Hej,
szukam dla siebie MX-5 ND z silnikiem 2.0. Oglądałem dwa egzemplarze i w obu zwróciło moją uwagę drżenie gałki na wolnych obrotach. Miałem parę lat temu dwie MX-5 NB i tam też drżały, ale dużo mniej niż w tych ND. Czy to normalne i ten typ tak ma? Czy też coś w nich było uszkodzone? Jak to u Was wygląda? Wrzuciłem na YT filmik jak to wyglądało (sorry za jakość)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4T6tRMQ ... e=youtu.be[/youtube]
[ND] Drżenie gałki zmiany biegów na wolnych obrotach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1377
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Standard, w NC też tak jest, też zwróciłem na to uwagę podczas pierwszych jazd testowych przy zakupie auta.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- irekJ
- Donator
- Posty: 2621
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
A nie jest to jakoś związane z ruchem pojazdu? Może to jakiś feature hondy, ale w każdej miałem tak, że 1 wchodziła lekko tylko jak auto praktycznie się zatrzymało, jak się toczyło (na sprzęgle) to zawsze dość duży opór był.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
W swoim ND ze skrzynią V1 nie mam takich problemów, wymieniałem już w niej kiedyś olej ale na oryginalny Mazdowski.irekJ pisze: ↑03 lip 2020, 9:02To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na moje oko olej nie ten. Z tego co pamiętam Leszek też tak miał. U mnie problem nie występuje na oleju, na którym śmigam, tym mazdowskim.irekJ pisze: ↑03 lip 2020, 9:02To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam przedmowcow, zarowno w V1 jak i w V4 na oleju mazdowskim nigdy nie musialem kombinowac z trojka, zeby wlozyc 1.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2621
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Pojeździłem trochę i na świeżym niemazdowym oleju sytuacja jest akceptowalna. Tzn na zimnym nadal trzeba się pieścić z jedynką ale przynajmniej zawsze wchodzi.
Pozostaje poczekać na Mazdowy IS i zobaczyć czy będzie lepiej. Jak nie to pewnie czeka mnie pierwsza przeprawa z ASO.
Pozostaje poczekać na Mazdowy IS i zobaczyć czy będzie lepiej. Jak nie to pewnie czeka mnie pierwsza przeprawa z ASO.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Twoje obecne objawy (ciezsze wrzucanie jedynki) mialem na duzych mrozach zarowno na V1 jak i na V2, ale V1 padla przed 13 k km, a V2 obecnie majaca juz prawie 20 k km sie chyba dotarla + nie bylo mrozow tej zimy i problemu juz nie ma. Daj jej czas i OEM olej, choc nie wiem czy nadaje sie on na tor :-/
Moja wczesniejsza wypowiedz dotyczyla koszmarnych problemow z jedynka, ktore wymagalyby uzywania synchronizatorow innych biegow - tego w tym samochodzie nie mialem nigdy (a znam temat z innej marki w przeszosci, tam pomogl swietny olej Elfa do skrzyn biegow, zapewne nieodpowiedni do mazdy).
Moja wczesniejsza wypowiedz dotyczyla koszmarnych problemow z jedynka, ktore wymagalyby uzywania synchronizatorow innych biegow - tego w tym samochodzie nie mialem nigdy (a znam temat z innej marki w przeszosci, tam pomogl swietny olej Elfa do skrzyn biegow, zapewne nieodpowiedni do mazdy).