EcuTek vs ND2

Strojenie

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2019, 15:52

Pewnie właścicieli ND2 zainteresuje ten news - przekopiowane za miata.net

WELL, ITS OFFICIAL.............
I hate to be the bearer of bad news this early in the morning, but I just got word that EcuTek will not be moving forward on the development of a tuning solution for the ND2.

I had been holding off on listing the tuning for this model, which we have so far been doing with Mazdaedit software, in hopes that EcuTek would get off the stick.But since they seem to have moved on, we will begin listing tuning for these starting with normal atmospheric, then developing FI calibrations in conjuction with my good friend Neil at BBR in Great Britian.

So if you have been holding off tuning your ND2, now you don't have to wait any longer
__________________
WWW.DYNOTRONICSTUNING.COM
HOME OF THE WORLDS HIGHEST OUTPUT SUPERCHARGED MX5
TURNKEY 2.5 CONVERSIONS FROM 2500$
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

14 sie 2019, 7:38

MMRS pisze:
13 sie 2019, 15:52
I hate to be the bearer of bad news this early in the morning, but I just got word that EcuTek will not be moving forward on the development of a tuning solution for the ND2.
kto sie nie rozwija ten sie cofa:)
zostaje mazdaEdit
Ostatnio zmieniony 08 paź 2019, 12:07 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2019, 11:44

AaaA pisze:
14 sie 2019, 7:38
MMRS pisze:
13 sie 2019, 15:52
I hate to be the bearer of bad news this early in the morning, but I just got word that EcuTek will not be moving forward on the development of a tuning solution for the ND2.
kto sie nie rozwija ten sie cofa:)
zostaje Mazdaedit
Czyli Disi Tune :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2019, 12:22

Wg mnie Disi daje radę
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

08 paź 2019, 20:28

MMRS pisze:
08 paź 2019, 12:22
Wg mnie Disi daje radę
W czwartek Ci powiem:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 paź 2019, 10:25

Trochę szkoda, bo Ecutek vs Mazdedit to jak Mercedes vs Polonez ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2019, 10:29

Fiveopac pisze:
09 paź 2019, 10:25
Trochę szkoda, bo Ecutek vs Mazdedit to jak Mercedes vs Polonez ;)
Jeżeli sam EcuTek dał sobie spokój z Ecu ND2, świadczy to tylko o tym ile pracy musieli włożyć aby ND1 "rozkminić". Widocznie przy tak niszowym produkcie nie za bardzo im się to kalkulowało.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

09 paź 2019, 11:00

MMRS pisze:
09 paź 2019, 10:29
Widocznie przy tak niszowym produkcie nie za bardzo im się to kalkulowało.
To ja teraz sie bede bal wyjechac na ulice z takim niszowym autem:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2019, 11:05

AaaA pisze:
09 paź 2019, 11:00
MMRS pisze:
09 paź 2019, 10:29
Widocznie przy tak niszowym produkcie nie za bardzo im się to kalkulowało.
To ja teraz sie bede bal wyjechac na ulice z takim niszowym autem:)
Nie chodziło mi o ND2 jako niszowe auto. Bardziej MX5 jako takie. EcuTek najwidoczniej się sparzył na "tabelach" ECU Mazdy w ND1 i dał sobie spokój z ND2. Tak dla przykładu aby wystroić BRZ-ta potrzeba kilku logowań, natomiast przy MXie potrzebujesz kilkunastu lub kilkudziesięciu. Kod ECU Mazdy jest dużo bardziej skomplikowany i tak naprawdę tuning obecnych aut coraz bardziej zaczyna przypominać crackowanie niż tuningowanie. Ale tu lepiej jak wypowie się Five - on stroi NCki i jakoś nie bardzo pali się do NDków.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 paź 2019, 9:06

MMRS pisze:
09 paź 2019, 11:05
Nie chodziło mi o ND2 jako niszowe auto. Bardziej MX5 jako takie. EcuTek najwidoczniej się sparzył na "tabelach" ECU Mazdy w ND1 i dał sobie spokój z ND2. Tak dla przykładu aby wystroić BRZ-ta potrzeba kilku logowań, natomiast przy MXie potrzebujesz kilkunastu lub kilkudziesięciu. Kod ECU Mazdy jest dużo bardziej skomplikowany i tak naprawdę tuning obecnych aut coraz bardziej zaczyna przypominać crackowanie niż tuningowanie. Ale tu lepiej jak wypowie się Five - on stroi NCki i jakoś nie bardzo pali się do NDków.
Podpaliłbym się do NDeków ale ceny softu do strojenia ND na Ecuteku to czysty absurd. Prędzej pójdę w mazdaedit.
Ogólnie to rzecz się rozbija o to, że ecutek upraszcza wiele spraw,dodaje nowe funkcjonalności i zastępuje tabelki swoimi własnymi lub dodaje kolejne, ułatwiające cały proces strojenia - jednym słowem piszą swój soft na bazie seryjnego a to wymaga duuuużo więcej czasu , pracy i kasy niż proste edytowanie istniejących już tabel jak np. umożliwia do MazdaEdit (plus rozszyfrowanie definicji poszczególnych rewizji fabrycznych wsadów). Stąd w ecuteku jest procedura startowa, flat shifty itp a w MazdaEdit już nie. Jeśli zapotrzebowanie na soft jest za małe to im się to po prostu nie kalkuluje, niemniej dziwne, ze jest taka rozbieżność w ecu wzgledem liftu a pre liftu.
Niemniej nie ma co tracić nadzieję, bo istnieje także Versa Tuner - coś po środku pomiędzy ecutekiem a mazdaedit a widzę, że raczej trzymają ręke na pulsie jeśli chodzi o kolejne generacje Mazd.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ