podłączenie pilota centralnego zamka - zmiana baterii
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hi.
Czy może ktoś się orientuje w którym miejscu zainstalowany jest w NBfl fabryczny
odbiornik do pilota centralnego zamka ?? Przestało mi niestety działać i wymiana
baterii w pilocie nic nie poprawiła Muszę pogrzebać bardziej...
Pozdrawiam
Michał
Czy może ktoś się orientuje w którym miejscu zainstalowany jest w NBfl fabryczny
odbiornik do pilota centralnego zamka ?? Przestało mi niestety działać i wymiana
baterii w pilocie nic nie poprawiła Muszę pogrzebać bardziej...
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 4:35 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
przemasi pisze:pod kierownica nie masz "czarnej skrzynki"?
Jeśli działa ręcznie to wejdź do środka i wybadaj słuchem. Jak będziesz zamykał i otwierał, to będzie słychać przekaźniki w sterowniku
No przekaźniki to stamtąd słychać, bo centralny działa normalnie /jedne drzwi mogę zaryglować drugimi/. Tylko nie wiem czy odbiornik pilota jest razem ze sterownikiem
centralnego czy jakoś osobno... Jak na złość dokumentację mam chwilowo niedostępną
a nie mam drugiego pilota żeby sprawdzić czy to on po prostu nie nawalił :neutral:
Albo pilot albo tor radiowy w centralnym. Sterownik powinien być w jednej skrzynce z odbiornikiem pilota - jeśli nie masz alarmu, a sam centralny. Immobiliser jeśli jest to masz w samym kluczyku i raczej nie bardzo ma wpływ na sam centralny, więc spokojnie możesz sterownik wyjąć.
Hurra Wszystko znowu działa, nie musiałem nurkować pod kierownicę
Otóż przy zmianie baterii zmienił się kod pilota i trzeba było sterownik centralnego znowu
go "nauczyć" Poniżej procedura która u mnie zadziałała /oczywiście dotyczy ona
mazdowego układu pilota/.
1. Begin with all keys out of the ignition.
2. Close all doors.
3. Open drivers door and leave open.
4. Perform the following steps within 24 seconds.
a. Insert key into ignition and turn to ON (without cranking the engine).
b. Turn key to OFF and remove from ignition.
c. Repeat steps a. and b. two more times.
d. Push driver door frame button three times.
5. Buzz sound or chime should be heard at this point signalling that the vehicle is now in programming mode. If not, then wait 40 seconds and return to step 4.
6. All transmitters need to be programmed at this time, including the old ones. Push any button on the first transmitter two times. A chime should sound signalling that the vehicle has accepted the new transmitter code.
a. IF THERE IS ONLY ONE TRANSMITTER, press any button on the same transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the single transmitter for a total of three programmings.
b. IF THERE ARE TWO TRANSMITTERS, press any button on the second transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the second transmitter for a total of three programmings.
c. IF THERE ARE THREE TRANSMITTERS, press any button on the second and third transmitters twice (one after the other) until the chime has sounded for each of the three transmitters.
7. Push driver frame button one time. Two buzz sounds or chimes should be heard at this point signalling successful progamming.
8. Test transmitter(s) for function.
Otóż przy zmianie baterii zmienił się kod pilota i trzeba było sterownik centralnego znowu
go "nauczyć" Poniżej procedura która u mnie zadziałała /oczywiście dotyczy ona
mazdowego układu pilota/.
1. Begin with all keys out of the ignition.
2. Close all doors.
3. Open drivers door and leave open.
4. Perform the following steps within 24 seconds.
a. Insert key into ignition and turn to ON (without cranking the engine).
b. Turn key to OFF and remove from ignition.
c. Repeat steps a. and b. two more times.
d. Push driver door frame button three times.
5. Buzz sound or chime should be heard at this point signalling that the vehicle is now in programming mode. If not, then wait 40 seconds and return to step 4.
6. All transmitters need to be programmed at this time, including the old ones. Push any button on the first transmitter two times. A chime should sound signalling that the vehicle has accepted the new transmitter code.
a. IF THERE IS ONLY ONE TRANSMITTER, press any button on the same transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the single transmitter for a total of three programmings.
b. IF THERE ARE TWO TRANSMITTERS, press any button on the second transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the second transmitter for a total of three programmings.
c. IF THERE ARE THREE TRANSMITTERS, press any button on the second and third transmitters twice (one after the other) until the chime has sounded for each of the three transmitters.
7. Push driver frame button one time. Two buzz sounds or chimes should be heard at this point signalling successful progamming.
8. Test transmitter(s) for function.
hmmm...około godzinki prób i nic. Moja NBfl po wymianie baterii w pilocie (cały układ mazda oryginal) jest oporna na instrukcję przedstawiona przez majkel_c :/ naturalnie próbowałem różnych wariantów, grzebałem w bezpiecznikach, sprawdzałem czy door frame button działa, 100% mieściłem się w opisanych czasach, itd. Niestety moja magda nie chce przejść w tryb programowania. Co prawda central działa z kluczyka...i może tu jest problem - może madzia lubi jak jej wkładać kluczyk w dziurkę (od klucza) jest jakaś inna instrukcja? jedyne co znajduje na necie to tryliony instrukcji do mazd 323...je też sprawdziłem Moja mx jest '01 to w sumie 2 latka pomiędzy '03 majkela_c - może w tych pierwszych NBfl jest jakaś inna metoda wprowadzenia w tryb programowania?
Miałem ten sam problem, ale po długich próbach doszedłem do odpowiedniej "interpretacji" instrukcji Sprawdź ją u siebie.
1. Otwierasz drzwi kierowcy.
2. Naciskasz przycisk od centralnego na drzwiach (on odbije, ponieważ drzwi są otwarte).
3. Wkładasz kluczyk do stacyjki i 3 razy przekręcasz, ale (UWAGA!) po 1. zrób to względnie szybko, po 2. za każdym razem musisz poczekać, aż zgaśnie kontrolka immobilisera.
NIE WYCIĄGAJ KLUCZYKA.
3. 3 razy wciskasz przycisk zapalający lampkę we wnętrzu (ten niedaleko progu )
U mnie auto zareagowało i otwarło-zamknęło centralny. ALE nawet jeśli tak się nie stanie, to przejdź do kroku 4.
4. Naciśnij dwa razy któryś przycisk na pilocie.
5. Wyciągnij kluczyk.
To tyle. U mnie zadziałało (po długich próbach różnych instrukcji, również od 323), więc sprawdź i podziel się skutkami
1. Otwierasz drzwi kierowcy.
2. Naciskasz przycisk od centralnego na drzwiach (on odbije, ponieważ drzwi są otwarte).
3. Wkładasz kluczyk do stacyjki i 3 razy przekręcasz, ale (UWAGA!) po 1. zrób to względnie szybko, po 2. za każdym razem musisz poczekać, aż zgaśnie kontrolka immobilisera.
NIE WYCIĄGAJ KLUCZYKA.
3. 3 razy wciskasz przycisk zapalający lampkę we wnętrzu (ten niedaleko progu )
U mnie auto zareagowało i otwarło-zamknęło centralny. ALE nawet jeśli tak się nie stanie, to przejdź do kroku 4.
4. Naciśnij dwa razy któryś przycisk na pilocie.
5. Wyciągnij kluczyk.
To tyle. U mnie zadziałało (po długich próbach różnych instrukcji, również od 323), więc sprawdź i podziel się skutkami
W moim przypadku instrukcja Pitek'a zadziałała (NBFL '02)
Uprzednio jeszcze pan elektryk zresetował komputer, po czym stwierdził, że już się nic więcej nie da zrobić jak tylko założyć nową centralkę z nowym pilotem
Chyba jeszcze na końcu jedynie trzeba zamknąć drzwi kierowcy - wtedy znowu Mazda parę razy otwiera i zamyka zamek.
Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.
Uprzednio jeszcze pan elektryk zresetował komputer, po czym stwierdził, że już się nic więcej nie da zrobić jak tylko założyć nową centralkę z nowym pilotem
Chyba jeszcze na końcu jedynie trzeba zamknąć drzwi kierowcy - wtedy znowu Mazda parę razy otwiera i zamyka zamek.
Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Hej, kupiłem pilot do mx5 nbfl '03.
3 przyciski, kod: 41804.
Korzystając z instrukcji dochodzę do kroku trzeciego, zamek zamyka i otwiera sie i po przyciśnięciu przycisku na pilocie nic sie nie dzieje, jak zamknę drzwi to zamek znowu sie otwiera i zamyka tylko 2 razy
Jaki może być problem? Baterie wymieniłem od razu.
Pozdrawiam
3 przyciski, kod: 41804.
Korzystając z instrukcji dochodzę do kroku trzeciego, zamek zamyka i otwiera sie i po przyciśnięciu przycisku na pilocie nic sie nie dzieje, jak zamknę drzwi to zamek znowu sie otwiera i zamyka tylko 2 razy
Jaki może być problem? Baterie wymieniłem od razu.
Pozdrawiam
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Działa:)
Dzięki
Dzięki
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
udało się - thx !
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ja jednak prosze o wytłumaczenie gdzoe ten przycisk przy progu bo nie idzie z trzaskaniem drzwiami
Edit: wrzucam dla potomnych
Edit: wrzucam dla potomnych
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0