[ND] TEIN Flex Z.
Czy ktoś posiada/montował/korzysta z zawieszania gwintowanego TEIN Flex Z.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ktoś może coś więcej powiedzieć na temat tego zawieszenia?
Może ktoś ma zamontowane i chciałby się podzielić swoimi uwagami na jego temat?
I co najważniejsze jak się ma takowe zawieszenie w stosunku do Bilstein-a montowanego w pakiecie przez Mazdę.
Z góry bardzo dziękuję za informacje.
A pytanie zrodziło się następujące: Czy dołożyć tylko sprężyny Gibach Pro-Kit do Bilstein-a czy wymienić na gwint.
Pozdrawiam
Może ktoś ma zamontowane i chciałby się podzielić swoimi uwagami na jego temat?
I co najważniejsze jak się ma takowe zawieszenie w stosunku do Bilstein-a montowanego w pakiecie przez Mazdę.
Z góry bardzo dziękuję za informacje.
A pytanie zrodziło się następujące: Czy dołożyć tylko sprężyny Gibach Pro-Kit do Bilstein-a czy wymienić na gwint.
Pozdrawiam
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Miałem FlexZ w NC i jest to zawias raczej na daily, sprężyny są z tych miękkich i na średniej twardości auto jest bardzo komfortowe. Na pewno nie nadaje się na tor.
Jak masz żółte bilki to warto zacząć od sprężyn Eibacha. Dla większości mniej wymagających kierowników sprawdza się bardzo dobrze.
W ND mam teraz Tein MonoSport i jazda na daily jest dosyć dużym kompromisem. Co prawda wypad na winkle rekompensuje niedostatki komfortu z nawiązką ale mając forsę w ręce i bilki na aucie wybrałbym drugi raz wersję biada-komfort. Chyba powoli starzeję się...
Jak masz żółte bilki to warto zacząć od sprężyn Eibacha. Dla większości mniej wymagających kierowników sprawdza się bardzo dobrze.
W ND mam teraz Tein MonoSport i jazda na daily jest dosyć dużym kompromisem. Co prawda wypad na winkle rekompensuje niedostatki komfortu z nawiązką ale mając forsę w ręce i bilki na aucie wybrałbym drugi raz wersję biada-komfort. Chyba powoli starzeję się...
- Gieras
- Donator
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Mam takowe flexy od niedawna w NC i powiem szczerze, ze spodziewałem sie możliwości większego utwardzenia zawieszenia. W porównaniu do fabrycznego pakietu sport (nie wiem jakie tam były amory i sprężyny) zawieszenie jest bardzo podobne w odczuciu przy maksymalnych 25% ustawień twardości. W pozostałym zakresie samochod jest znacznie bardziej miękki, co przy niskim zawiesie (ustawionym na taka sama wysokosc jak fabryczny sport) sprawia problemy przy przejeżdżaniu przez leżących policjantów, gdyż potrafi mocniej bujnąć. Ale ponieważ zestaw kosztował fortunę to jestem bardzo zadowolony z poprawy jakości prowadzenia pojazdu (-;
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Odpowiem trochę naokoło ale ta lepiej wyjaśnię. Zanim kupiłem ND jeździłem NC ma B6 potem B12, B16, Ohlinsie i Jukakowym gwincie. I to z całkiem fajnymi czasami na MC i innych torach.
Przed zakupem ND myślałem ze kupie do niego Ohlinsa, bo to bardzo przyjazny zawias na co dzień. Potem zacząłem rozważać tańsze gwinty a potem kupiłem ND na B6 i jestem mocno zaskoczony jak ten zawias fajnie pracuje, dobrze i komfortowo wybiera dziury i tlumienie ma na dobrym poziomie. Pracuje duzo lepiej niż w NC i to zapewne różnica masy ma znaczenie.
Jeszcze ND nie obniżyłem go a już jest dobrze wiec na pro kit musi byc tylko lepiej. I na dziś mysle czy potrzebuje w ogóle staby, ale moze musze do nich dojrzeć, jak do ND
Tylko, ze auto mam na ulice, na tor gwint by się jednak przydał jak chcesz walczyć o pudło. Jak tylko chcesz polatać na luzaku to B6 z obniżona sprężyna tez spokojnie da radę na początek.
Przed zakupem ND myślałem ze kupie do niego Ohlinsa, bo to bardzo przyjazny zawias na co dzień. Potem zacząłem rozważać tańsze gwinty a potem kupiłem ND na B6 i jestem mocno zaskoczony jak ten zawias fajnie pracuje, dobrze i komfortowo wybiera dziury i tlumienie ma na dobrym poziomie. Pracuje duzo lepiej niż w NC i to zapewne różnica masy ma znaczenie.
Jeszcze ND nie obniżyłem go a już jest dobrze wiec na pro kit musi byc tylko lepiej. I na dziś mysle czy potrzebuje w ogóle staby, ale moze musze do nich dojrzeć, jak do ND
Tylko, ze auto mam na ulice, na tor gwint by się jednak przydał jak chcesz walczyć o pudło. Jak tylko chcesz polatać na luzaku to B6 z obniżona sprężyna tez spokojnie da radę na początek.
Pozdrawiam, Danillo
Szczerze mówiąc od dawna skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu. Czyli zmienić tylko sprężyny na Eibachy Pro-Kit ale gwint daje mi możliwość regulacji wysokości a ten właśnie aspekt wizualny ma dla mnie duże znaczenieDanillo pisze: ↑03 paź 2022, 21:22Odpowiem trochę naokoło ale ta lepiej wyjaśnię. Zanim kupiłem ND jeździłem NC ma B6 potem B12, B16, Ohlinsie i Jukakowym gwincie. I to z całkiem fajnymi czasami na MC i innych torach.
Przed zakupem ND myślałem ze kupie do niego Ohlinsa, bo to bardzo przyjazny zawias na co dzień. Potem zacząłem rozważać tańsze gwinty a potem kupiłem ND na B6 i jestem mocno zaskoczony jak ten zawias fajnie pracuje, dobrze i komfortowo wybiera dziury i tlumienie ma na dobrym poziomie. Pracuje duzo lepiej niż w NC i to zapewne różnica masy ma znaczenie.
Jeszcze ND nie obniżyłem go a już jest dobrze wiec na pro kit musi byc tylko lepiej. I na dziś mysle czy potrzebuje w ogóle staby, ale moze musze do nich dojrzeć, jak do ND
Tylko, ze auto mam na ulice, na tor gwint by się jednak przydał jak chcesz walczyć o pudło. Jak tylko chcesz polatać na luzaku to B6 z obniżona sprężyna tez spokojnie da radę na początek.
W każdym razie dziękuję wszystkim za cenne informacje.
Hej ja mam tez Flexa w ND tyle że niedawno i jeszcze to obczajam. Ale często bywam w Katowicach, można się zgadać.
Wg mnie to nie jest wcale taki miękki zawias, ma kilka regulacji, również wstępnego napięcia sprężyn, które jak sądzę ma też wpływ na ogólną twardość, czy bardziej powiedziałbym sposób tłumienia. A regulacja twardości z kokpitu to chyba w ogóle najlepszy bajer tego sprzętu i czuć różnicę między max a min.
Wg mnie to nie jest wcale taki miękki zawias, ma kilka regulacji, również wstępnego napięcia sprężyn, które jak sądzę ma też wpływ na ogólną twardość, czy bardziej powiedziałbym sposób tłumienia. A regulacja twardości z kokpitu to chyba w ogóle najlepszy bajer tego sprzętu i czuć różnicę między max a min.
- Gieras
- Donator
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
W sumie faktycznie niewiele pojezdzilem po wymianie zawiasu, wiec moje opinie pewnie nie są do końca poprawne. Dzieki za przypomnienie o regulacji wstępnego napięcia sprężyn, bo faktycznie ja skupiłem sie na ustawieniu wysokości i regulacji twardosci. Btw, na jakich ustawieniach EDFC jeździsz na codzień?towi pisze: ↑04 paź 2022, 15:05Hej ja mam tez Flexa w ND tyle że niedawno i jeszcze to obczajam. Ale często bywam w Katowicach, można się zgadać.
Wg mnie to nie jest wcale taki miękki zawias, ma kilka regulacji, również wstępnego napięcia sprężyn, które jak sądzę ma też wpływ na ogólną twardość, czy bardziej powiedziałbym sposób tłumienia. A regulacja twardości z kokpitu to chyba w ogóle najlepszy bajer tego sprzętu i czuć różnicę między max a min.
Najczęściej 8 lub 12. Taka zwykła jazda do roboty.Gieras pisze: ↑04 paź 2022, 15:33
W sumie faktycznie niewiele pojezdzilem po wymianie zawiasu, wiec moje opinie pewnie nie są do końca poprawne. Dzieki za przypomnienie o regulacji wstępnego napięcia sprężyn, bo faktycznie ja skupiłem sie na ustawieniu wysokości i regulacji twardosci. Btw, na jakich ustawieniach EDFC jeździsz na codzień?
Mam też po drodze taki wyryp, że wrzucam 16 (najbardziej miękko).
Ogólnie bajka
Raz tylko byłem na torze z tym zawiasem i cały czas na maxa czyli 0. Na moje umiejętności wydawało mi się, że już nic lepszego mi nie potrzeba, ale to jeszcze sprawdzę z bardziej przyczepną oponą.
No tak sprawdziłem system EDFC ACTIVE PRO i znowu zastanawiam się nad gwintem... tylko czy jak ustawię prześwit na jednak palec to da się tak jeździć?towi pisze: ↑04 paź 2022, 15:05Hej ja mam tez Flexa w ND tyle że niedawno i jeszcze to obczajam. Ale często bywam w Katowicach, można się zgadać.
Wg mnie to nie jest wcale taki miękki zawias, ma kilka regulacji, również wstępnego napięcia sprężyn, które jak sądzę ma też wpływ na ogólną twardość, czy bardziej powiedziałbym sposób tłumienia. A regulacja twardości z kokpitu to chyba w ogóle najlepszy bajer tego sprzętu i czuć różnicę między max a min.
Domyślam się ( może błędnie), że im niżej to musi być zawieszenie zestrojone bardzie twardo? Żeby opony nie obcierały?
Bo jak widać na rysunku zakres pracy zawieszenia się nie zmieni jak obniżę zawias.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jest dokładnie tak jak napisałeś: to "prawdziwy" gwint, więc napięcie sprężyny / całkowita wysokość to dwie osobne regulacje. Sprężyny mają charakterystykę liniową, więc niezależnie od wstępnego napięcia, ugięcie będzie podobne, niezależnie od tego, jaką wysokość ustawisz kręcąc punktem mocowania amora (nie wiem, jak to fachowo nazwać). Zakładam oczywiście scenariusz, że nie włączamy do pracy bumpstopów...
Mam obecnie pod domem dwa identyczne NDki: jeden na Teinie Flex Z, drugi na B6-kach i Eibachach Pro Kit.
Moje subiektywne odczucia: do jazdy daily obydwa zawiasy są tak samo dobre i dają podobny poziom komfortu. Jeśli komuś pasuje wysokość auta na springach Eibacha - nie ma sensu, by wydawał kasę na Teina. Jeśli celem jest uzyskanie większej gleby czy fajniejszego spasowania: faktycznie, można zainwestować w Teina. Podobnie: jeśli ktoś lubi jeździć na bardzo twardych amorach.
Tor: tak jak napisał Irek - trzeba szukać gwintu o zupełnie innej charakterystyce sprężyn (wyraźnie twardszych).
Daily z mocnym spasowaniem układu opona/nadkole: przy obydwu rozwiązaniach trzeba mocno kombinować, bo bawiąc się szerszymi oponami, dystansami czy większym obniżeniem, musimy zaprzyjaźnić się z opalarką i mocno rozkminić anatomię nadkoli.
Ostatnia uwaga odnośnie Teina: na początku produkcji tego zawiasu dostępna była chyba wyłącznie wersja na rynek Japoński, dedykowana dla silnika 1.5, która miała sprężyny o innej charakterystyce (bardziej miękkie). Jeśli kupujemy ten zawias na rynku wtórnym, warto sprawdzić model sprężyn. W razie "wpadki" sprężyny dedykowane do wersji 2.0 można kupić w JDL Performance.
Mam obecnie pod domem dwa identyczne NDki: jeden na Teinie Flex Z, drugi na B6-kach i Eibachach Pro Kit.
Moje subiektywne odczucia: do jazdy daily obydwa zawiasy są tak samo dobre i dają podobny poziom komfortu. Jeśli komuś pasuje wysokość auta na springach Eibacha - nie ma sensu, by wydawał kasę na Teina. Jeśli celem jest uzyskanie większej gleby czy fajniejszego spasowania: faktycznie, można zainwestować w Teina. Podobnie: jeśli ktoś lubi jeździć na bardzo twardych amorach.
Tor: tak jak napisał Irek - trzeba szukać gwintu o zupełnie innej charakterystyce sprężyn (wyraźnie twardszych).
Daily z mocnym spasowaniem układu opona/nadkole: przy obydwu rozwiązaniach trzeba mocno kombinować, bo bawiąc się szerszymi oponami, dystansami czy większym obniżeniem, musimy zaprzyjaźnić się z opalarką i mocno rozkminić anatomię nadkoli.
Ostatnia uwaga odnośnie Teina: na początku produkcji tego zawiasu dostępna była chyba wyłącznie wersja na rynek Japoński, dedykowana dla silnika 1.5, która miała sprężyny o innej charakterystyce (bardziej miękkie). Jeśli kupujemy ten zawias na rynku wtórnym, warto sprawdzić model sprężyn. W razie "wpadki" sprężyny dedykowane do wersji 2.0 można kupić w JDL Performance.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
A mógłbyś zrobić zdjęcie tej ND ze sprężynami Eibachach Pro Kit. Jestem ciekawy ile zostało miejsca w nadkolu.Dżunior pisze: ↑08 paź 2022, 12:34Jest dokładnie tak jak napisałeś: to "prawdziwy" gwint, więc napięcie sprężyny / całkowita wysokość to dwie osobne regulacje. Sprężyny mają charakterystykę liniową, więc niezależnie od wstępnego napięcia, ugięcie będzie podobne, niezależnie od tego, jaką wysokość ustawisz kręcąc punktem mocowania amora (nie wiem, jak to fachowo nazwać). Zakładam oczywiście scenariusz, że nie włączamy do pracy bumpstopów...
Mam obecnie pod domem dwa identyczne NDki: jeden na Teinie Flex Z, drugi na B6-kach i Eibachach Pro Kit.
Moje subiektywne odczucia: do jazdy daily obydwa zawiasy są tak samo dobre i dają podobny poziom komfortu. Jeśli komuś pasuje wysokość auta na springach Eibacha - nie ma sensu, by wydawał kasę na Teina. Jeśli celem jest uzyskanie większej gleby czy fajniejszego spasowania: faktycznie, można zainwestować w Teina. Podobnie: jeśli ktoś lubi jeździć na bardzo twardych amorach.
Tor: tak jak napisał Irek - trzeba szukać gwintu o zupełnie innej charakterystyce sprężyn (wyraźnie twardszych).
Daily z mocnym spasowaniem układu opona/nadkole: przy obydwu rozwiązaniach trzeba mocno kombinować, bo bawiąc się szerszymi oponami, dystansami czy większym obniżeniem, musimy zaprzyjaźnić się z opalarką i mocno rozkminić anatomię nadkoli.
Ostatnia uwaga odnośnie Teina: na początku produkcji tego zawiasu dostępna była chyba wyłącznie wersja na rynek Japoński, dedykowana dla silnika 1.5, która miała sprężyny o innej charakterystyce (bardziej miękkie). Jeśli kupujemy ten zawias na rynku wtórnym, warto sprawdzić model sprężyn. W razie "wpadki" sprężyny dedykowane do wersji 2.0 można kupić w JDL Performance.
Będę zobowiązany.
Oczywiście ideałem dla mnie jest taki setting jak na zdjęciu. Wiem, że to nie Mazda ale spasowanie idealne wręcz...
- Załączniki
-
- IMG_4797.jpg (1.02 MiB) Przejrzano 683 razy
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tu masz prokit + fabryczne bilki, felga 17x7 et30.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Uuuuuuu.... jest dobrze! Chyba wejdę w ten setup czyli amorki zostają te co mam czyli Blistein-y, dołożę dystansy i Eibach-y Pro-Kit.
Ktoś ma symbol też sprężyn? Bo mam wrażenie, że jest kilka różnych zestawów.
A tak na marginesie... gdzie w PL kupić krótką antenę do ND?
Pozdrawiam
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Sprawdź na eibach.pl, masz dwa warianty pro-kit i sportline (te obniżą o dodatkowe ~10mm). Może być różnica ST vs RF w oznaczeniu.
Co do anteny - może KMParts (lub IL), ale pewnie prościej (nie koniecznie taniej) jest spróbować na francuskiej stronie mossa (żeby nie bujać się z przesyłka z UK) albo pociągnąć z US.
Co do anteny - może KMParts (lub IL), ale pewnie prościej (nie koniecznie taniej) jest spróbować na francuskiej stronie mossa (żeby nie bujać się z przesyłka z UK) albo pociągnąć z US.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Co to za set? Jaka charakterystyka sprężyn?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wałbrzych
To mój customowy produkt.
Sprężyny można wybrac dowolne w zależności do czego będziesz szukał zestawu - Ten zestzw jet skonfigurowany pod sprezyny 7 kg przód 4 kg tył
20 stopniowa regulacja
degresywna charakterystyka zaworu
konstrukcja wysokocisnieniowa 46 mm
Zawór zwrotny ktory buduje lub upuszcza siły na odbiciu nie wpływając na kompresję.
Sprężyny można wybrac dowolne w zależności do czego będziesz szukał zestawu - Ten zestzw jet skonfigurowany pod sprezyny 7 kg przód 4 kg tył
20 stopniowa regulacja
degresywna charakterystyka zaworu
konstrukcja wysokocisnieniowa 46 mm
Zawór zwrotny ktory buduje lub upuszcza siły na odbiciu nie wpływając na kompresję.
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Osobiście bardzo polecam, ale chyba warto założyć pod tę dyskusję wątek albo zmienić nazwę tego na "Jakie zawieszenie do ND inne niż Tein FlexZ"
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0