[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hejka, zauważyłem taki problem: jak ruszam spokojnie z jedynki i powoli puszczam sprzegło to czesto w momencie gdy jest na półsprzęgle autem zaczyna telepac i szarpać aż do pełnego zwolnienia sprzęgła. Dzieje sie tak tylko na ciepłym silniku. Gdy ruszam szybko (szybkie puszczenie sprzęgła ale bez zrywania przyczepnosci) to jest ok.
Co to moze byc? jakies poduszki pod skrzynią / silnikiem? cos w sprzegle?
Pozdr
Co to moze byc? jakies poduszki pod skrzynią / silnikiem? cos w sprzegle?
Pozdr
demol pisze:- Zużyte spręzynki na tarczy sprzęgła
- zużyte okładziny na tarczy sprzęgła
?
Co w praktyce przekłada się na: "zużyta tarcza sprzęgła"?
PS. może być jeszcze problem z łożyskiem oporowym, ale wtedy zwykle słychać taki jakby gwizd przy wysprzęglaniu lub dociskiem. Niemniej - jeśli już ruszamy temat sprzęgła - warto wymienić całość: tarcza, docisk i łożysko oporowe. Zwykle wszystko jest przewidziane na podobny przebieg i jeśli już coś poleci - warto wymienić komplet.
U mnie tez sa czasami takie objawy - telepania drazkiem biegow ale raczej przy zimnym silniku (gdzies czytalem ze ten typ tak ma )
Jednak juz opanowalem jak mozna delikatnie ruszyc aby tego uniknac.
Na wolnych obrotach jak autko troche pojezdzi to sprzeglo popiskuje, wciskam pedal sprzegla piszczenie ustaje. Czy to tez moga byc objawy koncowki sprzegla czy jakies lozysko?
Jednak juz opanowalem jak mozna delikatnie ruszyc aby tego uniknac.
Na wolnych obrotach jak autko troche pojezdzi to sprzeglo popiskuje, wciskam pedal sprzegla piszczenie ustaje. Czy to tez moga byc objawy koncowki sprzegla czy jakies lozysko?
1st, 2nd & 3rd, zoom zoom
witka.Ja stawialbym na poduszki pod skrzynia lub silnikiem.Dzwignij maske do gory stan obok auta o popros kogos niech ruszy autem ,a Ty obserwoj jak zachowuje sie silnik.Jesli bedzie nim telepotalo zbyt mocno przenoszac wibracje na kabine masz odpowiedz - poduszki.Pozdrawiam
u mnie działo się to samo i to po wymianie sprzęgła. winną była pompa sprzęgła oraz płyn, nie wymieniany chyba od nowości(auto mam niedawno) Zaczęło się od szarpania na ciepłym silniku, wszystko ustało po wymianie płynu na nowy i odpowietrzenia układu. ...niestety niedługo po tym padła sama pompa, ale to już inna historia.
mad
Witam wszystkich....
Mam ogromny problem ponieważ dzis jechałem ze stacji po zatankowaniu i nagle pedał sprzgła zrobił sie miękki i moje sprzęgło przestało najnormalniej na świecie działaś biegi nie wchodziły... Zjechałem na pobocze (holownik) i jutro mam zamiar oddać Magdę gdzies w dobre ręce nie wiecie co mogło sie wydarzyć??? Psikałem WD40 w okolice pedałów bo strasznie sprzęgło skrzypiało czy to linka poszła czy problem ze sprzęgłem jakiś docisk??? Miał ktoś już taki przypadek???
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzieki za pomoc...
Mam ogromny problem ponieważ dzis jechałem ze stacji po zatankowaniu i nagle pedał sprzgła zrobił sie miękki i moje sprzęgło przestało najnormalniej na świecie działaś biegi nie wchodziły... Zjechałem na pobocze (holownik) i jutro mam zamiar oddać Magdę gdzies w dobre ręce nie wiecie co mogło sie wydarzyć??? Psikałem WD40 w okolice pedałów bo strasznie sprzęgło skrzypiało czy to linka poszła czy problem ze sprzęgłem jakiś docisk??? Miał ktoś już taki przypadek???
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzieki za pomoc...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 3:13 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
RED jak zwykle mnie wyprzedziles
Popieram! Sprawdz plyn! W miacie jest hydraulika wiec nie istnieje linka
Choc nie do konca uwazam,ze to plyn,bo gdyby go nie bylo to by Ci pedal wpadl w podloge. A poki jest choc odrobina to biegi wchodza,ale ciezko.
Jednak od plynu sie zaczyna! Mozna tez odpowietrzyc uklad,bo moze gdzies masz dziurke i dostalo sie powietrze do ukladu.
Popieram! Sprawdz plyn! W miacie jest hydraulika wiec nie istnieje linka
Choc nie do konca uwazam,ze to plyn,bo gdyby go nie bylo to by Ci pedal wpadl w podloge. A poki jest choc odrobina to biegi wchodza,ale ciezko.
Jednak od plynu sie zaczyna! Mozna tez odpowietrzyc uklad,bo moze gdzies masz dziurke i dostalo sie powietrze do ukladu.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Staniec pisze:gdzie moge szukać miarki i wlewu wpłynu do skrzyni???
mowimy o plynie do sprzegla to zbiorniczek podobny do tego od hamulcow, tylko mniejszy. stojac przed samochodem z przodu powinien byc po twojej prawej stronie (po stronie kierowcy)
to jak ci zostalo to 200ml to wez odkrec konsole srodkowa, wyciagnij strzykawka spod lewarka syf, ktory tam jest i nalej agipa
150ml to chyba do samego zbiorniczka wchodzi na miata.net jest wzmianka o polowie litra, wiec widze, ze w polsce jest moda na wymiane plynu w zbiorniczkach (ostatnio ktos tak samo wymienial plyn hamulcowy)
150ml to chyba do samego zbiorniczka wchodzi na miata.net jest wzmianka o polowie litra, wiec widze, ze w polsce jest moda na wymiane plynu w zbiorniczkach (ostatnio ktos tak samo wymienial plyn hamulcowy)
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Wpadający pedał sprzęgła to ewidentny dowód na brak ciśnienia w układzie - może tak być, bo sobie cieknie z wysprzęglika (wtedy pomaga podpompowanie i za 3-4 wciśnięciem sprzęgło rozłącza) a może ciec gdzie indziej i wtedy podpompowanie spuści cały płyn z układu. Oba przypadki trenowałem i okazuje się (Mox świadkiem), że da się całkiem żwawo pomykać zmieniając biegi w górę i w dół bez użycia lewej nogi. W każdym przypadku stwierdzenia wycieku rozsądnie jest znaleźć miejsce, gdzie leci - żeby nie wrócić do warsztatu na kolejną dolewkę.
Jak chodzi skrzynia po zmianie oleju? Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)
Jak chodzi skrzynia po zmianie oleju? Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
szkrzynia chodzi bez zarzutu a pod ciesnieniem było wydmuchiwany cały płyn w sprzęgle i na fakturze mam napisane 1.8 litra agip syntetic i 150m DOT 4 a czy wlla 500ml czy 150 to mnie to nie bardzo interesuje ważne ze miata zapyla tak samo jak przed awarią.... Biegi na leju chodzą dobrze, nawet jedynka lepiej troszke (Synchronizator) działa słabiej bo jedynka wchodzi nawet przy lekkim toczeniu sie miaty wcześniej tak sie nie dało...
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
R.E.D. pisze:Konrad pisze:Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)
niby z jakiego powodu?
Skrzynia dość ciasna i bardzo wrażliwa na olej. Na miata.net się ciut o tym rozpisują. Ja mam na ten przykład zalanego motula, który świetnie znosi wysokie temperatury, ale najpierw trzba skrzynię rozgrzać - zmiana biegów na zimnej to kompletna porażka...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Staniec pisze:Witam wszystkich....
Mam ogromny problem ponieważ dzis jechałem ze stacji po zatankowaniu i nagle pedał sprzgła zrobił sie miękki i moje sprzęgło przestało najnormalniej na świecie działaś biegi nie wchodziły... Zjechałem na pobocze (holownik) i jutro mam zamiar oddać Magdę gdzies w dobre ręce nie wiecie co mogło sie wydarzyć??? Psikałem WD40 w okolice pedałów bo strasznie sprzęgło skrzypiało czy to linka poszła czy problem ze sprzęgłem jakiś docisk??? Miał ktoś już taki przypadek???
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzieki za pomoc...
Mialem ten sam problem. Dolanie plynu tez pomoglo lecz tylko na jakis czas. Przy wizycie w warsztacie okazalo sie ze w plynie byly zanieczyszczenia ktore zatarly plywak w wysprzegliku i plyn powoli sie saczyl. Wiec dolanie plynu swoja droga, ale radze zebys sprawdzil przy najblizszej okazji sam wysprzeglik
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
szuwib pisze:Hej!
Niedawno mialem ten sam problem-wyciekajcy olej-zatarlem cylinder i na dodatek musialem jescze wymienic pompke.
Pozdrawiam
Tomek
Pompkę? To się przecież nie psuje... Chyba wysprzęglik?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Podobny problem z sprzęgłem zauważyłem w mojej mazdi. Pewnego razu dosyć długo ślimaczym tempem z częstym operowaniem sprzęgłem jechałem w korku.
Nagle zauważyłem, że dziwnie ciężko podpinają się biegi i mam jakby połowę skoku pedału sprzęgła. No już prawie szlak mnie chciał trafić, spokojnie i delikatnie dojechałem do domu.
Troszkę mam pojęcie o mechanice, więc machę w górę i szukam przyczyny - płyn w zbiorniczku jest, wszędzie sucho. Zauważyłem, że płyn na dnie zbiorniczka jest już trochę metny, więc niewiele się zastanawiająć postanowiłem przepompować go na nowy.
Do sprzęgła wchodzi nie więcej jak 0,2 l płynu.
Ponieważ to dłuższą chwilę trwało ( zakup nowego płynu) - po zabiegu wszystko wydawało się być OK.
No tak ale myślę sobie, jeśli nie było wycieku, ilość płynu odpowiednia to co było przyczyną chwilowego "zasłabnięcia" sprzęgła.
Wyjazd na próbę drogową i z początku wszystko jest OK, ale zacząłem symulować jadę z częstym operowaniem sprzęgłem ( korek drogowy) i miałem odczucie jakby pedał robił się coraz niższy, aczkolwiek bez problemów dało sie ruszać i płynnie zmieniać biegi - czyli nastepowało rozłączanie układu napędowego.
Taki objaw może świadczyć o tzw. przepuszczaniu ( nie utrzymuje stale pełnego ciśnienia płynu) wysprzęglika lub p. sprzegła, a to juz znak, że trzeba liczyć się z wymianą któregoś z tych elementów w najbliższym czasie.
Przy najbliższym przeglądzie wymienę wysprzęglik - bo tańszy ( 60-80zł w InterCarsie) i zobaczymy co będzie działo się dalej.
Nagle zauważyłem, że dziwnie ciężko podpinają się biegi i mam jakby połowę skoku pedału sprzęgła. No już prawie szlak mnie chciał trafić, spokojnie i delikatnie dojechałem do domu.
Troszkę mam pojęcie o mechanice, więc machę w górę i szukam przyczyny - płyn w zbiorniczku jest, wszędzie sucho. Zauważyłem, że płyn na dnie zbiorniczka jest już trochę metny, więc niewiele się zastanawiająć postanowiłem przepompować go na nowy.
Do sprzęgła wchodzi nie więcej jak 0,2 l płynu.
Ponieważ to dłuższą chwilę trwało ( zakup nowego płynu) - po zabiegu wszystko wydawało się być OK.
No tak ale myślę sobie, jeśli nie było wycieku, ilość płynu odpowiednia to co było przyczyną chwilowego "zasłabnięcia" sprzęgła.
Wyjazd na próbę drogową i z początku wszystko jest OK, ale zacząłem symulować jadę z częstym operowaniem sprzęgłem ( korek drogowy) i miałem odczucie jakby pedał robił się coraz niższy, aczkolwiek bez problemów dało sie ruszać i płynnie zmieniać biegi - czyli nastepowało rozłączanie układu napędowego.
Taki objaw może świadczyć o tzw. przepuszczaniu ( nie utrzymuje stale pełnego ciśnienia płynu) wysprzęglika lub p. sprzegła, a to juz znak, że trzeba liczyć się z wymianą któregoś z tych elementów w najbliższym czasie.
Przy najbliższym przeglądzie wymienę wysprzęglik - bo tańszy ( 60-80zł w InterCarsie) i zobaczymy co będzie działo się dalej.
Tomas
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Tomas pisze:Taki objaw może świadczyć o tzw. przepuszczaniu ( nie utrzymuje stale pełnego ciśnienia płynu) wysprzęglika lub p. sprzegła, a to juz znak, że trzeba liczyć się z wymianą któregoś z tych elementów w najbliższym czasie.
Przy najbliższym przeglądzie wymienę wysprzęglik - bo tańszy ( 60-80zł w InterCarsie) i zobaczymy co będzie działo się dalej.
Jak przepuszcza wysprzęglik to płyn nie ma innego wyjścia jak ujść na zewnątrz. Tylko przepuszczanie przy pompce może powodować pozostanie płynu w obiegu. Efekt taki może być wynikem zanieczyszczenia płynu (jakieś drobinki wpadające pod uszczelnienia lub rysujące powierzcnie). W zagotowanie płynu raczej nie wierzę;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
witam,
niestety właśnie zanotowałem dokumentny pad sprzęgła. nie ślizganie nie wchodzenie biegów z oporem tylko od razu pad - pedał jest mięciutki a biegu nie da się wrzucić. pod maską przy wciskaniu pedału słychać ciche syczenie w tym takim dużym okrągłym,nie wiem jak się nazywającym.
sprzęgło do wymiany?
niestety właśnie zanotowałem dokumentny pad sprzęgła. nie ślizganie nie wchodzenie biegów z oporem tylko od razu pad - pedał jest mięciutki a biegu nie da się wrzucić. pod maską przy wciskaniu pedału słychać ciche syczenie w tym takim dużym okrągłym,nie wiem jak się nazywającym.
sprzęgło do wymiany?
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
ciupas pisze:witam,
niestety właśnie zanotowałem dokumentny pad sprzęgła. nie ślizganie nie wchodzenie biegów z oporem tylko od razu pad - pedał jest mięciutki a biegu nie da się wrzucić. pod maską przy wciskaniu pedału słychać ciche syczenie w tym takim dużym okrągłym,nie wiem jak się nazywającym.
sprzęgło do wymiany?
Płyn jest? Podejrzewam, że nie - to ten mały zbiornik. Stawiam na nieszczelny wysprzęglik. Reparaturka kilkanaście złotych, całość kilkadziesiąt do 150. Wysprzęglik można zobaczyć bez wchodzenia pod auto - skręć koła na max w lewo i popatrz pod prawym błotnikiem. Jeśli to wysprzęglik, to będziesz tam miał mokro. Mnie ostatnio (przed ostatnio) padło jeszcze inaczej - miałem nieszczelny przewód.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN