Nie polecam oleju GL5 do skrzyni

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

fkkamil
Posty: 17
Rejestracja: 25 maja 2018, 22:36
Model: NC
Wersja: Brak

30 mar 2020, 17:23

Witam,

Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.

Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?

Pozdr
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

30 mar 2020, 17:43

Najszybciej to chyba w ASO, u mnie zalewali takim:
si8387sml.jpg
si8387sml.jpg (8.76 KiB) Przejrzano 1212 razy
https://www.fox.rzeszow.pl/oleju-mazda- ... 137,271053
https://www.wszystko.pl/produkty/oleju- ... 1053,35514
fkkamil
Posty: 17
Rejestracja: 25 maja 2018, 22:36
Model: NC
Wersja: Brak

30 mar 2020, 17:57

To jest olej do dyfra. Mi potrzebny Mazda Original Long Life Gear Oil IS
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

30 mar 2020, 18:07

fkkamil pisze:
30 mar 2020, 17:57
To jest olej do dyfra. Mi potrzebny Mazda Original Long Life Gear Oil IS
A to w takim razie sorry, rzeczywiście on jest do dyfra :cry:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

30 mar 2020, 21:00

Carspeed oczywiście
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5456
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 kwie 2020, 5:48

fkkamil pisze:
30 mar 2020, 17:23
Witam,

Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.

Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?

Pozdr
Do skrzyni tylko i wyłącznie GL4!
:arrow: https://walter-motorsports.com/technica ... x5-gearbox
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2020, 7:04

Fiveopac pisze:
01 kwie 2020, 5:48
fkkamil pisze:
30 mar 2020, 17:23
Witam,

Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.

Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?

Pozdr
Do skrzyni tylko i wyłącznie GL4!
:arrow: https://walter-motorsports.com/technica ... x5-gearbox
Cześć Five :)
Osobiście długo biłem się z myślami w kontekście tego Motula 75 W 140 i ... w końcu go zalałem. Faktycznie pierwsze 2-3 kilometry jest mały problem z wbiciem pierwszego i drugiego biegu, natomiast po rozgrzaniu ten olej to petarda. 1 bieg wymaga zupełnego zatrzymania się samochodu aby bieg bezboleśnie zapiać, natomiast 2gi przed wbiciem należy „zapompować” sprzęgłem. Z pozostałymi problemów brak. Jeżeli chodzi o dodatki w samym oleju to nie zawiera takich, które prowadzą do korodowania synchronizatorów. A przynajmniej taką otrzymałem informację. Dlaczego akurat ten olej? Wiele osób podejrzewa że skrzynia NDka jest „kulawa” konstrukcyjnie i posiada zbyt duże luzy między zębami. Trzeba sobie zadać pytanie czy lepiej chwilę się pomęczyć z dogrzewaniem oleju kosztem gorzej pracujących synchronizatorów czy doprowadzić skrzynię do wybuchu w ciągu 2-3 lat np.? Jeżeli skrzynie do ND wykazują tendencję do zwiększonego luzu między zębami to mamy wzmożone obciążenie udarne a wówczas 75 W 140 to bardzo dobre rozwiązanie - ten olej działa jak poduszka między zębami. Faktycznie ten olej po dogrzaniu działa perfekcyjnie. Świetnie wycisza skrzynię. Dla tych, którzy nie chcą lub nie potrafią bez komplikacji dogrzać tego oleju jest jeszcze jedno rozwiązanie, które zalecił nam technolog od Motula - na okres jesienno - zimowy wymieniać 75 W 140 na mieszankę 1:1 wg objętości 75 W 90 z 75 W 140. Jak tylko usłyszał że potencjalnie jest wzmożony luz między zębami (obciążenie udarne) zalecenie było jedno 75 W 140. Skoro skrzynie od ND się rozpadają i tak zmiana na taki olej to małe ryzyko wg mnie. Dla mnie sprawa jest jasna, lepiej rozwalić synchro po 5 latach niż wysadzić skrzynie po 2-3. Czas pokaże czy teoria jest słuszna.
Trzymaj się 🙂
ODPOWIEDZ