Pewnie właścicieli ND2 zainteresuje ten news - przekopiowane za miata.net
WELL, ITS OFFICIAL.............
I hate to be the bearer of bad news this early in the morning, but I just got word that EcuTek will not be moving forward on the development of a tuning solution for the ND2.
I had been holding off on listing the tuning for this model, which we have so far been doing with Mazdaedit software, in hopes that EcuTek would get off the stick.But since they seem to have moved on, we will begin listing tuning for these starting with normal atmospheric, then developing FI calibrations in conjuction with my good friend Neil at BBR in Great Britian.
So if you have been holding off tuning your ND2, now you don't have to wait any longer
__________________
WWW.DYNOTRONICSTUNING.COM
HOME OF THE WORLDS HIGHEST OUTPUT SUPERCHARGED MX5
TURNKEY 2.5 CONVERSIONS FROM 2500$
EcuTek vs ND2
Strojenie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
kto sie nie rozwija ten sie cofa:)
zostaje mazdaEdit
Ostatnio zmieniony 08 paź 2019, 12:07 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
To ja teraz sie bede bal wyjechac na ulice z takim niszowym autem:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Nie chodziło mi o ND2 jako niszowe auto. Bardziej MX5 jako takie. EcuTek najwidoczniej się sparzył na "tabelach" ECU Mazdy w ND1 i dał sobie spokój z ND2. Tak dla przykładu aby wystroić BRZ-ta potrzeba kilku logowań, natomiast przy MXie potrzebujesz kilkunastu lub kilkudziesięciu. Kod ECU Mazdy jest dużo bardziej skomplikowany i tak naprawdę tuning obecnych aut coraz bardziej zaczyna przypominać crackowanie niż tuningowanie. Ale tu lepiej jak wypowie się Five - on stroi NCki i jakoś nie bardzo pali się do NDków.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Podpaliłbym się do NDeków ale ceny softu do strojenia ND na Ecuteku to czysty absurd. Prędzej pójdę w mazdaedit.MMRS pisze: ↑09 paź 2019, 11:05Nie chodziło mi o ND2 jako niszowe auto. Bardziej MX5 jako takie. EcuTek najwidoczniej się sparzył na "tabelach" ECU Mazdy w ND1 i dał sobie spokój z ND2. Tak dla przykładu aby wystroić BRZ-ta potrzeba kilku logowań, natomiast przy MXie potrzebujesz kilkunastu lub kilkudziesięciu. Kod ECU Mazdy jest dużo bardziej skomplikowany i tak naprawdę tuning obecnych aut coraz bardziej zaczyna przypominać crackowanie niż tuningowanie. Ale tu lepiej jak wypowie się Five - on stroi NCki i jakoś nie bardzo pali się do NDków.
Ogólnie to rzecz się rozbija o to, że ecutek upraszcza wiele spraw,dodaje nowe funkcjonalności i zastępuje tabelki swoimi własnymi lub dodaje kolejne, ułatwiające cały proces strojenia - jednym słowem piszą swój soft na bazie seryjnego a to wymaga duuuużo więcej czasu , pracy i kasy niż proste edytowanie istniejących już tabel jak np. umożliwia do MazdaEdit (plus rozszyfrowanie definicji poszczególnych rewizji fabrycznych wsadów). Stąd w ecuteku jest procedura startowa, flat shifty itp a w MazdaEdit już nie. Jeśli zapotrzebowanie na soft jest za małe to im się to po prostu nie kalkuluje, niemniej dziwne, ze jest taka rozbieżność w ecu wzgledem liftu a pre liftu.
Niemniej nie ma co tracić nadzieję, bo istnieje także Versa Tuner - coś po środku pomiędzy ecutekiem a mazdaedit a widzę, że raczej trzymają ręke na pulsie jeśli chodzi o kolejne generacje Mazd.