ND 1.5

Szpera i ogólne wrazenia

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

11 sty 2020, 16:45

2 pytania ktoś Man a forum Nd z silnikiem 1.5?
Jak ogólne wrażenia moc i tym z jazdy?
I czy w 1.5 też była szpera?
Znalazłem w różnych źródłach że wszystkie Nd mają szpere ale wolę się upewnić.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2020, 19:47 przez Paffko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 sty 2020, 17:33

W cenniku jest przy LSD zastrzeżenie "Dotyczy wersji z silnikiem 2.0 SKY-G i skrzynią manualną"
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2020, 19:42

Mam wrażenie że u nas sprzedało się więcej pomarańczowych Anniversarek niż 1.5 :). "Różnica" w cenie między 1.5 a 2.0 to imho większy absurd niż cena Abartha 124...
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 sty 2020, 19:45

mike_d pisze:
11 sty 2020, 19:42
Mam wrażenie że u nas sprzedało się więcej pomarańczowych Anniversarek niż 1.5 :). "Różnica" w cenie między 1.5 a 2.0 to imho większy absurd niż cena Abartha 124...
Z drugiej strony, ludzie spodziewają się nie wiadomo jakiej progresji cenowej przy "rośnięciu" silnika, a podejrzewam, że od strony kosztowej to się praktycznie nie różni. A w każdym razie nieznacznie. Zatem mamy piękny przykład dyskryminacji cenowej.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 sty 2020, 19:54

Ciekawe jak to by się modziło? 😃
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2020, 21:32

MMRS pisze:Ciekawe jak to by się modziło? Obrazek
Zaczynaloby się od swapa na 2.0 Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 sty 2020, 21:37

VooR pisze:
11 sty 2020, 21:32
MMRS pisze:Ciekawe jak to by się modziło? Obrazek
Zaczynaloby się od swapa na 2.0 Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Niby fachowcy piszą że to fajnie bzyczy 😛
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2020, 22:36

TerminatorPi pisze:
11 sty 2020, 19:45
Z drugiej strony, ludzie spodziewają się nie wiadomo jakiej progresji cenowej przy "rośnięciu" silnika, a podejrzewam, że od strony kosztowej to się praktycznie nie różni. A w każdym razie nieznacznie. Zatem mamy piękny przykład dyskryminacji cenowej.
Są też skrajne przypadki w drugą stronę - np. F-Type. Róznica w cenie czterocylindrówki a V8 powoduje że bazowa wersja daje kosmiczną kwotę za jeden cylinder :)

Patrząc ile NC 1.8 jest na rynku to wtedy różnica musiała być zauważalna.
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

12 sty 2020, 16:01

Odnoszę również wrażenie, że z ND 1,5 jest jak z Yeti... Wszyscy słyszeli, ale nikt nie widział...
Ja chciałem kupić właśnie 1,5, ale okazało się, że nie ma czegoś takiego osiągalnego w Polsce - był to przełom 2015/16.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

12 sty 2020, 22:07

Miałem takie cudo w wersji RF ogólnie robi hałas nie jedzie a do tego brak LSD dopłaciłem kilka tysięcy euro do starszej o pół roku 2.0 i jestem mega zadowolony :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2020, 22:15

francmiko pisze:
12 sty 2020, 22:07
Miałem takie cudo w wersji RF ogólnie robi hałas nie jedzie a do tego brak LSD dopłaciłem kilka tysięcy euro do starszej o pół roku 2.0 i jestem mega zadowolony :)
Robi hałas, nie jedzie 😅
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

12 sty 2020, 22:22

Miałem odczucie że silnik wyje a nie czuć za grosz przyspieszenia jak pojechałem na jazdę testową 2.0 po pierwszym wciśnięciu gazu już było czuć różnicę a jak po wyjściu z ronda postawiło mi auto bokiem wiedziałem że decyzja jest tylko jedna zamiana na 2.0 :) teraz bym pewnie dopłacił do 3.0 jak by taka była ;) a różnica tylko 20 kuni około podobno zastanawia mnie czy po kolektorze 4-1 i reszcie wydechu też jest taka wyczuwalna różnica.. bo jak tak to warto :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2020, 7:23

To co odczuwasz, to nie wzrost KM, tylko Nm - a tam różnica jest przepotężna bo 2.0 ma równo 1/3 więcej momentu obrotowego względem 1.5.

A było tutaj wcześniej pytanie o LSD w 1.5 - oczywiście, że są takie wersje. W Japonii, Australii i krajach tamtego regionu.
W Polsce oczywiście nie.

Z drugiej strony przy tych 150 Nm i to przy wysokich obrotach to nawet na s001 mogłoby być za mało by zapiąć szperę :-)
embargo
Posty: 18
Rejestracja: 27 cze 2019, 12:57
Model: ND
Lokalizacja: Poznań

13 sty 2020, 7:42

Eksploatuje właśnie 1.5 , jeździłem również 2.0. Jak zawsze wszystko zależy od podejścia, dla mnie MX to zabawka, czy ma 135 , 160 czy 192KM to i tak nigdy nie będzie najszybsze na światłach. 1,5 przy tym pali relatywnie mało dając również frajdę z jazdy, nawet na suchym :-)

Nie wiem na ile jest to prawdziwe ale 1.5 jest ponoć lżejsze o kilkanaście kilogramów.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sty 2020, 8:14

W zależności od nogi różnice w spalaniu pomiędzy ND 1.5 i 2.0 są tak małe, że w zasadzie pomijalne. ;) Kiedyś czytałem na hamerykańskich forach, że zdarzały się nierzadko 2.0 z mniejszym spalaniem, jak ktoś mocniej 1.5 "katował". Mówisz, że MX-5 to zabawka, a potem piszesz o różnicach w spalaniu rzędu którejś wartości po przecinku. :P

Różnica w przyspieszeniu sięga 1.5 sekundy, więc całkiem sporo, a różnicę w momencie musi się dać wyczuć po prostu - jest duża. Nie jeździłem wprawdzie ND 1.5, ale miałem nbfl 1.8 z 157 nM i mimo 146 vs 160 KM ND wydaje się o niebo lepiej zrywny. Z drugiej strony, miałem NBfl 1.6 (mając wcześniej NB 1.8) i też się znakomicie bawiłem za kółkiem. Też mówiłem sobie często, że "mocy w sumie nie brakuje", ale mając pod butem ekstra konie czuję się po prostu lepiej i bezpieczniej przy wyprzedzaniu. No i to są dodatkowe konie - w aucie "zabawce" te konie potrafią w pewnych sytuacjach poszerzyć uśmiech.

Jak to mówią Angole: "Whatever floats yout boat". ;) Co kto lubi. Tu nie ma złych decyzji.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2020, 9:17

Hookie pisze:
13 sty 2020, 8:14
W zależności od nogi różnice w spalaniu pomiędzy ND 1.5 i 2.0 są tak małe, że w zasadzie pomijalne. ;) Kiedyś czytałem na hamerykańskich forach, że zdarzały się nierzadko 2.0 z mniejszym spalaniem, jak ktoś mocniej 1.5 "katował". Mówisz, że MX-5 to zabawka, a potem piszesz o różnicach w spalaniu rzędu którejś wartości po przecinku. :P

Różnica w przyspieszeniu sięga 1.5 sekundy, więc całkiem sporo, a różnicę w momencie musi się dać wyczuć po prostu - jest duża. Nie jeździłem wprawdzie ND 1.5, ale miałem nbfl 1.8 z 157 nM i mimo 146 vs 160 KM ND wydaje się o niebo lepiej zrywny. Z drugiej strony, miałem NBfl 1.6 (mając wcześniej NB 1.8) i też się znakomicie bawiłem za kółkiem. Też mówiłem sobie często, że "mocy w sumie nie brakuje", ale mając pod butem ekstra konie czuję się po prostu lepiej i bezpieczniej przy wyprzedzaniu. No i to są dodatkowe konie - w aucie "zabawce" te konie potrafią w pewnych sytuacjach poszerzyć uśmiech.

Jak to mówią Angole: "Whatever floats yout boat". ;) Co kto lubi. Tu nie ma złych decyzji.
Zgadzam się z przedmówcą w 100%. Moment robi robotę przy startach spod świateł. Mój kolega ma 200 konną ND na walkach BBRa. Moja koło 240 . I tak dla przykładu wracając z Japfestu na S8 w pakiecie aero bardzo ciężko było mi od niego odjechać. Te 40 koni więcej przeżerał mi docisk. Ale same odczucia z kręcenia tych aut od 1 do 4 biegu to kompletnie inna historia. Nie da się ukryć różnicy w momencie obrotowym 210 vs 270. To przepaść.
embargo
Posty: 18
Rejestracja: 27 cze 2019, 12:57
Model: ND
Lokalizacja: Poznań

13 sty 2020, 9:29

Nie chce być niemiły, ale oceny modelu 1.5 przez ludzi którzy nim nie jeździli ale czytali na amerykańskich forach nie są zbyt obiektywne czy nawet subiektywne.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

13 sty 2020, 9:46

embargo pisze:
13 sty 2020, 9:29
Nie chce być niemiły
Nie, nie jesteś. Ale ja jestem zaskoczony, że ktoś w USA badał spalanie 1.5... zawsze sądziłem, że tam ND jedynie dwa.zero dawali.
Inna sprawa, że dla mnie ND1 2.0 lubi zbyt niskie obroty. Może dobre to do jazdy na co dzień, ale jako zabawka, takie hałasujące 1.5 chętnie bym potraktował 8-)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sty 2020, 9:50

embargo pisze:
13 sty 2020, 9:29
Nie chce być niemiły, ale oceny modelu 1.5 przez ludzi którzy nim nie jeździli ale czytali na amerykańskich forach nie są zbyt obiektywne czy nawet subiektywne.
Spoko - liczby nie kłamią. Te są zawsze obiektywne. Twoje odczucia są takie same jak moja opinia - subiektywne. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

13 sty 2020, 10:21

No i wsumie wywiązałą się ciekawa dyskusja- z 1 strony liczby z 2 dopóki nie potestuje sięobuw wersji w zbliżónych warunkach to ciagle gdybanie.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sty 2020, 11:05

Kiedyś na MC był kolega z 1.5, prosto z salonu. Bawił się na tyle dobrze, że urwał próg :D
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sty 2020, 11:14

Paffko pisze:
13 sty 2020, 10:21
No i wsumie wywiązałą się ciekawa dyskusja- z 1 strony liczby z 2 dopóki nie potestuje się obu w wersji w zbliżonych warunkach to ciagle gdybanie.
Ale takie porównania są, to żadna tajemnica. :D Cudów nie ma. Tak jak mówię: liczby nie kłamią. Wszystko poza nimi to kwestie subiektywne.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

13 sty 2020, 11:18

Hookie pisze:
13 sty 2020, 11:14
Paffko pisze:
13 sty 2020, 10:21
No i wsumie wywiązałą się ciekawa dyskusja- z 1 strony liczby z 2 dopóki nie potestuje się obu w wersji w zbliżonych warunkach to ciagle gdybanie.
Ale takie porównania są, to żadna tajemnica. :D Cudów nie ma. Tak jak mówię: liczby nie kłamią. Wszystko poza nimi to kwestie subiektywne.

jest ich sporo i oczywiscie wnioski sa różne.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sty 2020, 11:21

W jakim sensie różne wnioski?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

13 sty 2020, 11:35

Hookie pisze:
13 sty 2020, 11:21
W jakim sensie różne wnioski?
No większość jest taka że niby 1.5 daje rade ale oczywiście czuć róznice vs 2.0 zwłaszcza w ilośći Nm.
sąteż głosy że 1.5 daje więcej funu ale to hmm dość subiektywne oceny
jak np tu:
https://www.youtube.com/watch?v=QDzFltCpppk
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sty 2020, 12:08

A nie no, to wiadomka. :) ND 1.5 po prostu się wyżej kręci i trzeba go mocniej kręcić i masz wrażenie może jakby bardziej sportowej jazdy. Dla mnie ND 2.0 z tym momentem był na początku prawie jak diesel. :D To są wszystko kwestie indywidualne i trudno rozstrzygać, aby ktoś miał rację lub jej nie miał. :) Ktoś kto rozważa jedno albo drugie musi się przejechać jednym i drugim i to w sposób bardziej dynamiczny, niż 30 km/h ulicami miasta.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 sty 2020, 12:09

Na cyferki nie ma co patrzeć, bo taka NA czy NB daje masę frajdy, mimo, że osiągi ich silników na papierze są beznadziejne.
Miałem NC swap na 2,5 i na niskich obrotach rwała asfalt fajnie, ale na wysokich brakowało jej tchu. W NC 2,0 mimo dużo mniejszego momentu silnik, w mojej opinii, rozkręca się dużo przyjemniej. Z tego co czytałem kiedyś to ND 1,5 właśnie charakterystyką silnika zdobywało punkty, bo wkręcało się na wyższe obroty niż przedliftowa 2,0 (w której wiele osób narzekało na niską odcinkę).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

13 sty 2020, 17:25

Jak dla mnie to moja 2.0 też mi daje dużo więcej frajdy po przesunięciu odcinki. Wcześniej musiałem bardzo uważać przy wyprzedzaniu bo prawie zawsze kręciłem do ocięcia a nie jest to przyjemne w trakcie tego manewru.
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 sty 2020, 18:12

Podstawowe pytanie - i przepraszam za mój francuski - czy chcesz zapierdzielać czy chcesz czuć, że zapierdzielasz.

Jako były właściciel 1.6 90KM, a obecny posiadacz NA z 1.8 NBFLowym sercem - i człowiek, który był raz na urlopie po zabraniu prawa jazdy za prędkość - jestem zwolennikiem czucia nad realne zapieprzanie. 1.8 było musem, bo 90KM w lifcie to jednak głupota była.

Jadąc obecnie z prędkością 80km/h ziewam.
Jeżdżąc w 1.6 90KM walczyłem o przetrwanie, a pod domem byłem bardziej spocony niż nie jeden kierowca 24h LeMans.

Oczywiście przesadzam, ale należę (znając życie do bardzo małej) grupy, która ceni sobie wysokie obroty i częstą rotację biegów ... która nie przekłada się automatycznie na dużą prędkość.

To daje 1.6 (szczególnie 90KM) i z tego co czytałem (od naszego Matpilch'a chyba zresztą też - bo o ile się nie mylę to jeździł 1.5) to właśnie ten mniejszy silnik.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 sty 2020, 9:44

Jeszcze takie coś znalazłem, całkiem interesujące - chodzi o hamulce. Nie wiem ile osób ma tego świadomość.

1.5 litre engine cars have 258mm front disc and 255mm rear disc
2.0 litre engine cars have 280mm front disc and 280mm rear disc
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ODPOWIEDZ