Sanki (wózek) wymiana czy piaskowanie ? ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy da się kupić gdzieś nowe sanki na przód i tył ?
Czy może lepiej wypiaskować to co mam ale jak by to powiedzieć - jest tragedia !!!
Ile mogą kosztować nowe ?
rada dla nowszych Miatek - to jak najprędzej zrób antykorozję !!!
Boję się nawet wrzucić fotki
Czy może lepiej wypiaskować to co mam ale jak by to powiedzieć - jest tragedia !!!
Ile mogą kosztować nowe ?
rada dla nowszych Miatek - to jak najprędzej zrób antykorozję !!!
Boję się nawet wrzucić fotki
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Wrzucaj wrzucaj foteczki!
Czy wiesz cos czy twoja ND miala fabryczne zabezpieczenie? Bo w Norwegii kazda z norweskiego salonu wykezdza z czarnym barankiem.
To i tak za malo jak na japonskie blachy i widze ze wiekszosc ludzi i tak je zabezpiecza ponownie po 2-3 latach, w zaleznosci czy jezdzili po soli czy nie.
Czy wiesz cos czy twoja ND miala fabryczne zabezpieczenie? Bo w Norwegii kazda z norweskiego salonu wykezdza z czarnym barankiem.
To i tak za malo jak na japonskie blachy i widze ze wiekszosc ludzi i tak je zabezpiecza ponownie po 2-3 latach, w zaleznosci czy jezdzili po soli czy nie.
Nie było baranka anrdza już wchodzi nawet na budę!!! Auto jest z North Ireland tam chyba cierpią na nadmiar soli! Chyba że ktoś do oceanu wjechał hehehe
Uwaga zdjęcia tylko dla ludzi o mocnych nerwach
Uwaga zdjęcia tylko dla ludzi o mocnych nerwach
- Załączniki
-
- received_167841472793145.jpeg (201.88 KiB) Przejrzano 729 razy
-
- received_1272244130310569.jpeg (204.36 KiB) Przejrzano 729 razy
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
W PL widywałem w obiegu całe wózki, często z kompletem wahaczy, zwrotnic itp - w skończonych pieniądzach.
Jeśli chcesz zostać z autem na dłużej, to pewnie najlepiej byłoby zrzucić przód/tył i zrobić porządne zabezpieczenie i wrzucić nowe (wahacze i reszta zawiechy pewnie może zostać).
Natomiast polecam przynajmniej sprawdzić stan uszczelnień dyfra i stan gniazd w obudowie tylnego mostu. Korozja bardzo chętnie konsumuje gniazda półosi i potem jest problem z uszczelnieniem. Przerabiałem podobny kejs w NC.
Ostatecznie trzeba to przeliczyć na pieniądze czy warto to ratować, czy tylko zabezpieczyć i jeździć. Osobiście postawiłbym na opcję nr 2.
Jeśli chcesz zostać z autem na dłużej, to pewnie najlepiej byłoby zrzucić przód/tył i zrobić porządne zabezpieczenie i wrzucić nowe (wahacze i reszta zawiechy pewnie może zostać).
Natomiast polecam przynajmniej sprawdzić stan uszczelnień dyfra i stan gniazd w obudowie tylnego mostu. Korozja bardzo chętnie konsumuje gniazda półosi i potem jest problem z uszczelnieniem. Przerabiałem podobny kejs w NC.
Ostatecznie trzeba to przeliczyć na pieniądze czy warto to ratować, czy tylko zabezpieczyć i jeździć. Osobiście postawiłbym na opcję nr 2.
Sanki tylne kupione za 500zl przednie kupione za niecałe 2000zl nie tak źle postaram się usunąć całą rdzę z tego auta. Będzie ze mną następne przynajmniej 30lat
- Załączniki
-
- Screenshot_20230329-082102__01.jpg (537.08 KiB) Przejrzano 669 razy
-
- Screenshot_20230328-211517__01.jpg (360.52 KiB) Przejrzano 669 razy
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
To lokalne ceny czy ściagasz z Polski?
Jedno allegro a drugie eBay z Niemiec bodajże. Mam nadzieję że dam radę ogarnąć to w garażu chyba kupię sobie drugi podnośnik bo może się przydać;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za zdjęcia korozji i trzymam kciuki za przekładkę! To taki kamyczek do ogródka, czy opłaca się konserwować ND po kupieniu w salonie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Cóż za niepoprawny obywatel - chce używać tego samego produktu przez 30 lat zamiast w międzyczasie wymienić 5 albo 10 razy na nowy!
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Na kanwie tego posta, jakie mamy opcje zabezpieczeń podwozia?
Znam Krown ale nie chce co roku ich odwiedzać wiec odpada. Koszt kilkaset zł ale powtarzany co rok wychodzi nietanio.
Jest Waxoyl, który wyglada ciekawie ale nie znam tej technologii. Koszt 2-3k
Czytałem o Wyszynskim- polecany. Kosztu nie znam.
Coś polecicie?
Znam Krown ale nie chce co roku ich odwiedzać wiec odpada. Koszt kilkaset zł ale powtarzany co rok wychodzi nietanio.
Jest Waxoyl, który wyglada ciekawie ale nie znam tej technologii. Koszt 2-3k
Czytałem o Wyszynskim- polecany. Kosztu nie znam.
Coś polecicie?
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Waxoyl to preparat na bazie wosku- zastyga w miękką warstwę. Łapie kurz i piasek. Jest mnóstwo podobnych preparatów. Ja zabezpieczałem u siebie Dinitrolem + dynax s50. Póki co się trzyma ok po 6 miesiącach. Teoretycznie powinno wytrzymać 3lata. Są jeszcze preparaty na bazie lanoliny (fluid film) I one są mniejwięcej pomiędzy waxoylem a crownem.Danillo pisze: ↑07 kwie 2023, 19:57Na kanwie tego posta, jakie mamy opcje zabezpieczeń podwozia?
Znam Krown ale nie chce co roku ich odwiedzać wiec odpada. Koszt kilkaset zł ale powtarzany co rok wychodzi nietanio.
Jest Waxoyl, który wyglada ciekawie ale nie znam tej technologii. Koszt 2-3k
Czytałem o Wyszynskim- polecany. Kosztu nie znam.
Coś polecicie?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wyszyński polecany, ale gdybym mógł cofnąć czas, to bym go nie robił. Śmierdzi. Ale to moja wina, że kazałem zrobić całość samochodu. Może samo podwozie będzie ok.
Nowe (używane) zawieszenie doszło pomimo że bardzo ładnie wyglądało dostało warstwę podkładu epoksydowego na to poszedł poliuretan a dodatkowo będzie mazidło z Valvoline do profili i bardziej gęste na zewnątrz. Przód gotowy tył dopiero dojechał. Jak ktoś szuka nowego nowego to na ILMotorsport widziałem za 1000e przód.
- Załączniki
-
- IMG_20230407_184340.jpg (5.01 MiB) Przejrzano 398 razy
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016