[ND] Obniżenie zawieszenia a ustawienie świateł
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pytanie do użytkowników ND z obniżonym (w jakikolwiek sposób) zawieszeniem - czy w jakiś sposób było korygowane ustawienie reflektorów?
Zarówno FM jak i BBR sprzedają dedykowany do tego celu wihajster - np http://www.bbrgti.com/product/bbr-headl ... tment-rod/ a tu opis co i jak https://www.flyinmiata.com/support/inst ... -89100.pdf Zastanawiam się czy to rzeczywiście jest potrzebne i czy np montują coś podobnego w ASO przy akcesoryjnych sportowych sprężynach.
BBR życzy sobie za przesyłkę do PL 100GBP inne jakie znalazłem albo nie wysyłają do PL albo albo, jak Cusco, $75 + wysyłka - trochę drogo jak za rurkę z gwintem
Zarówno FM jak i BBR sprzedają dedykowany do tego celu wihajster - np http://www.bbrgti.com/product/bbr-headl ... tment-rod/ a tu opis co i jak https://www.flyinmiata.com/support/inst ... -89100.pdf Zastanawiam się czy to rzeczywiście jest potrzebne i czy np montują coś podobnego w ASO przy akcesoryjnych sportowych sprężynach.
BBR życzy sobie za przesyłkę do PL 100GBP inne jakie znalazłem albo nie wysyłają do PL albo albo, jak Cusco, $75 + wysyłka - trochę drogo jak za rurkę z gwintem
To tylko ma poprawić funkcjonalność sensora przechyłu/obciążenia auta. Standardowy łącznik jest dość długi i przystosowany do nieobnizonego auta. Korektę ustawienia poziomu świateł i tak musisz wykonać tradycyjnie. Przy dużym obniżeniu brak wymiany łącznika może pewnie uszkodzić czujnik lub przynajmniej ograniczyć jego funkcjonalność.
Info dla potomności (znalezione na miata.net, niecnie tu skopiuję żeby nie zaginęło): system poziomowania świateł może zostać zresetowany, co należałoby zrobić po obniżeniu samochodu - szczegóły na załączonych screenach z service manual'a.
- Załączniki
-
- Reinitpg2.PNG (121.88 KiB) Przejrzano 3195 razy
-
- Reinitpg1.PNG (134.06 KiB) Przejrzano 3195 razy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
heretic pisze:Info dla potomności (znalezione na miata.net, niecnie tu skopiuję żeby nie zaginęło): system poziomowania świateł może zostać zresetowany, co należałoby zrobić po obniżeniu samochodu - szczegóły na załączonych screenach z service manual'a.
Tu jest instrukcja montażu oraz objaśnienie jak to działa w kontekście podnoszenia i opuszczania świateł...
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... -89100.pdf
pozdro
Rzecz w tym że ten adapter jest tak naprawdę do niczego nie potrzebny jeśli się zresetuje kalibrację czujnika położenia świateł (w podlinkowanym wyżej manualu). Taka sama adaptacja jest wykonywana przy np montażu akcesoryjnych sprężyn obniżających. Ten zmodyfikowany drążek to dla mnie trochę druciarstwo skoro da się software'owo
Przeglądam temat i mam własnie taki sam problem, po obniżeniu światła świecą mi za nisko i jazda w nocy poza miastem nie jest przyjemna. Jak najlepiej rozwiązać problem? Jechać do ASO? Bo trochę nie ogarniam tych manulali które ktoś wyżej wkleił.
Tak, zrobiłem adaptację zgodnie z tą instrukcją i światła działają jak należy. Po sekwencji zwierania pinów słychać że się uruchamia mechanizm poziomowania świateł, więc wiadomo od razu czy się udało.
Sądzę że ASO jest w stanie przeprowadzić tę procedurę i wtedy nie trzeba samemu grzebać przy porcie obd, aczkolwiek nie jest to typowa czynność serwisowa, więc nie zdziwiłbym się jakby się okazało że nie wiedzą/nie potrafią/etc. Mnie się nie chciało do nich fatygować skoro znalazłem instrukcję
Sądzę że ASO jest w stanie przeprowadzić tę procedurę i wtedy nie trzeba samemu grzebać przy porcie obd, aczkolwiek nie jest to typowa czynność serwisowa, więc nie zdziwiłbym się jakby się okazało że nie wiedzą/nie potrafią/etc. Mnie się nie chciało do nich fatygować skoro znalazłem instrukcję
- WiTo71
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 maja 2018, 10:52
- Model: ND RF
- Wersja: SF Recaro Sport
- Lokalizacja: Poznań
heretic pisze:Rzecz w tym że ten adapter jest tak naprawdę do niczego nie potrzebny jeśli się zresetuje kalibrację czujnika położenia świateł (w podlinkowanym wyżej manualu). Taka sama adaptacja jest wykonywana przy np montażu akcesoryjnych sprężyn obniżających. Ten zmodyfikowany drążek to dla mnie trochę druciarstwo skoro da się software'owo
Niestety przy montażu akcesoryjnych sprężyn taka operacja prawdopodobnie nie jest wykonywana ...przynajmniej w Poznaniu.
Zamierzam wymienić sprężyny poza ASO ponieważ liczą sobie ok. 1700 zł robocizna +300 zł za geometrię + ewentualnie cena sprężyn. Rozmawiałem na temat regulacji świateł z pracownikiem serwisu VC w Poznaniu. Stwierdził on, że taką korektę świateł można przeprowadzić na każdej stacji diagnostycznej za pomocą śrubek przy reflektorach .
Na moje pytanie, czy nie jest konieczna ingerencja elektroniczna, Pan stwierdził...a po co .
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
A więc potwierdzę to, co pisze przedmówca. Po RÓWNOMIERNYM obniżeniu auta nie ma potrzeby resetu czujnika.
Trzeba natomiast ustawić pozycję zero wyżej - białymi śrubami, które są przy reflektorach. UWAGA WAŻNE - światła muszą być w pozycji WŁĄCZONEJ, NIE POZYCJI AUTO. Można to ZROBIĆ samemu w chacie albo dowolnym SKP. Żeby dostać się do prawej lampy trzeba odkręcić dwie śrubki i odchylić pojemnik na płyn do spryskiwaczy.
Przetestowane na wersji Skypassion z reflektorami LED. Ale ASO Voyager twierdzi, że wszystkie lampy mają taką regulację.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Trzeba natomiast ustawić pozycję zero wyżej - białymi śrubami, które są przy reflektorach. UWAGA WAŻNE - światła muszą być w pozycji WŁĄCZONEJ, NIE POZYCJI AUTO. Można to ZROBIĆ samemu w chacie albo dowolnym SKP. Żeby dostać się do prawej lampy trzeba odkręcić dwie śrubki i odchylić pojemnik na płyn do spryskiwaczy.
Przetestowane na wersji Skypassion z reflektorami LED. Ale ASO Voyager twierdzi, że wszystkie lampy mają taką regulację.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Albo na czuja albo jedź na pierwsze lepsze skp i tam Ci zmierzą. Jak się ładnie uśmiechniesz to pewnie za free.francmiko pisze:wie ktoś może ile podnieść ? tzn jakiś schemat że stoję autem przed ścianą tyle a tyle a światła są na danej wysokości ?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
po zejściu 2cm na OH wpadłem na stacje diagostyczną i niestety koleś mi mówi że świeci mi w normie i nie ma co regulować także ten tego
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja w swojej USA zszedłem 35 mm i ptaki na niebie raziłem - wiem, bo mi mówiły. Musiałem kręcić śrubkami.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
To ciekawe wychodzi na to że obnizyles tylko tył u mnie ewidentnie siadło wszystko i światła świecą dużo krócej zawsze świeciły tak że w nocy widziałem numery rejestracyjne aut z przeciwka a po obniżeniu nie. Ja podkręciłem na czują i teraz czekam aż mi będą mrugać że ich oslepiam to wtedy pokręcę trochę w drugą
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Siadło mi auto bardzo równo, gwarantuję. czujnik reaguje w nie obniżonym aucie na dociazenie bagażnika, który jak wiemy jest z tyłu i ma za zadanie niwelowac sytuację, w której mielibyśmy oslepiac innych kierowców jadąc z mocno dociazonym tyłem. Jeśli zaczęło Ci po glebie auto świecić krócej, to ja nie wiem jak działa u Ciebie ten czujnik.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
no to właśnie myślę że zadziałał prawidłowo dupa auta poszła na dół czyli czujnik dostaje informację że mam pełny bagaj, czyli wg czujnika świecę po oczach innym przez co wysyła sygnał do obniżenia świateł co było by prawidłowe gdyby przód też nie został obniżony ale jeśli został to właśnie światła powinny świecić krócej - tyle moich przemyśleń
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja to chyba serio mam problemy z myśleniem, ale na pewno było tak, że obnizalem i na pewno jest tak, że wszyscy mi mrygali w drodze powrotnej z warsztatu. a auto siedzi rowno
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
A ja nie mam obniżonego zawieszania i też mi często w nocy kierowcy dają długimi więc chyba im świecę.
Wydawało mi się, że światła powinny mieć automatyczną regulację w zależności od obciążenia.
Wydawało mi się, że światła powinny mieć automatyczną regulację w zależności od obciążenia.
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Panowie prosta sprawa.
Czujnik reaguje na przechył czyli właśnie np na obciążenie bagażnika albo inne tego typu zdarzenia, które sprawiają że auto odchodzi od pozycji zero, czyli nie jest ustawione równolegle do podłoża.
Śruby/pokrętła w lampach są po to, żeby tę pozycję "zero" ustawić prawidłowo i nie świecić za nisko lub za wysoko.
Przy równoległym obniżeniu auto będzie świecić niżej, bo całość auta zjeżdża równo w dół.
Czujnik musi być zresetowany przy nierównomiernym obniżeniu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Czujnik reaguje na przechył czyli właśnie np na obciążenie bagażnika albo inne tego typu zdarzenia, które sprawiają że auto odchodzi od pozycji zero, czyli nie jest ustawione równolegle do podłoża.
Śruby/pokrętła w lampach są po to, żeby tę pozycję "zero" ustawić prawidłowo i nie świecić za nisko lub za wysoko.
Przy równoległym obniżeniu auto będzie świecić niżej, bo całość auta zjeżdża równo w dół.
Czujnik musi być zresetowany przy nierównomiernym obniżeniu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Obniżałem ostatnio (sprężyny Eibach Pro Kit czarne) i zakładam, że auto równomiernie siadło. Niestety pierwsza jazda po zmroku pokazała, że LEDy świecą o wiele krócej niż przed obniżeniem, więc konieczna będzie regulacja pozycji zero. Przestudiowałem cały wątek i w ramach dodatkowej rozrywki sam się podejmę tego zadania, skoro to takie proste, tylko prośba o podpowiedź: którą śrubką kręcić i o ile ? Potrzebny do tego specjalny wkrętak ze względu na utrudniony dostęp ? Może cyknie ktoś zdjęcie poglądowe ?
1) Lampa lewa ( strona kierowcy ) regulator wysokości przez silnik elektryczny:
1) Lampa prawa ( strona pasażera ) regulator wysokości przez silnik elektryczny:
Wysokość światła regulujemy przez przekładnię kątową, więc czasem trzeba się nakręcić, kręcąc w prawo ( jak zegar) podnosimy wysokość światła, analogicznie kręcąc w lewo obniżamy. Przy nawet sporym obniżeniu zawieszenia regulacja posiada taki zakres aby bez wymiany dźwigni czujnika wychyłu prawidłowo ustawić światła.
Prawidłowo ustawione światła tworzą linie na poniższy wzór:
Lampy posiadają jeszcze regulację w osi poziomej aczkolwiek przy lampach skrętnych nie jest ona stosowana zbyt często.
1) Lampa prawa ( strona pasażera ) regulator wysokości przez silnik elektryczny:
Wysokość światła regulujemy przez przekładnię kątową, więc czasem trzeba się nakręcić, kręcąc w prawo ( jak zegar) podnosimy wysokość światła, analogicznie kręcąc w lewo obniżamy. Przy nawet sporym obniżeniu zawieszenia regulacja posiada taki zakres aby bez wymiany dźwigni czujnika wychyłu prawidłowo ustawić światła.
Prawidłowo ustawione światła tworzą linie na poniższy wzór:
Lampy posiadają jeszcze regulację w osi poziomej aczkolwiek przy lampach skrętnych nie jest ona stosowana zbyt często.