Kluczyk - brak reakcji

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

19 lis 2020, 20:19

Bez paniki Panowie, wygląda na to, że zarówno ten typ tak ma, jak i z jakością baterii też jest bardzo różnie.
Nasza ND zażądała wymiany baterii po około 3 latach, dostała nową u zegarmistrza, który jest jak się potem okazało dość dociekliwym człowiekiem.
Dlaczego?
Otóż niedługo potem kłódeczka znowu pokazała się radośnie na wyświetlaczu. Poszedłem do tego samego fachowca, który wyraził zdziwienie tak szybkim rozładowaniem, bo wewnątrz każdego urządzenia zostawia sobie informację o terminie wymiany - i dokładnie wiedział, jak długo działała "nowa" bateryjka - ja niestety nie pamiętam, ale to naprawdę było bardzo krótko.
Kluczyk dostał kolejną nową bateryjkę, chyba nawet z tego samego blistra, która działa do dziś, czyli już ponad 2 lata (moje auto to jedna z pierwszych ND w Polsce, pierwsza rejestracja wrzesień 2015).
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

19 lis 2020, 20:19

Bez paniki Panowie, wygląda na to, że zarówno ten typ tak ma, jak i z jakością baterii też jest bardzo różnie.
Nasza ND zażądała wymiany baterii po około 3 latach, dostała nową u zegarmistrza, który jest jak się potem okazało dość dociekliwym człowiekiem.
Dlaczego?
Otóż niedługo potem kłódeczka znowu pokazała się radośnie na wyświetlaczu. Poszedłem do tego samego fachowca, który wyraził zdziwienie tak szybkim rozładowaniem, bo wewnątrz każdego urządzenia zostawia sobie informację o terminie wymiany - i dokładnie wiedział, jak długo działała "nowa" bateryjka - ja niestety nie pamiętam, ale to naprawdę było bardzo krótko.
Kluczyk dostał kolejną nową bateryjkę, chyba nawet z tego samego blistra, która działa do dziś, czyli już ponad 2 lata (moje auto to jedna z pierwszych ND w Polsce, pierwsza rejestracja wrzesień 2015).
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2020, 20:26

Co to ta czerwona kłódka co tak szybko mruga?
Wziąłem zapasowy kluczyk, nieużywany, kilka razy na nim odpaliłem, wsiadam ostatnio po miesiącu stania auta i nie odpala, wrzuciłem aku na prostownik na 2 dni, dziś wsiadam i dalej zero reakcji tylko bardzo szybko mruga jakaś czerwona kłódka zamknięta.
Ten zapasowy kluczyk może z 10 razy pracował i już by się bateria rozładowała?

Przykładałem kluczyk do guzika "start" bo gdzieś słyszałem że wtedy zawsze odpali ale d...pa. Toż to tak nie powinno być bo jakbym w lesie był to co, zostałbym tam na zawsze?

Wartburga było kupić :(
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1604
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

26 lis 2020, 10:22

mojo pisze:
25 lis 2020, 20:26
Co to ta czerwona kłódka co tak szybko mruga?
Wziąłem zapasowy kluczyk, nieużywany, kilka razy na nim odpaliłem, wsiadam ostatnio po miesiącu stania auta i nie odpala, wrzuciłem aku na prostownik na 2 dni, dziś wsiadam i dalej zero reakcji tylko bardzo szybko mruga jakaś czerwona kłódka zamknięta.
Ten zapasowy kluczyk może z 10 razy pracował i już by się bateria rozładowała?

Przykładałem kluczyk do guzika "start" bo gdzieś słyszałem że wtedy zawsze odpali ale d...pa. Toż to tak nie powinno być bo jakbym w lesie był to co, zostałbym tam na zawsze?

Wartburga było kupić :(
Pytanie którą stroną przykładałeś kluczyk.
Instrukcja awaryjnego uruchamiania (przy wyczerpanej baterii) jest w instrukcji na stronach 4-9 i 4-10 (dla Mazdy; nie wiem czy Fiata ma taką samą instrukcję).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2020, 14:39

Po kombinacjach w stylu kluczyk/sprzęgło, sprzęgło/kluczyk - tak ze 3 razy - przyłożony do guzika odpalił w końcu. Wchodzi Wam CR2032 czy tylko CR2025?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

27 lis 2020, 15:21

mojo pisze:
27 lis 2020, 14:39
Po kombinacjach w stylu kluczyk/sprzęgło, sprzęgło/kluczyk - tak ze 3 razy - przyłożony do guzika odpalił w końcu. Wchodzi Wam CR2032 czy tylko CR2025?
32 wchodzi.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2020, 8:11

To widac cos zmienili, bo mi komfortowo 25, a awaryjnie 32 - ale wtedy kluczyk raczej nie jest juz wodoodporny.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2020, 16:26

Wojtek Wawa pisze:
30 lis 2020, 8:11
To widac cos zmienili, bo mi komfortowo 25, a awaryjnie 32 - ale wtedy kluczyk raczej nie jest juz wodoodporny.
Kupiłem 32 więc mam nadzieję ze będzie ok :twisted:

Odpala jak naciskam kluczykiem na guzik.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2020, 19:11

U mnie przy 32 obudowa się do końca nie zamykała
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2020, 21:04

Taka ciekawostka. Wyciągnąłem dziś Duracela CR2032 z immo po tygodniu piszczenia, że ma słabą baterię. Zmierzone napięcie 3.02V. A to wymagający dziad! Nowa ma 3.24 V...
Baterię przełożyłem do termometru zbliżeniowego, zapewne w nim pociągnie jeszcze długo.
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

19 gru 2020, 11:19

Jak u was objawia się brak reakcji na kluczyk?
U mnie oba kluczyki pikaly jakiś miesiąc temu. 2 tygodnie temu nią jeździłem i było okej.

I przed świętami jakby aku padło..

Wciskam sprzęgło, starter i.. świecą się wszystkie kontrolki + wskazówki robią obieg ale auto nie startuje.. 0 reakcji. Dioda na starterze zielona.
ODPOWIEDZ