Oświetlenie zegarów - wymiana żarówki
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jedna z żarówek oświetlających zegary w moim autku przepalila się.
Czy wykonywal ktoś samodzielnie takiej wymiany czy lepiej to zlecić?
Jakie żarówki są do tego potrzebne?
Ja znalazlem cos takiego:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2253&oid=119&depth=2&page=0&count=158&PHPSESSID=32740b548a12f2ed090a40dcc0cb4387
A moze dysponujecie linkiem gdzie taka wymiana jest zobrazowana?
Czy wykonywal ktoś samodzielnie takiej wymiany czy lepiej to zlecić?
Jakie żarówki są do tego potrzebne?
Ja znalazlem cos takiego:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2253&oid=119&depth=2&page=0&count=158&PHPSESSID=32740b548a12f2ed090a40dcc0cb4387
A moze dysponujecie linkiem gdzie taka wymiana jest zobrazowana?
Ja mam stare zegary z samochodu Pawla. Jeszcze z zarowkami. Jesli chcesz moge Ci je tanio sprzedac....
7 zima z MX-5
Stare zegary to i żarówka nienajnowsza - nie wiadomo jak długo podziała i jeszcze raz by trzeba było rozkręcać a same żarówki to raczej dużo nie kosztują.
Wymiana pewnie banalna ale co odkręcić gdzie podważyć...
Znalazłem opis po ang. ale przydaloby się jakieś zobrazowanie tego.
Wymiana pewnie banalna ale co odkręcić gdzie podważyć...
Znalazłem opis po ang. ale przydaloby się jakieś zobrazowanie tego.
1st, 2nd & 3rd, zoom zoom
Czołem,
moja Miatke dopadł właśnie ten sam problem- przepaliły mi się żarówki w zegarach i w środkowym panelu.
Czy ktoś mógłby pomóc w tej kwestii? Chodzi mi o to jak dobrać się do rozkręcenia tego instrumentarium i czy nie lepiej jechać z tym do mechanika?
W mojej Hondzie Civic z 2003 tylko serwis podjął się tego zadania, stad moje pytanie.
Z góry dzięki za wskazówki.
moja Miatke dopadł właśnie ten sam problem- przepaliły mi się żarówki w zegarach i w środkowym panelu.
Czy ktoś mógłby pomóc w tej kwestii? Chodzi mi o to jak dobrać się do rozkręcenia tego instrumentarium i czy nie lepiej jechać z tym do mechanika?
W mojej Hondzie Civic z 2003 tylko serwis podjął się tego zadania, stad moje pytanie.
Z góry dzięki za wskazówki.
Chcieć znaczy móc
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
- Lokalizacja: Wrocław
Oto po krótce instrukcja wymiany żarówki w zegarach,dotyczy NB ale zdaje się że w NA jest tak samo.:
1.zdjąć osłony plastikowe (A,B)
-rozkręcić 3 śrubki od spodu elementu A
-rozpiąć zatrzask trzymający obie osłony (A,B),jest w pobliżu sterownika świateł
2.Wyciągnąć osłonę zegarów C,trzeba ją po prostu pociągnąć do siebie,trzyma sie na spinkach,dość ciężko puszcza
3. Osłona odsłoni nam 4 śrubki trzymające zegary,odkręcamy je.
4. odpinamy kostki zegarów,wystarczy podważyć od spodu
5.wymieniamy żarówki znajdujące się z tyłu zegarów,wystarczy je przekręcić.
6.powtarzamy czynności w odwrotnej kolejności
pozdro!
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
1.zdjąć osłony plastikowe (A,B)
-rozkręcić 3 śrubki od spodu elementu A
-rozpiąć zatrzask trzymający obie osłony (A,B),jest w pobliżu sterownika świateł
2.Wyciągnąć osłonę zegarów C,trzeba ją po prostu pociągnąć do siebie,trzyma sie na spinkach,dość ciężko puszcza
3. Osłona odsłoni nam 4 śrubki trzymające zegary,odkręcamy je.
4. odpinamy kostki zegarów,wystarczy podważyć od spodu
5.wymieniamy żarówki znajdujące się z tyłu zegarów,wystarczy je przekręcić.
6.powtarzamy czynności w odwrotnej kolejności
pozdro!
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
WWW.MX5-CENTRUM.PL
a ja mam taki dziwny motyw:
Jedna zarowka jest niby przepalona, ale w ciagu tego miesiaca dwa razy dzialala
I sie zastanawiam gdzie moze byc problem. Gdzies na kabelkach czy moze tylko zarowka sie obluzowala w gniezdzie?
Jedna zarowka jest niby przepalona, ale w ciagu tego miesiaca dwa razy dzialala
I sie zastanawiam gdzie moze byc problem. Gdzies na kabelkach czy moze tylko zarowka sie obluzowala w gniezdzie?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Swego czasu leDiable (jeśli dobrze pamiętam) pisał o wymianie żarówek podświetlających włączniki ogrzewania foteli - u niego mechanik dostał się do wnętrza konsoli demontując radio. Robi się wówczas wnęka wielkości 2DIN (jeśli ktoś ma radio 1DIN, musiałby dodatkowo zdemontować półeczkę z zegarkiem) i da się łatwo włożyć rękę do środka. Nie wiem czy da się to zrobić inaczej, ale powyższy patent wydaje się być szybki i w miarę bezinwazyjny dla pozostałych elementów wnętrza...
W ten sposób dość często zachowują się żarówki świateł pozycyjnych/stopu/kierunkowskazów gdy kończą swój żywot. Raz świecą, raz nie. Żarówki konsoli siedzą ciasno w gniazdach zatem obluzowanie raczej nie wchodzi w grę.
Qbatron pisze:a ja mam taki dziwny motyw:
Jedna zarowka jest niby przepalona, ale w ciagu tego miesiaca dwa razy dzialala
I sie zastanawiam gdzie moze byc problem. Gdzies na kabelkach czy moze tylko zarowka sie obluzowala w gniezdzie?
W ten sposób dość często zachowują się żarówki świateł pozycyjnych/stopu/kierunkowskazów gdy kończą swój żywot. Raz świecą, raz nie. Żarówki konsoli siedzą ciasno w gniazdach zatem obluzowanie raczej nie wchodzi w grę.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
- Lokalizacja: Wrocław
Dziaja, patrz podpkt. drugi,punktu pierwszego
Na dniach może zrobie też taką zabawę z tymi od ogrzewania,pozdro:)
Na dniach może zrobie też taką zabawę z tymi od ogrzewania,pozdro:)
WWW.MX5-CENTRUM.PL
Dobra-zarówki w zegarach wymienione- nie było aż tak łatwo ale....udało się.
Wymieniłem komplet niestety nie udało mi się dostać żarówek z zielonym kapturkiem koloryzującym, ale nic to, i tak podświetlenie pozostało zielone:-)) tyle, że mniej intensywne.
Natomiast wymiana żarówek w panelu środkowym to była prawdziwa masakra....jeżeli macie zamiar to zrobić samemu to lepiej zlecić to mechanikowi....never again:-)
Jeszcze raz dziekuję za instrukcję misiomasta69!!
Wymieniłem komplet niestety nie udało mi się dostać żarówek z zielonym kapturkiem koloryzującym, ale nic to, i tak podświetlenie pozostało zielone:-)) tyle, że mniej intensywne.
Natomiast wymiana żarówek w panelu środkowym to była prawdziwa masakra....jeżeli macie zamiar to zrobić samemu to lepiej zlecić to mechanikowi....never again:-)
Jeszcze raz dziekuję za instrukcję misiomasta69!!
Chcieć znaczy móc
rabe pisze:Wymieniłem komplet niestety nie udało mi się dostać żarówek z zielonym kapturkiem koloryzującym, ale nic to, i tak podświetlenie pozostało zielone:-)) tyle, że mniej intensywne.
Natomiast wymiana żarówek w panelu środkowym to była prawdziwa masakra....jeżeli macie zamiar to zrobić samemu to lepiej zlecić to mechanikowi....never again
-żarówka z kapturkiem to nie problem, zwyczajnie przekładasz kapturek ze starej żarówki na nową. Problem może stanowić wybór samej żarówki ponieważ są dwa rodzaje wyglądające identycznie tylko że jedne są o mniejszej mocy - przeznaczone do podświetleń a drugie o większej mocy z przeznaczeniem do świateł pozycyjnych. Jeśli zastosuje się te drugie - temperatura spowoduje że zegar wokół żarówki zacznie się topić
-panel środkowy to bagatelka pod warunkiem że wiesz jak temat ugryźć...więc dla naśladowców:
-wykręcamy gałkę zmiany biegów
-odkręcamy 4 śrubki mocujące konsolę środkową (jedna w schowku, jedna pod popielniczką, dwie w przedniej części konsoli po bokach)i zdejmujemy ją
-wyciągamy delikatnie nawiewy z panelu środkowego
-wykręcamy 2 śrubki pod nawiewami mocujące panel od góry i bodajże 1 na dole która była ukrytą konsolą środkową
-wyciągamy panel środkowy lekko wyszarpując go z zatrzasków
-odkręcamy 2 śrubki mocujące panel nawiewów i teraz zdziwienie - bo linki nawiewów uniemożliwiają jego wyjęcie a tylko lekko ułatwiają wyjęcie dwóch żarówek
-kiedy już nasze sprawne ręce wydostaną te przeklęte żaróweczki musimy się uzbroić w cierpliwość, bo poszukiwania nie będą łatwe. Żarówki są na tyle nietypowe że w większości sklepów motoryzacyjnych sprzedawca robi wielkie oczy na ich widok. Najlepiej zaoszczędzić sobie cierpień i jechać prosto do ASO
Gdy już raz tą całą operację przejdziemy samodzielnie to wymianę żarówek w panelu środkowym można powtórzyć dosłownie w 5 min. Mimo to najlepiej wymieniać wszystkie żarówki a nie jedną zarówno w zegarach jak i w panelu, to pozwoli nam zapomnieć na długi czas o tej usterce.
Ja składając wszystko do kupy odnalazłem jeszcze jedną żarówkę podświetlającą popielniczkę o której istnieniu nie miałem pojęcia. Poddałem się tylko przy próbie wymiany żarówek w 3 przełącznikach po lewej stronie kierownicy...
ten kapturek, o którym piszesz przy zciąganiu się porwał bo od 17 lat przylegał do żarowki i po prostu sparciał )) tak wiec próby jego odklejenia spełzły na niczym ale nic to:-))
Co się zaś tyczy mocy żarówek to fakt są 5W i 3W- należy wybrać te słabsze gdyż mocniejsze grzeją się zbyt mocno.
Co się zaś tyczy demontażu panela to kolejność się zgadza ale punkt: wyszarpnięcie lekko panela z zatrzasków to prawdziwa udręka, żeby nie połamać.
Wykręcenie żaróweczek wymaga również zegarmistrzowskiej precyzji i cierpliwości, szczególnie jesli ktoś ma ręce do noszenia, a nie grania na pianinie:-))
Tak czy inaczej irakleo- respect jeśli i Tobie udało się tego dokonać!!
Co się zaś tyczy mocy żarówek to fakt są 5W i 3W- należy wybrać te słabsze gdyż mocniejsze grzeją się zbyt mocno.
Co się zaś tyczy demontażu panela to kolejność się zgadza ale punkt: wyszarpnięcie lekko panela z zatrzasków to prawdziwa udręka, żeby nie połamać.
Wykręcenie żaróweczek wymaga również zegarmistrzowskiej precyzji i cierpliwości, szczególnie jesli ktoś ma ręce do noszenia, a nie grania na pianinie:-))
Tak czy inaczej irakleo- respect jeśli i Tobie udało się tego dokonać!!
Chcieć znaczy móc
Sorry za odgrzewanie starego kotleta, ale nie znalazłem odpowiedzi w innych postach. Czy ktoś może mi napisać:
- jakie żarówki są w podświetleniu zegarów
- jakie żarówki są w podświetleniu konsoli środkowej
Mam w swojej Madzi do wymiany żarówki i wolałbym się zaopatrzyć w nowe zanim wezmę się za demontaż.
- jakie żarówki są w podświetleniu zegarów
- jakie żarówki są w podświetleniu konsoli środkowej
Mam w swojej Madzi do wymiany żarówki i wolałbym się zaopatrzyć w nowe zanim wezmę się za demontaż.
Pozdrawiam
artur, wiesz może jakie jest oznaczenie takiej żarówki? Moc / wymiary itp? Czy ktoś wie gdzie mogę taką kupić poza ASO?
No i równie ważna kwestia
- ile żarówek jest w podświetleniu zegarów
- ile żarówek jest w podświetleniu konsoli środkowej
No i równie ważna kwestia
- ile żarówek jest w podświetleniu zegarów
- ile żarówek jest w podświetleniu konsoli środkowej
Pozdrawiam
Taką żarówkę możesz kupić na każdej stacji benzynowej :] bo to zwykłe bezcokołowe W5W tylko z nałożonym Zielonym Kondonem żeby zrobić odpowiednie podświetlenie.
Pozdrawiam
V
Pozdrawiam
V
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Problem z podświetleniem ledowym jest taki, że ledy świecą za bardzo punktowo. Światło nie jest rozpraszane na wszystkie strony co w praktyce powoduje, że np. tarcza zegarów jest w jednym miejscu bardziej podświetlona a w drugim mniej.
Czyli mam szukać bezcokołowych żarówek W3,4W ?
Czyli mam szukać bezcokołowych żarówek W3,4W ?
Pozdrawiam
Tesla pisze:Mam pytanko. jakie pada światło pierwotne na zegary? Jest to zwykłe światło białe?
żarówki są białe kolor "powstaje" przez
mjaz85 pisze:te "kondomy" gumowe na żarówki.
mjaz85 pisze:a ja chciałem się jeszcze od was dowiedzieć, czy można gdzieś dostać te "kondomy" gumowe na żarówki. Teraz mam zainstalowane ledy, więc jak kupię zwykłe to i tak nie będę miał tych gumek.
na mx5patrs są do kupienia żarówki z kondomami w zestawie ale tylko zielone. Kupienie samych kondomow graniczy z cudem. U mnie przy wymianie rozsypał się jeden wiec wymieniłem wszystkie żarówki i pomalowalem farbą akrylową.
Jak masz ledy to po co chcesz zmieniać?
Gregor pisze:Jak masz ledy to po co chcesz zmieniać?
mjaz85 pisze:Problem z podświetleniem ledowym jest taki, że ledy świecą za bardzo punktowo. Światło nie jest rozpraszane na wszystkie strony co w praktyce powoduje, że np. tarcza zegarów jest w jednym miejscu bardziej podświetlona a w drugim mniej.
artur pisze:Problem z podświetleniem ledowym jest taki, że ledy świecą za bardzo punktowo
można sie rozglądnąć za ledami które daja bardziej rozproszone światło, może nie aż tak jak żarówki ale różnica jest naprawde minimalna (ciężko zauważyc jeśli się nie wie że to ledy)
artur pisze:Gregor pisze:Jak masz ledy to po co chcesz zmieniać?mjaz85 pisze:Problem z podświetleniem ledowym jest taki, że ledy świecą za bardzo punktowo. Światło nie jest rozpraszane na wszystkie strony co w praktyce powoduje, że np. tarcza zegarów jest w jednym miejscu bardziej podświetlona a w drugim mniej.
diody walcowe:
praktycznie rowiazuja ten problem, mialem przez jakis czas u siebie i zegary byly rowno podswietlone
poza tym jak w zwyklej diodzie spilujesz czubek tez bedzie ladnie rozpraszala swiatlo