Witam,
Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.
Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?
Pozdr
Nie polecam oleju GL5 do skrzyni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Najszybciej to chyba w ASO, u mnie zalewali takim:
https://www.fox.rzeszow.pl/oleju-mazda- ... 137,271053
https://www.wszystko.pl/produkty/oleju- ... 1053,35514
https://www.fox.rzeszow.pl/oleju-mazda- ... 137,271053
https://www.wszystko.pl/produkty/oleju- ... 1053,35514
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
A to w takim razie sorry, rzeczywiście on jest do dyfra
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Carspeed oczywiście
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5456
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Do skrzyni tylko i wyłącznie GL4!fkkamil pisze: ↑30 mar 2020, 17:23Witam,
Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.
Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?
Pozdr
https://walter-motorsports.com/technica ... x5-gearbox
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć FiveFiveopac pisze: ↑01 kwie 2020, 5:48Do skrzyni tylko i wyłącznie GL4!fkkamil pisze: ↑30 mar 2020, 17:23Witam,
Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni głównie w celu sprawdzenia stanu skrzyni i zalałem motul gear klasy GL5 bo takie info znalazłem na forum miata. Gdyby komuś to przyszło do głowy to nie polecam bo teraz synchronizator zamiast spinać to się ślizga i 1-2 jest bardzo kłopotliwe.
Czy ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć oryginalny olej do skrzyni ND?
Pozdr
https://walter-motorsports.com/technica ... x5-gearbox
Osobiście długo biłem się z myślami w kontekście tego Motula 75 W 140 i ... w końcu go zalałem. Faktycznie pierwsze 2-3 kilometry jest mały problem z wbiciem pierwszego i drugiego biegu, natomiast po rozgrzaniu ten olej to petarda. 1 bieg wymaga zupełnego zatrzymania się samochodu aby bieg bezboleśnie zapiać, natomiast 2gi przed wbiciem należy „zapompować” sprzęgłem. Z pozostałymi problemów brak. Jeżeli chodzi o dodatki w samym oleju to nie zawiera takich, które prowadzą do korodowania synchronizatorów. A przynajmniej taką otrzymałem informację. Dlaczego akurat ten olej? Wiele osób podejrzewa że skrzynia NDka jest „kulawa” konstrukcyjnie i posiada zbyt duże luzy między zębami. Trzeba sobie zadać pytanie czy lepiej chwilę się pomęczyć z dogrzewaniem oleju kosztem gorzej pracujących synchronizatorów czy doprowadzić skrzynię do wybuchu w ciągu 2-3 lat np.? Jeżeli skrzynie do ND wykazują tendencję do zwiększonego luzu między zębami to mamy wzmożone obciążenie udarne a wówczas 75 W 140 to bardzo dobre rozwiązanie - ten olej działa jak poduszka między zębami. Faktycznie ten olej po dogrzaniu działa perfekcyjnie. Świetnie wycisza skrzynię. Dla tych, którzy nie chcą lub nie potrafią bez komplikacji dogrzać tego oleju jest jeszcze jedno rozwiązanie, które zalecił nam technolog od Motula - na okres jesienno - zimowy wymieniać 75 W 140 na mieszankę 1:1 wg objętości 75 W 90 z 75 W 140. Jak tylko usłyszał że potencjalnie jest wzmożony luz między zębami (obciążenie udarne) zalecenie było jedno 75 W 140. Skoro skrzynie od ND się rozpadają i tak zmiana na taki olej to małe ryzyko wg mnie. Dla mnie sprawa jest jasna, lepiej rozwalić synchro po 5 latach niż wysadzić skrzynie po 2-3. Czas pokaże czy teoria jest słuszna.
Trzymaj się