[ND] problem z klimatyzacją

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

30 lip 2021, 10:40

U mnie to były sekundy :D Tyle że pęknięcie miałem wielosci 1 groszówki na środku rurki :D
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 lip 2021, 10:42

Oring z Japonii, ale rurkę robią już w Chinach
Załączniki
1627638146007902235001731287412.jpg
1627638146007902235001731287412.jpg (2.2 MiB) Przejrzano 3724 razy
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

11 sie 2021, 9:50

Siema
Powiedzcie mi czy regularne szarpnięcia całym autem w momencie załączania się sprężarki(a załącza się dość często) to dla tego modelu normalny objaw czy raczej sygnał, że coś złego się może dziać?
PS: klima działa normlanie i wydajnie
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2021, 10:08

Należało, by sprawdzić ile czynnika jest w układzie.
White NA BP'95
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

11 sie 2021, 11:09

Full, uzupełniane dwa tyg temu. Przecieków brak
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2021, 11:23

Jak jest przeladowany układ to tak się właśnie dzieje.
White NA BP'95
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

11 sie 2021, 12:42

ale myślisz, że szarpnięcia całym autem są normlane? wiem, ze buda mała, ale czy sprężarka nie powinna mieć jakiejś amortyzacji bądź jej uruchamianie się być łagodniejsze?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2021, 12:50

Sprężarka posiada sprzęgło które amortyzuje moment załączenia sprężarki, małe auta też posiadają klimę i nie szarpią a jedynie podnoszą obroty silnika.
White NA BP'95
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

11 sie 2021, 13:44

ubek, wszystko jest dla mnie jasne, choć ja u siebie czuje na plecach za każdym jej włączeniem szarpnięcie całą budą, fakt wynika to ze zwiekszonego obciążenia silnika i podniesienia na moment obrotów, ale czy to musi byc aż tak wyczuwalne?
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

11 sie 2021, 18:19

Według mnie tak nie powinno być. Przynajmniej nasza tak nie robi. Czy jest tak od nowości?
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

11 sie 2021, 22:08

MaciekW tego nie wiem, ale auto jest z USA więc miało pewne przygody. Chłodnice były wymieniane więc możliwe, że coś zostało niezłożone jak należy. Dzięki za info, że takie zjawisko niepowinno występować
Malinowy Król
Posty: 454
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:19
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Koszalin/Poznań

25 lip 2023, 10:49

Potwierdzam u mnie pęknięcie miało miejsce 2 razy. Pierwszym razem w zeszłym roku (czerwiec 2022) i wtedy na środku rurki, spawanie kosztowało mnie ok. 280 zł plus robocizna, plus czynnik. Niestety pękła drugi raz na fabrycznym zgrzewie jak u Irka (lipiec 2023). Ten 2 raz to było wyraźnie słychać w komorze silnika pęknięcie, czynnik ulotnił się bardzo szybko. Pękniecie miało miejsce po zrobieniu ok 700 km w trasie w jeden dzień, temp. zew. 28 stopni. Biorąc pod uwagę koszt i czas spawania, opłaca się jednak kupić nową ori rurkę, plus 2 oringi. ASO wyceniło: 350 zł za sprawdzenie szczelności układu, 450 zł za rurkę z oringami, 700 zł za robociznę, 450 zł za czynnik. Natomiast w LPM przy Warszawskiej w Poznaniu wyszło: 700 zł za robociznę i czynnik, 450 zł za rurkę z oringami z ASO. Na rurkę w ASO czekałem 3 dni, więc wygada na to, że są przygotowani na te akcje. Przy takich okolicznościach wychodzą minusy aut zza wielkiej wody, tzn. nie ma opcji na akcje serwisowe itp. Ciekawe ile rurka teraz wytrzyma.
Pozdrawiam!

była: NA 1.6 1990, NB 1.8 2000, NC 2.0 2008, NA 1.8 1997, NCfl 2.0 2010.
jest: ND 2.0 2018.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

25 lip 2023, 12:42

U mnie póki co się trzyma a auto raczej lubi jeździć długo i szybko. Choć z drugiej strony klimę włączam tylko jak jest krejzi gorąco.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2023, 17:31

Ciekawostka z dziś - z 360 gram czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji mojej ND wyprodukowanej 18 marca 2016 do dziś przetrwało 302!
Podobno to rewelacja.
To samo mogę powiedzieć o Fieście żony, produkcja wrzesień 2017, powinno być 450 gram, było 407.
A że kosztuje 1 zł za każdy gram, to bardzo cieszy.
Przy okazji polecam ludziom z Warszawy warsztat przy Ryżowej 33D. Za dwa samochody z fakturą zapłaciłem 500 zł. A mi się serce krajało, że ten olej w sprężarkach ma tyle lat, bo ASO raczej tego nie dotykało przy przeglądach.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

08 sie 2023, 15:19

W ramach ciekawostki - ostatnio niestety rzadko jeżdżę Mazdą; gdy zaszła potrzeba użycia klimy miałem wrażenie że działa słabo - wizyta w serwisie specjalizującym się w klimach (notabene dzień po jakimś innym ND w którym wymieniali ową nieszczęsną rurkę) wykazała że u mnie akurat rurka jest cała ale dla odmiany rozszczelnił się jeden z zaworków; profilaktycznie wymieniłem całość czynnika (zostało i tak tylko ok. 100 gr.) - w zeszłym roku układ był jeszcze szczelny.
ODPOWIEDZ