Czołgiem.
Zobaczcie proszę na zdjęcie mojego dachu - od jakiegoś czasu zauważyłem, że tym konkretnym miejscu po obu stronach dach się lekko przeciera - świeci się to miejsce - ma inną strukturę niż materiał na całym dachu. Czy to oznaka, że zaczyna się przecierać? Może być jeszcze gorzej? Ktoś miał coś takiego?
[ND] początek przetarcia dachu?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Jak masz gwarancję to dach do wymiany.
Tutaj masz TSB https://www.miata.net/garage/tsb/Rubbin ... Fabric.pdf
Tutaj masz TSB https://www.miata.net/garage/tsb/Rubbin ... Fabric.pdf
Mój VIN jest wyższy niż ten w dokumencie i rok produkcji też wyższy chyba tworzę inną, nową historię.
Mój to 2017, kupiony i zarejestrowany w 2018, gwarancja do 2021.
Mój to 2017, kupiony i zarejestrowany w 2018, gwarancja do 2021.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Pewnie jest jakaś aktualizacja TSB, powołaj się w ASO na ten stary i niech sprawdzą czy jest nowy
Mam podobne objawy, auto też z 2017. Zgłaszałem przy okazji przeglądu w czerwcu tego roku i stwierdzili że tamto TSB nie obowiązuje bo mam vin spoza zakresu i żadnego innego nie ma które by obejmowało mój samochód. Jeszcze mnie uprzejmie poinformowano że to nie jest uszkodzenie które się kwalifikuje na naprawę gwarancyjną i żebym przyjechał jeśli się dziura zrobi
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
No bez jaj , widać, że uszkodzenia są te same, ja bym od razu uderzał do MMPOLheretic pisze: ↑14 wrz 2019, 16:53Mam podobne objawy, auto też z 2017. Zgłaszałem przy okazji przeglądu w czerwcu tego roku i stwierdzili że tamto TSB nie obowiązuje bo mam vin spoza zakresu i żadnego innego nie ma które by obejmowało mój samochód. Jeszcze mnie uprzejmie poinformowano że to nie jest uszkodzenie które się kwalifikuje na naprawę gwarancyjną i żebym przyjechał jeśli się dziura zrobi
Ja też na pierwszym przeglądzie zgłaszałem to do ASO. Stwierdzili, że wszystko jest prawidłowo.heretic pisze: ↑14 wrz 2019, 16:53Mam podobne objawy, auto też z 2017. Zgłaszałem przy okazji przeglądu w czerwcu tego roku i stwierdzili że tamto TSB nie obowiązuje bo mam vin spoza zakresu i żadnego innego nie ma które by obejmowało mój samochód. Jeszcze mnie uprzejmie poinformowano że to nie jest uszkodzenie które się kwalifikuje na naprawę gwarancyjną i żebym przyjechał jeśli się dziura zrobi
To w sumie przykre - takich przypadków w PL jest zapewne zaledwie parę - mogliby to ogarnąć w porozumieniu z centralą i sprawa załatwiona.
Mam jeszcze trochę gwarancji więc zamierzam temat pocisnąć w sezonie zimowym bo wtedy MX więcej w garażu stoi niż latem Obawiam się niestety że może być trudno, ewentualnie spróbuję podjechać do ASO w W-wie gdzie kilka osób z forum miało robione dachy czy skrzynie i chyba nie było dużych problemów.Zbychersky pisze: ↑14 wrz 2019, 18:18No bez jaj , widać, że uszkodzenia są te same, ja bym od razu uderzał do MMPOLheretic pisze: ↑14 wrz 2019, 16:53Mam podobne objawy, auto też z 2017. Zgłaszałem przy okazji przeglądu w czerwcu tego roku i stwierdzili że tamto TSB nie obowiązuje bo mam vin spoza zakresu i żadnego innego nie ma które by obejmowało mój samochód. Jeszcze mnie uprzejmie poinformowano że to nie jest uszkodzenie które się kwalifikuje na naprawę gwarancyjną i żebym przyjechał jeśli się dziura zrobi
Mały update z mojej strony. Zgłosiłem reklamację dachu bezpośrednio do Mazda-Polska. Zlecili sprawdzenie dachu przez Odyssey. Odyssey dach sprawdził, sfotografował i ma odesłać informację do Mazdy-Polska łącznie ze swoją opinią. Ich opinia jest taka, że zagięcia i przetarcia dachu po 16k km są według nich od normalnego używania dachu - tzn. jak jest złożony to jego warstwy o siebie obcierają i się wycierają. I to według nich jest normalne. Według mnie przy tym przebiegu to kpina. Zobaczymy co powie Mazda-Polska ale raczej nie zmienią zdania ASO. Oczywiście dowiedziałem się, że jeśli ASO klasyfikuje część do wymiany na gwarancji to później to jest weryfikowane i ostatecznie jeśli nie zostanie uznane przez importera to dealer sam pokrywa koszty. No więc zupełnie mnie nie dziwi ich opinia. Przy takim układzie lepiej nic nie klasyfikować jako naprawa gwarancyjna.
Ja w każdym razie przy negatywnej ocenie Mazdy-Polska będę powoływał własnego rzeczoznawcę, zaproponuje ugodę a jak to nie pomoże pójdę z nimi do Sądu.
Nim jednak te wydarzenia nastąpią mam ogromną prośbę do posiadaczy ND o wasze zdjęcia 2 elementów waszego dachu (będę wykorzystywał te materiały w późniejszych czynnościach).
Zdjęcia dachu na wysokości końca szyby i pod szybą tylną. Dla orientacji zamieszczam poniżej swoje. Jeżeli to dla was nie jest problem - z góry dziękuję.
Ja w każdym razie przy negatywnej ocenie Mazdy-Polska będę powoływał własnego rzeczoznawcę, zaproponuje ugodę a jak to nie pomoże pójdę z nimi do Sądu.
Nim jednak te wydarzenia nastąpią mam ogromną prośbę do posiadaczy ND o wasze zdjęcia 2 elementów waszego dachu (będę wykorzystywał te materiały w późniejszych czynnościach).
Zdjęcia dachu na wysokości końca szyby i pod szybą tylną. Dla orientacji zamieszczam poniżej swoje. Jeżeli to dla was nie jest problem - z góry dziękuję.
- Załączniki
-
- IMG_4753.JPG (4.77 MiB) Przejrzano 1479 razy
-
- IMG_4752.JPG (5.44 MiB) Przejrzano 1479 razy
-
- IMG_4751.JPG (5.82 MiB) Przejrzano 1479 razy
-
- IMG_4750.JPG (4.63 MiB) Przejrzano 1479 razy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie jest to samo w mx5 z USA. To problem globalny. Tam każdemu wymieniają bez zajakniecia.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
U mnie też są podobne załamania na dachu plus przetarcie na brzegu dachu w miejscu styku z zagłówkami. Na obydwu zagłówkach widoczne są przetarcia. Sprawa zgłoszona w ASO Mazdy, czekam na ich decyzję.
- Załączniki
-
- DSC00200.JPG (739.87 KiB) Przejrzano 1399 razy
-
- DSC00201.JPG (1.21 MiB) Przejrzano 1399 razy
-
- DSC00199.JPG (1.23 MiB) Przejrzano 1399 razy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Też tak miałem w ND1. Kolega z ND2 również. Jeśli dach nie jest zniszczony, dostaniesz nowe zagłówki i Ci wyregulują. Jeśli jednak masz już przetarcia, dostaniesz też nowy dach.
Przynajmniej ja dostałem i wielu innych. Powodzenia.
Przynajmniej ja dostałem i wielu innych. Powodzenia.
Mam tak jak Hipek. Na razie nie zwracam uwagi. Pojadę bliżej końca gwarancji (czyli pewnie za rok w zimę) i zobaczymy co oni na to. Ewidentnie coś jest nie tak jeśli dach wyciera zagłówki, myślę że powinni zrobić bez szemrania. Chyba że przyjmą postawę "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobisz"