MX5 - ND2 - problemy z czujnikami
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- krystek
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
- Model: ND
- Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Kraków
Cześć,
zanabyłem drogą kupna Mazdę MX-5 ND2 jakieś 3 tygodnie temu. Samochód wydaje się świetny. Cytując siostrę: "Wszystkie koleżanki pytają czy jesteś wolny"
Od 5000rpm zbiera się całkiem znośnie, powyżej - jest świetnie. Bardzo ładnie ślizga się na fabrycznych gumach. Jest potencjał w tym pojeździe. Nie da się ukryć
Do meritum. Wyłączam ESP i po zakręceniu kilku bączków - zaczynają mi świrować wszystkie czujniki:
- ESP nie da się włączyć
- czujnik anty zderzeniowy wyrzuca błąd
- kontrola pasa ruchu jeśli dobrze kojarzę też się świeci...
Problem rozwiązuje klasyczne rozwiązanie - restart samochodu. Włączenie i wyłączenie niweluje wszystko.
Pytanie - zagadka: czy tak ma być?
zanabyłem drogą kupna Mazdę MX-5 ND2 jakieś 3 tygodnie temu. Samochód wydaje się świetny. Cytując siostrę: "Wszystkie koleżanki pytają czy jesteś wolny"
Od 5000rpm zbiera się całkiem znośnie, powyżej - jest świetnie. Bardzo ładnie ślizga się na fabrycznych gumach. Jest potencjał w tym pojeździe. Nie da się ukryć
Do meritum. Wyłączam ESP i po zakręceniu kilku bączków - zaczynają mi świrować wszystkie czujniki:
- ESP nie da się włączyć
- czujnik anty zderzeniowy wyrzuca błąd
- kontrola pasa ruchu jeśli dobrze kojarzę też się świeci...
Problem rozwiązuje klasyczne rozwiązanie - restart samochodu. Włączenie i wyłączenie niweluje wszystko.
Pytanie - zagadka: czy tak ma być?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- krystek
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
- Model: ND
- Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Kraków
@TerminatorPi może po prostu przez nadmiar czujników ND2 świruje po ślizgach bez ESP. W wolnym czasie pokręcę się bardziej i spróbuję zebrać więcej informacji. Z drugiej zaś strony ciężko będzie znaleźć ludków mających podobne problemy z ND2
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W ND1 nie ma czujnika kolizji w korku. To chyba jest połączone.
To pierwsza goniona do odcięcia bez ESP ND2 z pakietem safety w polskim klubie. Według mnie ten typ może to mieć.
Na pocieszenie napiszę, że ND1 też robi dziwne rzeczy. Po zmianie opon na szersze wiele razy w zimie widziałem komunikat o przebitej opinie. Raz w środku nocy ze śpiącym dzieckiem zjeżdżałem z autostrady by to sprawdzić... Oczywiście nic nie było. Za to na letnich jak złapałem flaka w tylnej oponie to nic nie komunikował! A było 0.5 atm. Usłyszałem, że dyferencjał grzechocze, gdy przejeżdżałem wzdłuż ściany i to mnie i felgę uratowało. Co ciekawe 2 dni po załataniu opony wyskoczył błąd, ale wtedy było już wszystko w porządku.
Od 2018 są czujniki ciśnienia w oponach i problem nie występuje.
To pierwsza goniona do odcięcia bez ESP ND2 z pakietem safety w polskim klubie. Według mnie ten typ może to mieć.
Na pocieszenie napiszę, że ND1 też robi dziwne rzeczy. Po zmianie opon na szersze wiele razy w zimie widziałem komunikat o przebitej opinie. Raz w środku nocy ze śpiącym dzieckiem zjeżdżałem z autostrady by to sprawdzić... Oczywiście nic nie było. Za to na letnich jak złapałem flaka w tylnej oponie to nic nie komunikował! A było 0.5 atm. Usłyszałem, że dyferencjał grzechocze, gdy przejeżdżałem wzdłuż ściany i to mnie i felgę uratowało. Co ciekawe 2 dni po załataniu opony wyskoczył błąd, ale wtedy było już wszystko w porządku.
Od 2018 są czujniki ciśnienia w oponach i problem nie występuje.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
TPMS potrafi głupieć i na fabrycznych kapciach.Wojtek Wawa pisze: ↑25 kwie 2019, 20:43W ND1 nie ma czujnika kolizji w korku. To chyba jest połączone.
To pierwsza goniona do odcięcia bez ESP ND2 z pakietem safety w polskim klubie. Według mnie ten typ może to mieć.
Na pocieszenie napiszę, że ND1 też robi dziwne rzeczy. Po zmianie opon na szersze wiele razy w zimie widziałem komunikat o przebitej opinie. Raz w środku nocy ze śpiącym dzieckiem zjeżdżałem z autostrady by to sprawdzić... Oczywiście nic nie było. Za to na letnich jak złapałem flaka w tylnej oponie to nic nie komunikował! A było 0.5 atm. Usłyszałem, że dyferencjał grzechocze, gdy przejeżdżałem wzdłuż ściany i to mnie i felgę uratowało. Co ciekawe 2 dni po załataniu opony wyskoczył błąd, ale wtedy było już wszystko w porządku.
Od 2018 są czujniki ciśnienia w oponach i problem nie występuje.
Chyba koledzy powyżej nie upalali ostrzej ND1 na suchym, dzieje się dokładnie to samo, choinka na desce Ale np na śniegu już mi się to nie przytrafiło.
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało
- krystek
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
- Model: ND
- Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Kraków
Może faktycznie ten typ tak ma. Z plusów u Ciebie - ESP samo się włącza Ciekawe czy serwis coś na ten temat będzie w stanie powiedzieć. W sumie restart nie jest taką złą opcją. Procedura powrotu do rzeczywistości metodą:pudel pisze: ↑26 kwie 2019, 0:21Chyba koledzy powyżej nie upalali ostrzej ND1 na suchym, dzieje się dokładnie to samo, choinka na desce Ale np na śniegu już mi się to nie przytrafiło.
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało
- wyłącz samochód
- sprawdź że masz wszystkie podzespoły na miejscu
- włącz samochód
- sprawdź czy choinka wciąż występuje
- wróć do normalnego użytkowania
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Nie za wiele miałem okazji tak mocno upalać swoje ND2, ale po okazyjnym kręceniu bączków na placu żadna kontrolka się nie zaświeciła (poza wyłączonym ESP), ani na suchym ani na śniegu.
Przy niezaplanowanym spinie na mokrej drodze (z ESP off, wyszedł przy ratowaniu spontanicznie pełny Aaltonen, tyle że z zatrzymaniem na zmianę majtek), nie włącza się automatycznie. Może elektronika stwierdza w niektórych przypadkach "dasz radę, ćwicz dalej", a w innych włącza ESP i mówi "dobra, na dzisiaj koniec zabawy, bo zrobisz sobie krzywdę"
Przy niezaplanowanym spinie na mokrej drodze (z ESP off, wyszedł przy ratowaniu spontanicznie pełny Aaltonen, tyle że z zatrzymaniem na zmianę majtek), nie włącza się automatycznie. Może elektronika stwierdza w niektórych przypadkach "dasz radę, ćwicz dalej", a w innych włącza ESP i mówi "dobra, na dzisiaj koniec zabawy, bo zrobisz sobie krzywdę"
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jac3k, Krystek ma SkyFreedoma - Tobie raczej awaria systemu antykolizyjnego nie grozi. I widać argument, by brać ND2 w wersji bieda (przynajmniej bez iActivesense) - wtedy nic nie piszczy/świeci kosztem kamery cofania i właśnie wszystkich czujników.
Pudel, ile trzeba tych kółek w ND1 zakręcić, żeby mimo wyłączonego ESP pojawiła się choinka? Oczywiście poza zgaszeniem silnika Bo szczerze jestem zaskoczony Twoim opisem, może to jakoś związane z jazdą po torze i robieniem spinów przy dużych prędkościach? Bo przyznaję, doświadczeń z obrotami 360 stopni powyżej kilkudziesięciu kmh nie mam - bączki tylko na postoju, boki do końca 2ki.
Pudel, ile trzeba tych kółek w ND1 zakręcić, żeby mimo wyłączonego ESP pojawiła się choinka? Oczywiście poza zgaszeniem silnika Bo szczerze jestem zaskoczony Twoim opisem, może to jakoś związane z jazdą po torze i robieniem spinów przy dużych prędkościach? Bo przyznaję, doświadczeń z obrotami 360 stopni powyżej kilkudziesięciu kmh nie mam - bączki tylko na postoju, boki do końca 2ki.
Zrobiłem ostatnio trzy "ósemki" pomiędzy latarniami na parkingu (w lekkim poślizgu) i po trzeciej zapaliła mi się "choinka". Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko OK.Pudel, ile trzeba tych kółek w ND1 zakręcić, żeby mimo wyłączonego ESP pojawiła się choinka?
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Raczej nie ma to związku z prędkością, ale zdecydowanie ma z przyczepnością. Na śniegu czy mokrym nie zdarzyło mi się to chyba nigdy, na suchym dość często, ale nie ma reguły, czasem można zrobić 2-3 ronda, czasem włącza się po pierwszymWojtek Wawa pisze: ↑26 kwie 2019, 13:14... może to jakoś związane z jazdą po torze i robieniem spinów przy dużych prędkościach? Bo przyznaję, doświadczeń z obrotami 360 stopni powyżej kilkudziesięciu kmh nie mam - bączki tylko na postoju, boki do końca 2ki.
A może DSC wyłącza się dwustopniowo? Krótkie wciśnięcie przycisku pozwala na lekki uślizg, a przytrzymanie wyłącza systemy całkowicie?
Bo tak czytam co piszecie i wydaje się to nieprawdopodobne, żeby w tego typu samochodzie DSC samo się aktywowało w trakcie zabawy...
Bo tak czytam co piszecie i wydaje się to nieprawdopodobne, żeby w tego typu samochodzie DSC samo się aktywowało w trakcie zabawy...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- krystek
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
- Model: ND
- Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Kraków
Chyba jakieś nieporozumienie się przyplątało. Nic się samo nie włącza. Jest problem z włączeniem po zabawie, gdyż pojawia się choinka na desce i problem rozwiązuje tylko restart samochodu. Wczoraj sprawdzałem - dwa kółeczka i spokój, zero wariowania systemów. Może 3 to graniczna liczba
Po spinie, czyli pewnie 360 w bardzo mało kontrolowany sposób.
Swoją drogą jak w Skodzie wyłączam ESP to się wszystkie Lane assisty, front assisty i insze wspomagacze wyłączają z automatu, nie spodziewałem się że Mazda nie zrobiła podobnie.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Sorry za off topic, ale błagam nagraj to i zapostuj. Masz kanał na Youtube, kiedyś wrzuciłeś bardzo fajny filmik po zainstalowaniu wałków BBRa, a taka ósemka byłaby spektakularna.
Nie, bo mam właśnie nowe opony i się powstrzymuję...Sorry za off topic, ale błagam nagraj to i zapostuj. Masz kanał na Youtube, kiedyś wrzuciłeś bardzo fajny filmik po zainstalowaniu wałków BBRa, a taka ósemka byłaby spektakularna.
- Eszte
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion '18
- Lokalizacja: 3miasto
Po wielokrotnych spinach i śmiganiu bokiem (na torze, na plytach poślizgowych, parkingach - na suchym, mokrym, sniegu) nigdy nie miałem takich problemów. Przy ostrzejszej jeździe po torze (bez latania bokoem), czasami wywala mi błąd od świateł (jeszcze nie zdiagnozowałem co to jest).