Witam tak jak w temacie jakiś czas temu zapalił mi się check engin podjechałem do lokalnego mechanika podpięliśmy pod kompa błąd PO421 nie dojrzewający się katalizator.
Umówiłem się do aso bo i tak zbliżała się wymiana oleju.
Panowie potwierdzili katalizator do wymiany podobno jakas jego część się rozpadła widać przez jakiś otwór " rewizyjny" Nowy kat 7800 zł
Chciałem i tak kupić końcowy wydech z ultra z klapami
Co robić dalej aby nie wywalało błędu i było okej?
Gwarancja niestety już mi się skończyła
7 lat z nd
Katalizator do wymiany PO421
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
P0421 to nie tyle nie dogrzewanie katalizatora tylko niedostateczna wydajnosc katalizatora. Chodzi o ten w kolektorze wydechowym, któego sprawność jest badana na podstawie sygnału z drugiej sondy lambda
najtańszą opcją by zgasić check-engine jest zamontowanie drugiej sondy na tulejce (nazywanej szumnie "emulatorem") by zmienić jej wskazania na tyle by ECU uznało że jest ok. Tulejki są różnego rodzaju, proste, kątowe. zwykłe z otworem, z otworem regulowanym a nawet takie z mikrokatalizatorem. Kwestia tego na ile ECU w danym aucie jest wybredne. Inną możliwością jest wpięcie odpowiedniego tłumika RC w obwód drugiej sondy, jest to podobna operacja tylko realizowana w inny sposób.
Pytanie jest jednak czy tego typu działania są w Twoim przypadku właściwe. Jeśli prawdą jest że katalizator uszkodził się mechanicznie to np. w NC zdarzało się że jego kawałeczki wskutek zjawisk falowych trafiały z powrotem do silnika, rysowały gładzie itd Czy może to wystąpić w ND nie wiem ale będąc właścicielem ND wolałbym nie sprawdzać. Pomyślałbym albo o wymianie samego wkladu katalizatora w kolektorze - na pewno da się dobrać zamiennik - albo o wymianie całego kolektora. Kolektorów do ND jest trochę, zarówno z katalizatorami lub bez. W drugim przypadku konieczny jest albo remap albo tulejka z mikrokatalizatorem by pozbyć się błędu P0421 bo przy braku kata jest on pewny jak w banku. Oczywiście remap w ND jest dobrem samym w sobie, przybywają KM/Nm i radość z jazdy ulega znaczącej poprawie z tego co ludzie wówią
W skrócie pomyśl co chcesz zrobić i co uzyskać. Połączenie wydechu z klapami plus kolektor plus remap wydaje się być zgraną opcją
najtańszą opcją by zgasić check-engine jest zamontowanie drugiej sondy na tulejce (nazywanej szumnie "emulatorem") by zmienić jej wskazania na tyle by ECU uznało że jest ok. Tulejki są różnego rodzaju, proste, kątowe. zwykłe z otworem, z otworem regulowanym a nawet takie z mikrokatalizatorem. Kwestia tego na ile ECU w danym aucie jest wybredne. Inną możliwością jest wpięcie odpowiedniego tłumika RC w obwód drugiej sondy, jest to podobna operacja tylko realizowana w inny sposób.
Pytanie jest jednak czy tego typu działania są w Twoim przypadku właściwe. Jeśli prawdą jest że katalizator uszkodził się mechanicznie to np. w NC zdarzało się że jego kawałeczki wskutek zjawisk falowych trafiały z powrotem do silnika, rysowały gładzie itd Czy może to wystąpić w ND nie wiem ale będąc właścicielem ND wolałbym nie sprawdzać. Pomyślałbym albo o wymianie samego wkladu katalizatora w kolektorze - na pewno da się dobrać zamiennik - albo o wymianie całego kolektora. Kolektorów do ND jest trochę, zarówno z katalizatorami lub bez. W drugim przypadku konieczny jest albo remap albo tulejka z mikrokatalizatorem by pozbyć się błędu P0421 bo przy braku kata jest on pewny jak w banku. Oczywiście remap w ND jest dobrem samym w sobie, przybywają KM/Nm i radość z jazdy ulega znaczącej poprawie z tego co ludzie wówią
W skrócie pomyśl co chcesz zrobić i co uzyskać. Połączenie wydechu z klapami plus kolektor plus remap wydaje się być zgraną opcją
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Ja bym polecił zgłoszenie się do MMRS i zamówienie kolektora. W pakiecie dostaniesz montaż i strojenie. Strojenie zawiera w sobie eliminację ewentualnej choinki na desce rozdzielczej Rozwiążesz problem, a przy okazji po latach zobaczysz jaka jest różnica w jeżdżeniu autem z seryjnym silnikiem, a autem po modyfikacji (sprawdzonej i w pełni bezpiecznej).
PS. Obstawiam, że z tego 7800 to ci zostanie na jeszcze inne rzeczy do porobienia...
PS. Obstawiam, że z tego 7800 to ci zostanie na jeszcze inne rzeczy do porobienia...
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread