Padł aku - samochód sie nie otworzy nawet z kluczykiem

Otwieranie Miaty przy padnietym akumulatorze

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

05 gru 2020, 12:14

Czołem właścicielom nowy Miat.
Dziś po 2 tygodniach niejezdżenia i lekkich mrozów w ubiegłym tygodniu naszło mnie na odpalenie furki i spotkał mnie zawód, fob nie otworzył samochodu. No to kluczyk i tu mnie spotkał jeszcze większy zawód - popyrkało ale zamek się nie otworzył. Pomijając vqrva i lekkiego uczucia paniki skorzystałem z porad na jutubu i zrobiłem to tak:
1. demontaż tylnej lampki rejestracyjnej, wyjęcie żarówki
2. podłączenie prostownika - czarny kabel do rury wydech czerwnowy kabel do gniazdka żarówki
3. 3 min - cyk i furka otworzona z foba
4. stan baterii dramat - <11V będe jeszce mierzył bo cos widze że MIata nie ładuje dobrze aku ponoc ustawienia że max 75& pojemności

Pytanie do fachowców:
1. czy dobrze wykminiłem rozwiązanie czy też ryzykuje wybuchem
2. co jest z fimowym akumulatorem i jak wygląda parkowanie Miaty bo jak takbedzie trzymac prąd to wioze ja do podziemnego garażu do wiosny.
3. czy wymieniać aku na lepszy wiekszy

bede zobowiązany za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 gru 2020, 16:39

Arek_W pisze:
05 gru 2020, 12:14
Czołem właścicielom nowy Miat.
Dziś po 2 tygodniach niejezdżenia i lekkich mrozów w ubiegłym tygodniu naszło mnie na odpalenie furki i spotkał mnie zawód, fob nie otworzył samochodu. No to kluczyk i tu mnie spotkał jeszcze większy zawód - popyrkało ale zamek się nie otworzył. Pomijając vqrva i lekkiego uczucia paniki skorzystałem z porad na jutubu i zrobiłem to tak:
1. demontaż tylnej lampki rejestracyjnej, wyjęcie żarówki
2. podłączenie prostownika - czarny kabel do rury wydech czerwnowy kabel do gniazdka żarówki
3. 3 min - cyk i furka otworzona z foba
4. stan baterii dramat - <11V będe jeszce mierzył bo cos widze że MIata nie ładuje dobrze aku ponoc ustawienia że max 75& pojemności

Pytanie do fachowców:
1. czy dobrze wykminiłem rozwiązanie czy też ryzykuje wybuchem
2. co jest z fimowym akumulatorem i jak wygląda parkowanie Miaty bo jak takbedzie trzymac prąd to wioze ja do podziemnego garażu do wiosny.
3. czy wymieniać aku na lepszy wiekszy

bede zobowiązany za podpowiedzi.
To nie jest normalna sytuacja. Pierwsze zasadnicze pytanie - RF, czy szmata? A jeśli RF, to czy po naprawie https://www.miata.net/garage/tsb/RF%20E ... harged.pdf
W RF - owszem, przed poprawką miałem sytuację, w której po tygodniu, czy dwóch nie mogłem zapalić i z elektryką działy się dziwne rzeczy. Jeśli masz szmatę, albo już poprawioną RF-kę, spodziewałbym się, że albo aku jest w bardzo słabym stanie, albo masz jakiś pasożytniczy odbiornik drenujący aku.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

05 gru 2020, 17:48

soft top - 2018
ok, bede obserwowal bo cos widze ze gdzies mi prad ucieka, tylko nie wiem gdzie. A sam sposob uratowania moze byc? czy doprowadze do wybuchu?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 gru 2020, 18:52

Tego nie wiem, ale to co Ci się przytrafiło, nie jest normalne. Są ludzie, którzy na pół roku zostawiają soft topy i odpalają bez problemu po śnie zimowym, choć samochód na początku wariuje. Mi też po tygodniu postoju ostatnio migała ekranem :)
Powodzenia i daj znać
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 gru 2020, 20:19

Arek_W pisze:
05 gru 2020, 17:48
soft top - 2018
ok, bede obserwowal bo cos widze ze gdzies mi prad ucieka, tylko nie wiem gdzie. A sam sposob uratowania moze byc? czy doprowadze do wybuchu?
Co do ratowania, to nie wiem, szczerze mówiąc, więc nie poradzę.
Natomiast znalazłem, że gdzieś "obok" pisałeś, że podciągnąłeś z OBD wskaźnik naładowania akumulatora. Może to on - paradoksalnie - zabija aku? Pamiętaj, że gniazdo OBD jest pod napięciem cały czas, więc przez dwa tygodnie możesz całkiem sporo "zgubić".
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

06 gru 2020, 9:46

U mnie każdego roku jest problem z rozładowywaniem się akumulatora. Auto przez zimę stoi w nieogrzewanej hali (i tam sobie przy nim grzebię) i zawsze jak auto postoi bez odpalenia trzy, cztery tygodnie to akumulator się rozładowuje. Miałem już wymieniany akumulator w ASO ale sytuacja jest identyczna. Teraz po prostu odpalam co jakiś czas auto i nie ma problemu.

A co do otwarcia auta to dlaczego nie otworzyłeś go z najzwyczajniej kluczyka? potem maska w górę, podładować akumulator i sukces. To chyba prościej jak z odkręcaniem tej żarówki z tablicy rejestracyjnej.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

06 gru 2020, 10:56

TerminatorPi pisze:
05 gru 2020, 20:19
Arek_W pisze:
05 gru 2020, 17:48
soft top - 2018
ok, bede obserwowal bo cos widze ze gdzies mi prad ucieka, tylko nie wiem gdzie. A sam sposob uratowania moze byc? czy doprowadze do wybuchu?
Co do ratowania, to nie wiem, szczerze mówiąc, więc nie poradzę.
Natomiast znalazłem, że gdzieś "obok" pisałeś, że podciągnąłeś z OBD wskaźnik naładowania akumulatora. Może to on - paradoksalnie - zabija aku? Pamiętaj, że gniazdo OBD jest pod napięciem cały czas, więc przez dwa tygodnie możesz całkiem sporo "zgubić".
Tak wlasnie robie, wypieprzam miernik i patrze co sie dzieje. chociaz to tylko jedna dioda. ale zrobie sobie miernik z czytnikiem e-inkowym wiec powinno byc bezpiecznie. cos takiego wpadlo w oko. ma ciekawe funkcje. https://pl.aliexpress.com/item/32858998 ... OmORN&mp=1
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 11:01 przez Arek_W, łącznie zmieniany 2 razy.
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

06 gru 2020, 10:58

Liliputek pisze:
06 gru 2020, 9:46
U mnie każdego roku jest problem z rozładowywaniem się akumulatora. Auto przez zimę stoi w nieogrzewanej hali (i tam sobie przy nim grzebię) i zawsze jak auto postoi bez odpalenia trzy, cztery tygodnie to akumulator się rozładowuje. Miałem już wymieniany akumulator w ASO ale sytuacja jest identyczna. Teraz po prostu odpalam co jakiś czas auto i nie ma problemu.

A co do otwarcia auta to dlaczego nie otworzyłeś go z najzwyczajniej kluczyka? potem maska w górę, podładować akumulator i sukces. To chyba prościej jak z odkręcaniem tej żarówki z tablicy rejestracyjnej.
nic sie nie dzialo, tylko pyrkalo ale kluczyk nie otworzyl drzwi. tez bylem w szoku ale tak to jest z zamkami centralnymi. Patent zadzialal wiec polecam ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 gru 2020, 22:39

W ND jeszcze nie miałem nieprzyjemności zastać rozładowanego akumulatora. Natomiast zima i dłuższe przestoje dopiero przede mną.
Wcześniej NCek miał tendencję do przejadania prądu i w końcu zaopatrzyłem się w Jump Starter na aku (Xiaomi). Co prawda nie jest to odpowiedź na pytanie z pierwszego postu ale zapewniam, że zapomina się o wydatku 200zł już po pierwszym wkurwie na rozładowany akumulator akurat jak trzeba na szybko gdzieś wyjechać. Generalnie polecam, bez problemu kręci od strzała nawet VAGa w dieslu.
Załączniki
1184.jpg
1184.jpg (133.47 KiB) Przejrzano 1136 razy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 gru 2020, 6:55

No ale kluczyk powinien mechanicznie otworzyć zamek, może zbyt mało siły przyłożyłeś do przekręcania kluczyka?
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

07 gru 2020, 16:22

wojteks pisze:
07 gru 2020, 6:55
No ale kluczyk powinien mechanicznie otworzyć zamek, może zbyt mało siły przyłożyłeś do przekręcania kluczyka?
No właśnie ja też miałem na myśli otwarcie z klucza manualnie, normalnie z zamka.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

07 gru 2020, 16:31

Panowie, ja wiem ze Miadzia otwiera w nas te feministyczna strone, ale no dalem rade przekrecic i jak napisalem popyrkalo popyrkal i sie nic nie stalo. Nie otworzylem i musialem wlac prund od tylu ;). Mistrz dzis w Mazdzie powiedzial ze jak aku jest kaput moze sie nie otworzyc z kluczyka.
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

22 gru 2020, 8:02

Zawsze coś w samochodach zjada prąd..
Najtańsze rozwiązanie klucz płaski 10 i wiadomo co z nim zrobić.
Pierwsze słysze, żeby nie dało sìę otworzyć bez prądu drzwi z kluczyka.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

23 gru 2020, 10:22

opowiesci ciag dalszy, Pan Akumulator w Sklepie od akumulatorow leczyl mi baterie i stwierdzil ze generalnie jej stan jest wciaz ok, ale z tego co pokazuje alternator oraz ilosc kilometrow ktora robie (nie powiem ile bo wstyd) aku jest chronicznie niedoladowane. Zrobilem profesjonalny licznik pradu (100% >13V) z drukarki 3 D https://www.thingiverse.com/thing:2245241. Wiec teraz laduje baterie do 16.5 V i zobacze co te aku wyrabia.
Załączniki
IMG_3597.jpg
IMG_3597.jpg (26.28 KiB) Przejrzano 1018 razy
IMG_3596.jpg
IMG_3596.jpg (334.79 KiB) Przejrzano 1018 razy
IMG_3588.jpg
IMG_3588.jpg (24.09 KiB) Przejrzano 1018 razy
IMG_3587.jpg
IMG_3587.jpg (25.95 KiB) Przejrzano 1018 razy
IMG_3586.jpg
IMG_3586.jpg (22.81 KiB) Przejrzano 1018 razy
ODPOWIEDZ