Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

30 sty 2020, 8:01

Czesc, przymierzam sie do zestawu przednich hamulcow na nowy sezon.
Zastosowanie cywilne jezdzenie ok 15-20kkm rocznie w tym zima a latem troche "power wycieczek typu zloty/winkle" plus powiedzmy 6-10 imprez jak trackday/MC. Nie planuje komresora/turbo, nie chce kupowac hamulcow na wyrost. W standardowym zestawie najbardziej mi przeszkadza miekkosc hamulca po mocniejszym rozgrzaniu i kiepska modulacja wtedy.

Opcji jest w teorii sporo:

Ze standardowa 11 calowa tarcza:
1. zaciski Brembo 4 tloczki z amerykanskiego Club albo 30thAE (trudne do kupienia w ogole w rozsadnej cenie to juz w ogole, klocek wymieniany od gory to duzy plus, chociaz bez mlota nie robota)
2. zaciski Wilwood Dynapro 6 z klockiem "6712" lub 4 tloczkowe z klockiem "7812" (6 tloczki wygladaja fajnie ale zeby wymienic klocek trzeba zdjac zacisk, 4 tloczki latwo wymienic klocki) cena z adapterem 6 tloczki cca $900, 4 tloczki cca $550, klocki: "6712" dosc maly wybor i te klocki sa wyraznie drozsze.
3. zaciski Wilwood Powerlite 4 tloczki (znane jako Little Big Brake Kit - LBBK, latwo wymienic klocki, niestety klocki sa bardzo male) cena z adapterem cca $550,
4. tylko oplot, sportowe klocki i moze odporniejszy plyn do standardowych zaciskow - opcja budzetowa powiedzmy 1-1.2k PLN

To samo jak powyzej ale z wiekszymi tarczami.
1. zaraz zaraz - po co wieksza tarcza skoro w cupowych autach jezdza na 11 calowej tarczy dlugie zawody (co prawda odrobinie innej bo zamiast N251-33-251 jest o pol kilo lezejsza NA5F-33-251A https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=675734) ale termicznie podobno wystarcza to ja tu czegos nie rozumiem:) ale tak sa dostepne wieksze tarcze i adaptery do tego.
2a.12.88" 327mm dla Wilwood Dynapro 6/4 tloczki od GWR custom super duper tarcze $1500/$1200, cena za 2 tarcze ok $300
2b. 12.88" 327mm od wildwood dla Dynapro6 do kupienia z zaciskiem za cca $1100 cena za 2 tarcze $200.
2c. 12.19" 310mm do wilwood Dynapro4 do kupinienia z zaciskami za $800 cena 2 tarcz $150-$300 w zaleznosci od twardosci i tego czy nacinane, wiercone, czy nie.
3. nie znalazlem duzej tarczy dla Powerlite (pewnie nie ma sensu)
4. nie ma sensu wieksza tarcza do std. zacisku.
5. zestaw od trackdays.pl Brembo 4 tloczki, tarcza stalowa 1 czesciowa 300mm cena za calosc 4950pln lub kompletacja go samemu z czesci do renault, mam nawet takie zaciski jednak maja inna srednice tloczka (2x40mm) niz fabryczne Brembo do mazdy - mysle ze bedzie wiekszy skok pedalu, niestety wielka stalowa tarcza wazy az 8kg - ponad 2kg wiecej niz seria. Niestety probujemy zoszczedzic wage na kolach a tracimy na tarczach:)

Opcje najmocniej rozwazane przeze mnie w kolejnosci:
I. Kupic sam zacisk Wilwood Dynapro 4 z adapterami na standardowa tarcze i pojezdzic na tym ze standardowa tarcza. Jazda na raczej drogowych klockach i wymiana na ostrzejsze przed impreza/trackdayem.

II. Tylko oplot, klocek, plyn do std tarczy

III. jak I. tyle ze duza tarcza

IV. skonczyc projekt Brembo Renault (zaciski sie regeneruja) - wlasciwie to brakuje mi tylko dystansow i podkladek

Prosze niech mi ktos lopatologicznie wytlumaczy/przekona na czym polega magia duzej tarczy (poza, tym ze jest wiekszy moment hamujacy i ladny wyglad oczywiscie) i co najwazniejsze, czemu cupowym miatom wystarczaja standardowe 11" jesli chodzi o pojemnosc cieplna.

Co do opcji z hamulcami to w tym watku: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=638125 snalazlem swietna tabelke: https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... =795077703
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, 7:49 przez AaaA, łącznie zmieniany 2 razy.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

30 sty 2020, 17:55

z linka który wkleiłeś "The more mass a rotor has the more resistant it will be to brake fade, as the rotor will be able to act as a larger "heat sink". Therefore, rotor mass is not the place you want to save weight."
Oczywiście zabawa polega na znalezieniu optymalnego kompromisu.

Szukasz tego Brembo 4 tłoczka . Ok to połowa sukcesu jak już go będziesz miał to nie wiesz jaki mają klocek w cup poza producentem Pagid. . W PL można próbować do tego brembo dobrać klocek w JDL Pagid RST 3 ( S8023 - S8023T03001 ) najtańszy z tej serii to 1600 pln komplet ;-) i nie masz tego raczej na ółce w PL. Po tych numerach możesz trafić na opisy klocka w necie że jest właśnie stosowany w cup i nie tylko mazdy.
Nie wiem jak z żywotnością tych klocków jeszcze nie zaszalałem ale skoro to ma hamować na tej tarczy to raczej nie są to klocki na sezon choć się mogę mylić . Oczywiście jak latasz w cup w USA to klocek jest na jeden wjazd na tor i pewnie w innej cenie dla zawodników. No to co zrobić - na razie STOPTECH nie robi klocków do tego zacisku, można dobrać Brembo albo zamóić OEM w MAzdzie no i tyle wiem (stan na listopad 2019).

ps czytałeś reszte tego wątku z linka? o różnicach w tarczy itd ? "And going back to the ND's two front rotor types (three, if you include the 1.5L), the Brembo rotors have a higher carbon content than the standard/Mazda rotors in general. They might have better heat treatment and UV coating as well. Probably as a combination of all those things, but I have noticed the Brembo discs always look brighter than non-Brembo on the ND."


In Brembo's high performance applications, they're definitely using curved-vanes (though they have many different types of that too). As you said, it simply flows really well. The PVT is more for less exotic OE applications that want the simplicity of non-directional rotors and plain faces, but it's cool technology nonetheless.

Dlatego zestaw od Pawła z zaciskiem z clio adapterem i tarczą i klockami - jest IMHO ciekawą alternatywą dla willwooda i stoptecha . Bo tak tarcza waży ale zapominasz o temacie klocka i hamowania na sezon praktycznie. Na dodatek klocki dostępne w cenie stoptech. Jak dla mnie niższa cena i byłby to nobrainer. Nie wiem jak aktualizacja cen zestawów Stoptecha na 2020. BTW jeszcze felga waży i opona i tam też masz spore różnice jak już walczymy o każdy kg
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

30 sty 2020, 23:24

Stoptech robi klocki do cluba brembo w wersji street
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

01 lut 2020, 11:05

Ilosc wegla ma mimimalny wplyw na pojemnosc termiczna, w mazdowskich tarczach brembo mysle o wiele wieksze znaczenie ma inna wentylacja miedzy tarczami.

Tak, odnalazlem klocki w specyfikacji cup i tez z nich robilem doktorat;) niestety wnioski podobne.

Jak czlowiek byl glupi tak jest:) a sezon sie zbliza:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

01 lut 2020, 15:03

AaaA pisze:
30 sty 2020, 8:01
W standardowym zestawie najbardziej mi przeszkadza miekkosc hamulca po mocniejszym rozgrzaniu i kiepska modulacja wtedy.
Zastosowanie przewodów w oplocie stalowym znacznie poprawi odczucia hamowania. A przy tylu Twoich wątpliwościach, alternatywach, możliwościach rozwiązań to jest najtańsze i może dobrze byłoby od tego zacząć.
Wymiana płynu na "bardziej sportowy" przy okazji wymiany przewodów też ma sens.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

02 lut 2020, 20:37

Liliputek pisze:
01 lut 2020, 15:03
Wymiana płynu na "bardziej sportowy" przy okazji wymiany przewodów też ma sens.
A na pewno przemalowanie zaciskow pomoze:) to jest opcja 0

Zaciski Brembo wrocily z regeneracji, dobry znak zeby kontynuowac projekt.

Teraz jeszcze zagadka, jakie klocki dac z tylu?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

09 lut 2020, 21:25

Podepnę się pod temat, też stoję przed wyborem hebli do ND.. Po wertowaniu internetów tak naprawdę mam dwóch kandydatów: Brembo od Pawła i Stoptech C43. Czy w Brembo jest mniejszy problem z dopasowaniem felg (bez dystansów), niż w Stoptechu? Czy jakość hamowania/wytrzymałość tarcz jest porównywalna w tych zestawach? Miałem Clio 3 sporta (taki sam hebel brembo) i na slicku zdarzało mi się zmęczyć ten hebel na klockach DS UNO, ale z drugiej strony ND jest sporo lżejsza od Clio..
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 lut 2020, 12:50

Stoptechow nie bralem pod uwage ale zestaw fajnie wyglada, nie wiem tylko jak z kosztem eksploatacji. Co do Renault brembo jakby go polaczyc z fiatowskimi plywajacymi tarczami 09.B085.13 wazacymi o dwa kilogramy mniej bylby ideal, tylko wtedy tarcze sa 4-5x drozsze od pelnych z renault.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

16 lut 2020, 9:23

mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

17 lut 2020, 11:29

Ta propozycja od WRK brakes bardzo ciekawa i chyba nawet najkorzystniejsza cenowo. Minus jest taki ze nie mieszcza sie w fabryczne felgi a Wilwood 6 tloczkowe podobno sie mieszcza
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

17 lut 2020, 14:36

mili pisze:
17 lut 2020, 11:29
Ta propozycja od WRK brakes bardzo ciekawa i chyba nawet najkorzystniejsza cenowo. Minus jest taki ze nie mieszcza sie w fabryczne felgi a Wilwood 6 tloczkowe podobno sie mieszcza
Jedne i drugie wymagają dystansów żeby zmieścić pod fabryczne felgi.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

17 lut 2020, 15:05

Do seryjnego kola,
6 tloczek wilwood z tarcza 12.88 cala pasuje ale jest bardzo malo miejsca ok 2mm od zacisku (podobno sa ludzie co z tym jezdza i zyja).
ten sam 6 tloczek z autorska tarcza 12.88 od GWR pasuje ale miejsca jest jeszcze mniej, spora szansa ze sie zacisk otrze o felge, GWR radzi 3mm dystans.
Przy takich wiekszej modyfikacji jak hamulec dodanie dystansu to serio nie jest duzy problem:)
A jak juz cos to 4 tloczek wilwood z duza tarcza na 100% wejdzie bez zadnych dystansow a i klocki tansze:D

Do brembo mam juz wszystko, czekam tylko na adaptery zeby zamontowac do auta.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

23 mar 2020, 11:35

pawel934 pisze:
09 lut 2020, 21:25
Podepnę się pod temat, też stoję przed wyborem hebli do ND.. Po wertowaniu internetów tak naprawdę mam dwóch kandydatów: Brembo od Pawła i Stoptech C43. Czy w Brembo jest mniejszy problem z dopasowaniem felg (bez dystansów), niż w Stoptechu? Czy jakość hamowania/wytrzymałość tarcz jest porównywalna w tych zestawach? Miałem Clio 3 sporta (taki sam hebel brembo) i na slicku zdarzało mi się zmęczyć ten hebel na klockach DS UNO, ale z drugiej strony ND jest sporo lżejsza od Clio..
No i koniec końców założyłem Stoptecha. Felgi do tego OZ alleggerita HLT, mają fajnie ukształtowane ramiona i mieszczą się na hamulec. Tarcza mega gruba 32 mm, pływająca, średnica 309 mm. Hamulec tani w eksploatacji, DS2500 ok. 400 PLN a DS UNO coś koło 600 jeśli dobrze pamiętam.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

25 mar 2020, 12:39

Felgi do tego OZ alleggerita HLT, mają fajnie ukształtowane ramiona i mieszczą się na hamulec
Warto wspomnieć że masz ET30, bo widziałem już tu na forum że inni zakładają alleggritę do ND z innym ET, a wtedy może już nie być tak kolorowo...
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

27 mar 2020, 11:35

pudel pisze:
25 mar 2020, 12:39
Felgi do tego OZ alleggerita HLT, mają fajnie ukształtowane ramiona i mieszczą się na hamulec
Warto wspomnieć że masz ET30, bo widziałem już tu na forum że inni zakładają alleggritę do ND z innym ET, a wtedy może już nie być tak kolorowo...
A to faktycznie istotna informacja! Szczerze mówiąc nawet nie pomyślałem o tym, że są jeszcze warianty z innym ET, a jednocześnie pasujące rozstawem do ND.
Awatar użytkownika
robin92
Posty: 3
Rejestracja: 01 sty 2019, 14:45
Model: ND RF
Lokalizacja: Wrocław

29 maja 2020, 14:42

Pozwolę podłączyć się do tematu. W związku z planami na okazjonalne wypady na tor chciałbym zainwestować w nieco lepszy układ hamulcowy niż OEM. Miałem zamiar:
  • Wymienić klocki na StopTech Sport.
  • Dojechać tarcze OEM i wymienić na StopTech Sport.
  • Zastosować przewody hamulcowe w oplocie jeśli będzie trzeba.
Pojawił się problem w postaci braku klocków Sport dla ND. Stąd pytanie czy macie jakieś odpowiedniki z innych firm albo coś odradzacie konkretnie?

Generalnie nie chciałbym pakować nie wiadomo ile kasy bo moje jazdy Miatą to raczej POM, ale chciałbym bez problemu móc też od czasu do czasu pojeździć parę okrążeń na jakiś eventach czy Track Day'ach. Stąd raczej unikałbym wymiany zacisków czy dodawania dystansów więc szukam części jak najbardziej pasujących do OEM, najlepiej P&P. Dobrze żeby klocki też starczyły na te 20k km rocznie plus powiedzmy 4-8 eventy na torze w roku.

Coś polecicie?

EDIT.
W sumie zastanawiam się nad klockami EBC Yellowstuff albo StopTech Street zamiast niedostępnych Sport.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

10 cze 2020, 6:03

Wczoraj zaliczyłem awaryjne hamowanie i niestety wg mnie hamulce są grubo poniżej oczekiwań. Jako że budżetu chwilowo brak na swap na bbk, to pytanie do Was - czy założenie oplotu i jakiegoś lepszego klocka polepszy w jakiś znaczący sposób efektywność hamowania?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 cze 2020, 6:06

Polepszy. Wrzuc stoptechy street na przod i sport na tyl.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2020, 18:24

Hookie pisze:Polepszy. Wrzuc stoptechy street na przod i sport na tyl.
Zamówione. Zobaczymy. ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lut 2021, 10:40

Elo,

Pojawiło się coś ciekawego do ND na tył w kwestii zacisków? Z UK strach zamawiać, a chciałbym wymienić serię na coś ładnego.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

28 lut 2021, 13:37

Hookie pisze:
25 lut 2021, 10:40
Elo,

Pojawiło się coś ciekawego do ND na tył w kwestii zacisków? Z UK strach zamawiać, a chciałbym wymienić serię na coś ładnego.
W Polsce w pizzabrakes mają fajny zestaw do ND z zaciskami Brembo za około 4 tyś zł. Za dodatkową opłatą dorabiają pływające tarcze hamulcowe z jakiegoś innego auta. Kolega to zamówił więc niebawem to obejrzę na żywo.
Supermajku
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 20:32
Model: ND
Wersja: ND2 30th 2430/3000
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2021, 19:34

Do Brembo i nisin w wersji 30th jakie lepsze klocki?

Jak to jest rozwiązane. Mianowicie podczas jazdy z prędkością ponad ok 70 kmh przy przełożeniu nogi z gazu na hamulec pedał jest twardy i hamulce biorą odraz. Kiedy jedziemy wolniej, lub leniwie to zrobimy to hamulec bierze głęboko. Nie mówię tutaj o mocnym hamowaniu kiedy BAS "dociąga" pedał, lecz o zmianie twardości hamulca.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 kwie 2021, 8:34

Stoptech
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

08 kwie 2021, 8:11

Supermajku pisze:
03 kwie 2021, 19:34
Do Brembo i nisin w wersji 30th jakie lepsze klocki?
Ja do brembo używam ferodo ds2000 (ds performance), jestem zadowolony, tarcza seryjna gladka, czasem jakis trackday tez uciagna. Polecam szukac jako klocki do Megane RS II, Clio RS III, Abarth 595
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

08 kwie 2021, 18:48

Ja mam pytanie z innej beczki:

Jakie klocki i tarcze na tył zamiast oryginalnych?
Nie jeżdżę jakoś bardzo szybko, więc nie potrzebuje nie wiadomo czego, a muszę wymienić tylni komplet.

Z tego co widziałem to cena tarcz waha się od 90zł za sztukę.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 kwie 2021, 22:31

W ogóle nie sprawdzałem rynku aftermarketowego.
Natomiast parę osób już założyło zestaw tarcza + klocek Stoptech co wychodzi zależnie od kursów i rabatów ok 1100zł. Przy mieszanej jeździe powinno przeżyć samochód. Hamuje też dobrze i raczej jest nie do zajechania. Minus taki, że dostępna jest tylko nacinana tarcza co z tyłu jest trochę bez sensu.
W poprzednim aucie testowałem "zwykłe" tarcze w tym oem i żadna nie wytrzymała jednego sezonu.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

10 kwie 2021, 17:05

irekJ pisze:
08 kwie 2021, 22:31
W poprzednim aucie testowałem "zwykłe" tarcze w tym oem i żadna nie wytrzymała jednego sezonu.
W sensie że się zużywała?
Ja mam coś takiego https://wavespecrotors.com/products/wav ... a-maz075bl
Przelatane 2 pełne sezony MC + kilkadziesiąt tyś km, w tym cały poprzedni rok z 4 tłoczkami. Praktycznie brak śladów zużycia.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 kwie 2021, 17:22

W NCeku (podobne parametry tarczy z tyłu) średnio po 2-3 wypadach na winkle do Kotliny z tylnych tarcz robiły się "ósemki". W efekcie klocki w zacisku nierówno się zużywały i prowadniczki się krzywiły / klinowały. Raz nawet jarzmo jakimś cudem się poddało i odkształciło. W NC problem rozwiązał swap na REXa. W NDeku ,nauczony doświadczeniem, od razu wrzuciłem Stoptecha.
LikelyJupiter8

19 kwie 2021, 15:50

Ja jeżdżę tylko street i nie zależy mi na big brakes ale chciałbym coś zmienić w hamulcach. Na razie myślę o przednich.
Zależy mi na wymianie zacisków na jakieś markowe, przypuszczam, że znacznie lepsze niż OEM + nowe klocki do niego + oplot.
Ale tarczę chciałbym zostawić OEM.
Czy takie rozwiązanie ma sens? Są jakieś dostępne zamienniki zacisków OEM?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

19 kwie 2021, 21:08

Możesz polować na oem brembo - pracują z fabryczną tarczą. Alternatywa to Little BBK od FM.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ