HomeLink Wireless Control System

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wkręcony emeryt (NA)
Posty: 122
Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
Model: ND RF
Wersja: ND6E
Lokalizacja: Rzeszów

19 wrz 2020, 16:19

Gdy wracam do siebie, aby zakończyć podróż w garażu muszę użyć aż 3 pilotów do otwierania wszystkiego po drodze. Zawsze mnie dziwiło, że nawet w klasie Premium auta na rynek polski nie można skonfigurować z tym prostym, ale jakże ułatwiającym życie, urządzeniem (być może to się zmieniło - ostatni raz samodzielnie konfigurowałem sobie BMW 528xi (F10) oraz Golfa R (VII) kilka lat temu - ale wtedy na pewno takiej opcji nie było)... Czy podobnie jest z MX-5? Pytanie zadaję oczywiście tym z Was, którzy - jak ja jeszcze nie tak dawno :( - mogą sobie pozwolić na taki samochód całkowicie nowy, i do tego szyty na miarę... Jeżeli nadal HWCS nie jest dostępny, to ciekaw jestem dlaczego - i czy tylko w PL, czy w całej EU? Kwestia jakichś regulacji dotyczących fal radiowych? Obstawiam tę przyczynę, bo na rynku NA jest to rzecz dostępna w większości aut...

Tak czy śmak - również i moja kupiona z drugiej ręki ND2 (2019) nie jest wyposażona w te przyciski na dolnej krawędzi lusterka wstecznego... I tu kolejne pytanie dla miatowiczów z dużym stażem: czy retro-fitting takiego systemu jest możliwy? Technicznie na pewno - ale miałoby to sens, gdyby Mazda sprzedawała kompletne zestawy HWCS, np. w formie gotowych całych lusterek, wyposażonych w przyciski (w dodatku do tego do aktywacji przyciemniania, oczywiście) oraz odpowiednie okablowanie z 3 programowalnymi nadajnikami... Czy ktoś coś słyszał w tym temacie? TIA,

Piotr
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2020, 21:46

Niestety wiem tyle, że to mają wersje GT w USA, a jak w detalu to rozwiązać, to niestety jesteś pierwszą osobą na tym forum, która tą drogą pójdzie.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 wrz 2020, 6:53

O to chodzi?

http://www.mazdarx5.com/2019/02/12/the- ... x-5-miata/

Minuta w google Obrazek

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wkręcony emeryt (NA)
Posty: 122
Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
Model: ND RF
Wersja: ND6E
Lokalizacja: Rzeszów

20 wrz 2020, 8:05

Alex pisze:
20 wrz 2020, 6:53
O to chodzi?
Przyznam, że po bardzo powierzchownym przejrzeniu nie bardzo rozumiem ostatnie zdjęcie; wygląda tak jakby gość już miał Homelink w oryginalnym lusterku, a dołożył drugie (?!?) z auto-dimmerem i bez ramki.

Piotr
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

20 wrz 2020, 13:21

Dokładnie tak -zrobił (miał homelink, chciał ładniejsze - bezramkowe - lusterko).
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

20 wrz 2020, 20:24

Dokładnych szczegółów technicznych nie pamiętam (bodajże kwestia częstotliwości - najbardziej typową w usiech jest chyba 315MHz, w Europie - 433, być może również schematów kodowania), ale generalnie można przyjąć, że Homelink w Europie w zasadzie nie działa.
EDIT: Oczywiście jeśli masz automat do bramy/garażu/whatever działający "po amerykańsku", pewnie się da pożenić, ale trzeba by było się zorientować czy wolno w Polsce na tych częstotliwościach działać w ogóle.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 wrz 2020, 8:08

pogoglajcie troche. Mysle ze ktos w EU juz sie tym interesowal i jest szansa ze ogarnal

ja zupelnie nie mam motywacji. Ani nie mam NDka ani zadnej bramy wjazdowej i garazowej :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
LikelyJupiter8

21 wrz 2020, 8:24

Ja tylko dodam od siebie, że ewentualnie taki homelink to można w PL zrobić jak się ma pełny dostęp do bramy - czyli swój garaż i swoją bramę.
Przy bramach w garażach wielostanowiskowych to jest wolna amerykanka. Serwisanci często kodują dostęp radiowy tak, żeby nikt sobie pilota nie mógł dodać.
Sprzedają później "zakodowane" piloty za 300 zł - a pilot taki kosztuje 15 zł. Jest się o co bić - garaż na 200 samochodów to > 50 tys. PLN za piloty.

Przechodziłem to bo chciałem u siebie dodać bardziej trwały pilot (taki kosztuje ok 100zł) ale nie chcą kodować - tylko swoje sprzedają. Masakra.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 wrz 2020, 8:30

Alex pisze:
21 wrz 2020, 8:08
pogoglajcie troche. Mysle ze ktos w EU juz sie tym interesowal i jest szansa ze ogarnal

ja zupelnie nie mam motywacji. Ani nie mam NDka ani zadnej bramy wjazdowej i garazowej :lol:
Ciężko będzie "ogarnąć", bo używanie 315MHz w Polsce jest w sumie przestępstwem, o ile nie zmienili czegoś w alokacji częstotliwości, a nie wydaje mi się, żeby tak było. Pewnie da się kupić jakiś odbiornik od majfrendów, który można by podpiąć do istniejącej bramy, ale będzie to nielegalne (a jak człowiek ma ekstremalnego pecha, to i na cle mogą zatrzymać).
Patrz np. http://spcm.pl/pl/interwencja-w-uke.html
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 wrz 2020, 8:49

Co do zakodwanych pilotów - cóż z czegoś żyć trzeba

majfrendy mają już chyba piloty które potrafią skopiować takie których podobno nie da się skopiować

A tak ogólnie to skoro w US Home link się przyjął i ludzie używają bo to wygodne to dlaczego by w EU czegoś takiego miało nie byc? Może nazywać się inaczej ale chodzi o funkcjonalność.


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 wrz 2020, 11:41

Alex pisze:
21 wrz 2020, 8:49
Co do zakodwanych pilotów - cóż z czegoś żyć trzeba Obrazek

majfrendy mają już chyba piloty które potrafią skopiować takie których podobno nie da się skopiować Obrazek

A tak ogólnie to skoro w US Home link się przyjął i ludzie używają bo to wygodne to dlaczego by w EU czegoś takiego miało nie byc? Może nazywać się inaczej ale chodzi o funkcjonalność.
Powiedzmy sobie szczerze, że - zwłaszcza biorąc pod uwagę cykl życia produktu - brama "na pilota", czy inne bezprzewodowe otwieranie to dość słabe (tudzież względnie łatwe do obejścia, jeśli ktoś ma odrobinę pojęcia) zabezpieczenie. Powiedzmy, że jak się zrobił smród, automotive podobno się trochę ruszyło i współczesne kluczyki nie są już tak łatwe do "złamania", ale za to mamy całą nową klasę ataków (słynne - ataki "walizkowe"). Ale wciąż stare modele/egzemplarze są podatne na stare ataki.
A ten długi wstęp dlatego, że podejrzewam, że po prostu bardzo duża część systemów, z którymi działa homelink jest po prostu stara i używa mało bezpiecznych rozwiazań.

Natomiast wciąż nie zmienia to nic w kwestii używania częstotliwości i np. w Polsce żaden szanujący się instalator nie powinien po prostu zamontować klientowi modułu na 315MHz.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

14 paź 2020, 3:17

Jakby ktoś chciał pakować lusterko z ND z homelink do auta, które homelink nie miało, to wtyczka zasilająca jest inna.
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 478&page=3
kolega zdzicha pisze:
21 wrz 2020, 8:24
Ja tylko dodam od siebie, że ewentualnie taki homelink to można w PL zrobić jak się ma pełny dostęp do bramy - czyli swój garaż i swoją bramę.
W homelinku (przynajmniej wg instrukcji), poza częstotliwością jeśli nie masz dostępu do bramy, możesz mieć jeszcze jeden problem. Zależnie od bramy możesz musieć nacisnąć w sterowniku bramy guzik parowania. Ja do tej pory tu miałem do czynienia z dwoma i nie miałem tego problemu. Ale ja też nie mam problemu z częstotliwością
Edit: Wg strony homelink, obsługują do 433MHz (klik na pytanie "I can't program my homelink")

Kod: Zaznacz cały

Check the frequency of the device’s handheld transmitter (usually found on the back). 
HomeLink is compatible with radio-frequency devices operating between 288-433MHz.
wkręcony emeryt (NA) pisze:
19 wrz 2020, 16:19
Gdy wracam do siebie, aby zakończyć podróż w garażu muszę użyć aż 3 pilotów do otwierania wszystkiego po drodze.
To się nazywa szkoła cierpliwości :o
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2020, 9:48

szy pisze:
14 paź 2020, 3:17
Edit: Wg strony homelink, obsługują do 433MHz (klik na pytanie "I can't program my homelink")

Kod: Zaznacz cały

Check the frequency of the device’s handheld transmitter (usually found on the back). 
HomeLink is compatible with radio-frequency devices operating between 288-433MHz.
Wiesz może czy moduł w lusterku ND to HomeLink 5 ?
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

17 paź 2020, 6:25

mike_d pisze:
14 paź 2020, 9:48
Wiesz może czy moduł w lusterku ND to HomeLink 5 ?
Nie mam pojęcia - ale jeśli da się to sprawdzić nie rozbierając auta do ostatniej śrubki, to chętnie sprawdzę.
ODPOWIEDZ