ND1 - reset TPMS... bez cofnięcia licznika

Cosezonowe problemy z resetem TPMS

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

05 maja 2020, 18:15

Szanowni,

Tytuł pytania wcale nie jest tak absurdalny jak by się mogło na pierwszy rzut oka wydawać!

Problem w skrócie: po KAŻDEJ (prócz pierwszej w historii - o tym dalej) zmianie kół zapala się kontrolka TPMS. Nie pomaga procedura opisana w podręczniku, a system jest wszak tak inteligentny, że nie potrzeba w nim przycisku RESET. Ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?

A teraz trochę historii, moim zdaniem jest nawet zabawna. Skąd cofnięcie licznika? Ano samochód mam od nowości. Po pierwszych 6 miesiącach użytkowania skończyło się lato, zmieniłem koła (fabryczny zestaw) - wszystko cacy. Skończyła się zima. Zmieniłem koła, pojawił się błąd TPMS. Nie chciał zgasnąć, a jechałem z tempomatem na Mazury, więc procedura opisana w instrukcji została co najmniej spełniona. Samochód trafił do serwisu (Bemo Motors w Warszawie), tam coś pomajstrowali, kontrolka zgasła. Tylko po to, żeby się zapalić jakieś 10 minut po wyjechaniu z serwisu. Autko wróciło do serwisu, sytuacja się powtórzyła. Po kolejnej (a jakże) wizycie wymienili jeden z czujników. Pomogło na całe 15 minut od wyjechania z serwisu. Po kolejnej (!) wymienili... Komputer pokładowy. I tak - możecie wierzyć, albo nie, ale problem usnunięto w... Październiku. A kiedy zmieniamy koła na letnie? No właśnie... Okazało się, że po wymianie komputera zerowany jest przebieg, nie ma możliwości, żeby go skorygować na właściwy (kto to z resztą widział, żeby liczniki nie cofać, tylko przesuwać do przodu :D). Kompletnie zgłupiałem, stałem z 15 minut na przystanku autobusowym studiując instrukcję w poszukiwaniu wskazówek jak wyświetlić aktualny przebieg - czego bym nie klikał nie chciało być mniej niż 1000. Jakoś nie wpadłem, że można wyzerować licznik przez TPMS. No ale widać jeszcze dużo się muszę nauczyć.

Pech chciał, że po październiku nastąpił listopad i zrobiło się zimno. Zimowe koła wróciły więc na swoje miejsce, na swoje miejsce wróciła również żółta kontrolka TPMS. Tym razem wystarczyły tylko 3 wizyty i nagle samo zaczęło działać. Nie wiadomo dlaczego. Polecono mi następnym razem odłączyć ładowarkę do telefonu, bo może powodować zakłócenia. Tak też zrobiłem przy kolejnej zmianie na letnie, dzisiaj. Odłączyłem ładowarkę, wyłączyłem telefon, a kluczyki położyłem na konsoli. Nawet gaśnicę przypiąłęm w bagażniku. Uważny czytelnik domyśla się już, że nie pomogło...

Ja wiem, że z tym można jeździć. Ja wiem, że to potrafi samo z siebie głupieć. Ale tak już mam, że mnie to po prostu denerwuje i nie potrafię inaczej. Za wszelkie wskazówki pozostanę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam serdecznie
mm
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2020, 20:42

się naprodukowałem wcześniej, ale :
EDIT - rzuciła mi się "1" w oczy przy opisie i błędnie założyłem, że masz ND1, a nie ND2.
A może sprawa jest trywialna i wystarczy sprawdzić czy na pewno masz równo po 2.0 bara na każdym kole, sprawdzając ciśnienie kompresorem włożonym do bagażnika na wystudzonych oponach?
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

05 maja 2020, 21:32

Ale ja właśnie mam ND1 :) Cisnienie sprawdzałem, nawet na kilku stacjach.
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

05 maja 2020, 21:36

michalm pisze:
05 maja 2020, 18:15
Nie chciał zgasnąć, a jechałem z tempomatem na Mazury, więc procedura opisana w instrukcji została co najmniej spełniona.
Hej,
Też "bawiłem się" wg instrukcji ze swoją ND2, ale się udało. Działałem na oryginalnych felgach i czujnikach. Procedura serwisowa dla usunięcia "błędu" TPMS jest ... mocno nieintuicyjna.
Więc przy drugiej, sezonowej wymianie kół nie robiłem już nic. A i tak działa bez błędu :winner: Cuda Mazdy :winner:

Życzę Ci powodzenia w walce i będę śledził ten wątek, bo też chciałbym zrozumieć, o co tu chodzi.
LikelyJupiter8

06 maja 2020, 6:10

Ten TPMS w MX5 to kompletnie niepotrzebny badziew.
Mi ze 2 razy zgłosił w czasie jazdy błąd - wystarczyło się zatrzymać, przytrzymać przycisk parę sekund i było ok. Ciśnienie w normie.

A jak ostatnio w jednej oponie złapałem gwoździa i auto pływało to TPMS w ogóle nic nie sygnalizował.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2020, 9:01

TMPS można przecież nie tylko łatwo resetować, ale także łatwo ustawić pod konkretne ciśnienie w ND1.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

06 maja 2020, 10:02

@Hookie, w jaki sposób można TPMS zresetować lub ustawić pod konkretne ciśnienie? Instrukcja nic o tym nie mówi, nie ma też przycisku SET/RESET...
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2020, 10:46

Reset to przytrzymanie przycisku TMPS aż do usłyszenia piknięcia w momencie kiedy samochód nie jest odpalony, ale jest włączona elektronika (przycisk start bez odpalania silnika). Po resecie TMPS uczy się na nowo ciśnienia w kołach, na podstawie tego, ile powietrza jest w danym momencie.

ERGO: napompuj tak jak chcesz, zresetuj, jeździj.

Przycisk widać m.in. na tym filmie:

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

06 maja 2020, 12:57

No i dochodzimy do sedna problemu, bo u mnie NIE MA przycisku TPMS:

Obrazek

Pozdrawiam
mm
LikelyJupiter8

06 maja 2020, 14:17

michalm pisze:
06 maja 2020, 12:57
No i dochodzimy do sedna problemu, bo u mnie NIE MA przycisku TPMS:
Pozdrawiam
mm
Załączniki
hqdefault.jpg
hqdefault.jpg (5.4 KiB) Przejrzano 3116 razy
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 maja 2020, 14:39

A co piszą w Twojej instrukcji dostarczonej do samochodu?
U mnie jest jak byk pokazany przycisk i procedura opisana jest z wykorzystaniem przycisku.

EDIT: Masz czujniki w ABS czy w kołach?
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

06 maja 2020, 15:46

Mam czujniki w kołach, w mojej instrukcji piszą, że trzeba jechać przez 10 minut z prędkością co najmniej 25km/h. Stąd moja wcześniejsza uwaga o jeździe z tempomatem na Mazury - zajęło to spod Warszawy zdecydowanie więcej niż 10 minut, z prędkością powyżej 25km/h :-)

Obrazek

Jakaś mądra głowa widocznie uznała, że przyciski są passé i zastąpi je sztuczna yntelygencja (jak w dowcipie dla wtajemniczonych - AI jest w powerpoincie, a tam gdzie działa, to jest ML; tu widać AI). Albo, że będzie taniej bez przycisków. Albo, że w ogóle będzie pięknie. A nie jest :/

Interweniowałem nawet Mazda Motor Poland (jak pół roku temu), będą się kontaktowali z Bemo Motors. Tak, jakby to cokolwiek miało zmienić, byłem z tym już ok. 10 razy...

/mm
LikelyJupiter8

06 maja 2020, 16:03

To jest jakiś szerszy problem. Jest nawet wątek na: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... MS+warning
Z tych opisów wynika, że ważna jest procedura sparowania ECU z czujnikami - i robi to podobno ASO MAZDA.
Jest jeszcze propozycje jeżdżenia na mniejszej ilości powietrza i dopompowywania ale nikt się nie pochwalił sukcesem.

W sumie w ASO powinni widzieć czujniki w komputerze i czy prawidłowo się parują.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 maja 2020, 16:03

Czyli wychodzi na to że Ci co mają czujniki w ABS mają przycisk :)
LikelyJupiter8

06 maja 2020, 16:08

z odp. z miata.net

Czy lampka TPMS miga na biało, zanim zaświeci się? Czy to po prostu solidne? Migające światło oznacza, że ​​w systemie wystąpił błąd - być może usterka jednego z czujników TPMS .

W najnowszych MX-5 nie ma przycisku ani procedury resetowania. Uważam, że istnieje specyficzny niski wskaźnik PSI, który wywoła alarm, a podniesienie ciśnienia powyżej progu go wyłączy.

Wygląda na to, że niektórzy dealerzy Mazdy po prostu nie robią swoich PDI poprawnie / całkowicie.
Mój RF został dostarczony ze wszystkimi czterema oponami, przy odpowiednim ciśnieniu. Były jedną z pierwszych rzeczy, które sprawdziłem w samochodzie, zanim zacząłem jeździć.
Właściciele nowych Mazdas powinni zawsze złożyć skargę do dealera, gdy dowiadują się, że otrzymali samochód z nadmiernie napompowanymi oponami. Tylko w ten sposób możemy rozwiązać ten problem i upewnić się, że wszystkie nowe samochody, które dostarczają, są odpowiednio sprawdzane. Będzie to również jedyny sposób, w jaki możemy im zaufać w zakresie serwisowania naszych samochodów.

Numer części dla czujnika Mazda TPMS OEM 2018-2020: BHA4-37-140A
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

06 maja 2020, 17:43

No ale to sie kupy nie trzyma, po każdej zmianie kół (fabryczne obydwa zestawy z czujnikami) mam odbywac po 3-4 wizyty w ASO... U mnie czujniki wymienili i nie pomogło. Wymienili zestaw zegarów (stąd tytułowe cofnięcie licznika) i wtedy błąd ustąpił. Do kolejnej zmiany kół.

Co ciekawe, u mnie kilka razy po odbiorze rzekomo sprawnego samochodu z ASO było ok, aż do zgasniecia lampki zimnego silnika i ostrzejszego przyspieszenia. Wczoraj TPMS zapalil się ot tak sobie, na światłach.

Najpierw miga, potem zapala się na stałe.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 maja 2020, 17:46

Naciskaj ile wlezie na MMPOL, maile i telefony czynią cuda, tylko trzeba być bardzo upierdliwym.
LikelyJupiter8

06 maja 2020, 18:07

michalm pisze:
05 maja 2020, 18:15
Problem w skrócie: po KAŻDEJ (prócz pierwszej w historii - o tym dalej) zmianie kół zapala się kontrolka TPMS (...)
Ciekawe ile kompletów czujników można sparować z ECU.
Jeżeli muszą parować konkretne czujniki z ECU to może usuwają historię poprzednich.
Nie rozumiem jak MAZDA mogła spieprzyć tak normalny system jak TPMS.
W moim BMW miałem oddzielny czujnik na każde koło i działało to perfekcyjnie.
A tutaj - pomimo, że mam przycisk na desce - też mi to nie działa. Na szczęście lampa się nie świeci.

Z MMPOL bardzo ciężko się rozmawia. To oddział importera Mazdy z Belgii. Mają wyjechane na wszystko.
Ja u nich zgłaszałem przetarcia dachu i siedzeń - a oni w twarz mi mówili, że to jest normalne - w samochodzie z 27tys. km przebiegu.
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

06 maja 2020, 22:34

Też przerabiałem temat. Też nie mam guzika od TPMS. Też wydawało mi się to mega nieintuicyjne.
W końcu uznałem że jest to zbędny element w tym aucie i został "wyłączony" na stałe. Skoro lampka się nie świeci to znaczy że nie ma problemu :D
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

06 maja 2020, 23:13

@Eszte, jak Ci się udało go na stałe wyłączyć? W nosie mam system, którego jedynym celem jest budowanie niepotrzebnych emocji u posiadacza pojazdu :-) Gwarancji nie cofną?

Komentarz off-topic: ja osobiście nie widze żadnego sensu w posiadaniu czujników, z których nie można odczytać informacji. Tak się złożyło, że przy 5 dzieci i 2 labradorach MX5 jest nieco... niewystarczająca. Jeździmy więc na codzień przedłużanym Multivanem :-) Tam też jest taki system. Tyle, że z przyciskiem reset (alleluja!). No i co z tego. Przed wyjazdem na ferie serwis napompował koła do 3.7bar (taki "zestaw" waży powyżej 3t!). Na wszelki wypadek wcisnąłem reset (teraz to chyba będę dla rozluźnienia nerwów wciskać go za każdym razem jak wsiadam do busa, naciesze się, że się jednak da). Po powrocie cisnienie wróciło do typowego 2.8. I co? I nic. Czyli mam 2 samochody z bezsensownym systemem: w jednym się kontrolka pali jak nie powinna, w drugim nawet przyjacielsko nie zamruga jak może jednak by było warto. Ja rozumiem, że to pewnie inaczej działa i pewnie komputerek odczytuje prędkość poszczególnych kół, ale i tak nie wierzę w takie systemy. W Renault działa to logicznie: na tablicy wyświetla się ciśnienie w każdym kole, można sobie samemu wywnioskować czy jest problem, czy nie. Jak dla mnie wszelkie inne kontrolki można sobie podarować. Stąd koncepcja wydłubania pomarańczowej diodki bardzo mi odpowiada...
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2020, 9:28

To jest w takim razie naprawdę idiotycznie rozwiązane w ND2... Dla porównania, mój ojciec ma nową CX-30 i tam też już są czujniki TPMS w wentylach i uwaga, pokazuje mu w komputerku na ładnym ekranie autka ciśnienie z każdego koła, plus zapala się sygnalizacja jak w którymś spadnie ciśnienie poniżej normy.
Skoro mogli to wsadzić do cx-30, montując pewnie te same czujniki do wentyli, to jak tu zrozumieć dlaczego do mx-5 dołożyli tylko sygnalizację na desce rozdzielczej? :bang: ...
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

07 maja 2020, 12:05

To oczywiste. Konstruktorom zależało na maksymalnie niskiej wadze MXa. No i wyszli z założenia, że dodatkowe bity i bajty w oprogramowaniu będą dodatkowo ważyć - przecież komputerek sam z siebie nie wyświetli czego tam potrzeba. No a 1024 bajtów to już KILO bajt, a każde KILO w MX jest na wagę złota. Ot co. Innego logicznego wytłumaczenia - jak się wydaje - nierozsądnych decyzji nie widzę.
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

07 maja 2020, 19:46

Ktoś coś jak to badziewie na stałe wyłączyć żeby kontrolka raz na zawsze zniknęła? Bezpiecznik jakiś?
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

07 maja 2020, 20:26

Chyba tylko Eszte może Ci pomóc, bo on jeden zameldował rozwiązanie problemu w aucie bez przycisku.
Dla mnie jest jednak ogromną zagadką, jakim cudem obaj nie macie tego dinksa do resetu, jeżeli macie ND1? Widać, że zmienili po cichu przed odświeżeniem modelu, bo w moim 2015 też po zmianach opon trzeba resetować, ale procedura jest prosta i każde ciśnienie można wgrać jako właściwe. Który masz rocznik?
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

07 maja 2020, 21:01

Moja jest z 2018
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

08 maja 2020, 8:09

Do 2017 włącznie odczyt był za pośrednictwem czujników ABS - jest przycisk RESET.
Od 2018 są czujniki w kołach - brak przycisku RESET ale za to są problemy.

Jak śpiewają Bracia coś za coś "może i nie były tanie za to były brzydkie" :D
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

02 cze 2020, 18:40

No więc w ubiegły poniedziałek autko pojechało do ASO. Na 2 godzinki. Potem się okazało, że jeszcze na chwilkę dłużej. A potem że jeszcze na chwilkę, bo MMPOL dodatkowych testów wymaga (całość była z nimi na bieżąco konsultowana, więc absolutnie na ASO nie próbuję tu się wyżywać, robili co im kazano). W środę tymczasowa diagnoza - problem prawdopodobnie nie leży w czujnikach, tylko w samochodzie. No cóż, przy 2 fabrycznych kompletach kół, w tym jednym z wymienionym kompletem czujników, nie spodziewałbym się niczego innego... ale ja tam się nie znam :-)

Autko finalnie wróciło w piątek, bez irytującej kontrolki. Za co nieustająco MMPOL i ASO jestem wdzięczny (jak co sezon). Nadal nie wiadomo co było, nadal nie wiadomo co będzie... Ale zasugerowano, że mógł pomóc reset całości. Który odbywa się przez odłączenie akumulatora na 20 minut. Więc pod koniec sezonu, jeżeli - odpukać - kontrolka znowu będzie mnie nękać, spróbuję, zostawię na noc i zobaczymy co będzie. A jak nie, to mam jeszcze rok gwarancji... Jedyny mankament, na jaki mechanik zwrócił uwagę, to ewentualna konieczność zaprogramowania szyb, żeby funkcja automatycznego opuszczania działała. Pewnie jest o tym na forum, ale o ile dobrze pamiętam co mówił, trzeba okno opuścić, a potem przez 3 sekundy przytrzymać przycisk w dolnej pozycji.

@Eszte, jeżeli znajdzie się chwila aby opisać jak to permanentnie wydłubać, nieustająco będę zobowiązany za wskazówki.

Pozdrawiam!

/mm
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 cze 2020, 8:08

michalm pisze:
02 cze 2020, 18:40
konieczność zaprogramowania szyb, żeby funkcja automatycznego opuszczania działała. Pewnie jest o tym na forum, ale o ile dobrze pamiętam co mówił, trzeba okno opuścić, a potem przez 3 sekundy przytrzymać przycisk w dolnej pozycji.
Eeeee. Jakie automatyczne opuszczanie?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
michalm
Posty: 16
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:39
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM 2018
Lokalizacja: Komorów

03 cze 2020, 8:18

Eeeee. Jakie automatyczne opuszczanie?
To się przeważnie nazywa "funkcja auto" - przycisk ma 2 pozycje, po mocniejszym wciśnięciu szyba się opuszcza bez konieczności trzymania przycisku.

/mm
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 cze 2020, 8:33

michalm pisze:
03 cze 2020, 8:18
Eeeee. Jakie automatyczne opuszczanie?
To się przeważnie nazywa "funkcja auto" - przycisk ma 2 pozycje, po mocniejszym wciśnięciu szyba się opuszcza bez konieczności trzymania przycisku.
Aaaaa. To. Faktycznie jest coś takiego :-)
Bardziej irytujące, że nie ma takiego automatycznego zamykania. (tak, wiem, bezpieczeństwo, yadda yadda; touchscreenu w czasie jazdy też nie ma).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ