Rodzaje reflektorów w ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ktoś z posiadaczy ND mógłby napisać jakie były rodzaje reflektorów w tej generacji? Patrząc na allegro zauważyłem trzy rodzaje kodów (NA1K, NA1P, NA1S). Czym one się różnią i od czego zależy jakie lampy są w samochodzie? Tzn domyślam się, że wersja wyposażenia ma znaczenie, ale może od któregoś rocznika były zmiany.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Na pewno LED-ów matrycowych nie było na początku produkcji. W Dyzi (2017) jeszcze nie miałem możliwości wyboru wersji z nimi. Nie jestem pewien czy pojawiły się wraz z wersją ND2, czy odrobinę wcześniej (mam wrażenie, że wcześniej). Skrętne LED-y występowały jako część "AFS" (w katalogu oznaczone jako AFLS). https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/afs/Fifkers pisze: ↑24 sty 2021, 9:13Czy ktoś z posiadaczy ND mógłby napisać jakie były rodzaje reflektorów w tej generacji? Patrząc na allegro zauważyłem trzy rodzaje kodów (NA1K, NA1P, NA1S). Czym one się różnią i od czego zależy jakie lampy są w samochodzie? Tzn domyślam się, że wersja wyposażenia ma znaczenie, ale może od któregoś rocznika były zmiany.
W każdym razie, w 2017 "zwykłe" LED-y były w SkyEnergy, skrętne (AFLS) były w SkyPassion i SkyFreedom. Matrycowe nie były jeszcze dostępne.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
A co do numerów części... panie, zgłupieć można.
ND1F-51-0K0D (oraz ...B i ...C) to prawy wkład bez matrycowych ledów i bez AFS
odpowiednio 0L0D (...B, ...C) to lewy
ND1G-51-0K0D (lub C), to prawy wkład bez matrycowych ledów, ale z AFS (skrętny)
I odpowiednio 0L0D (lub C), to lewy.
ND1H-51-0K0D (C, B) to prawy wkład z matrycowymi LED-ami, a 0L0D, to lewy.
Oznaczenia NA są z samego początku produkcji (dla katalogowej wersji z roku 2015; już w 2017 pojawiają się oznaczenia ND1..).
I tak (nie będę pisać dalej wersji 0L0, ale analogicznie jest dla lewej lampy) -
NA1P-51-0K0H (G,F,E) to wersja bez AFS (nieskrętna),
NA1S-51-0K0H (G,F,E), to wersja z AFS,
Interesujące jest, że według cennika wersja z AFS-em jest tańsza, niż wersja bez niego.
NA1K w ogóle nie jestem w stanie znaleźć w katalogu (ale może po prostu nie umiem).
ND1F-51-0K0D (oraz ...B i ...C) to prawy wkład bez matrycowych ledów i bez AFS
odpowiednio 0L0D (...B, ...C) to lewy
ND1G-51-0K0D (lub C), to prawy wkład bez matrycowych ledów, ale z AFS (skrętny)
I odpowiednio 0L0D (lub C), to lewy.
ND1H-51-0K0D (C, B) to prawy wkład z matrycowymi LED-ami, a 0L0D, to lewy.
Oznaczenia NA są z samego początku produkcji (dla katalogowej wersji z roku 2015; już w 2017 pojawiają się oznaczenia ND1..).
I tak (nie będę pisać dalej wersji 0L0, ale analogicznie jest dla lewej lampy) -
NA1P-51-0K0H (G,F,E) to wersja bez AFS (nieskrętna),
NA1S-51-0K0H (G,F,E), to wersja z AFS,
Interesujące jest, że według cennika wersja z AFS-em jest tańsza, niż wersja bez niego.
NA1K w ogóle nie jestem w stanie znaleźć w katalogu (ale może po prostu nie umiem).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 sie 2020, 20:32
- Model: ND
- Wersja: ND2 30th 2430/3000
- Lokalizacja: Wrocław
Na japońskim rynku są jeszcze z żarówką.
WItam Panowie mam pewien dylemat
kupilem auto po malej stłuczce z przodu i prawy reflektor ma oznaczenie NA1S-51... i jest skretny.
Na aukcjach jest sporo NA1K ktore wygladaja podobnie i tez sa skretne pytanie czy podejda ?
ktos cos wie?
kupilem auto po malej stłuczce z przodu i prawy reflektor ma oznaczenie NA1S-51... i jest skretny.
Na aukcjach jest sporo NA1K ktore wygladaja podobnie i tez sa skretne pytanie czy podejda ?
ktos cos wie?
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
Hejo, numer NA1K nie rozróżnia typu lampy i wszystkie go mają. Jest on wybity na szkle lampy, więc często jest podawany na aukcji. To może być lampa jakiej szukasz, a może być zupełnie inna. Rozróżnić lampy można tylko po tych numerach wyżej lub takich japońskich znaczkach na górze lampy. Zauważyłem też, że nieskrętne mają inny (zwykły, z widocznym odbłyśnikiem) reflektor wewnętrzny.
Szukaj reflektora po kolorze naklejki na górze lampy
Na 99% potrzebujesz lampy z naklejka brązowa, z dwoma kostkami na dole - jeśli to przedlift
wiem, też przez to przechodziłem
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy reflektor jest jedynym elementem systemu AFS?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Szczęśliwie mam tę kamerę, bo mam Lane Departure Warning System. Ciekawe czy można zaryzykować stwierdzenie, że system by zadziałał po zmianie reflektorów. O ile na przykład wiązka jest taka sama.mutra pisze: ↑22 paź 2022, 23:14Nie. Kamera za przednią szybą jeszcze
https://owners-manual.mazda.com/gen/en/ ... 82100.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie jestem pewien. Na pewno potrzebowałbyś mieć inne oprogramowanieKim Son San pisze: ↑24 paź 2022, 11:48Szczęśliwie mam tę kamerę, bo mam Lane Departure Warning System. Ciekawe czy można zaryzykować stwierdzenie, że system by zadziałał po zmianie reflektorów. O ile na przykład wiązka jest taka sama.mutra pisze: ↑22 paź 2022, 23:14Nie. Kamera za przednią szybą jeszcze
https://owners-manual.mazda.com/gen/en/ ... 82100.html
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czyli pewnie jakiś sterownik, który by interpretował to, co widzi kamera, i operował wiązką świateł. Przy okazji z tej instrukcji dowiedziałem się o istnieniu trybu wolnej jazdy i trybu autostradowego w autach z ALH i trochę mnie teraz piecze, że tego nie mam
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Plus sensor do poziomowania jeżeli nie masz u siebie.Kim Son San pisze: ↑24 paź 2022, 15:49Czyli pewnie jakiś sterownik, który by interpretował to, co widzi kamera, i operował wiązką świateł. Przy okazji z tej instrukcji dowiedziałem się o istnieniu trybu wolnej jazdy i trybu autostradowego w autach z ALH i trochę mnie teraz piecze, że tego nie mam
Niepotrzebnie Cię to piecze ; ten system (przynajmniej u mnie) nie działa tak dobrze jak Np w Audi
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Światła w ND w ogóle są mocno przeciętne zarówno w kwestii zasięgu, jak i jasności (świetlistości chyba powinno się mówić).
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Absolutnie się zgadzam. Ja u siebie poprawiłem doświetlenie pobocza (niejako przez przypadek)Kim Son San pisze: ↑24 paź 2022, 16:40Światła w ND w ogóle są mocno przeciętne zarówno w kwestii zasięgu, jak i jasności (świetlistości chyba powinno się mówić).
Instalując coś takiego
- Załączniki
-
- IMG-20220911-WA0021.jpg (260.99 KiB) Przejrzano 706 razy
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moja pobocze oświetla nawet spoko (może cały czas jest w trybie Wide-Range Low Beam ), wolałbym widzieć dalej. I tak u diagnosty ustawiliśmy światła w tak zwanych górnych rejestrach normy ale niestety wiele to nie dało. Ale spyder grill sztosik, gdyby nie chłodzenie hebli to pewnie bym kiedyś rozważył.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Pytanie z trochę innej beczki - czy reflektory w autach z USA trzeba jakoś przeprogramować, żeby spełniały nasze wymagania? Czy wymiana USA na EU jest plug&play czy trzeba coś rzeźbić?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie. Całość AFS to:
- lampy
- Power Control Module (tu raczej kwestia konfiguracji, bo PCM jest wszędzie)
- Electric Power Steering Module (znowu - raczej konfiguracja)
- AFS Control Module (tego nie masz)
- Body Control Module (konfiguracja)
- Steering Angle Sensor (a tu nie wiem czy jest w autach bez AFS)
Być może są jakieś różnice w wiązkach - nie sprawdzałem.
Zatem dodanie AFS to jednak trochę dłubania + kodowanie opcji forscanem.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2022, 9:16 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Faktycznie wygląda na sporo dłubania w konfiguracjach, choć całość wygląda raczej robialnie. Będę obserwował miata.net, prędzej czy później ktoś to ogarnie
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Z ciekawości zajrzałem w Forscan Calculator - https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
I wygląda jakby cała konfiguracja od strony OBD sprowadzała sie do jednej pozycji w konfiguracji IC. Ciekawe. Spodziewałem się większej rzeźby.
I wygląda jakby cała konfiguracja od strony OBD sprowadzała sie do jednej pozycji w konfiguracji IC. Ciekawe. Spodziewałem się większej rzeźby.