Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?
: 30 sty 2020, 8:01
Czesc, przymierzam sie do zestawu przednich hamulcow na nowy sezon.
Zastosowanie cywilne jezdzenie ok 15-20kkm rocznie w tym zima a latem troche "power wycieczek typu zloty/winkle" plus powiedzmy 6-10 imprez jak trackday/MC. Nie planuje komresora/turbo, nie chce kupowac hamulcow na wyrost. W standardowym zestawie najbardziej mi przeszkadza miekkosc hamulca po mocniejszym rozgrzaniu i kiepska modulacja wtedy.
Opcji jest w teorii sporo:
Ze standardowa 11 calowa tarcza:
1. zaciski Brembo 4 tloczki z amerykanskiego Club albo 30thAE (trudne do kupienia w ogole w rozsadnej cenie to juz w ogole, klocek wymieniany od gory to duzy plus, chociaz bez mlota nie robota)
2. zaciski Wilwood Dynapro 6 z klockiem "6712" lub 4 tloczkowe z klockiem "7812" (6 tloczki wygladaja fajnie ale zeby wymienic klocek trzeba zdjac zacisk, 4 tloczki latwo wymienic klocki) cena z adapterem 6 tloczki cca $900, 4 tloczki cca $550, klocki: "6712" dosc maly wybor i te klocki sa wyraznie drozsze.
3. zaciski Wilwood Powerlite 4 tloczki (znane jako Little Big Brake Kit - LBBK, latwo wymienic klocki, niestety klocki sa bardzo male) cena z adapterem cca $550,
4. tylko oplot, sportowe klocki i moze odporniejszy plyn do standardowych zaciskow - opcja budzetowa powiedzmy 1-1.2k PLN
To samo jak powyzej ale z wiekszymi tarczami.
1. zaraz zaraz - po co wieksza tarcza skoro w cupowych autach jezdza na 11 calowej tarczy dlugie zawody (co prawda odrobinie innej bo zamiast N251-33-251 jest o pol kilo lezejsza NA5F-33-251A https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=675734) ale termicznie podobno wystarcza to ja tu czegos nie rozumiem:) ale tak sa dostepne wieksze tarcze i adaptery do tego.
2a.12.88" 327mm dla Wilwood Dynapro 6/4 tloczki od GWR custom super duper tarcze $1500/$1200, cena za 2 tarcze ok $300
2b. 12.88" 327mm od wildwood dla Dynapro6 do kupienia z zaciskiem za cca $1100 cena za 2 tarcze $200.
2c. 12.19" 310mm do wilwood Dynapro4 do kupinienia z zaciskami za $800 cena 2 tarcz $150-$300 w zaleznosci od twardosci i tego czy nacinane, wiercone, czy nie.
3. nie znalazlem duzej tarczy dla Powerlite (pewnie nie ma sensu)
4. nie ma sensu wieksza tarcza do std. zacisku.
5. zestaw od trackdays.pl Brembo 4 tloczki, tarcza stalowa 1 czesciowa 300mm cena za calosc 4950pln lub kompletacja go samemu z czesci do renault, mam nawet takie zaciski jednak maja inna srednice tloczka (2x40mm) niz fabryczne Brembo do mazdy - mysle ze bedzie wiekszy skok pedalu, niestety wielka stalowa tarcza wazy az 8kg - ponad 2kg wiecej niz seria. Niestety probujemy zoszczedzic wage na kolach a tracimy na tarczach:)
Opcje najmocniej rozwazane przeze mnie w kolejnosci:
I. Kupic sam zacisk Wilwood Dynapro 4 z adapterami na standardowa tarcze i pojezdzic na tym ze standardowa tarcza. Jazda na raczej drogowych klockach i wymiana na ostrzejsze przed impreza/trackdayem.
II. Tylko oplot, klocek, plyn do std tarczy
III. jak I. tyle ze duza tarcza
IV. skonczyc projekt Brembo Renault (zaciski sie regeneruja) - wlasciwie to brakuje mi tylko dystansow i podkladek
Prosze niech mi ktos lopatologicznie wytlumaczy/przekona na czym polega magia duzej tarczy (poza, tym ze jest wiekszy moment hamujacy i ladny wyglad oczywiscie) i co najwazniejsze, czemu cupowym miatom wystarczaja standardowe 11" jesli chodzi o pojemnosc cieplna.
Co do opcji z hamulcami to w tym watku: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=638125 snalazlem swietna tabelke: https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... =795077703
Zastosowanie cywilne jezdzenie ok 15-20kkm rocznie w tym zima a latem troche "power wycieczek typu zloty/winkle" plus powiedzmy 6-10 imprez jak trackday/MC. Nie planuje komresora/turbo, nie chce kupowac hamulcow na wyrost. W standardowym zestawie najbardziej mi przeszkadza miekkosc hamulca po mocniejszym rozgrzaniu i kiepska modulacja wtedy.
Opcji jest w teorii sporo:
Ze standardowa 11 calowa tarcza:
1. zaciski Brembo 4 tloczki z amerykanskiego Club albo 30thAE (trudne do kupienia w ogole w rozsadnej cenie to juz w ogole, klocek wymieniany od gory to duzy plus, chociaz bez mlota nie robota)
2. zaciski Wilwood Dynapro 6 z klockiem "6712" lub 4 tloczkowe z klockiem "7812" (6 tloczki wygladaja fajnie ale zeby wymienic klocek trzeba zdjac zacisk, 4 tloczki latwo wymienic klocki) cena z adapterem 6 tloczki cca $900, 4 tloczki cca $550, klocki: "6712" dosc maly wybor i te klocki sa wyraznie drozsze.
3. zaciski Wilwood Powerlite 4 tloczki (znane jako Little Big Brake Kit - LBBK, latwo wymienic klocki, niestety klocki sa bardzo male) cena z adapterem cca $550,
4. tylko oplot, sportowe klocki i moze odporniejszy plyn do standardowych zaciskow - opcja budzetowa powiedzmy 1-1.2k PLN
To samo jak powyzej ale z wiekszymi tarczami.
1. zaraz zaraz - po co wieksza tarcza skoro w cupowych autach jezdza na 11 calowej tarczy dlugie zawody (co prawda odrobinie innej bo zamiast N251-33-251 jest o pol kilo lezejsza NA5F-33-251A https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=675734) ale termicznie podobno wystarcza to ja tu czegos nie rozumiem:) ale tak sa dostepne wieksze tarcze i adaptery do tego.
2a.12.88" 327mm dla Wilwood Dynapro 6/4 tloczki od GWR custom super duper tarcze $1500/$1200, cena za 2 tarcze ok $300
2b. 12.88" 327mm od wildwood dla Dynapro6 do kupienia z zaciskiem za cca $1100 cena za 2 tarcze $200.
2c. 12.19" 310mm do wilwood Dynapro4 do kupinienia z zaciskami za $800 cena 2 tarcz $150-$300 w zaleznosci od twardosci i tego czy nacinane, wiercone, czy nie.
3. nie znalazlem duzej tarczy dla Powerlite (pewnie nie ma sensu)
4. nie ma sensu wieksza tarcza do std. zacisku.
5. zestaw od trackdays.pl Brembo 4 tloczki, tarcza stalowa 1 czesciowa 300mm cena za calosc 4950pln lub kompletacja go samemu z czesci do renault, mam nawet takie zaciski jednak maja inna srednice tloczka (2x40mm) niz fabryczne Brembo do mazdy - mysle ze bedzie wiekszy skok pedalu, niestety wielka stalowa tarcza wazy az 8kg - ponad 2kg wiecej niz seria. Niestety probujemy zoszczedzic wage na kolach a tracimy na tarczach:)
Opcje najmocniej rozwazane przeze mnie w kolejnosci:
I. Kupic sam zacisk Wilwood Dynapro 4 z adapterami na standardowa tarcze i pojezdzic na tym ze standardowa tarcza. Jazda na raczej drogowych klockach i wymiana na ostrzejsze przed impreza/trackdayem.
II. Tylko oplot, klocek, plyn do std tarczy
III. jak I. tyle ze duza tarcza
IV. skonczyc projekt Brembo Renault (zaciski sie regeneruja) - wlasciwie to brakuje mi tylko dystansow i podkladek
Prosze niech mi ktos lopatologicznie wytlumaczy/przekona na czym polega magia duzej tarczy (poza, tym ze jest wiekszy moment hamujacy i ladny wyglad oczywiscie) i co najwazniejsze, czemu cupowym miatom wystarczaja standardowe 11" jesli chodzi o pojemnosc cieplna.
Co do opcji z hamulcami to w tym watku: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=638125 snalazlem swietna tabelke: https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... =795077703