Dziwne odczucia podczas hamowania silnikiem.

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 13:05

Nie wiem czy zauważyliście to samo ale jak zjeżdżam NDkami, nieważne ktorym/jakim, czuje, ze auto nie jedzie w dół po zboczu, z górki tak jak jadą inne auta. Nie wiem dokladnie jak to opisac, ale moze ktos z was wie skad sie to bierze? Auto czuc ze normalnie ma jakis kaganiec jak odpuszczasz gaz i jedziesz na biegu. Gdy na tej trasie zjezdzam innymi autami, nie mam tego odczucia i normalnie dojezdzam nimi na dol zjazdu. NDkiem nie daje rady, musze dluzej jechac na gazie w dol zeby dojechac pozniej na hamowaniu silnikiem.

Ktos zauwazyl to zjawisko? O co z tym chodzi? Bo dosyc dziwne to jest.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

14 paź 2022, 13:31

Trochę sobie poteoretyzuję, miałem okazje ostatnio robić te same przełęcze Ndkiem i konserwą. Dla mnie konserwa szybciej napędza się z górki przy hamowaniu silnikiem i zaryzykuję, że to może być różnica w masie, w końcu fizyki nie oszukasz, te 300-400kg więcej musi się przekładać na przyspieszenie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 13:39

Tez myslalem ze to jednak masa, ale przy NDku normalnie czuje jak odciagajac noge z gazu, cos jakby sie załączało w aucie. Dokladam noge do gazu i czuje jakby cos sie wylaczalo w aucie. OK, NC jest 150kg ciezszy i tam nie czuje tego dziwnego poczucia z silnika/napędu. W ogole w zadnym aucie nie czulem tego wczesniej. Wiec zastanawiam sie skad to dziwne odczucie. ND realnie hamuje jadac z gorki, NCek czy inne Volvo z 1300kg tego nie robi.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 paź 2022, 13:52

A ty masz iEloop czy jak się to zwie? To by pasowało do objawów

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 13:58

Alex pisze:
14 paź 2022, 13:52
A ty masz iEloop czy jak się to zwie? To by pasowało do objawów
Ustrojstwo od iEloopa wisi przy silniku, ale nigdzie nie widze info o jego dzialaniu, tak jak np w Mazdach po 2013.
W 1.5 nie mam iEloopa i tam tez mam ten efekt o ktorym wspominam w watku.

EDIT: chociaz racja, musze sie przejechac 1.5 bo w sumie nie jestem do konca pewien czy tam tez to wystepuje. Bo jak nie, to pewnie bedzie to wlaczanie i wylaczanie sie eloopa w 2.0.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2022, 15:18

Eloop tak jak Alex pisze. Nie wiem czy da się to prosto deaktywować ( jest sensor przy negatywnym terminalu baterii) beż wywalenia błędu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 16:50

Szkoda, kolejne 25kg niepotrzebnego zlomu w aucie ''sportowym''...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

14 paź 2022, 17:38

W hamburgerowni jeszcze nie zrobili modułu i obejścia tego ustrojstwa?
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 17:42

Danillo pisze:
14 paź 2022, 17:38
W hamburgerowni jeszcze nie zrobili modułu i obejścia tego ustrojstwa?
Szukam i na razie nic nie znajduje na ten temat...
Gdzies czytalem ze caly system ma wlasnie 25kg ale jakos nie wierze ze az tyle.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2022, 19:09

bjorm pisze:
14 paź 2022, 17:42
Danillo pisze:
14 paź 2022, 17:38
W hamburgerowni jeszcze nie zrobili modułu i obejścia tego ustrojstwa?
Szukam i na razie nic nie znajduje na ten temat...
Gdzies czytalem ze caly system ma wlasnie 25kg ale jakos nie wierze ze az tyle.
Sam kondensator jest wielkości małej skrzynki na listy, do tego dochodzi pewnie dodatkowa waga alternatora. Ciężko uwierzyć że razem to jest 25 kilo. Mi jakoś bardzo to nie przeszkadza.
Moja miazda jest troszkę cięższa niż mój swift sport. Ma większy i mocniejszy silnik,napęd na tył i przy jeździe bez dachu z prędkością większą o 10-15km/h pali mniej. Z czegoś to się musi brać ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 19:49

Wiem ze NDek jest zajebisty, sam go kocham, ale zadna moja milosc nie jest na tyle slepa by nie dostrzegac felerow :D
Moze za bardzo sie czepiam, moze. Ale przeciez nikogo do moich pogladow nie przekonuje :P
A moze po prostu jeszcze nigdy tak naprawde nie kochalem ... LOL
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2022, 19:53

bjorm pisze:
14 paź 2022, 19:49
Wiem ze NDek jest zajebisty, sam go kocham, ale zadna moja milosc nie jest na tyle slepa by nie dostrzegac felerow :D
Moze za bardzo sie czepiam, moze. Ale przeciez nikogo do moich pogladow nie przekonuje :P
A moze po prostu jeszcze nigdy tak naprawde nie kochalem ... LOL
;). Nie to miałem na myśli. Wydaje mi się że akurat eloop jest rozsądnym kompromisem i nie opłaca się przy tym dłubać imo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2022, 19:57

Ja bym tam go chetnie wyrzucil :D najwyrazniej nie jest az taki potrzebny skoro w 1.5 nie ma ieloppa ani istopa (moze 25kg to masa tych obu systemow...). Juz mi chodzi po glowie rozbieranie NDka zeby zoabczyc jaka mase najnizsza uda mi sie ugrac. To troche dlatego ze na maksa mialbym ochote przejechac sie tym softopem z limitki, 990kg i 1.5 :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 paź 2022, 9:13

Nie zwróciłem na to nigdy uwagi choć na pewno moja konserwa na tych samych górka nabiera więcej prędkości niż Miata.
Niemniej tam gdzie ty widzisz potencjalną wadę ja widzę zaletę. Robiąc winkle staram się minimalizować liczbę zmian biegów jak i hamowania. Mam już przełęcze/odcinki gdzie dupcyngerzy jadą 99% czasu na hamulcu a ja jak zapnę 2/3 bieg zjeżdżam na grawitacji a szerokie nawrotki skutecznie wyhamowują na skręconych kołach.
Podobnież pod górkę coraz rzadziej używam hamulca, zejście z 7000rpm -> 3000rpm działa jak spalony hamulec w przeciętnym kombiaku :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

15 paź 2022, 10:49

No dla mnie to wada, bo nie lubie jak mi auto dohamowuje kiedy nie chce. Moze jakbym jezdzil tyle po przeleczach to moze bym z tego korzystal, ale nie jezdze, wiec narzekam :D Nie podoba mi sie dzialanie tego systemu, dla mnie za bardzo odczuwalne na aucie. W mazdzie 6 tego nie czuc w ogole ale to pewnie z powodu i dzieki masie wlasnej auta. Dzis przejechalem sie 1.5 i rzeczywiscie, tu mnie nic nie dohamowuje.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 paź 2022, 8:27

Bjorm, nie kupuj elektryka, tam to dopiero hamuje po odjęciu gazu!
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 paź 2022, 9:23

Danillo pisze:
16 paź 2022, 8:27
Bjorm, nie kupuj elektryka, tam to dopiero hamuje po odjęciu gazu!
Jezdzilem troche Tesla S i tam tego nie czuc, bynajmniej nie pamietam bym to zaobserwowal. W Citroenie C-Zero czuc to mocno. W Fiacie 500 nie pamietam czy bylo odczuwalne. Nie mam nic do samego pomyslu odzysku energii, ale mam wrazenie ze w ND chodzi to po prostu troche za mocno, zbyt odczuwalnie. Na pewno da sie to zrobic tak zeby nie bylo czuc mikro szarpniec na aucie przy kazdym odjeciu i dolozeniu nogi do pedalu gazu. No i skoro zjazdy z gorki wymagaja ode mnie dolozenia do pieca zeby dojechac na dol to moim zdaniem dzialanie systemu jest za mocne.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2022, 16:00

W USA tego systemu nie było, dlatego nikt jego deaktywacji tam opracowywać nie musiał.

Dla mnie ten system jest przezajefajny. ND to mój pierwszy samochód, w którym prawie nie muszę myśleć o hamulcach (które są baaaardzo słabe w serii, tym samochodem autentycznie boję się awaryjnych hamowań i zawsze staję dalej niż myślałem, że się zatrzymam).

A kiedy system działa przecież doskonale widać, masz Bjorn specjalny ekran od tego, aplikacje->monitor zużycia paliwa i taki ekranik z mazdą i chyba 5 kreseczkami kondensatora do napełnienia.

Co ciekawe w 2017 ten system działał niesamowicie mocno, ale kilka kondensatorów musiało spalić NDeki i pojawiła się akcja serwisowa, wgrali nowy soft i ten system to już nie to samo. Zapewne zmniejszyli programowo jego pojemność.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 paź 2022, 17:46

Wojtek Wawa pisze:
18 paź 2022, 16:00
W USA tego systemu nie było, dlatego nikt jego deaktywacji tam opracowywać nie musiał.

Dla mnie ten system jest przezajefajny. ND to mój pierwszy samochód, w którym prawie nie muszę myśleć o hamulcach (które są baaaardzo słabe w serii, tym samochodem autentycznie boję się awaryjnych hamowań i zawsze staję dalej niż myślałem, że się zatrzymam).

A kiedy system działa przecież doskonale widać, masz Bjorn specjalny ekran od tego, aplikacje->monitor zużycia paliwa i taki ekranik z mazdą i chyba 5 kreseczkami kondensatora do napełnienia.

Co ciekawe w 2017 ten system działał niesamowicie mocno, ale kilka kondensatorów musiało spalić NDeki i pojawiła się akcja serwisowa, wgrali nowy soft i ten system to już nie to samo. Zapewne zmniejszyli programowo jego pojemność.
Hamulce są normalne, fabryczne potenzy są do dupy ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 paź 2022, 18:32

@Wojtek Wawa O widzisz, nigdy sie tego ekranu nie dokopalem. A to chyba wlasnie to co widzi sie domyslnie caly czas w mazdzie 6.
Skoro wspominasz ze roczniki 2017 mialy problem i akcje na kondensatory, to moze i moj ma je za mocno dzialajace. Bo moje auto wlasnie z 2017.

@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

19 paź 2022, 7:39

Coś kombinujecie. Nie widzę żadnego TSB z kondensatorem. Jedyna akcja do i-ELOOPa dotyczyła utleniania styków. (https://www.miata.net/garage/tsb/i-ELOO ... stored.pdf)
Też mam 2017 i rzeczywiście hamuje silnikiem trochę bardziej niż dupowóz, ale w dupowozie włącza się "tryb żeglowania" i wcale nie hamuje :lol: (co - na marginesie - czasem trochę wkurza, bo nigdy nie wiem kiedy komputer uzna, że tym razem hamuje, a tym razem żegluje).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 paź 2022, 8:08

bjorm pisze:
18 paź 2022, 18:32

@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D
No kurde, wyjmij te worki z cementem/pustaki/zwłoki co je wozisz w bagażniku i zobacz czy dalej źle hamuje ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 paź 2022, 13:42

Racja, z 30 niepotrzebnych kilo tam jest. Wożę kolektor i graty ze sobą z nadzieją ze w koncu u ktoregos kolegi zwolni sie podnosnik :P
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2022, 14:05

Właśnie tej akcji chyba nie było w TSB, ale dostałem list do domu opisujący ryzyko pożaru samochodu w związku z tym systemem i wystarczy wgrać nowe oprogramowanie.

Nie brzmi, jak zaśniedziałe styki.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 paź 2022, 11:13

Po prostu ND hamuje biegami i raczej bym się zastanawiał czemu w innych autach działa to tak słabo. Mam 2.0 bez i-eloopa itd i działa dokładnie tak samo, a jak dla mnie nawet za słabo w porównaniu z NA, ale to pewnie kwestia długości przełożeń.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 paź 2022, 12:07

Kim Son San pisze:
20 paź 2022, 11:13
Po prostu ND hamuje biegami i raczej bym się zastanawiał czemu w innych autach działa to tak słabo. Mam 2.0 bez i-eloopa itd i działa dokładnie tak samo, a jak dla mnie nawet za słabo w porównaniu z NA, ale to pewnie kwestia długości przełożeń.
Raczej hamuje ieloopem, bo ND 1.5 tak nie haczy jak 2.0 z ieloopem. NC 2.0 tez nie zwalnia zjezdzajac z gorki tylko przyspiesza. ND 1.5 tez przyspiesza. ND 2.0 z tej samej gorki potrzebuje dodac gazu zeby dojechac na dol. Słabe.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 paź 2022, 12:40

Na którym biegu i z jakiej górki? Może tłoczki stoją deba ;)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 paź 2022, 13:38

Niewazne czy bede jechac na 6, 5, 4, czy 3, - odciagam noge z gazu i auto nienaturalnie hamuje, zalacza sie eloop, czuc szarpniecie i zeby dojechac na dol to musze dodawac gazu.
@Wojtek Wawa Wojtek jest opcja ze masz nadal ten list i wezwanie na akcje?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 paź 2022, 15:13

bjorm pisze:
18 paź 2022, 18:32
@Wojtek Wawa O widzisz, nigdy sie tego ekranu nie dokopalem. A to chyba wlasnie to co widzi sie domyslnie caly czas w mazdzie 6.
Skoro wspominasz ze roczniki 2017 mialy problem i akcje na kondensatory, to moze i moj ma je za mocno dzialajace. Bo moje auto wlasnie z 2017.

@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682885
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 paź 2022, 15:55

Dziekuje, moje auto jest w zakresie akcji, Musze sie odezwac do Mazdy Norge. Thx
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ