[ND] Jakimi płynami zalać samochód?

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

igi59
Posty: 39
Rejestracja: 17 maja 2015, 13:50
Model: Inny

02 paź 2019, 10:41

Cześć,

Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych płynów po 4 latach (~24kkm).

ASO przekonuje, żeby nic nie wymieniać, jednak po takim czasie chciałbym zalać świeże oleje i pojawiają się następujące pytania:

- skrzynia biegów, ori Mazdy czy Motul 75W-90 (chyba, że polecacie coś lepszego)

- dyfer, ori Mazdy czy Motul 75W-140 do LSD (chyba, że polecacie coś lepszego), tutaj także nie mam pewności czy 75W-140 to poprawny olej, gdyż w instrukcji jest jedynie napisane Olej Mazda SG1

Z góry dzięki za podpowiedzi!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 paź 2019, 10:58

Jak nie upalasz na torze to ja bym zalał oryginalne oleje. Masz jeszcze gwarancje na auto?
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

02 paź 2019, 14:09

igi59 pisze:
02 paź 2019, 10:41
Cześć,

Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych płynów po 4 latach (~24kkm).

ASO przekonuje, żeby nic nie wymieniać, jednak po takim czasie chciałbym zalać świeże oleje i pojawiają się następujące pytania:

- skrzynia biegów, ori Mazdy czy Motul 75W-90 (chyba, że polecacie coś lepszego)

- dyfer, ori Mazdy czy Motul 75W-140 do LSD (chyba, że polecacie coś lepszego), tutaj także nie mam pewności czy 75W-140 to poprawny olej, gdyż w instrukcji jest jedynie napisane Olej Mazda SG1

Z góry dzięki za podpowiedzi!
Tak troche przekornie odpowiem;)
Kazdy producent olejow ma karty referencyjne, co do polecania "czegos lepszego" to wszystko zalezy "lepszego do czego":) jesli zamierzasz w miare normalnie uzywac auta uzywaj tego co przewiduje producent auta lub sugeruje producent oleju i co najwyzej stosuj troche krotsze resusy miedzy przegladami. Bardzo czesto mozna spotkac na forach motoryzacyjnych taki mechanizm zwiazany z olejami silnikowymi (ja wiem ze pytasz o przekladniowe ale tu jest tak samo): uzytkownicy leja sportowe oleje o wysokich numerkach w charakterystyce SAE J300 ktora wrecz wymaga wiekszych temperatur aby miec parametry a przez to wymaga czestszych wymian ale jak juz kupilo taki drogi superolej marki znanej w motorsporcie to oczekuja ze ten olej bedzie tez zapewnial niskie spalanie przy lekkiej jezdzie i tego ze przejezdzi jak long life.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2019, 9:30 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2019, 21:33

A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia. A dlaczego? Miałem kiedyś starego citroena. Jedynka prawie nie wchodziła. Dyferencjał wył. Cena skrzyni biegów 21k zł. Samochód był mniej wart, ale już myślałem by to kupić. Oczywiście wlałem świeży oryginalny olej, potem nawet ceramizer w myśl zasady, że już gorzej nie będzie. Zmiana oleju trochę pomogła na 1 bieg, za to dyferencjał zrobił się głośny. Ceramizer wyciszył dyferencjał zupełnie. Nie dało się za to włożyć jedynki. Mądry mechanik mi powiedział, że renault ma słabe skrzynie biegów, więc leją w nie świetne oleje elfa, by jakoś to działało. I pomogło. 3 lata miałem spokój.
A dlaczego to nie OT? Bo czasem słyszę dyfer, choć ostatnio zupełnie nie. A biegi, mimo v5, wchodzą tak sobie. Doskonale jest po ostrej dłuższej jeździe, a tego raczej nie robię. Chętnie bym zrobił olejom w skrzyni i dyferencjale update. Za dwa lata gwarancja się skończy, a samochód chcę mieć dużo dłużej.

I tak jak otwierający wątek - tylko te oleje chcę wymienić, do oleju w silniku mam zaufanie. O padających silnikach benzynowych mazdy praktycznie nie słyszałem. Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 paź 2019, 8:28

Wojtek Wawa pisze:
02 paź 2019, 21:33
A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia. A dlaczego? Miałem kiedyś starego citroena. Jedynka prawie nie wchodziła. Dyferencjał wył. Cena skrzyni biegów 21k zł. Samochód był mniej wart, ale już myślałem by to kupić. Oczywiście wlałem świeży oryginalny olej, potem nawet ceramizer w myśl zasady, że już gorzej nie będzie. Zmiana oleju trochę pomogła na 1 bieg, za to dyferencjał zrobił się głośny. Ceramizer wyciszył dyferencjał zupełnie. Nie dało się za to włożyć jedynki. Mądry mechanik mi powiedział, że renault ma słabe skrzynie biegów, więc leją w nie świetne oleje elfa, by jakoś to działało. I pomogło. 3 lata miałem spokój.
A dlaczego to nie OT? Bo czasem słyszę dyfer, choć ostatnio zupełnie nie. A biegi, mimo v5, wchodzą tak sobie. Doskonale jest po ostrej dłuższej jeździe, a tego raczej nie robię. Chętnie bym zrobił olejom w skrzyni i dyferencjale update. Za dwa lata gwarancja się skończy, a samochód chcę mieć dużo dłużej.

I tak jak otwierający wątek - tylko te oleje chcę wymienić, do oleju w silniku mam zaufanie. O padających silnikach benzynowych mazdy praktycznie nie słyszałem. Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
Jeżeli skrzynia chodzi lepiej jak jest rozgrzana to prawdopodobnie potrzebujesz lżejszego oleju ( rzadszego)
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

03 paź 2019, 9:29

Wojtek Wawa pisze:
02 paź 2019, 21:33
A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia.
Masz na mysli slynny w mazdowskim swiecie Ford Motorcraft XT-M5-QS znany jako "Honey" SAE 75W-90 ?https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... ansmission Fluid wyspecyfikowany dokladniej tutaj: https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... 5246us.pdf (spotkalem sie z nim juz przy okazji zabaw z MPSem ).
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2019, 10:28

Wojtek Wawa pisze:
02 paź 2019, 21:33
Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
Skrzynie wiadomo, ale o dyfrach pierwsze słyszę - możesz coś więcej? Może jestem przewrażliwiony ale średnio podoba mi się dźwięk z mojego.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2019, 14:36

Dzięki za linki!

Co do dyferencjału:
https://www.miata.net/garage/tsb/03-004-14.pdf
To NC, ale jak pisał mike_d też czasem słyszałem dyferencjał i wolę by się nie rozwył jak w moim pierwszym samochodzie - polonezie 1.9 gld... Do tego ktoś na naszym forum już dyfer na gwarancji w ND wymieniał, ale nie pamiętam kto.

Oczywiście mam DUŻĄ rezerwę w wymienianiu tych płynów na inne niż fabryczne - dobrze się kiedyś w te specyfikacje wgryzę i dopiero podejmę decyzję. Ale jak zdecyduję, to już nie będę czekał na koniec gwarancji:-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2019, 15:59

Wojtek Wawa pisze:
03 paź 2019, 14:36
Co do dyferencjału:
https://www.miata.net/garage/tsb/03-004-14.pdf
To NC, ale jak pisał mike_d też czasem słyszałem dyferencjał i wolę by się nie rozwył jak w moim pierwszym samochodzie - polonezie 1.9 gld... Do tego ktoś na naszym forum już dyfer na gwarancji w ND wymieniał, ale nie pamiętam kto.
Dzięki! Pozostaje czekać na tsb - jesli będzie. Daleko temu co czasami słyszę do wycia ale paranoja nie boli ;)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2019, 16:44

TSB nas nie uratuje. W nc wyszło po 7 latach od produkcji pierwszych egzemplarzy. Gwarancji tak długiej nie ma, ale dobry olej na pewno pomoże. W USA kilku narzekało, że tam za dużo oleju nie było i chyba to może nic głowna przyczyna awarii.
Oczywiście u mnie też nie wyje, kiedyś przy przyspieszaniu go słyszałem i tyle.
ODPOWIEDZ