzedawany. Kupiłem kilka butelek, rozesłałem info po kolegach i na drugi dzień było już po promocji...
irakleo pisze: pod niebiosa wychwala się oleje firmy MOTUL które do tanich raczej nie należą a i z ich dostępnością na polskim rynku jest trochę kiepsko... Może ktoś z użytkowników MX-5 ma jakieś doświadczenia w stosowaniu produktów tej firmy ?
ja uzywalem na namowa kolegow z forum Subaru w mojej impresie STI 2.5T 300KM - olej swietny i wcale nie drogi przewaznie uzywa sie MOTUL 300V COMPETITION 15W-50, czasem w sezonie zimowym ludzie uzywaja 10W-40. Za 3xpuszka 2L + org filtr oleju dalem 335zl z dostawa do domu - wydatek zaden w skali kosztow uzytkowania samochodu a przynajmniej mialem pewnosc ze silnik jest dobrze smarowany film olejowy stabilny na panewkach i gotuje mi sie w turbinie. Wogole nie wiem jak mozna oszczedzac na olejach co komus da nawet 50zl zaoszczedzone??
ja kupowalem tu: http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=index&cPath=4_276
DIe Spienne, co masz do mojego silnika? co prawda mi klekocze tylko przy odpaleniu, ale to jużniedługo będzie zmienione (mam nadzieję).
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
tak jak przez telefon mówiłem - nie napisałem o żadnym klekotaniu
To jest taki świst i może jest w każdej Nie wiem, jeździłem tylko dwiema MX5
To jest taki świst i może jest w każdej Nie wiem, jeździłem tylko dwiema MX5
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sie 2008, 20:50
- Lokalizacja: WaWa/SokołowPodl
A ja sie zdecydawalem na olej motul 6100 synergie plus 10W-40, i będąc na weekend u rodziców postanowilem wkoncu zabrac sie za wymiane oleji ale oczywiscie oleju motul nie maja mieli tylko mobil elf castrol Halvoline (prawie jak valvoline ) a w dyfer kazali lac jakis niemiecki (firmy nie pamietam) 75W-140 bo inaczej bedzie glosno
-=Terror!st=- pisze:a w dyfer kazali lac jakis niemiecki (firmy nie pamietam) 75W-140 bo inaczej bedzie glosno
Jesteś pewien tego pomysłu ?? Zawsze mi się wydawało że do przekładni z LSD nie stosuje się oleju o tak wysokiej lepkości...
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
aaaaaa właśnie, bo nalezy pamiętać, że inny olej sie leje do szpery a inny do otwartego mostu. U mnie szpery brak więc w serwisie lali mi inny niż Wam, ze szperą.
Jak komuś zalezy na informacji jaki mam, to mogę podać. Bo w tej chwili nie chce mi sie szukać dokładnych informacji na jego temat jak i tak nikomu sie ma to nie przydać
Jak komuś zalezy na informacji jaki mam, to mogę podać. Bo w tej chwili nie chce mi sie szukać dokładnych informacji na jego temat jak i tak nikomu sie ma to nie przydać
75W-140 to na ogół pełen syntetyk z przeznaczeniem do LSD więc spoko....dla przykładu :
http://allegro.pl/item435556685_motul_gear_ff_competition_75w140_1l_f_ravat_mammut.html
i
http://allegro.pl/item431207460_castrol_saf_x_75w140_olej_do_przekladni_1l.html
http://allegro.pl/item435556685_motul_gear_ff_competition_75w140_1l_f_ravat_mammut.html
i
http://allegro.pl/item431207460_castrol_saf_x_75w140_olej_do_przekladni_1l.html
No właśnie niedługo zmieniam oleje silnik/skrzynia/dyfer. Co wlać do skrzyni i dyfra (w dyfrze torsen)? Do silnika zaleję 5W50 Mobila, lub Motula. Natomiast jeśli chodzi o skrzynię i dyfer to znalazłem, że do dyfra powinien iść olej 80W90 tylko nie wiem, czy do dyfra z torsenem też, ale pewnie tak, tylko wolałbym się upewnić;) Natomiast co do skrzyni to znalazłem, że ma iść 75W90. Wszystko się zgadza?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sie 2008, 20:50
- Lokalizacja: WaWa/SokołowPodl
Ja dzis wymieniałem oleje i wlalem do silnika Motula 6100 Synergie Plus 10W-40 a w skrzynie i dyfer Valvoline DuraBlend Gear 75W-90 bo nie bylo Motula.
GG 7843376