wyczerpujący dekoder VIN
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Drodzy koledzy - współentuzjaści Miaty;
Jak może któryś z Was zauważył, od około miesiąca cieszę się kupionym z drugiej ręki modelem nD co prawda z roku 2019, ale już ze wzmocnionym silnikiem i dość dobrze wyposażonym. Na wyposażenie to oczywiście nie miałem wpływu (tak już jest zakupie auta używanego) - z najważniejszych rzeczy wiem, że mam pakiet Recaro (a więc zapewne amortyzatory Bilstein - choć mam tu wątpliwości bo nie są żółte). Zanim zadam Wam pytanie - informacja: poprzednie 10 lat przejeździłem 2 różnymi modelami BMW i miałem dostęp do dekodera VIN (tylko dla tej marki), który - po wczytaniu numeru - wyświetlał absolutnie wszystkie informacje o konfiguracji i wyposażeniu auta. Teraz pytanie: czy znacie link do podobnie działającego dekodera VIN dla Mazdy, który wreszcie dałby mi pełną i pewną odpowiedź co w moim aucie jest faktycznie?
Z góry dziękuję
Piotr
Jak może któryś z Was zauważył, od około miesiąca cieszę się kupionym z drugiej ręki modelem nD co prawda z roku 2019, ale już ze wzmocnionym silnikiem i dość dobrze wyposażonym. Na wyposażenie to oczywiście nie miałem wpływu (tak już jest zakupie auta używanego) - z najważniejszych rzeczy wiem, że mam pakiet Recaro (a więc zapewne amortyzatory Bilstein - choć mam tu wątpliwości bo nie są żółte). Zanim zadam Wam pytanie - informacja: poprzednie 10 lat przejeździłem 2 różnymi modelami BMW i miałem dostęp do dekodera VIN (tylko dla tej marki), który - po wczytaniu numeru - wyświetlał absolutnie wszystkie informacje o konfiguracji i wyposażeniu auta. Teraz pytanie: czy znacie link do podobnie działającego dekodera VIN dla Mazdy, który wreszcie dałby mi pełną i pewną odpowiedź co w moim aucie jest faktycznie?
Z góry dziękuję
Piotr
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
As-Built możesz pobrać z https://www5.b2b.mazda.co.jp/asbuilt/fa ... l&direct=1
Będziesz musiał do tego znaleźć dekoder (jest tego parę). Możesz również Forscanem zrobić dumpa z obecnej konfiguracji i sprawdzić czy ktoś czegoś nie przestawiał.
Ale to od strony konfiguracji elektroniki.
To nie ma nic wspólnego ze sprawdzeniem czy miałeś oryginalnie zielony lakier, albo burgundową tapicerkę
Będziesz musiał do tego znaleźć dekoder (jest tego parę). Możesz również Forscanem zrobić dumpa z obecnej konfiguracji i sprawdzić czy ktoś czegoś nie przestawiał.
Ale to od strony konfiguracji elektroniki.
To nie ma nic wspólnego ze sprawdzeniem czy miałeś oryginalnie zielony lakier, albo burgundową tapicerkę
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Epc mazdy jest dostepne po rejestracji. Sprawdzisz numery czesci. Kolor lakieru i tapicerki tez
https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... eur.com%2F
W stopce strony jest link dla warsztatów niezależnych. Klikasz tam i rejestrujesz sie jako warsztat.
Tylko użyj maila typu gmail etc bo w przeszłości onet itp nie przechodziły
https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... eur.com%2F
W stopce strony jest link dla warsztatów niezależnych. Klikasz tam i rejestrujesz sie jako warsztat.
Tylko użyj maila typu gmail etc bo w przeszłości onet itp nie przechodziły
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki @mutra - jakbyś jeszcze poświęcił staruszkowi trochę czasu i opisał na przykład, jak w tak założonym "portalu serwisowym" zrobić to o czym pisałem, tj.:
- wpisać VIN, i dostać kompletną listę wyposażenia mojej Miaty?
Proszę - nie śmiejcie się ze mnie, ale mimo 50 lat za kółkiem różnych aut (w większości BMW), w świecie Mazdy a w szczególności Miaty jestem jeszcze zielony mimo włosów białych jak u gołąbka, haha Dlatego - o ile to, że faktycznie mam fotele Recaro po prostu widzę, a LSD najzwyczajniej czuję - to już jakie mam amortyzatory nie mam pojęcia...
Z góry jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich Klubowiczów
- zakochany w swojej Miacie Piotr
- wpisać VIN, i dostać kompletną listę wyposażenia mojej Miaty?
Proszę - nie śmiejcie się ze mnie, ale mimo 50 lat za kółkiem różnych aut (w większości BMW), w świecie Mazdy a w szczególności Miaty jestem jeszcze zielony mimo włosów białych jak u gołąbka, haha Dlatego - o ile to, że faktycznie mam fotele Recaro po prostu widzę, a LSD najzwyczajniej czuję - to już jakie mam amortyzatory nie mam pojęcia...
Z góry jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich Klubowiczów
- zakochany w swojej Miacie Piotr
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jesteś w stanie się zalogować do systemu? Powinienes widzieć okno do wpisania vinu po lewej stronie na górzewkręcony emeryt (NA) pisze: ↑10 sie 2020, 18:24Dzięki @mutra - jakbyś jeszcze poświęcił staruszkowi trochę czasu i opisał na przykład, jak w tak założonym "portalu serwisowym" zrobić to o czym pisałem, tj.:
- wpisać VIN, i dostać kompletną listę wyposażenia mojej Miaty?
Proszę - nie śmiejcie się ze mnie, ale mimo 50 lat za kółkiem różnych aut (w większości BMW), w świecie Mazdy a w szczególności Miaty jestem jeszcze zielony mimo włosów białych jak u gołąbka, haha Dlatego - o ile to, że faktycznie mam fotele Recaro po prostu widzę, a LSD najzwyczajniej czuję - to już jakie mam amortyzatory nie mam pojęcia...
Z góry jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich Klubowiczów
- zakochany w swojej Miacie Piotr
Skręć koła na maxa, albo zajrzyj pod tylnym zderzakiem i jak amory są żółte to jest bilstein, jak czarne to nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Strona działa chyba we flashu a popularne przeglądarki już teraz domyślnie blokują treści stworzone w tej technologii.Jesteś w stanie się zalogować do systemu? Powinienes widzieć okno do wpisania vinu po lewej stronie na górze
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Dlatego ja korzystam ze starego IE
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Oczywiście zauważyłem, że niezbędny jest Flash, więc próbuję w IE. Jednak albo już ślepy jestem, albo trzeba gdzieś głębiej wejść - w sekcjach "pierwszego poziomu" nie widzę miejsca na wpisanie VIN
Podpowiedzcie! TIA
Piotr
Sorry - ZNALAZŁEM w katalogu części zamiennych... O jedną kawę było za mało
Podpowiedzcie! TIA
Piotr
Sorry - ZNALAZŁEM w katalogu części zamiennych... O jedną kawę było za mało
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Wszystko jest, co miało być - włącznie z Brembo, LSD, Recaro, Bilstein...Nie mam natomiast opcji DRV_SEL (zapewne chodzi o przełącznik trybu jazdy "Sport" - no, ale to zdążyłem zauważyć , a zresztą w manualu wystarczy odpowiedni tryb prawej nogi).
Nie wiem natomiast, co oznacza opcja _EXC.30TH SV - ktoś wie?
Piotr
Nie wiem natomiast, co oznacza opcja _EXC.30TH SV - ktoś wie?
Piotr
Ostatnio zmieniony 11 sie 2020, 11:56 przez wkręcony emeryt (NA), łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Coś z aniwersarkiwkręcony emeryt (NA) pisze: ↑11 sie 2020, 10:24Wszystko jest, co miało być - włącznie z Brembo, LSD, Recaro, Bilstein...Nie mam natomiast opcji DRV_SEL (zapewne chodzi o przełącznik trybu jazdy "Sport" - no, ale to zdążyłem zauważyć ).
Nie wiem natomiast, co oznacza opcja _EXC.30TH SV - ktoś wie?
Piotr
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Słusznie - "30th [anniversary] special version", niedbale tłumacząc...mutra pisze: ↑11 sie 2020, 11:30Coś z aniwersarkiwkręcony emeryt (NA) pisze: ↑11 sie 2020, 10:24Wszystko jest, co miało być - włącznie z Brembo, LSD, Recaro, Bilstein...Nie mam natomiast opcji DRV_SEL (zapewne chodzi o przełącznik trybu jazdy "Sport" - no, ale to zdążyłem zauważyć ).
Nie wiem natomiast, co oznacza opcja _EXC.30TH SV - ktoś wie?
Piotr
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Chwila, ale te bilsteiny powinny byc zolte. A fotele recaro zawsze z nimi szly w parze. Mogly byc same zolte bile (ja tak mam), ale nie same Recaro.
Czyzby w ND2 zolte bilsteiny byly malowane na czarno? Albo moze sa zabrudzone?
Czy sa zamontowane bardzo latwo odczuc - jak jazda jest komfortowa jak hydrocitroenie - to mamy amortyzatory standardowe. Jak trzesie nawet na nowej, wydawaloby sie rownej drodze, to bilstein.
Czyzby w ND2 zolte bilsteiny byly malowane na czarno? Albo moze sa zabrudzone?
Czy sa zamontowane bardzo latwo odczuc - jak jazda jest komfortowa jak hydrocitroenie - to mamy amortyzatory standardowe. Jak trzesie nawet na nowej, wydawaloby sie rownej drodze, to bilstein.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Nic na szczęście nie trzęsie - ale zawieszenie jest definitywnie sztywne, dokładnie tak jak powinno.
Piotr
Piotr
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Może po prostu są, pardon my french, upieprzone?Wojtek Wawa pisze: ↑20 sie 2020, 12:48Chwila, ale te bilsteiny powinny byc zolte. A fotele recaro zawsze z nimi szly w parze. Mogly byc same zolte bile (ja tak mam), ale nie same Recaro.
Czyzby w ND2 zolte bilsteiny byly malowane na czarno? Albo moze sa zabrudzone?
Czy sa zamontowane bardzo latwo odczuc - jak jazda jest komfortowa jak hydrocitroenie - to mamy amortyzatory standardowe. Jak trzesie nawet na nowej, wydawaloby sie rownej drodze, to bilstein.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Podwozie będę mył wkrótce, ale auto jest tak sztywne (albo ciut sztywniejsze) jak M235i na zawieszce M-Performance stage II, i dużo sztywniejsze od R w ustawieniu standard (porównywalne z R w ustawieniu Sport). No - cudów nie ma; jestem za pieprzem.