Modyfikacje ND
Gdzie szukać, gdzie kupować, jak modyfikować ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Cześć,
z uwagi, że rozważam dokonanie paru modyfikacji w moim Liliputku mam parę pytań.
Może ktoś dopasowywał, kupował, robił zmiany w ND? Zarówno te wizualne jak i te techniczne.
Na internecie znajduję często opis, że coś jest dedykowane do ND ale po głębszej analizie, rozpytaniu, okazuje się, że niestety nie jest to pasowne. Czy w ogóle w Polsce sprzedaje ktoś, produkuje jakiekolwiek elementy do ND? Czy ktoś ma z Was jakieś doświadczenie z przeróbkami w ND?
Piszcie, jeżeli cokolwiek montowaliście do swojej ND poza serwisem.
Pozdrawiam
z uwagi, że rozważam dokonanie paru modyfikacji w moim Liliputku mam parę pytań.
Może ktoś dopasowywał, kupował, robił zmiany w ND? Zarówno te wizualne jak i te techniczne.
Na internecie znajduję często opis, że coś jest dedykowane do ND ale po głębszej analizie, rozpytaniu, okazuje się, że niestety nie jest to pasowne. Czy w ogóle w Polsce sprzedaje ktoś, produkuje jakiekolwiek elementy do ND? Czy ktoś ma z Was jakieś doświadczenie z przeróbkami w ND?
Piszcie, jeżeli cokolwiek montowaliście do swojej ND poza serwisem.
Pozdrawiam
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Szukam, rozglądam się za układem hamulcowym na przednią oś, system dolotowy chłodzenia klocków/tarcz, dyfuzor, układ wydechowy 2x2, fotel sportowy (muszę się zmieścić przy zamkniętym dachu w kasku), elementy tuningu zewnętrznego. Ale interesują mnie 100%, sprawdzone a najlepiej zamontowane elementy w ND. W tych sklepach niestety nie zawsze są sprawdzone informacje. Piszą, że coś pasuje a potem się okazuje, że nie do końca.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko co Piszesz to rzeczy powszechnie dostępne na rynku ale wiążące się z modyfikacjami. Mx5 nie jest autem rajdowym i nie produkują do niego takich gotówców i nie ma znaczenia czy to nb czy Nd.
Fotel dobierasz pod siebie a potem trzeba zamontować, Cybul spawa podstawy pod fotele. Jako że ND jest naszpikowana elektroniką to poczytaj tylko co się stanie jak fotel wyjmiesz. Do fotela potrzebujesz szelki i to też Cybul musi sprawdzić gdzie by tu można się dospawać z uszami.
Dyfuzor jak chcesz prawdziwy a nie wizualny dodatek również masz firmy które to robią. Polecam Time Attack Custom. Mój się właśnie tam robi. Ostrzegam że sam dyfuzor nie starczy bo po montażu zrobi się jeszcze większy opór nad nim przy zderzaku i przyda się coś wyciąć by zmniejszyć ciśnienie.
Układ dolotowy hamulcow wiąże się z zrobieniem customowych wylotów przy zaciskach, nie ma gotówców. Czerpnie powietrza są dostępne w katalogach rajdowych do wyboru do koloru. Rury dobiera się zbrojone, takie do trocin cienkie wystarczą.
Wydech również robią firmy chociażby el-tech.
Układ hamulcowy jest genialny w ND i ja bym go na razie nie ruszał. Ale są już modyfikacje, gotowce sprzedaje Flying Miata.
Generalnie Flying Miata robi duzo rzeczy do Nd ale to też customowa robota.
Reasumując z mojej wiedzy nigdzie nie znajdziesz gotowca bo to wciąż nie jest popularne auto do ścigania a tym bardziej rajdów. Większość gotówców dostępnych jest właśnie do aut rajdowych.
Fotel dobierasz pod siebie a potem trzeba zamontować, Cybul spawa podstawy pod fotele. Jako że ND jest naszpikowana elektroniką to poczytaj tylko co się stanie jak fotel wyjmiesz. Do fotela potrzebujesz szelki i to też Cybul musi sprawdzić gdzie by tu można się dospawać z uszami.
Dyfuzor jak chcesz prawdziwy a nie wizualny dodatek również masz firmy które to robią. Polecam Time Attack Custom. Mój się właśnie tam robi. Ostrzegam że sam dyfuzor nie starczy bo po montażu zrobi się jeszcze większy opór nad nim przy zderzaku i przyda się coś wyciąć by zmniejszyć ciśnienie.
Układ dolotowy hamulcow wiąże się z zrobieniem customowych wylotów przy zaciskach, nie ma gotówców. Czerpnie powietrza są dostępne w katalogach rajdowych do wyboru do koloru. Rury dobiera się zbrojone, takie do trocin cienkie wystarczą.
Wydech również robią firmy chociażby el-tech.
Układ hamulcowy jest genialny w ND i ja bym go na razie nie ruszał. Ale są już modyfikacje, gotowce sprzedaje Flying Miata.
Generalnie Flying Miata robi duzo rzeczy do Nd ale to też customowa robota.
Reasumując z mojej wiedzy nigdzie nie znajdziesz gotowca bo to wciąż nie jest popularne auto do ścigania a tym bardziej rajdów. Większość gotówców dostępnych jest właśnie do aut rajdowych.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Wszytko co piszesz to się zgadza z jednym ale...
W tych sklepach (oczywiście wszystkich nie sprawdziłem) piszą, że coś pasuje do ND a potem nie koniecznie tak jest. Chciałem zamówić Wilwooda - rozmowy, korespondencja, zamówienie i nagle oj, nie pasuje musi być inny. Dlatego bardziej szukam osób, które już faktycznie coś włożyły do ND i wiedzą, że to pasuje. Można wtedy kupować w ciemno. Auto jest za nowe abym przeprowadzał na nim doświadczenia a elementy za drogie aby się mylić.
Przy obniżonym zawieszeniu nikt nie potrafi mi ze 100% pewnością potwierdzić jaką dużą felgę mogę włożyć i z jaką oponą aby to jeździło. A kupować oponę aby sprawdzić czy to nie będzie drzeć to nie ten kierunek. Dlatego szukam pewnych informacji - element, nr katalogowy itp.
Rozumiem, że elementy niektóre są do zrobienia we własnym zakresie ale przecież niektóre można kupić jako gotowce. Przecież to nie statek kosmiczny. Chociaż jak wsiadam do niego... to uczucie
W tych sklepach (oczywiście wszystkich nie sprawdziłem) piszą, że coś pasuje do ND a potem nie koniecznie tak jest. Chciałem zamówić Wilwooda - rozmowy, korespondencja, zamówienie i nagle oj, nie pasuje musi być inny. Dlatego bardziej szukam osób, które już faktycznie coś włożyły do ND i wiedzą, że to pasuje. Można wtedy kupować w ciemno. Auto jest za nowe abym przeprowadzał na nim doświadczenia a elementy za drogie aby się mylić.
Przy obniżonym zawieszeniu nikt nie potrafi mi ze 100% pewnością potwierdzić jaką dużą felgę mogę włożyć i z jaką oponą aby to jeździło. A kupować oponę aby sprawdzić czy to nie będzie drzeć to nie ten kierunek. Dlatego szukam pewnych informacji - element, nr katalogowy itp.
Rozumiem, że elementy niektóre są do zrobienia we własnym zakresie ale przecież niektóre można kupić jako gotowce. Przecież to nie statek kosmiczny. Chociaż jak wsiadam do niego... to uczucie
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
Widziałem ostatnio na Allegro nd z willwood, więc jakieś widać pasują: http://allegro.pl/mazda-mx-5-nd-2-0-160 ... 15236.html
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Ooo. I to jest konkret choć byłem już w posiadaniu tego namiaru. Ale to jest coś sprawdzonego coś co funkcjonuje. Tylko więcej takich informacji. Może z czasem zbuduje się baza 100% pasujących elementów.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
W sprawie hamulców kontaktowałeś się tylko z FM? Widziałem że BBR też ma w swojej ofercie upgrade hamulców do ND, a że dedykują swoją ofertę na UK to może są też kompatybilne z autami z kontynentu
Na czym dokładnie polegał problem z kompatybilnością części? Nie byli pewni czy w ogóle pasują do ND czy to raczej kwestia różnic między US/EU/JP?
Odnośnie samych modyfikacji mam u siebie rozpórkę zawieszenia przód od Cusco i pasuje bez problemów
Na czym dokładnie polegał problem z kompatybilnością części? Nie byli pewni czy w ogóle pasują do ND czy to raczej kwestia różnic między US/EU/JP?
Odnośnie samych modyfikacji mam u siebie rozpórkę zawieszenia przód od Cusco i pasuje bez problemów
Zobacz tu:
http://www.good-win-racing.com/Mazda/MX5-2016-Performance-Parts.html
Goodwin robi elementy pod swoje ND. Ewentualny problem to przesyłka z USA. Ma ciekawy dyfuzor, kolektor wydechowy przeliczony pod nasz silnik, kompletny wydech itp. Powertuj na miata.net w kwestiach technicznych, jakie koła wejdą, jaki gwint najlepiej. Przerabiam temat z zawieszeniem i nowymi felgami od kilku miesięcy, nie ma jednoznacznych odpowiedzi, chyba że pójdziesz w sprawdzone rozwiązania.
http://www.good-win-racing.com/Mazda/MX5-2016-Performance-Parts.html
Goodwin robi elementy pod swoje ND. Ewentualny problem to przesyłka z USA. Ma ciekawy dyfuzor, kolektor wydechowy przeliczony pod nasz silnik, kompletny wydech itp. Powertuj na miata.net w kwestiach technicznych, jakie koła wejdą, jaki gwint najlepiej. Przerabiam temat z zawieszeniem i nowymi felgami od kilku miesięcy, nie ma jednoznacznych odpowiedzi, chyba że pójdziesz w sprawdzone rozwiązania.
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Per aspera
Ad astra
Ad astra
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
taka nowinka na MX5parts.co.uk
https://www.mx5parts.co.uk/pipercross-c ... -4233.html
https://www.mx5parts.co.uk/pipercross-c ... -4233.html
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
No i elementy powoli się zbierają - sprężyny, hamulce przednie, filtr, wydech, doloty powietrza, stabilizatory, fotel, koła itd itp
Za dwa tygodnie montaż. Zobaczymy czy to wszystko spasuje.
Za dwa tygodnie montaż. Zobaczymy czy to wszystko spasuje.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
Liliputek pisze:....Przy obniżonym zawieszeniu nikt nie potrafi mi ze 100% pewnością potwierdzić jaką dużą felgę mogę włożyć i z jaką oponą aby to jeździło. A kupować oponę aby sprawdzić czy to nie będzie drzeć to nie ten kierunek.
Tutaj to akurat smieszne, bo moze sam to sprawdzic przy pomocy miarki......
Szerokosc felgi znasz, wysokosc opon znasz, wiec co za problem policzyc ?
Ba, nawet mozesz sie pokusic o zrobienie modelu z kartonu i wtedy nawet liczyc za duzo juz nie trzeba
A jak sie bedzie jezdzilo ? Co ma wysokosc zawiasu do masy nieresorowanej, czyli wagi felgi z opona (tarcze, itp pomijam) ?
Oczywista oczywistoscia jest ze najlepiej kupic jak najlzejsze felgi, nie chinskie odlewy Japanracing i im podobne.
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Nieeee! fotele zostają. Wszak oprócz MC czy doliny kłodzkiej istnieją jeszcze zloty lansowe i tam muszą być normalne. Oczywiście na tą chwilę nie wiem czy fotel sportowy w ogóle jakiś dopasuję.
Ten rozmiar koła powinien wejść nawet na gwincie. Ja obecnie jeżdżę na takich i nie ma problemu ale w wersji fabrycznej.
Ten rozmiar koła powinien wejść nawet na gwincie. Ja obecnie jeżdżę na takich i nie ma problemu ale w wersji fabrycznej.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
Lefu pisze:Możliwe, że pod koniec marca będę zakładał 17x8 ET35 215/45 na gwincie do swojej. Dam Ci znać czy działa BTW, będziesz sprzedawał fotele?
Mam na ten sezon (czyli pewnie od połowy marca) 215/45 na fabrycznych 17 na pro kit - będzie porównanie.
heretic pisze:Mam na ten sezon (czyli pewnie od połowy marca) 215/45 na fabrycznych 17 na pro kit - będzie porównanie.
Zrobi się znacznie mniejszy naciąg O taki:
- Załączniki
-
- BBr_super_200_019-L.jpg (78.52 KiB) Przejrzano 2755 razy
Moze tu cię coś zainteresuje?
http://maxtondesign.eu/sklep/mx5-mk4-nd.html
http://maxtondesign.eu/sklep/mx5-mk4-nd.html
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
heretic pisze:Lefu pisze:Możliwe, że pod koniec marca będę zakładał 17x8 ET35 215/45 na gwincie do swojej. Dam Ci znać czy działa BTW, będziesz sprzedawał fotele?
Mam na ten sezon (czyli pewnie od połowy marca) 215/45 na fabrycznych 17 na pro kit - będzie porównanie.
No i dziś założyłem 215/45/17 ET35 z pro-kitem i niestety drą przy mocniejszym skręcie. Delikatnie bo delikatnie ale słychać.
Pojeżdzę jeszcze parę dni i zobaczę jak bardzo jest wydarte nadkole.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
No i dziś założyłem 215/45/17 ET35 z pro-kitem i niestety drą przy mocniejszym skręcie. Delikatnie bo delikatnie ale słychać.
Pojeżdzę jeszcze parę dni i zobaczę jak bardzo jest wydarte nadkole.
Niestety, opona oponie nie równa, niektóre są szersze. Znalazłem takie oto porównanie:
205/45 (OEM vs Toyo). Co prawda jeden gościu śmiga na 235/40 J8 ET35 i nie ma problemów. Może kwestia ustawień. Ja zdecydowałem się na ten sezon na 17x7 ET42, 205/45 Dunlopa z dystansem 15mm przód i 20 tył, czyli tył wyjdzie jak ET35, przód o 3mm mniej.
No i dziś założyłem 215/45/17 ET35 z pro-kitem i niestety drą przy mocniejszym skręcie. Delikatnie bo delikatnie ale słychać.
Pojeżdzę jeszcze parę dni i zobaczę jak bardzo jest wydarte nadkole.
Na felgę o jakiej szerokości to założyłeś?
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Felga ma 7,5 cala. Miałem na niej założone w ubiegłym roku RSR i było ok. Ale nie było pro-kitów. Teraz założyłem Nankangi, pro-kity i taki objaw. Myślę, że opona jest bardziej "kwadratowa" i dlatego obciera. Jutro chyba zdejmę koła i pooglądam jak bardzo obciera. Martwię się tym bardziej, że w piątek zakładam na OEM felgę torowe semi-slicki i mam obawy jak to będzie chodzić a raczej czy w ogóle będzie chodzić. A do soboty już nic nie ma czasu na kombinacje.
- Załączniki
-
- IMG_20180312_084741.jpg (1.02 MiB) Przejrzano 2553 razy
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ns jest twardy i to bardzo. Przy skręcaniu się nie kładzie i dlatego możesz przycierac. Jak nie masz śladów na oponie a jedynie coś słyszysz przy dużym skręcie to olej ;]
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
No właśnie. Założyłem opony i w tym samym momencie stabilizatory i jest tak twardo jakbym jechał na taborecie. I teraz nie wiem czy to opona czy stabilizatory, które skręciłem na maksa.
Sądzę, że popuszczę staby i zobaczę jak to pójdzie. Fakt, że na zakrętach jest super i to chciałem uzyskać ale odrobinka komfortu by się przydała.
Sądzę, że popuszczę staby i zobaczę jak to pójdzie. Fakt, że na zakrętach jest super i to chciałem uzyskać ale odrobinka komfortu by się przydała.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Opony. Czuc po czym się jedzie. Staby poczujesz na torze bardziej ;]
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Stabilizator odpowiada TYLKO za przechyły czy też za twardość? W jakim procencie za jedno a w jakim za drugie?
Skoro to opona to jestem zaskoczony, ze opona aż tak może być twarda.
Skoro to opona to jestem zaskoczony, ze opona aż tak może być twarda.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Stab nie pracuje na prostej. On dociska koło w zakręcie przez co faktycznie auto się przestaje tak przeginać.
Ta opona jest świetna i bardzo ją lubię, będzie już zawsze że mną na Daily. Ale nie jest to komfortowa guma i cicha na pewno o:)
Ta opona jest świetna i bardzo ją lubię, będzie już zawsze że mną na Daily. Ale nie jest to komfortowa guma i cicha na pewno o:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60