Jaki lepszy zestaw hamulcow do ND?

o ile ma to sens:)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

07 sty 2024, 19:47

Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.

Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.

Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.

Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Załączniki
F54455BA-309C-4D9E-940C-DDB690EA74C3.jpeg
F54455BA-309C-4D9E-940C-DDB690EA74C3.jpeg (2.1 MiB) Przejrzano 494 razy
7CC1A441-B392-47F0-B396-211315B296EF.jpeg
7CC1A441-B392-47F0-B396-211315B296EF.jpeg (2.94 MiB) Przejrzano 494 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 sty 2024, 7:56

Ori tarcza przednia 5,95kg.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 sty 2024, 9:05

latar pisze:
08 sty 2024, 7:56
Ori tarcza przednia 5,95kg.
Dzięki. Stoptech jest wiec równe 2 kg lżejszy. Ciekawe czy to poczuję?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 sty 2024, 14:33

Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.

@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 sty 2024, 15:20

irekJ pisze:
08 sty 2024, 14:33
Tak patrzę, że w teorii tarcza jest warta sprawdzenia, czy nie jest wymienialna z OEM. Fakt, że jest cieńsza jeszcze niczego nie przekreśla, po prostu tłoczki odrobinę więcej wyjdą. Bardziej martwiłbym się, czy zacisk będzie wystarczająco dobrze wycentrowany. Bonusem może być to, że wejdzie grubszy i tańszy klocek z Clio.

@Danillo Jeśli byłoby możliwe zweryfikowanie pasowności tej tarczy do oem Brembo to byłbym bardzo wdzięczny :)
Na pierwszy rzut oka wydaje się że powierzchnia kontaktu tarcza/klocek jest za mała. Oby nie bo ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 sty 2024, 16:04

@irekJ tarcza ma inne odsadzenie i może nie centrować się z zaciskiem. Oddam specjalistom na montaż i poproszę o weryfikacje czy i jak można je spasować.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 618
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 sty 2024, 16:12

Danillo pisze:
07 sty 2024, 19:47
Poszedłem ostatecznie w małego Stoptecha. Nie jeżdżę po torze wiec duży hebel i jego pojemność cieplna nie maja dla mnie aż tak dużego znaczenia ale niska masa i odporność na fading bardzo mi się przydadzą.

Sprawdziłem w TG Auto, hamulec wchodzi na felgę. Pewnie i ori Brembo by tez tam się zmieścił.

Tarcza Stoptech jest minimalnie cieńsza, jest nieco wyższa - razem z dzwonem o ok. 5-6 mm. Niestety nie jest to zamiennik.

Największa różnica to masa. Waży niecałe 4 kg. Ori nie udało mi się zważyć bo waga kuchenna działa tylko do 5 kg. A ważyłem tarcze z zestawu brembo które są lżejsze od standardowych.
Standardowa seryjna tarcza 280mm z ND/ND2 wazy rowne 6kg (dokladnie 6.01kg)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2024, 9:30 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 sty 2024, 9:28

Podsumowałem i wychodzi mi, ze łącznie z felgami zejdę ok. 4,5 kg na jedno koło nieresorowanej masy. Na papierze wyglada dobrze 😀

P.S. Założyłem ze seryjna felga wazy 9 kg.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

09 mar 2024, 15:27

Po zrobieniu porządku z zawieszeniem przyszedł czas na hamulce. Wstępnie zdecydowałem się na zestaw z pizzabrakes, zaciski 4 tłoczkowe i tarcze pływające brembo, do tego klocki ferodo DS2500 oraz przewody w oplocie. Ewentualnie wilwood ma podobny zestaw trochę taniej. Na tor nie jeżdżę (jeszcze 😀) głównie ruch miejski i jakieś winkle. Ten zestaw będzie ok, czy polecicie coś lepszego w cenie ok 6000?
Z tyłu zostaje seryjny zacisk i tarcza. Chciałbym jednak zmienić klocki i nie wiem na co. Możecie jakieś polecić?
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

09 mar 2024, 16:28

Ten zestaw będzie git na Kotlińskie czy alpejskie winkle a po dodaniu chłodzenia na każdy tor.
Może ja nie umiem docierać klocków ale DS2500 zawsze mi piszczą, szczególnie na tyle.

Remedium na piszczenie to naklejki antypiskowe od EBC (dostępne też w pizzabrakes) i montaż na smar do klocków.

Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

09 mar 2024, 18:07

latar pisze:
09 mar 2024, 16:28
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Dzięki za podpowiedź. W temacie hamulców jestem zielony. Zacząłem czytać o tych EBC i skłaniam się żeby zamontować je na wszytkie koła. Oplot na tyle oczywiście też będzie.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 mar 2024, 18:23

A czemu na tył tez trzeba oplot zakładać? Tam siła hamowania jest znikoma i myślę, że nie poczuje żadnej różnicy z oplotem czy bez.

Podobnie zostawiajac seryjne klocki na tyle - byle tam były i sobie dociążały tylną oś. Co sądzicie?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 mar 2024, 18:36

Japko pisze:
09 mar 2024, 18:07
latar pisze:
09 mar 2024, 16:28
Imho najlepsze klocki na drogę to YellowStuff, initial byte na zimno mają należyty a po rozgrzaniu tylko zyskują. Podobnie ale poziom wyżej to DS.UNO.
Na tył niestety DS.UNO nie dostępne.

Pamiętaj o przewodach w oplocie też na tył.
Dzięki za podpowiedź. W temacie hamulców jestem zielony. Zacząłem czytać o tych EBC i skłaniam się żeby zamontować je na wszytkie koła. Oplot na tyle oczywiście też będzie.
Pozwolę sobie na odrobinę prywaty, na giełdzie wisi mój zestaw, analogiczny do PB, także rodzimej produkcji, w dużo niższej cenie 😉
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

14 mar 2024, 13:37

irekJ pisze:
09 mar 2024, 18:36
Pozwolę sobie na odrobinę prywaty, na giełdzie wisi mój zestaw, analogiczny do PB, także rodzimej produkcji, w dużo niższej cenie 😉
Jak pisałeś swoją wiadomość to ja już zamawiałem zestaw na pizzabrakes. Poza tym zależało mi na FV. Idzie sezon, pewnie twój zestaw szybko się sprzeda.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 mar 2024, 16:24

Jasne, będzie Pan zadowolony :)
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

26 mar 2024, 17:48

Dziś w końcu został zamontowany zestaw z pizzabrakes. Tarcze pływające i zaciski brembo, przewody w oplocie i klocki Ebc YellowStuff. Taka mała informacja, jakby ktoś to samo montował, to sugeruję aby przekazać sprzedawcy, żeby dał dłuższe śruby trzymające zacisk do adaptera. Daje o długości 80mm i śruba wchodzi tylko do połowy adaptera. Jak się nie da podkładki, jak sugeruje sprzedawca, to kawałek dalej. Lepiej jednak wziąć 90 i uciąć 5mm, żeby trzymanie było pewne, w końcu to hamulce. Dziś przy odkręcaniu pierwszej zerwał się gwint przy momencie 140Nm i trzeba było go naprawiać oraz szukać drugich śrub. Poza tym konieczny jest dystans 20mm do seryjnych felg. Miałem założony 15mm i był za mały. Zamieniłem więc dystanse tył z przodem, z tyłu były 20mm i zamówiłem nowe 25mm na tył.
Co do samych hamulców. Myślałem, że po ich zastosowaniu hamulec będzie jak w niektórych autach, twardy i jak go trącisz to samochód staje dęba. Tu jest inaczej. Pedał jest delikatny, można precyzyjnie i powoli hamować, ale wystarczy wcisnąć go odrobinę dalej, bez używania siły i w miacie od hamowania włączają się awaryjne 😁 Teraz jest strach, że ktoś z tyłu nie wyhamuje i mi w dupę wjedzie.
Ponieważ musiałem hamulce dotrzeć, była więc seria przyspieszeń i hamowań, po której moja miata w końcu dostała imię: Zarzygałka 🤣 Jeszcze pół godziny po przyjeździe do domu mnie mdliło 😁
Załączniki
20240326_135125.jpg
20240326_135125.jpg (3.32 MiB) Przejrzano 134 razy
20240326_081424.jpg
20240326_081424.jpg (4.6 MiB) Przejrzano 134 razy
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
ODPOWIEDZ