Nie śmiejcie się z pytającego: system TPMS w mojej ND2 to - jak wiadomo - "wersja dla ubogich" (w pełnej wersji. - oprócz nadajników w kołach które wcale nie są dużo droższe od tych do MX-5 - jest centralny odbiornik, pozwalający na wyświetlenie wartości liczbowych ciśnienia i temperatury w każdym kole). W Miacie alarm o spadku ciśnienia wywoływany jest przez różnicę w prędkościach obrotowych kół tej samej osi; i tu owo pytanie nad którym wcześniej nie musiałem nigdy się zastanawiać: po co - mimo funkcjonalności wyraźnie węższej, niż wspomniany aktywny TPMS - w pasywnym również potrzebne są czujniki (o ich cenie nie wspomnę)? Przecież ABS i bez nich zna chyba prędkość kątową każdego koła? Ale pewnie się mylę...
Piotr
ABS a czujniki pasywnego TPMS
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2095
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Na pewno ktoś mnie poprawi/sprostuje, ale w ND1 system działa wróżąc właśnie z prędkości obrotowej koła, natomiast w ND2 posiada nadajniki w każdej z felg. Czyż nie?
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
No, właśnie dlatego, że faktycznie posiada (ok. 700 zł/sztuka w serwisie) - nie rozumiem, po co!pistenbully pisze: ↑11 wrz 2020, 13:18Na pewno ktoś mnie poprawi/sprostuje, ale w ND1 system działa wróżąc właśnie z prędkości obrotowej koła, natomiast w ND2 posiada nadajniki w każdej z felg. Czyż nie?
Piotr
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
A może jest tak, że wprowadzenie czujników to pierwszy krok (koszten klienta, oczywiście) do rozwoju możliwości komputera pokładowego, ekranu centralnego itp.? Przecież - wobec całej tej (nieźle nawet działającej) technologii iSKYActive (napisał ktoś, kogo ta technologia pozbawiła kontroli na autem, i doprowadziła do sporych strat finansowych - dobrze, że nikt nie zginął) - ten monitor to śpiewka wczesnych lat 2000... Może model 2021 zawierał już będzie dTPMS? A czujniki będą, rzecz jasna, jeszcze droższe...
Piotr
Piotr
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jest mi bardzo przykro, ze sie rozbiles, ale to nie byla wina technologii, ale tego, ze nie wylaczyles awaryjnego hamowania. I nie nazywa sie to skyactiv (bo to lekkie nadwozia, niskie opory napedu, wysoki stopien sprezania), tylko iactivesense i maja je tylko wypasione nd2 (albo arcydrogie 2020:-)).
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Wojtku - nie o tym był mój post. Oczywiście pomyliłem nazwy technologii - ale wyłączenie DSC powinno skutkować wszystkim, co niezbędne (w tym wyłączeniem awaryjnego hamowania), jeżeli auto ma się nazywać "sportowym".Wojtek Wawa pisze: ↑11 wrz 2020, 17:34Jest mi bardzo przykro, ze sie rozbiles, ale to nie byla wina technologii, ale tego, ze nie wylaczyles awaryjnego hamowania. I nie nazywa sie to skyactiv (bo to lekkie nadwozia, niskie opory napedu, wysoki stopien sprezania), tylko iactivesense i maja je tylko wypasione nd2 (albo arcydrogie 2020:-)).
Co miał wnieść Twój post? Wytłumaczyłeś nam, po co są te czujniki TPMS (i co "czują" )? Dzięki za Twój cenny czas, spędzony nad klawiaturą
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Te czujniki są od 2018 i cóż o tym mogę napisać. Współczuję Ci.
Z drugiej strony mam je w dość tanim fordzie i tam sobie je póki co chwalę. Podczas jazdy po łuku 180 kmh widzę live ciśnienia opon. Fajne, a nawet najdroższa mazda tego nie ma (rok temu nie miała, gdy sprawdzałem).
A mój post korygował Twój błąd. Proszę bardzo:)
Z drugiej strony mam je w dość tanim fordzie i tam sobie je póki co chwalę. Podczas jazdy po łuku 180 kmh widzę live ciśnienia opon. Fajne, a nawet najdroższa mazda tego nie ma (rok temu nie miała, gdy sprawdzałem).
A mój post korygował Twój błąd. Proszę bardzo:)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zgodnie z instrukcją, (str. 4-134), jest coś takiego, jak "System monitorowania ciśnienia w oponach (Samochód
z oponami typu Run Flat)". I to już używa czujników. Fakt, nigdzie w instrukcji nie jest wspomniane, żeby można było ciśnienie wyświetlić bezpośrednio. Jest tylko, że jest monitorowane.
z oponami typu Run Flat)". I to już używa czujników. Fakt, nigdzie w instrukcji nie jest wspomniane, żeby można było ciśnienie wyświetlić bezpośrednio. Jest tylko, że jest monitorowane.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Nie wiem, co chciałeś przez to powiedzieć - ja nie mam RFT (z fabryki też takie auta nie przychodzą, bo Miata ma być lekka, a już na pewno jej masa nieresorowana) - a czujniki muszę mieć, bo krzyczy...TerminatorPi pisze: ↑13 wrz 2020, 17:27Zgodnie z instrukcją, (str. 4-134), jest coś takiego, jak "System monitorowania ciśnienia w oponach (Samochód
z oponami typu Run Flat)". I to już używa czujników. Fakt, nigdzie w instrukcji nie jest wspomniane, żeby można było ciśnienie wyświetlić bezpośrednio. Jest tylko, że jest monitorowane.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Akurat z tymi runflatami podejrzewam, że ktoś przedobrzył przy tłumaczeniu. Natomiast zastanawiałeś się po co czujniki, skoro TPMS jest pasywny. No więc jest również wersja z czujnikami. Jeśli mimo tego działa "z ABS-u", strzelam, że ktoś po prostu stwierdził, że nie będą wyłączać starej funkcjonalności, skoro działa (bo to zmiana, można wprowadzić jakieś błędy itd).
- irekJ
- Donator
- Posty: 2640
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To ja tak trochę z innej beki.
Czy ktoś może zweryfikował empirycznie czy składając drugi komplet kół (choćby zimowych), jeśli wrzuci się drugi komplet czujników ciśnienia (OEM Mazda), to czy przy zmianach kół miedzy jednymi a drugimi trzeba jakkolwiek programować czujniki itp? Czy tak jak domniemam auto samo sobie ogarnia co i jak? Czytaj, można zmieniać koła i się nie martwic o nic.
Czy ktoś może zweryfikował empirycznie czy składając drugi komplet kół (choćby zimowych), jeśli wrzuci się drugi komplet czujników ciśnienia (OEM Mazda), to czy przy zmianach kół miedzy jednymi a drugimi trzeba jakkolwiek programować czujniki itp? Czy tak jak domniemam auto samo sobie ogarnia co i jak? Czytaj, można zmieniać koła i się nie martwic o nic.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie chce mi się w tej chwili szukać (w pracy jestem ), ale z tego co pamiętam, system powinien się nauczyć "nowych" czujników. Nie pamiętam czy były jakieś ograniczenia/zalecenia odnośnie jazdy od razu po wymianie kół. Zerknij w instrukcję w okolice wskazanej przeze mnie wcześniej strony.irekJ pisze: ↑17 wrz 2020, 10:16To ja tak trochę z innej beki.
Czy ktoś może zweryfikował empirycznie czy składając drugi komplet kół (choćby zimowych), jeśli wrzuci się drugi komplet czujników ciśnienia (OEM Mazda), to czy przy zmianach kół miedzy jednymi a drugimi trzeba jakkolwiek programować czujniki itp? Czy tak jak domniemam auto samo sobie ogarnia co i jak? Czytaj, można zmieniać koła i się nie martwic o nic.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2640
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z instrukcja się zapoznałem oczywiście. I co do zasady mogę nawet potwierdzić, że działa.
Mnie bardziej interesuje scenariusz:
1. Kupuję 4 nowe nieśmigane czujniki TPMS i montuje je w nowych kołach.
2. Nowe koła zakładam na auto, teoretycznie czujniki się odnajdują i wszystko gra.
3. Po czym zakładam stare koła ze starymi czujnikami... czy auto się ogarnie i będzie znowu gadać ze starymi sensorami?
Mnie bardziej interesuje scenariusz:
1. Kupuję 4 nowe nieśmigane czujniki TPMS i montuje je w nowych kołach.
2. Nowe koła zakładam na auto, teoretycznie czujniki się odnajdują i wszystko gra.
3. Po czym zakładam stare koła ze starymi czujnikami... czy auto się ogarnie i będzie znowu gadać ze starymi sensorami?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Moim zdaniem jak najbardziej tak. Raczej nikt nie implementuje historii czujnikówirekJ pisze: ↑18 wrz 2020, 17:20Z instrukcja się zapoznałem oczywiście. I co do zasady mogę nawet potwierdzić, że działa.
Mnie bardziej interesuje scenariusz:
1. Kupuję 4 nowe nieśmigane czujniki TPMS i montuje je w nowych kołach.
2. Nowe koła zakładam na auto, teoretycznie czujniki się odnajdują i wszystko gra.
3. Po czym zakładam stare koła ze starymi czujnikami... czy auto się ogarnie i będzie znowu gadać ze starymi sensorami?
Zmieniłeś, to zmieniłeś. Są "nowe".