[ND] Obniżenie mocowania fotela
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Trafiłem na miata.net na takie rozwiązanie: https://pacomotorsports.com/product/nd- ... -brackets/
Wątek na miata.net: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... did=695326
Ktoś od nas miał z czymś takim styczność bądź próbował lokalnie, na własną rękę wyprodukować podobne mocowania które pozwoliłyby osadzić fabryczny fotel niżej?
To hamburgerowe ma jak dla mnie dwie zasadnicze wady:
- mocowanie na zasadzie ściśnięcia szyny śrubą, wolałbym np stopniową regulację z dziurami lub żeby chociaż były tam jakieś ząbki...no ale może popadam w paranoję
- koszt dostawy do PL
Wątek na miata.net: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... did=695326
Ktoś od nas miał z czymś takim styczność bądź próbował lokalnie, na własną rękę wyprodukować podobne mocowania które pozwoliłyby osadzić fabryczny fotel niżej?
To hamburgerowe ma jak dla mnie dwie zasadnicze wady:
- mocowanie na zasadzie ściśnięcia szyny śrubą, wolałbym np stopniową regulację z dziurami lub żeby chociaż były tam jakieś ząbki...no ale może popadam w paranoję
- koszt dostawy do PL
Co do mocowań te jeszcze ciekawie wyglądają tylko to już pod kubełki:
https://skidnation.com/shop/mazda-mx-5- ... de-mounts/
Czytałem o tym nawet na Youtube są pokazane filmiki jak to zrobić ponoć obniża mocowanie fotela o 12 CM. Znalazłem ciekawy artykuł na zagranicznym forum
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?p=8176185
Ponoć te fotele dosyć dobrze pasują też do ND zamiast normalnych:
Fotel Recaro Pole Position
https://www.car-project.pl/pl/p/Fotel-s ... on-FIA/537
Recaro RS-G
I te są polecane na tej stronce:
http://ndmiataclub.blogspot.com/2016/09 ... -your.html
ja myślałem o tych wymiary bardziej pod mazdę:
Fotel Sparco QRT-R
Fotel OMP RAID 2 << te są rozkładane więc na daily by się najbardziej nadawały może ktoś montował takie lub podobne mógł by foto pokazać?
Zastanawiam się czy te fotele dało by się wcisnąć z szynami do przesuwania foteli jak w tym pierwszym sposobie montażu próbował ktoś?
Bottom mount seat with sliders
https://www.plantedtechnology.com/insta ... structions
https://skidnation.com/shop/mazda-mx-5- ... de-mounts/
Czytałem o tym nawet na Youtube są pokazane filmiki jak to zrobić ponoć obniża mocowanie fotela o 12 CM. Znalazłem ciekawy artykuł na zagranicznym forum
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?p=8176185
Ponoć te fotele dosyć dobrze pasują też do ND zamiast normalnych:
Fotel Recaro Pole Position
https://www.car-project.pl/pl/p/Fotel-s ... on-FIA/537
Recaro RS-G
I te są polecane na tej stronce:
http://ndmiataclub.blogspot.com/2016/09 ... -your.html
ja myślałem o tych wymiary bardziej pod mazdę:
Fotel Sparco QRT-R
Fotel OMP RAID 2 << te są rozkładane więc na daily by się najbardziej nadawały może ktoś montował takie lub podobne mógł by foto pokazać?
Zastanawiam się czy te fotele dało by się wcisnąć z szynami do przesuwania foteli jak w tym pierwszym sposobie montażu próbował ktoś?
Bottom mount seat with sliders
https://www.plantedtechnology.com/insta ... structions
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
kończe zabawę z rozkładanym kubłem sparco i mocowaniami ala ori pod nd. Cel to wymiana fotela w 5 minut, zachowanie mocowania pasów ori a jak się okaże bardzo wygodny to może zostanie a wtedy trzeba będzie mu dołożyć głośniki w zagłówku do tele. Obniżenie o 12cm? chyba w SUVie ND ma specyficzną konstrukcję szyn ori i wbrew pozorom nie jest łatwo dorobić szyny do fotela kubełkowego żeby osiągnąć nawet ori wysokość . Been there done that
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Sparco R100 , szyny uniwersalne sparco, rozwiercone nity żeby pozyskać przednie mocowania z ori foteli do tego kątownik uniwersalny do foteli kubłekowych . Wrzuce parę fot . Zabawa jest przednia - problemem jest osłona napinacza pasów i oczko do pasó szelkowych które jest przykrecone własnie na mocowaniu napinacza. Ale to na zdjęciach będzie lepiej widać.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
to jeszcze potrwa chwilę bo okazuje się że trace około 1 cm na mocowaniu z tyłu ...jak się ogarnie dam foty. Nie oczekuje niżej tylko trzymania bocznego w dupie i dopasowania fotela do ciała. Jak pisałem ND fabrycznie ma ukryta w fotelu konstrukcję szyn i regulacji i cięzko to pobić kiedy wkładasz fotel aftermaket z mocowaniem od dołu do tego szyny do tego uniwersalny płaskokontownik do łapania mocowań ....to nie jest proste.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
No mi najbardziej zależy na tym żeby jak najniżej siedzieć bo mam 185 cm dlatego ciekaw jestem ile cm uda sie zejsc a kazde 2-3 cm robie robote.
Btw możesz podać wymiary seryjnego fotela szczegolnie interesuje mnie wysokość/długość oparcia siedzenia od samego dołu do zagłówka i szerokość siedziska. Szukałem na necie nigdzie niema tych danych
Tutaj chyba widać efekt jak można zejść na innych modelach sparco:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=585915
Btw możesz podać wymiary seryjnego fotela szczegolnie interesuje mnie wysokość/długość oparcia siedzenia od samego dołu do zagłówka i szerokość siedziska. Szukałem na necie nigdzie niema tych danych
Tutaj chyba widać efekt jak można zejść na innych modelach sparco:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=585915
tu mój guru od Madzi ND prowadzi taki projekt: https://mx5things.com/2019/07/08/seat-lowering-project/
Wielkie dzięki czegoś takiego szukałem aa wiecie może w których fotelach fabrycznych siedzi się niżej bo ogólnie zakładałem że Recaro a ostatnio miałem okazje usiąść w skórzanych i jakby niżej było czy to tylko takie moje odczucie czy faktycznie skórzane są niższe?
Odkopuję temat, po pierwszych modach hamulców i zawieszenia zaczęła mi przeszkadzać pozycja za kierownicą. Czy 3 lata później są jakieś sprawdzone rozwiązania na rynku pozwalające na obniżenie stockowego fotela? Wiem ze Grzegorz z Machined Performance robił swego czasu, ale maja być dopiero na jesień kolejne rzuty. Czy ktoś z kolegów znalazł jakieś alternatywy?
Jest pare,
Paco - 500zl
https://pacomotorsports.com/product/nd- ... -brackets/
Dostepne w sklepach z EU.
Lub takie cudo, w cenie dwoch foteli OEM - LOL
https://auroraautodesign.com/products/a ... a-fiat-124
Paco - 500zl
https://pacomotorsports.com/product/nd- ... -brackets/
Dostepne w sklepach z EU.
Lub takie cudo, w cenie dwoch foteli OEM - LOL
https://auroraautodesign.com/products/a ... a-fiat-124
Lol, cena za Aurore zaporowa.bjorm pisze: ↑10 wrz 2022, 22:03Jest pare,
Paco - 500zl
https://pacomotorsports.com/product/nd- ... -brackets/
Dostepne w sklepach z EU.
Lub takie cudo, w cenie dwoch foteli OEM - LOL
https://auroraautodesign.com/products/a ... a-fiat-124
Szukałem tych paco w eu ale googlowanie po angielsku nie daje żadnych wyników - kojarzysz kto to może sprzedawał w EU?