[ND] Drżenie gałki zmiany biegów na wolnych obrotach

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
biszkopt_85
Posty: 80
Rejestracja: 17 cze 2020, 17:39
Model: ND
Lokalizacja: Radom

02 lip 2020, 20:01

Hej,
szukam dla siebie MX-5 ND z silnikiem 2.0. Oglądałem dwa egzemplarze i w obu zwróciło moją uwagę drżenie gałki na wolnych obrotach. Miałem parę lat temu dwie MX-5 NB i tam też drżały, ale dużo mniej niż w tych ND. Czy to normalne i ten typ tak ma? Czy też coś w nich było uszkodzone? Jak to u Was wygląda? Wrzuciłem na YT filmik jak to wyglądało (sorry za jakość)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4T6tRMQ ... e=youtu.be[/youtube]
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 lip 2020, 21:28

Standard, w NC też tak jest, też zwróciłem na to uwagę podczas pierwszych jazd testowych przy zakupie auta.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

02 lip 2020, 23:57

Całkowicie normalny objaw w ND. Nie przejmuj się tym.
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

03 lip 2020, 8:27

Normalka, natomiast gdyby cała buda chodziła jak w np. przeciętnym Chevrolecie to wtedy już gorzej :)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

03 lip 2020, 9:02

To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
lm-
Posty: 66
Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
Model: NC
Wersja: Sport 2.0
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 lip 2020, 9:12

A nie jest to jakoś związane z ruchem pojazdu? Może to jakiś feature hondy, ale w każdej miałem tak, że 1 wchodziła lekko tylko jak auto praktycznie się zatrzymało, jak się toczyło (na sprzęgle) to zawsze dość duży opór był.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

03 lip 2020, 9:15

irekJ pisze:
03 lip 2020, 9:02
To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
W swoim ND ze skrzynią V1 nie mam takich problemów, wymieniałem już w niej kiedyś olej ale na oryginalny Mazdowski.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

03 lip 2020, 10:00

irekJ pisze:
03 lip 2020, 9:02
To ja podepnę jeszcze się pod temat bo spokrewniony.
Zauważyłem, że u mnie na zimnym oleju w skrzyni jedynka nie bardzo chce wchodzić. Przed wymianą oleju trzeba było czasami najpierw wrzucić trójkę aby następnie jedynka weszła w miarę luźno. Po wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nadal po starcie trzeba się trochę pieścić aby jedynka weszła do czasu rozgrzania skrzyni.
Ten typ tak ma?
PS. Czekam jeszcze aż w w dystrybucji pojawi się Mazdowy olej IS, ponoć cos tam ma w sobie, że skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje. Niestety aktualnie nigdzie niedostępny.
Na moje oko olej nie ten. ;) Z tego co pamiętam Leszek też tak miał. U mnie problem nie występuje na oleju, na którym śmigam, tym mazdowskim.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2020, 13:55

Potwierdzam przedmowcow, zarowno w V1 jak i w V4 na oleju mazdowskim nigdy nie musialem kombinowac z trojka, zeby wlozyc 1.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 lip 2020, 22:02

Pojeździłem trochę i na świeżym niemazdowym oleju sytuacja jest akceptowalna. Tzn na zimnym nadal trzeba się pieścić z jedynką ale przynajmniej zawsze wchodzi.
Pozostaje poczekać na Mazdowy IS i zobaczyć czy będzie lepiej. Jak nie to pewnie czeka mnie pierwsza przeprawa z ASO.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2020, 12:02

Twoje obecne objawy (ciezsze wrzucanie jedynki) mialem na duzych mrozach zarowno na V1 jak i na V2, ale V1 padla przed 13 k km, a V2 obecnie majaca juz prawie 20 k km sie chyba dotarla + nie bylo mrozow tej zimy i problemu juz nie ma. Daj jej czas i OEM olej, choc nie wiem czy nadaje sie on na tor :-/
Moja wczesniejsza wypowiedz dotyczyla koszmarnych problemow z jedynka, ktore wymagalyby uzywania synchronizatorow innych biegow - tego w tym samochodzie nie mialem nigdy (a znam temat z innej marki w przeszosci, tam pomogl swietny olej Elfa do skrzyn biegow, zapewne nieodpowiedni do mazdy).
ODPOWIEDZ