MX5 - ND2 - problemy z czujnikami

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
krystek
Posty: 22
Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
Model: ND
Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

25 kwie 2019, 12:29

Cześć,

zanabyłem drogą kupna Mazdę MX-5 ND2 jakieś 3 tygodnie temu. Samochód wydaje się świetny. Cytując siostrę: "Wszystkie koleżanki pytają czy jesteś wolny" :D
Od 5000rpm zbiera się całkiem znośnie, powyżej - jest świetnie. Bardzo ładnie ślizga się na fabrycznych gumach. Jest potencjał w tym pojeździe. Nie da się ukryć ;)

Do meritum. Wyłączam ESP i po zakręceniu kilku bączków - zaczynają mi świrować wszystkie czujniki:
- ESP nie da się włączyć
- czujnik anty zderzeniowy wyrzuca błąd
- kontrola pasa ruchu jeśli dobrze kojarzę też się świeci...
Problem rozwiązuje klasyczne rozwiązanie - restart samochodu. Włączenie i wyłączenie niweluje wszystko.
Pytanie - zagadka: czy tak ma być?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

25 kwie 2019, 17:05

Na suchym nie próbowałem ale bączki po śniegu i to takie w stylu piruetów w łyżwiarstwie figurowym niczym takim nie skutkowały w ND1 (oczywiście przy wyłączonym ESP).
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 kwie 2019, 17:43

Nie. W ND1 ESP można włączać, wyłączać wielokrotnie i nie ma żadnych takich przygód.
To nie jest normalne zachowanie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
krystek
Posty: 22
Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
Model: ND
Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

25 kwie 2019, 20:21

@TerminatorPi może po prostu przez nadmiar czujników ND2 świruje po ślizgach bez ESP. W wolnym czasie pokręcę się bardziej i spróbuję zebrać więcej informacji. Z drugiej zaś strony ciężko będzie znaleźć ludków mających podobne problemy z ND2 ;)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2019, 20:43

W ND1 nie ma czujnika kolizji w korku. To chyba jest połączone.
To pierwsza goniona do odcięcia bez ESP ND2 z pakietem safety w polskim klubie. Według mnie ten typ może to mieć.
Na pocieszenie napiszę, że ND1 też robi dziwne rzeczy. Po zmianie opon na szersze wiele razy w zimie widziałem komunikat o przebitej opinie. Raz w środku nocy ze śpiącym dzieckiem zjeżdżałem z autostrady by to sprawdzić... Oczywiście nic nie było. Za to na letnich jak złapałem flaka w tylnej oponie to nic nie komunikował! A było 0.5 atm. Usłyszałem, że dyferencjał grzechocze, gdy przejeżdżałem wzdłuż ściany i to mnie i felgę uratowało. Co ciekawe 2 dni po załataniu opony wyskoczył błąd, ale wtedy było już wszystko w porządku.
Od 2018 są czujniki ciśnienia w oponach i problem nie występuje.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 kwie 2019, 21:14

Wojtek Wawa pisze:
25 kwie 2019, 20:43
W ND1 nie ma czujnika kolizji w korku. To chyba jest połączone.
To pierwsza goniona do odcięcia bez ESP ND2 z pakietem safety w polskim klubie. Według mnie ten typ może to mieć.
Na pocieszenie napiszę, że ND1 też robi dziwne rzeczy. Po zmianie opon na szersze wiele razy w zimie widziałem komunikat o przebitej opinie. Raz w środku nocy ze śpiącym dzieckiem zjeżdżałem z autostrady by to sprawdzić... Oczywiście nic nie było. Za to na letnich jak złapałem flaka w tylnej oponie to nic nie komunikował! A było 0.5 atm. Usłyszałem, że dyferencjał grzechocze, gdy przejeżdżałem wzdłuż ściany i to mnie i felgę uratowało. Co ciekawe 2 dni po załataniu opony wyskoczył błąd, ale wtedy było już wszystko w porządku.
Od 2018 są czujniki ciśnienia w oponach i problem nie występuje.
TPMS potrafi głupieć i na fabrycznych kapciach.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

26 kwie 2019, 0:21

Chyba koledzy powyżej nie upalali ostrzej ND1 na suchym, dzieje się dokładnie to samo, choinka na desce :twisted: Ale np na śniegu już mi się to nie przytrafiło.
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało :)
Awatar użytkownika
krystek
Posty: 22
Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
Model: ND
Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

26 kwie 2019, 6:08

pudel pisze:
26 kwie 2019, 0:21
Chyba koledzy powyżej nie upalali ostrzej ND1 na suchym, dzieje się dokładnie to samo, choinka na desce :twisted: Ale np na śniegu już mi się to nie przytrafiło.
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało :)
Może faktycznie ten typ tak ma. Z plusów u Ciebie - ESP samo się włącza :D Ciekawe czy serwis coś na ten temat będzie w stanie powiedzieć. W sumie restart nie jest taką złą opcją. Procedura powrotu do rzeczywistości metodą:
- wyłącz samochód
- sprawdź że masz wszystkie podzespoły na miejscu
- włącz samochód
- sprawdź czy choinka wciąż występuje
- wróć do normalnego użytkowania ;)
Jac3kk
Posty: 67
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

26 kwie 2019, 10:51

Nie za wiele miałem okazji tak mocno upalać swoje ND2, ale po okazyjnym kręceniu bączków na placu żadna kontrolka się nie zaświeciła (poza wyłączonym ESP), ani na suchym ani na śniegu.
Przy niezaplanowanym spinie na mokrej drodze (z ESP off, wyszedł przy ratowaniu spontanicznie pełny Aaltonen, tyle że z zatrzymaniem na zmianę majtek), nie włącza się automatycznie. Może elektronika stwierdza w niektórych przypadkach "dasz radę, ćwicz dalej", a w innych włącza ESP i mówi "dobra, na dzisiaj koniec zabawy, bo zrobisz sobie krzywdę" ;-)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2019, 13:14

Jac3k, Krystek ma SkyFreedoma - Tobie raczej awaria systemu antykolizyjnego nie grozi. I widać argument, by brać ND2 w wersji bieda (przynajmniej bez iActivesense) - wtedy nic nie piszczy/świeci kosztem kamery cofania i właśnie wszystkich czujników.

Pudel, ile trzeba tych kółek w ND1 zakręcić, żeby mimo wyłączonego ESP pojawiła się choinka? Oczywiście poza zgaszeniem silnika :-) Bo szczerze jestem zaskoczony Twoim opisem, może to jakoś związane z jazdą po torze i robieniem spinów przy dużych prędkościach? Bo przyznaję, doświadczeń z obrotami 360 stopni powyżej kilkudziesięciu kmh nie mam - bączki tylko na postoju, boki do końca 2ki.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

26 kwie 2019, 22:52

Pudel, ile trzeba tych kółek w ND1 zakręcić, żeby mimo wyłączonego ESP pojawiła się choinka?
Zrobiłem ostatnio trzy "ósemki" pomiędzy latarniami na parkingu (w lekkim poślizgu) i po trzeciej zapaliła mi się "choinka". Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko OK.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

26 kwie 2019, 23:03

Wojtek Wawa pisze:
26 kwie 2019, 13:14
... może to jakoś związane z jazdą po torze i robieniem spinów przy dużych prędkościach? Bo przyznaję, doświadczeń z obrotami 360 stopni powyżej kilkudziesięciu kmh nie mam - bączki tylko na postoju, boki do końca 2ki.
Raczej nie ma to związku z prędkością, ale zdecydowanie ma z przyczepnością. Na śniegu czy mokrym nie zdarzyło mi się to chyba nigdy, na suchym dość często, ale nie ma reguły, czasem można zrobić 2-3 ronda, czasem włącza się po pierwszym
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 kwie 2019, 6:48

A może DSC wyłącza się dwustopniowo? Krótkie wciśnięcie przycisku pozwala na lekki uślizg, a przytrzymanie wyłącza systemy całkowicie?
Bo tak czytam co piszecie i wydaje się to nieprawdopodobne, żeby w tego typu samochodzie DSC samo się aktywowało w trakcie zabawy...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
krystek
Posty: 22
Rejestracja: 03 kwie 2019, 5:17
Model: ND
Wersja: 2.0 MT SkyFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

27 kwie 2019, 9:25

Fifkers pisze:
27 kwie 2019, 6:48
Bo tak czytam co piszecie i wydaje się to nieprawdopodobne, żeby w tego typu samochodzie DSC samo się aktywowało w trakcie zabawy...
Chyba jakieś nieporozumienie się przyplątało. Nic się samo nie włącza. Jest problem z włączeniem po zabawie, gdyż pojawia się choinka na desce i problem rozwiązuje tylko restart samochodu. Wczoraj sprawdzałem - dwa kółeczka i spokój, zero wariowania systemów. Może 3 to graniczna liczba :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 kwie 2019, 9:38

pudel pisze:
26 kwie 2019, 0:21
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało :)
A jednak niektórym się włącza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 kwie 2019, 19:04

Fifkers pisze:
27 kwie 2019, 9:38
pudel pisze:
26 kwie 2019, 0:21
Z ciekawych rzeczy, jak kilka razy przytrafił mi się "spin" na torze to zawsze po takim piruecie, ESP samo się aktywowało :)
A jednak niektórym się włącza.
Po spinie, czyli pewnie 360 w bardzo mało kontrolowany sposób. ;)
Swoją drogą jak w Skodzie wyłączam ESP to się wszystkie Lane assisty, front assisty i insze wspomagacze wyłączają z automatu, nie spodziewałem się że Mazda nie zrobiła podobnie.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 17:30

pudel pisze:
26 kwie 2019, 22:52
Zrobiłem ostatnio trzy "ósemki" pomiędzy latarniami na parkingu (w lekkim poślizgu) i po trzeciej zapaliła mi się "choinka". Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko OK.
Sorry za off topic, ale błagam nagraj to i zapostuj. Masz kanał na Youtube, kiedyś wrzuciłeś bardzo fajny filmik po zainstalowaniu wałków BBRa, a taka ósemka byłaby spektakularna.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

04 maja 2019, 8:55

Sorry za off topic, ale błagam nagraj to i zapostuj. Masz kanał na Youtube, kiedyś wrzuciłeś bardzo fajny filmik po zainstalowaniu wałków BBRa, a taka ósemka byłaby spektakularna.
Nie, bo mam właśnie nowe opony i się powstrzymuję... :lol:
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

04 maja 2019, 15:39

Po wielokrotnych spinach i śmiganiu bokiem (na torze, na plytach poślizgowych, parkingach - na suchym, mokrym, sniegu) nigdy nie miałem takich problemów. Przy ostrzejszej jeździe po torze (bez latania bokoem), czasami wywala mi błąd od świateł (jeszcze nie zdiagnozowałem co to jest).
ODPOWIEDZ