[ND] Akumulator i przyległości

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 gru 2017, 12:07

Miałem niemiłą przygodę z Dyzią jakoś w zeszłym tygodniu. Po tygodniu, czy dziesięciu dniach postoju w garażu wsiadłem rano do samochodu, a tu dupa. Dostałem choinkę na desce rozdzielczej, do kompletu zaczęło coś popiskiwać spod maski. Żeby było gorzej, Dyzia nie ma żadnego mechanicznego otwierania bagażnika, więc nie mogłem wyjąć plecaka, który zdążyłem wcześniej tam wrzucić.
Dopiero zdjęcie klemy z akumulatora spowodowało reset, po powtórnym podłączeniu, udało się otworzyć bagażnik i wydostać zawartość. Ale już jakiekolwiek dalsze próby włączania zapłonu powodowały kolejny raz choinkę/mrygankę.
Zostawiłem auto w garażu, pojechałem do pracy, wieczorem przyjechał pan z assistance i odpalilismy z kabli. Okazało się, że to (w co nie chciałem panu na początku uwierzyć) takie magiczne objawy rozładowanego aku.
I samo w sobie to jeszcze nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie to, że:
  1. Auto ma dopiero ok. 5700 km nalotu
  2. Stało niejeżdżone raptem z tydzień, może 10 dni
  3. Serwis, do którego ją zaprowadziłem, żeby zobaczyli czy coś nie jest nie tak z instalacją, stwierdził rozbrajająco, że "te nowe Mazdy tak mają; i to wszystkie, nie tylko Miaty" :facepalm:
Coś czuję, że trzeba się będzie z Mazdą Polska przepychać, bo to jakiś, khem, skandal. :lipa:
Tak na marginesie - ktoś twierdził, że jest update do softu. Bołtowicz ASO twierdzi, że nic na razie nie ma względem nieszczęsnej wersji 059, która blokuje AIO tweaks :cry:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

06 gru 2017, 12:22

grubo! trzeba będzie chuchać i dmuchać na NBFL-kę widać :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2017, 12:32

Nie chcę Cię martwić, ale to znany problem RFów :-( Naprawdę mi przykro, póki co niewiele potrafią sobie z tym poradzić, coś w tym mechaniźmie składania dachu sp...lili, liczę że naprawią jak skrzynie biegów i ogarną Tobie to na gwarancji.

Wątek na miata.net ma 23 strony i rośnie:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=636758

EDIT:
soft topy też mogą mieć ten problem. Sam widzę jedno rozwiązanie - jazdę mxem niemal codziennie. Lipa będzie przy długich urlopach.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2017, 20:57

Dziś mi przestał działać istop - cały czas pokazuje "akumulator nie gotowy". Już raz tak miałem, włączył się przy następnej jeździe. Teraz nie :-(
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

08 gru 2017, 21:33

Wojtek Wawa pisze:Dziś mi przestał działać istop - cały czas pokazuje "akumulator nie gotowy". Już raz tak miałem, włączył się przy następnej jeździe. Teraz nie :-(

Mam wrażenie, że świeżo po odebraniu z salonu i-stop nie działał mi przez parę jazd. Potem nagle zaczął. Obecnie i tak go wyłączam, więc nie wiem.
Natomiast co do ładowania, to coś chyba strasznie przekombinowali. Jeśli dobrze zrozumiałem gościa z aso, możesz przejechać i 300km, ale jeśli elektronika nie stwierdzi, że to jest ten moment, w którym należy doładować aku, nie będzie ładowany. Podobno wszystkie współczesne mazdy tak mają.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

08 gru 2017, 22:24

Mój soft potrafi stać po 4 tygodnie bez odpalania (zimą jakoś szczególnie nie jeżdżę), jeszcze nigdy nie miałem problemu z odpaleniem. Jedyny problem mam z baterią immobilizera, która czasami postanawia się rozładować po dwóch tygodniach, a czasami po 5 miesiącach.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

09 gru 2017, 8:34

TerminatorPi pisze: Jeśli dobrze zrozumiałem gościa z aso, możesz przejechać i 300km, ale jeśli elektronika nie stwierdzi, że to jest ten moment, w którym należy doładować aku, nie będzie ładowany. Podobno wszystkie współczesne mazdy tak mają.

Wszystkie nowe samochody tak mają. Algorytm załączania ładowania w zależności od warunków to temat na pracę doktorską. Np. w moim Civicu akumulator w pewnych warunkach jest ładowany tylko przy włączonych światłach mijania lub ogrzewaniu siedzeń... :) :)
bonito
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

10 gru 2017, 19:57

Może to zasługa i-eloop/i-stop? Mój samochód tego nie ma, kilka razy stał po 1-2 tygodnie i póki co nie było problemu...
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2017, 20:53

Istop zaczął działać chwilę po napisaniu posta. Sorry za błąd. Według mnie jest bardzo inteligentny. Kilka razy przyśpieszałem do odcięcia i już przez 20 minut nie zadziałał. Silnik nie był podświetlony. Przy top down przy 0 st C gaśnie podświetlenie AC i też start stop nie działa.
BTW Jest gdzieś temperatura oleju?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

22 gru 2017, 11:24

TerminatorPi pisze:Tak na marginesie - ktoś twierdził, że jest update do softu. Bołtowicz ASO twierdzi, że nic na razie nie ma względem nieszczęsnej wersji 059, która blokuje AIO tweaks :cry:


Był update i to nie jeden. Więcej na PW
BunnyWoop
Posty: 101
Rejestracja: 12 lip 2017, 9:28
Model: ND

29 gru 2017, 13:03

10 dni powiadasz. Jak miałem moto z 2009 (triumph) to akumulator starczał na potencjalne 3 strzały rozrusznika. Rozrusznik był taki że zakręcił tylko raz i stawał. A sam akumulator starczał na dwa może trzy dni. Na początku wyrzuciłem alarm. Potem kupiłem sobie takie coś:
https://no.co/products/power/jumpstarters
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

01 gru 2019, 20:04

w moim softopie mam zainstalowany czujnik naladowania akumulatora wyprowadzony z OBD. cos takiego z allegro: https://allegro.pl/oferta/wskaznik-pozi ... NTM3MDg%3D Pokazuje ciekawe rzeczy jesli chodzi o czas postoju. Po tygodniu stania lampka alarmowa ma tendencje do odpalania i dopiero po paru dniach jeżdżenia aku dochodzi do siebie. W ubiegym roku zima położylem aku wiec teraz go pilnuje. ILoop sie też wyłożyl ale jego reset pomógł. Podsumowując cinkie te baterie w Madziach i tyle.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

01 gru 2019, 20:39

Arek_W pisze:
01 gru 2019, 20:04
w moim softopie mam zainstalowany czujnik naladowania akumulatora wyprowadzony z OBD. cos takiego z allegro: https://allegro.pl/oferta/wskaznik-pozi ... NTM3MDg%3D Pokazuje ciekawe rzeczy jesli chodzi o czas postoju. Po tygodniu stania lampka alarmowa ma tendencje do odpalania i dopiero po paru dniach jeżdżenia aku dochodzi do siebie. W ubiegym roku zima położylem aku wiec teraz go pilnuje. ILoop sie też wyłożyl ale jego reset pomógł. Podsumowując cinkie te baterie w Madziach i tyle.
A masz już z nowym oprogramowaniem zegarów?
EDIT: Wróć, problem był w RF-kach
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

02 gru 2019, 8:29

Powiem szczerze że nie wiem jak po długim zimowym postoju bo maks stała 2 tygodnie ale... Latem jak byłem na urlopie to przez 6 tygodni była nie ruszana. Odpala jakby postój trwał godzinę. SS jak zapomnę go wyłączyć to działa zawsze więc poziom naładowania baku jest zawsze ok. Totalnie nie mam się do czego przyczepić.
Może z doładowywaniem jest taki eko myk jak w moim Civicu? Jeśli światła mijania są wyłączone a jadę tylko na dziennych to alternator nie ładuje akumulatora. Wystarczy jeździć na światłach mijania i aku jest ładowany cały czas.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

08 lut 2020, 10:37

Zauwazylem u siebie (nd2) ze algorytm glupieje jesli bateria jest ladowana prostownikiem z podtrzymaniem/podladowywaniem. Po takim ladowaniu prostownikiem start/stop nie dziala (pewnie pozniej system dazy do osiagniecia takiego napiecia jak przy dlugotrwalym podladowywaniu i dopiero wtedy by uznal ze moze zadzialac), w moim przypadku pomaga reset start stop: https://www.pandgmotors.com.au/blog/mazda-i-stop-reset/

Bateria jak na razie dobra (testowalem) tylko tyle ze ciezka:)))

Wlasciwie to juz teraz nie resetuje bo na dluzsza mete to swietny sposob na pozbycie sie szkodnika start/stop:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

08 lut 2020, 10:50

AaaA pisze:
08 lut 2020, 10:37
Zauwazylem u siebie (nd2) ze algorytm glupieje jesli bateria jest ladowana prostownikiem z podtrzymaniem/podladowywaniem. Po takim ladowaniu prostownikiem start/stop nie dziala (pewnie pozniej system dazy do osiagniecia takiego napiecia jak przy dlugotrwalym podladowywaniu i dopiero wtedy by uznal ze moze zadzialac), w moim przypadku pomaga reset start stop: https://www.pandgmotors.com.au/blog/mazda-i-stop-reset/

Bateria jak na razie dobra (testowalem) tylko tyle ze ciezka:)))

Wlasciwie to juz teraz nie resetuje bo na dluzsza mete to swietny sposob na pozbycie sie szkodnika start/stop:)
U mnie ND1 niestety nie ma takich przypadłości, zimą siedzi w garażu i jest podtrzymywana cały czas, a na wiosnę po wyciągnięciu z garażu przy każdym odpalaniu muszę to dziadostwo wyłączać :fuj:

Na allegro trafiłem na coś takiego:
:arrow: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-sta ... xoQAvD_BwE
:arrow: https://allegro.pl/oferta/dezaktywacja- ... 7940783089

Testował ktoś to może?
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

08 lut 2020, 15:29

Sa tez tansze opcje:)
1444296265578.jpg
1444296265578.jpg (62.46 KiB) Przejrzano 1288 razy
Ukradzione:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... ds.110642/
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

08 lut 2020, 17:07

AaaA pisze:
08 lut 2020, 15:29
Sa tez tansze opcje:)

1444296265578.jpg

Ukradzione:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... ds.110642/
Taa.. Widziałem to już kiedyś :ryjezesmiechu:
ODPOWIEDZ