Działanie HBC w ND2 SkyPassion

Jak działa system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

02 cze 2019, 19:46

Mam MX5 ND SkyPassion z systemem automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC).
Mam jednak wątpliwości co do jego działania.
Ustawienie dźwigni przełącznika świateł na AUTO skutkuje automatycznym włączeniem świateł dziennych(po ruszeniu) i ich automatycznym przełączaniem na mijania gdy się ściemnia.
I OK, tak ma być.
Natomiast pchnięcie dźwigni przełącznika świateł (nadal w pozycji AUTO) do przodu powoduje włączenie świateł drogowych, jednocześnie zapala się niebieska kontrolka.
Zgodnie z opisem w instrukcji powinna zapalić się natomiast zielona kontrolka sygnalizując pracę świateł w trybie AUTO.
Światła drogowe powinny automatycznie zapalić się (razem z niebieską kontrolką) jedynie wtedy, gdy pozwalają na to warunki - nic nie jedzie z naprzeciwka.

Przynajmniej tak działają światła w Mazdzie 6 SkyPassion, tyle że tam są reflektory matrycowe, dochodzi więc funkcja wybiórczego sterowania strumieniem światła. Pozwala to, w pewnych warunkach, na używanie świateł drogowych, bez oślepiania jadących z naprzeciwka. Natomiast samo działanie przełączania(drogowe-mijania) powinno być chyba takie samo jak w MX5 ND SkyPassion.

U mnie w MX-5 światła drogowe zapalają się od razu, niezależnie od warunków.
W/g mnie ten system nie działa poprawnie, ale może się mylę, system działa inaczej niż tego oczekuję, źle go włączam, źle interpretuję sygnalizację kontrolek, ...?

pozdrawiam
arpi
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2019, 21:17

arpi pisze:
02 cze 2019, 19:46

Natomiast pchnięcie dźwigni przełącznika świateł (nadal w pozycji AUTO) do przodu powoduje włączenie świateł drogowych, jednocześnie zapala się niebieska kontrolka.
Zgodnie z opisem w instrukcji powinna zapalić się natomiast zielona kontrolka sygnalizując pracę świateł w trybie AUTO.
I dokładnie tak się dzieje u mnie - świeci się zielona kontrolka z "A".
Jedynie w położeniu włączonych (manualnie) świateł mijania po pchnięciu dźwigni zapala się niebieska kontrolka.
Więc albo to różnice w wersji, albo coś jest nie tak u Ciebie.
Awatar użytkownika
krystek
Posty: 22
Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
Model: ND
Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

04 cze 2019, 7:44

U mnie (ND2) pchnięcie przełącznika do przodu włącza tryb automatyczny (kontrolka ze znaczkiem A). W momencie gdy pozwalają na to warunki czyli - jest wystarczająco ciemno (brak mocnego światła latarni) - zapalają się długie i ich kontrolka. Jeśli samochody jadą z naprzeciwka po prostu wycina kawałek wiązki ale wciąż ciśnie na długich. Istotą jest brak silnego miejskiego oświetlenia. Na nieoświetlonych drogach bez względu na to czy coś jedzie z przeciwka czy nie - od strzała włączają się długie. W momencie gdy zwiększy się oświetlenie zewnętrzne(pojawią się latarnie) - długie się wyłączają.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2019, 10:07

Arpi, takie cuda, jakich oczekujesz, to tylko w mx5 skyfreedom. Przykro mi, ale tego nie masz.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

04 cze 2019, 15:43

Ostatnio bawiłem się chwilę aktualnym konfiguratorem na stronie mazdy. Jak zamawiałem swoją to nie było w nim jeszcze ND2.
Konfigurator twierdzi, że w SkyPassion jest HBC. Czy to możliwe, że dodali to jakoś niedawno do ND2, a te z początku produkcji tego nie mają?
mar77
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2018, 13:59
Model: Inny

04 cze 2019, 16:54

Patrząc na broszurę (https://www.mazda.pl/forms/cennik/ -> mx5) SkyPASSION powinno miec HBC, czyli system przełączania swiateł z długich na mijania (powinno działać na ciemnej drodze, a w mieście przy latarniach długie nie powinny się włączyć)
Na tej samej ciemnej drodze SkyFREEDOM bedzie jechał cały czas na światłach długich odpowiednio wycinajac wiązkę tak aby nie razić ludzi z naprzeciwka.

Patrze na broszurę, którą kiedyś ściągnąłem i wygląda, że ten system nie zmienił sie od początku ND2.
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

04 cze 2019, 23:26

Oczywiście ledy matrycowe i wycinanie wiązki, są dopiero w wersji SkyFreedom. Działanie takich świateł znam dobrze z Mazdy 6. Miałem nadzieję, że ktoś z forumowiczów ma SkyPassion z HBC i rozwieje moje wątpliwości co do ich sposobu działania, może działają inaczej niż myślę a może nie umiem ich włączyć.
Niemniej w umowie sprzedaży wpisany mam system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe - HBC. I wygląda mi, że nie działa.
Jadę w piątek do ASO, niech pokażą jak to działa. Przy okazji, mam nadzieję, usuną też błędy działania immo.

W umowie mam też wpisany system adaptacyjnego doświetlania zakrętów(AFLS), jest też wpisany w broszurze. Tu też nie bardzo wiem jak sprawdzić jego działanie. Matrycy ledów nie mam, halogenów(wykorzystywanych, jeśli dobrze pamiętam, w niektórych autach) także nie mam. A w skrętne reflektory nie chce mi się wierzyć w MX5.
Nie wiem jak to ma działać i jak to zweryfikować.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

05 cze 2019, 5:33

To całe HBC to syf. Przynajmniej w ND1 działa to strasznie, raz uruchomiłem na auto i po paru km wyłączyłem, wystarczy jakas głupia latarnia albo jakieś światełko w polu i długie są wyłączane + zdarzało mi się że światła się nie wyłaczały i oślepiałem innych.

Co do AFLS to w ND1 po prostu soczewka skręca wraz z obrotem kierownicy dlatego ciężko jest zauważyć ten moment doświetlania.
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

05 cze 2019, 6:05

Dziękuje za wyjaśnienie. Czy masz ND-1 w wersji SkyPassion?
Potwierdź jeszcze proszę, że HBC powinny działać w pozycji dźwigni ustawionej na Auto i popchniętej do przodu. Czy zapala się jakaś sygnalizacja pracy świateł w trybie Auto?
Z działania automatyki z ledami matrycowymi w Mazdzie 6 jestem generalnie zadowolony, działają dobrze, mimo , że czasem też się " mylą" i niepotrzebnie przełączaja, oślepiania nie zauważyłem.
Skrętne reflektory - soczewki powinno chyba być widać ich działanie na np ścianie przy ruszaniu z miejsca i skręcaniu kół. Widziałem wyraźnie pracę takich soczewek - ruch strumienia światła - w innych samochodach.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

05 cze 2019, 7:44

Przyglądałem się ostatnio u siebie jak działa AFLS i z moich obserwacji wynika, że na postoju nie działa. Testowałem sobie jeżdżąc powoli po parkingu podziemnym i widać, że strumień światła skręca przy ruchu kierownicą.
Wydaje mi się jednak, że zawsze skręca tylko jedna soczewka (po stronie, w którą skręcam). Tak powinno być?
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

05 cze 2019, 12:40

Mam SkyPassion z 2019.
Jest tu już system HBC. Instrukcja dołączona do auta opisuje, iż włączenie tegoż systemu skutkuje zapaleniem się niebieskiej kontrolki świateł drogowych :)
Dodatkowo, tak też pokazuje filmik z Mazdy: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/hbc/
Dopiero wersja wyższa, z reflektorami matrycowymi, dysponuje kontrolką zieloną z "A" (co też widać na filmie).
Szerokości,

Aktualizacja w póżniejszym poście
Nie czytajcie tego powyżej ;)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2019, 15:44 przez Nieśpieszny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

05 cze 2019, 12:45

@Nieśpieszny
I działa to u Ciebie prawidłowo? Ja czekałem ostatnio aż mi samochód wyłączy ale kierowcy z przeciwka już mi mrugali i wyłączałem ręcznie. Te światła drogowe świecą hen daleko i oślepiają kierowców jadących kilkaset metrów przede mną.
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

05 cze 2019, 16:56

Nieśpieszny pisze:
05 cze 2019, 12:40
Mam SkyPassion z 2019.
Jest tu już system HBC. Instrukcja dołączona do auta opisuje, iż włączenie tegoż systemu skutkuje zapaleniem się niebieskiej kontrolki świateł drogowych :)
Dodatkowo, tak też pokazuje filmik z Mazdy: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... afety/hbc/
Dopiero wersja wyższa, z reflektorami matrycowymi, dysponuje kontrolką zieloną z "A" (co też widać na filmie).
Szerokości,
Hej ale filmik pokazuje obie kontrolki zieloną i niebieską. samochód jedzie na drogowych, i zmienia na mijania gdy się zbliży do źródła światła( gasną drogowe i niebieska kontrolka) zielona z 'A' pali się cały czas.
U mnie zielonej nie widziałem jeszcze a niebieska i drogowe są włączone cały czas.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

05 cze 2019, 19:54

Sloner pisze:
05 cze 2019, 12:45
@Nieśpieszny
I działa to u Ciebie prawidłowo? Ja czekałem ostatnio aż mi samochód wyłączy ale kierowcy z przeciwka już mi mrugali i wyłączałem ręcznie. Te światła drogowe świecą hen daleko i oślepiają kierowców jadących kilkaset metrów przede mną.
Sprawdzę z ciekawości, ale osobiście nie jestem do takiego systemu przekonany. Próbowałem go w poprzednich samochodach; niestety najczęściej oślepiając innych - szczególnie tych dalej ode mnie, jadących w tym samym kierunku ... ;). Sprawdzę, dam znać
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

05 cze 2019, 19:58

Filmik pokazuje HBC ale z dwiema kontrolkami: zielona z "A" jest włączona cały czas a niebieska i światła drogowe włączają się gdy przed samochodem nie ma żadnych świateł, jadących z przeciwka czy tylnych świateł tych ktorzy jadą w tę samą stronę.
U mnie po włączeniu Auto i pchnięciu dźwigni do przodu zapala się niebieska kontrolka i światła drogowe.
Postawiłem nawet naprzeciwko mx5 inny samochód ze światłami mijania i nic cały czas mx5 świeciła drogowymi. Jak jest jasno - latarnie - też włącza długie. Tylko w dzień gdy jest zupełnie jasno przełącza sie na światła dzienne, ale to juź opisane jest jako inny system - automatyczne włączanie świateł.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

05 cze 2019, 20:00

Hej ale filmik pokazuje obie kontrolki zieloną i niebieską. samochód jedzie na drogowych, i zmienia na mijania gdy się zbliży do źródła światła( gasną drogowe i niebieska kontrolka) zielona z 'A' pali się cały czas.
U mnie zielonej nie widziałem jeszcze a niebieska i drogowe są włączone cały czas.
[/quote]

Wg mnie film nie "rozpoznaje" Twojej wersji ... Tzn, jest uniwersalny: jak masz HBC (SkyPassion), to pokazuje działanie z niebieskim wskaźnikiem, jak masz wersję z matrycowymi LED, to wtedy jest zielona z "A".
Ale poruszony tematem, będę jeszcze sprawdzał w praktyce :)
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

06 cze 2019, 15:34

Aż sam nie wierzę w to, co muszę napisać ...
Dając Wam wczoraj znać, że mam ND2 z 2019 z zystemem HBC (wersja SkyPassion) w życiu nie pomyślałem, że to może być nieprawda. Bo jak tu się pomylić?
Okazuje się, że można... Otóż wersję mam taką, jak opisałem, ale nawet "moje" ASO nie znalazło u mnie HCB :lipa:
W czasie mojej wizyty w ASO sprzedawca potwierdzał z Importerem - system miał być. Ale go nie ma.
Póki co, brak mi słów ...
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2019, 6:32

1. mea culpa, brat czytał katalog mx5 rok temu i ten system automatycznych długich zszedł już wtedy w 2018 na poziom niżej, do SkyPassion. Nieśpieszny rozumiem Twoje rozczarowanie, już w poprzednich latach były błędy w katalogu, np rozpórka miała być w Skypassion, a jej nie było bodajże w 2017. Wg mnie to co się stało w Twoim wypadku, to skandal - bo potwierdzałeś u importera przed zakupem...
2. co roku mx5 ND ma w Polsce (i zapewne nie tylko) inną konfigurację. Rozpórki, Bilsteiny, skrętne światła, czujniki martwego pola w lusterkach, matrycowe ledy - to wszystko w SkyFreedom może być seryjnie lub niedostępne nawet za dopłatą. W Skypassion podobnie - tam z elementów, które raz są, a raz ich nie ma, to będzie AFS, HBC, rozpórka, istop, czujnik martwego pola. Każdy rocznik 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019 jest inny. I celowo pomijam updaty skrzyni biegów i silnika (ND2), samo wyposażenie mocno się zmieniało.
3. u mnie ten system (HBC) działa genialnie, może dlatego, że absolutnie mi nie przeszkadza, że wyłącza długie przy latarniach (w końcu taki jest polski kodeks drogowy), a gdy czasem się pomyli (mocne oświetlenie domu przy drodze), to światła mijania w ND są lepsze niż w moich dotychczasowych samochodach (ze zwykłymi żarókamia halogenowymi) światła długie.
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

07 cze 2019, 12:29

Wojtek Wawa pisze:
07 cze 2019, 6:32
Nieśpieszny rozumiem Twoje rozczarowanie, już w poprzednich latach były błędy w katalogu, np rozpórka miała być w Skypassion, a jej nie było bodajże w 2017. Wg mnie to co się stało w Twoim wypadku, to skandal - bo potwierdzałeś u importera przed zakupem...
2. co roku mx5 ND ma w Polsce (i zapewne nie tylko) inną konfigurację. Rozpórki, Bilsteiny, skrętne światła, czujniki martwego pola w lusterkach, matrycowe ledy - to wszystko w SkyFreedom może być seryjnie lub niedostępne nawet za dopłatą. W Skypassion podobnie - tam z elementów, które raz są, a raz ich nie ma, to będzie AFS, HBC, rozpórka, istop, czujnik martwego pola. Każdy rocznik 2015, 2016, 2017, 2018 i 2019 jest inny. I celowo pomijam updaty skrzyni biegów i silnika (ND2), samo wyposażenie mocno się zmieniało.
Ha! Błędy w katalogu to ja też rozumiem :) Ale w moim konkretnym przypadku Product Manager Mazdy potwierdzał, że moja mx5 ma mieć ten system ... O umowie zakupu, której specyfikacja jest integralną częścią, nie wspomnę ...
Rozczarowanie, to trochę za mało powiedziane. A jeśli, dajmy na to, poduszek powietrznych też nie ma? :shock:
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

07 cze 2019, 19:17

W najnowszych materiałach marketingowych (ulotka hardcopy) "Mazda MX-5 2019 drive together" z 1.10.2018 przy modelu SkyPassion wymieniony jest "System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)". Identyczny zapis widnieje w wersji elektronicznej z pierwszego kwietnia i drugiego stycznia 2019 (Data ostatniej aktualizacji tego wydawnictwa), wersji papierowej nie widziałem, a także w starej wersji dla MX-5 z silnikiem 160KM/118KW z 1 lipca 2018 - to chyba jeszcze ND1.

Ten sam zapis figuruje także w mojej umowie sprzedaży, w załaczniku definiującym wersję wyposażenia, którą nabyłem.

Dlatego zgłosiłem to do dealera Mazdy.
Dziś byłem w ASO aby mi pokazali jak działa HBC w mojej Ma~.
Diagnoza: Auto nie ma systemu HBC.

Dealer wysłał do MMPOL informację o braku HBC w wersji SkyPassion (w 2 autach - ktoś jeszcze to zauważył). Teraz czekam, wraz z dealerem, na decyzję MMPOL. Czy ten system ma być w tej wersji wyposażenia, czy nie, do tej pory twierdzili, że jest - wersje cenników podałem na początku postu. Wydaje mi się, że sami nie wiedzą, co sprzedają(importer). Zobaczymy co będzie dalej.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 cze 2019, 12:14

az sprawdze jak to jest u mnie, ale jakos nie zapalalem miloscia do tej funkcji - chyba wole miec pelna kontrole nad swiatlami;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
arpi
Donator
Donator
Posty: 65
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:46
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: sitmon

17 lip 2019, 13:33

Tak informacyjnie, pojawił się najnowszy cennik mx-5 z datą 1.07.2019, w którym zarówno opis działania HBC jak i informacja, że występuje w wersji SkyPassion, zostały usunięte.
ND2 2019 Ma~
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 lip 2019, 5:51

Czy są w stanie Ci to włączyć? Dostaniesz jakąś rekompensatę od Mazda Polska? W 2017 roku w cennikach też był błąd - widniała rozpórka do każdego 2.0, a była tylko przy pakiecie Bilstein. Taka ciekawostka.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

18 lip 2019, 6:59

ciekawe jak zachowa sie Mazda Polska:) z drugiej strony sam cennik nie jest wiazaca oferta, wazne co bylo w umowie sprzedazy:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

29 sie 2019, 9:02

Dziś w GW znalazłem artykuł o naszych mazdach SkyPassion 2019 ... a w szczególności o braku systemu HBC.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

29 sie 2019, 12:47

Nieśpieszny pisze:
29 sie 2019, 9:02
Dziś w GW znalazłem artykuł o naszych mazdach SkyPassion 2019 ... a w szczególności o braku systemu HBC.
artykul sponsorowany przed 30 leciem?:)
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,1 ... odzie.html
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

29 sie 2019, 13:04

30-lecie to najlepszy moment na to, aby zapytać przedstawicieli Mazda Polska o tę sprawę, prawda? ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 sie 2019, 13:16

No trochę niefortunnie wyszło... :D :D :D

Ciekawe, czy to marketing popłynął, błąd w tłumaczeniu, a może celowe działanie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

29 sie 2019, 13:18

Za takie "błędy" się płaci niemałe pieniądze, więc mam nadzieję, że wszyscy poszkodowani dostaną stosowną rekompensatę. W USA z miejsca byłby pozew zbiorowy - u nas? Obawiam się, że rozejdzie się po kościach, albo będzie talon na darmowy przegląd.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 sie 2019, 13:21

Pewnie masz rację...

I de facto oberwie się dealerom, a nie winowajcom (jeżeli tacy są do ustalenia).

To miało być w (teoretycznie) standardzie, czy za dopłatą?
Obrazek
ODPOWIEDZ