Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 sie 2023, 20:42

Takie mam pytanie do koleżanek i kolegów: czy ktoś użytkuje tzw. maly bbk od Stoptecha, ten na którym kiedyś ścigał się rodzimy Mx5 Cup?
Jesli chłodzony wytrzymywał pełny wyścig aut na slickach to nie mam wątpliwości, ze jest bardziej niż wystarczający.

SPS włożył go na seryjne felgi z dystansem jedynie 9 mm wiec są mniejsze niż Brembo, które wymagają 15 mm dystansu.

Plusem są tez pływające tarcze z zestawu- koszt nowych jest niski oraz niemal nieograniczony wybór klocków.

Zastanawiam się jak głośno taki zestaw pracuje i jak się sprawdza na co dzień, bo nie maja takich uszczelek przeciwpyłowych jak np. Brembo. Domniemuję, że częściej trzeba wyjąć tłoczki i przeczyścić je oraz zacisk.

Wszelkie opinie będą miłe widziane 🙂
Załączniki
DC92E5AD-15C2-40FA-B8EF-8F72290ECDEF.jpeg
DC92E5AD-15C2-40FA-B8EF-8F72290ECDEF.jpeg (432.92 KiB) Przejrzano 2007 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

31 sie 2023, 11:52

A wrzuci ktoś numerek klocków pod Brembo tak dla potomności?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

22 wrz 2023, 22:45

To jeszcze drążąc temat Stoptechów i patrząc na załączoną fotkę: czym Waszym zdaniem należałoby potraktować śruby w zaciskach, żeby się tak nie utleniały a jednocześnie zachowały swoje parametry użytkowe?
Jest to powierzchowne ale wizualnie wypada tak sobie więc chyba da się to lepiej ogarnąć?
2BAD07A4-B344-427E-818F-22F005F22ED2.jpeg
2BAD07A4-B344-427E-818F-22F005F22ED2.jpeg (965.69 KiB) Przejrzano 1923 razy
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 wrz 2023, 23:37

Danillo pisze:
22 wrz 2023, 22:45
To jeszcze drążąc temat Stoptechów i patrząc na załączoną fotkę: czym Waszym zdaniem należałoby potraktować śruby w zaciskach, żeby się tak nie utleniały a jednocześnie zachowały swoje parametry użytkowe?
Jest to powierzchowne ale wizualnie wypada tak sobie więc chyba da się to lepiej ogarnąć?

2BAD07A4-B344-427E-818F-22F005F22ED2.jpeg
Ocynk. A we własnym zakresie np. oksyda
https://www.ebay.co.uk/itm/133759187785 ... FnEALw_wcB
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 wrz 2023, 7:46

Najlepiej ocynk. Jak cię znam to może rozbierz sobie kawałek auta i zabierz wszystkie śrubki i nakrętki 😉

Jak będziesz miał zestaw w rękach to możesz sprawdzić czy wymiary i osadzenie tarczy jest takie samo jak OEM? Gdyby ta tarcza siadła p&p do brembo to byłby zestaw prawie idealny 😁
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 wrz 2023, 8:32

@mutra Dzieki, który dokładnie ocynk? Bo czytam, ze są różne: galwaniczny, proszkowy i inne.
Ta oksyda trwała jest i nie będzie schodzić pod kluczem?

@irekJ Trudno powiedzieć bez zmierzenia ale te zaciski są niemal identyczne wiec mniejsze odsadzenie Stoptecha vs. Brembo powinno być realizowane przez różne odsadzenia tarczy. Tyle teoria.
5378AB8B-30C7-4B57-9307-BA6571ECEBF2.jpeg
5378AB8B-30C7-4B57-9307-BA6571ECEBF2.jpeg (1.46 MiB) Przejrzano 1907 razy
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 wrz 2023, 8:59

Danillo pisze:
23 wrz 2023, 8:32
@mutra Dzieki, który dokładnie ocynk? Bo czytam, ze są różne: galwaniczny, proszkowy i inne.
Ta oksyda trwała jest i nie będzie schodzić pod kluczem?

@irekJ Trudno powiedzieć bez zmierzenia ale te zaciski są niemal identyczne wiec mniejsze odsadzenie Stoptecha vs. Brembo powinno być realizowane przez różne odsadzenia tarczy. Tyle teoria.
5378AB8B-30C7-4B57-9307-BA6571ECEBF2.jpeg
Tradycyjny galwaniczny. Oksyda się ściera i nie jest tak odporna na korozję jak Ocynk, ale możesz sobie ogarnąć sam w domu w 15 min
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2023, 11:26

Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla 💪💪💪

https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

23 wrz 2023, 22:35

MMRS pisze:
23 wrz 2023, 11:26
Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla 💪💪💪

https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
koniecznie wrzuć fotki jak to rozpakujesz, strasznie mnie ciekawi ten zestaw
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2023, 23:34

mydlo pisze:
23 wrz 2023, 22:35
MMRS pisze:
23 wrz 2023, 11:26
Leci do mnie taki zestawik na testy, kombinacja Willwoodowego 4tłoka z tarczą 340 mm. Jak przetestujemy na torze dam info jak to bangla 💪💪💪

https://www.miataspeed.com/products/wil ... m-nd-miata
koniecznie wrzuć fotki jak to rozpakujesz, strasznie mnie ciekawi ten zestaw
Mnie ciekawi too, nie mieliśmy generalnie problemów z 6o tłokami…Heath twierdzi że stock Wilwood to syf…pożyjemy, zobaczymy 😁😃😈
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2023, 20:40

Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto 💪💪💪
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda 🙄

Powinno hamować…wygląda solidnie 😎

Ktoś chce odkupić ? 🤣🤣🤣
IMG_3983.jpeg
IMG_3983.jpeg (462.15 KiB) Przejrzano 1823 razy
IMG_3978.jpeg
IMG_3978.jpeg (433.57 KiB) Przejrzano 1823 razy
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

06 paź 2023, 8:15

To jest wielkie.
Czy żeby taki zestaw hamował należycie to potrzebny jest slick 265?
Możesz to to zważyć? Cały zestaw i samą tarczę?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2023, 8:53

latar pisze:
06 paź 2023, 8:15
To jest wielkie.
Czy żeby taki zestaw hamował należycie to potrzebny jest slick 265?
Możesz to to zważyć? Cały zestaw i samą tarczę?
Poproszę Mario aby zważył, albo jak wrócę z urlopu to poważę te elementy. Poza tym nie sądzę aby było dużo cięższe od 6tłoka, tudzież popularnego zestawu Brembo z Clio RS. Vs standard 6tłok Wilwooda tarcza będzie trochę cięższa z uwagi na większą grubość (ale trwałość i pojemność cieplna większa), Vs Clio RS to jakby nawet nie ma co porównywać - tam jest pełna tarcza, ciężka jak cholera. Na pewno zaletą tego zestawu jest to, że można sobie klocki w Pl kupować, Ferodo albo Hawk. Niemniej podczas wymiany poważę Ori 6tłok Wilwooda i porównam z tym zestawem. Chłopaki z Miataspeed twierdzą że przy tym zestawie 6tłokowe dynapro to śmietnik. Zobaczymy.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 paź 2023, 22:58

To jeszcze zmierzcie jakie ET będzie potrzebne do tego zestawu. Orientacyjnie przynajmniej.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2023, 9:05

Danillo pisze:
09 paź 2023, 22:58
To jeszcze zmierzcie jakie ET będzie potrzebne do tego zestawu. Orientacyjnie przynajmniej.
Akurat o to mogę zapytać Heath’a…napiszę do niego zapytanie w jakie fele to wchodzi.


Edit: Odpisał mi tak, aby wlazło w stockową felgę potrzebujesz dystanse 15-20 mm, czyli zacisk faktycznie sporo szerszy od 6o tłoka. U mnie Willwood 6 tłoków właził w stocka bez dystansów.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 paź 2023, 18:39

A tak poza konkursem... ma ktoś serwisówkę do oem zacisków, najlepiej Brembo? Szukam info z jakim momentem dokręcać zacisk do zwrotnicy.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2023, 19:22

irekJ pisze:
14 paź 2023, 18:39
A tak poza konkursem... ma ktoś serwisówkę do oem zacisków, najlepiej Brembo? Szukam info z jakim momentem dokręcać zacisk do zwrotnicy.
Tutaj jest do standardowych. Ja dokręcałem tym samym momentem bo śruba się nie zmienia.
https://forum.miata.net/vb/attachment.p ... 1506995684
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 paź 2023, 21:49

Czyli jeśli dobrze czytam to 100nm. Dzięki wielkie!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 paź 2023, 8:33

irekJ pisze:
14 paź 2023, 21:49
Czyli jeśli dobrze czytam to 100nm. Dzięki wielkie!
Jak masz suchą śrubę to tak. Ja na takie śruby nakładam loctite I dokręcam dolnym zakresem ale to taka osobista preferencja
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2023, 19:16

Dzisiaj byłem u Mario, widziałem hebliongi od Miataspeed 😍…jest kot…widok vs zaciski BEEMBO Renault Megane RS 💪💪💪…w kontekście tarczy hamulcowej zacisk jakiś taki niewielki 😀😀😀
IMG_4077.jpeg
IMG_4077.jpeg (3.9 MiB) Przejrzano 1572 razy
IMG_4078.jpeg
IMG_4078.jpeg (3.36 MiB) Przejrzano 1572 razy
IMG_4079.jpeg
IMG_4079.jpeg (2.91 MiB) Przejrzano 1572 razy
IMG_4081.jpeg
IMG_4081.jpeg (2.92 MiB) Przejrzano 1572 razy
IMG_4082.jpeg
IMG_4082.jpeg (3.61 MiB) Przejrzano 1572 razy
IMG_4083.jpeg
IMG_4083.jpeg (2.54 MiB) Przejrzano 1572 razy
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

25 paź 2023, 22:05

MMRS pisze:
05 paź 2023, 20:40
Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto 💪💪💪
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda 🙄

Powinno hamować…wygląda solidnie 😎

Ktoś chce odkupić ? 🤣🤣🤣

IMG_3983.jpeg

IMG_3978.jpeg
Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

26 paź 2023, 8:12

Panowie

Moje przednie tarcze Stoptech w mx5 nd rf 2018 (160) które załozyłem 20 km temu są krzywe pomimo że na torze nie byłem i już rzadko mi sie zdarza zap****ać i absurdalnie mnie przy pulsowanie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ? Co sklep to inny rozmiar...
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 paź 2023, 15:03

Jeśli po 20km masz bicie to zacząłbym od sprawdzenia piast. A następnie mechanika, który to montował czy oczyścił piasty z rdzy. Bicie na piaście i tarczy należy zmierzyć czujnikiem zegarowym.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2023, 17:47

mydlo pisze:
25 paź 2023, 22:05
MMRS pisze:
05 paź 2023, 20:40
Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto 💪💪💪
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda 🙄

Powinno hamować…wygląda solidnie 😎

Ktoś chce odkupić ? 🤣🤣🤣

IMG_3983.jpeg

IMG_3978.jpeg
Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...
Siemka,

do tego kitu można zastosować dwie tarcze:
- tą którą mam w zestawie /185 USD za sztukę - na stoku/
- pływającą AP Racing - też na stoku - oczywiście będzie droższa

Pzdr
Rafał
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2023, 18:24

mydlo pisze:
25 paź 2023, 22:05
MMRS pisze:
05 paź 2023, 20:40
Słowo się rzekło…szpeje dotarły więc wrzucam foto 💪💪💪
Wygląda to obiecująco…tarcza 340 mm, zacisk mega szeroki - powinien pomieścić klocki o grubości 20 mm, tak jak to było zawarte w specu…poza tym tarcza ma 28 mm grubości vs 20 mm grubość tarczy Willwooda 🙄

Powinno hamować…wygląda solidnie 😎

Ktoś chce odkupić ? 🤣🤣🤣

IMG_3983.jpeg

IMG_3978.jpeg
Mistrz! myślę, że eksploatacja na plus względem 6tłoka. Czy orientowałeś się jaka jest dostępność i koszt rotorów? na stornie nie widziałem części zamiennych...
Mały update, porównanie tarcz fabrycznych Willwooda z tarczami od Miataspeed:
IMG_4342.jpeg
IMG_4342.jpeg (2.61 MiB) Przejrzano 1249 razy
IMG_4343.jpeg
IMG_4343.jpeg (2.83 MiB) Przejrzano 1249 razy
IMG_4344.jpeg
IMG_4344.jpeg (2.78 MiB) Przejrzano 1249 razy
Komentarz zbędny.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

17 gru 2023, 20:58

Jakiś plyn hamulcowy do cywilnej jazdy doradzicie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 gru 2023, 0:48

vodka pisze:
17 gru 2023, 20:58
Jakiś plyn hamulcowy do cywilnej jazdy doradzicie?
Jak zmieniasz co roku to dot5.1 a jak co dwa lata to dot4. Ja kupuje brembo 5.1 bo u mnie jest najtańszy z markowych. A dot4 kupuje oryginalny Forda bo jest tani i wychodzi w butelkach 250ml i 100ml.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 gru 2023, 11:29

A ile plynu wychodzi na cały układ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 gru 2023, 19:45

vodka pisze:
18 gru 2023, 11:29
A ile plynu wychodzi na cały układ?
Jak zmieniałem wszystkie 4 zaciski to 250ml było trochę za mało. Jak tylko płyn zmieniasz i nie zapowietrzasz układu to imo 250 wystarczy.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

18 gru 2023, 20:48

czy ktoś już testował taki zestaw? EBC Apollo https://www.ilmotorsport.de/en/nd/tunin ... tem/c/2273
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
ODPOWIEDZ