Pytanie do bardziej doświadczonych - nakie nastawy geometrii w ND polecacie, z zastrzezeniem
a) na ulicę, nie na tor
b) żadnych stance'ów
c) zawieszenie fabryczne nieobniżone
d) nie chciałbym niepotrzebnie zuzywać opon
?
flyin miata podaje coś takiego ale mam wrażenie że wartości / jednostki nie do końca pokrywają się z językiem jakim nasi magicy operują - więc jakby ktoś mógł powiedzieć czy ma to sens i jak "przetłumaczyć" te wartości na "nasze" to byłbym bardzo wdzięczny
Link: https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Dla ułatwienia, cytat z powyższego:
The ND has a very different suspension design, and combined with the electrically assisted steering, demands different numbers. These are the numbers we use on our cars, and they've shown no unusual wear and have pulled over 1.05g on the skidpad.
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)