Cześć,
Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych płynów po 4 latach (~24kkm).
ASO przekonuje, żeby nic nie wymieniać, jednak po takim czasie chciałbym zalać świeże oleje i pojawiają się następujące pytania:
- skrzynia biegów, ori Mazdy czy Motul 75W-90 (chyba, że polecacie coś lepszego)
- dyfer, ori Mazdy czy Motul 75W-140 do LSD (chyba, że polecacie coś lepszego), tutaj także nie mam pewności czy 75W-140 to poprawny olej, gdyż w instrukcji jest jedynie napisane Olej Mazda SG1
Z góry dzięki za podpowiedzi!
[ND] Jakimi płynami zalać samochód?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Tak troche przekornie odpowiem;)igi59 pisze: ↑02 paź 2019, 10:41Cześć,
Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych płynów po 4 latach (~24kkm).
ASO przekonuje, żeby nic nie wymieniać, jednak po takim czasie chciałbym zalać świeże oleje i pojawiają się następujące pytania:
- skrzynia biegów, ori Mazdy czy Motul 75W-90 (chyba, że polecacie coś lepszego)
- dyfer, ori Mazdy czy Motul 75W-140 do LSD (chyba, że polecacie coś lepszego), tutaj także nie mam pewności czy 75W-140 to poprawny olej, gdyż w instrukcji jest jedynie napisane Olej Mazda SG1
Z góry dzięki za podpowiedzi!
Kazdy producent olejow ma karty referencyjne, co do polecania "czegos lepszego" to wszystko zalezy "lepszego do czego":) jesli zamierzasz w miare normalnie uzywac auta uzywaj tego co przewiduje producent auta lub sugeruje producent oleju i co najwyzej stosuj troche krotsze resusy miedzy przegladami. Bardzo czesto mozna spotkac na forach motoryzacyjnych taki mechanizm zwiazany z olejami silnikowymi (ja wiem ze pytasz o przekladniowe ale tu jest tak samo): uzytkownicy leja sportowe oleje o wysokich numerkach w charakterystyce SAE J300 ktora wrecz wymaga wiekszych temperatur aby miec parametry a przez to wymaga czestszych wymian ale jak juz kupilo taki drogi superolej marki znanej w motorsporcie to oczekuja ze ten olej bedzie tez zapewnial niskie spalanie przy lekkiej jezdzie i tego ze przejezdzi jak long life.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2019, 9:30 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia. A dlaczego? Miałem kiedyś starego citroena. Jedynka prawie nie wchodziła. Dyferencjał wył. Cena skrzyni biegów 21k zł. Samochód był mniej wart, ale już myślałem by to kupić. Oczywiście wlałem świeży oryginalny olej, potem nawet ceramizer w myśl zasady, że już gorzej nie będzie. Zmiana oleju trochę pomogła na 1 bieg, za to dyferencjał zrobił się głośny. Ceramizer wyciszył dyferencjał zupełnie. Nie dało się za to włożyć jedynki. Mądry mechanik mi powiedział, że renault ma słabe skrzynie biegów, więc leją w nie świetne oleje elfa, by jakoś to działało. I pomogło. 3 lata miałem spokój.
A dlaczego to nie OT? Bo czasem słyszę dyfer, choć ostatnio zupełnie nie. A biegi, mimo v5, wchodzą tak sobie. Doskonale jest po ostrej dłuższej jeździe, a tego raczej nie robię. Chętnie bym zrobił olejom w skrzyni i dyferencjale update. Za dwa lata gwarancja się skończy, a samochód chcę mieć dużo dłużej.
I tak jak otwierający wątek - tylko te oleje chcę wymienić, do oleju w silniku mam zaufanie. O padających silnikach benzynowych mazdy praktycznie nie słyszałem. Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
A dlaczego to nie OT? Bo czasem słyszę dyfer, choć ostatnio zupełnie nie. A biegi, mimo v5, wchodzą tak sobie. Doskonale jest po ostrej dłuższej jeździe, a tego raczej nie robię. Chętnie bym zrobił olejom w skrzyni i dyferencjale update. Za dwa lata gwarancja się skończy, a samochód chcę mieć dużo dłużej.
I tak jak otwierający wątek - tylko te oleje chcę wymienić, do oleju w silniku mam zaufanie. O padających silnikach benzynowych mazdy praktycznie nie słyszałem. Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli skrzynia chodzi lepiej jak jest rozgrzana to prawdopodobnie potrzebujesz lżejszego oleju ( rzadszego)Wojtek Wawa pisze: ↑02 paź 2019, 21:33A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia. A dlaczego? Miałem kiedyś starego citroena. Jedynka prawie nie wchodziła. Dyferencjał wył. Cena skrzyni biegów 21k zł. Samochód był mniej wart, ale już myślałem by to kupić. Oczywiście wlałem świeży oryginalny olej, potem nawet ceramizer w myśl zasady, że już gorzej nie będzie. Zmiana oleju trochę pomogła na 1 bieg, za to dyferencjał zrobił się głośny. Ceramizer wyciszył dyferencjał zupełnie. Nie dało się za to włożyć jedynki. Mądry mechanik mi powiedział, że renault ma słabe skrzynie biegów, więc leją w nie świetne oleje elfa, by jakoś to działało. I pomogło. 3 lata miałem spokój.
A dlaczego to nie OT? Bo czasem słyszę dyfer, choć ostatnio zupełnie nie. A biegi, mimo v5, wchodzą tak sobie. Doskonale jest po ostrej dłuższej jeździe, a tego raczej nie robię. Chętnie bym zrobił olejom w skrzyni i dyferencjale update. Za dwa lata gwarancja się skończy, a samochód chcę mieć dużo dłużej.
I tak jak otwierający wątek - tylko te oleje chcę wymienić, do oleju w silniku mam zaufanie. O padających silnikach benzynowych mazdy praktycznie nie słyszałem. Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Masz na mysli slynny w mazdowskim swiecie Ford Motorcraft XT-M5-QS znany jako "Honey" SAE 75W-90 ?https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... ansmission Fluid wyspecyfikowany dokladniej tutaj: https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... 5246us.pdf (spotkalem sie z nim juz przy okazji zabaw z MPSem ).Wojtek Wawa pisze: ↑02 paź 2019, 21:33A mnie kusi ten słynny olej do skrzyń biegów Forda. Albo elf. Tylko muszę sprawdzić oznaczenia.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- mike_d
- Donator
- Posty: 1170
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Skrzynie wiadomo, ale o dyfrach pierwsze słyszę - możesz coś więcej? Może jestem przewrażliwiony ale średnio podoba mi się dźwięk z mojego.Wojtek Wawa pisze: ↑02 paź 2019, 21:33Skrzynie biegów i dyferencjały to inna historia. I nawet nie chodzi o tę wadliwą pierwszą serię ND, bo na pękanie zmęczeniowe zębów nic nie poradzi olej. Ale na pracę synchronizatorów już tak.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za linki!
Co do dyferencjału:
https://www.miata.net/garage/tsb/03-004-14.pdf
To NC, ale jak pisał mike_d też czasem słyszałem dyferencjał i wolę by się nie rozwył jak w moim pierwszym samochodzie - polonezie 1.9 gld... Do tego ktoś na naszym forum już dyfer na gwarancji w ND wymieniał, ale nie pamiętam kto.
Oczywiście mam DUŻĄ rezerwę w wymienianiu tych płynów na inne niż fabryczne - dobrze się kiedyś w te specyfikacje wgryzę i dopiero podejmę decyzję. Ale jak zdecyduję, to już nie będę czekał na koniec gwarancji:-)
Co do dyferencjału:
https://www.miata.net/garage/tsb/03-004-14.pdf
To NC, ale jak pisał mike_d też czasem słyszałem dyferencjał i wolę by się nie rozwył jak w moim pierwszym samochodzie - polonezie 1.9 gld... Do tego ktoś na naszym forum już dyfer na gwarancji w ND wymieniał, ale nie pamiętam kto.
Oczywiście mam DUŻĄ rezerwę w wymienianiu tych płynów na inne niż fabryczne - dobrze się kiedyś w te specyfikacje wgryzę i dopiero podejmę decyzję. Ale jak zdecyduję, to już nie będę czekał na koniec gwarancji:-)
- mike_d
- Donator
- Posty: 1170
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki! Pozostaje czekać na tsb - jesli będzie. Daleko temu co czasami słyszę do wycia ale paranoja nie boliWojtek Wawa pisze: ↑03 paź 2019, 14:36Co do dyferencjału:
https://www.miata.net/garage/tsb/03-004-14.pdf
To NC, ale jak pisał mike_d też czasem słyszałem dyferencjał i wolę by się nie rozwył jak w moim pierwszym samochodzie - polonezie 1.9 gld... Do tego ktoś na naszym forum już dyfer na gwarancji w ND wymieniał, ale nie pamiętam kto.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
TSB nas nie uratuje. W nc wyszło po 7 latach od produkcji pierwszych egzemplarzy. Gwarancji tak długiej nie ma, ale dobry olej na pewno pomoże. W USA kilku narzekało, że tam za dużo oleju nie było i chyba to może nic głowna przyczyna awarii.
Oczywiście u mnie też nie wyje, kiedyś przy przyspieszaniu go słyszałem i tyle.
Oczywiście u mnie też nie wyje, kiedyś przy przyspieszaniu go słyszałem i tyle.