[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 mar 2019, 13:45

moi drodzy miato-maniacy ... wiec wrocilem wlasnie z testow ND RF. powiem tak - auto moich marzeń. Jestem zakochany. juz wiem ze nie bede spal dzis. To sie nazywa prawdziwa milosc, ale ... ale ... ten egzemplarz ktory chcialem kupic okazal sie autem demo. Ma przejechane 7tys km i juz skrzynia skrzypi i 2 ciezko wchodzi. Synchro raczej dla mnie popsute. przy 7tys km!??? Wszystko mi sie w tym aucie podoba oprocz tej skrzyni. Zastanawiam sie wiec na nowa RF 2019 ale moja specyfikacja wyniosla mnie 146tys zl ;] takze, spoooorooo. ale kocham to auto i dalbym tyle za to auto, gdybym spal spokojnie z ta skrzynia a dla mnie ona byla najslabszym ogniwem tego auta. Przynajmniej ta w tym modelu testowym. Malo precyzyjna i 2 bieg slaaaabo wchodzi. Czuc, ze jakbym mu zapiol 2 na sile to jakby zaraz miala sie rozleciec ta skrzynia :D

No i co ja mam zrobic teraz!? zakochalem sie ale nie dam 146tys na miate z taka skrzynia ;[ ;[ Nie wiem co Japoncy ostatnio odwalaja z tymi skrzyniami. type R, mazda. W takich sportowych autach te skrzynie powinny byc pancerne. niech auto kosztuje wiecej ale czlowiek wie za co placi.

wiec jezeli bym kupil takie 2019 RF to max na 5lat i potem sprzedam co mnie juz wkurwia bo kocham to auto i nie chce sie go pozbywac ;[ wiec, czy jest sens wydac taka kwote aby 5lat pojezdzic max takim autem? ma ktos NDka z duzym przebiegiem i na oryginalnej skrzyni jeszcze?

Potrzebuje waszego wsparcia psychicznego :D
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2019, 17:00

Taak...auto przepiękne w tej wersji, mnie też podoba się nieprawdopodobnie...a jaki jest ewentualny koszt naprawy skrzyni?
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

09 mar 2019, 20:58

MastaMarek pisze:
09 mar 2019, 13:45
moi drodzy miato-maniacy ... wiec wrocilem wlasnie z testow ND RF. powiem tak - auto moich marzeń. Jestem zakochany. juz wiem ze nie bede spal dzis. To sie nazywa prawdziwa milosc, ale ... ale ... ten egzemplarz ktory chcialem kupic okazal sie autem demo. Ma przejechane 7tys km i juz skrzynia skrzypi i 2 ciezko wchodzi.
Jeśli chodzi o samo wchodzenie dwójki, ja miałem na początku problemy zanim sie nie przyzwyczaiłem do tego, że skok jest krótki, a ze względu na ustawienie lewarka względem kierowcy trzeba bardziej uważać na ciągnięcie z 1 na 2 bardziej wzdłuż samochodu niż "na siebie" niż, na przykład, w Passacie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

09 mar 2019, 23:50

Zastanawiam sie wiec na nowa RF 2019 ale moja specyfikacja wyniosla mnie 146tys zl ;] takze, spoooorooo.
Popatrzyłem do konfiguratora i RF 2019 w najwyższej wersji wyposażenia plus najdroższy lakier i pakiet Recaro to 137 100zł...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2019, 5:25

MastaMarek pisze:
09 mar 2019, 13:45
moi drodzy miato-maniacy ... wiec wrocilem wlasnie z testow ND RF. powiem tak - auto moich marzeń. Jestem zakochany. juz wiem ze nie bede spal dzis. To sie nazywa prawdziwa milosc, ale ... ale ... ten egzemplarz ktory chcialem kupic okazal sie autem demo. Ma przejechane 7tys km i juz skrzynia skrzypi i 2 ciezko wchodzi. Synchro raczej dla mnie popsute. przy 7tys km!??? Wszystko mi sie w tym aucie podoba oprocz tej skrzyni. Zastanawiam sie wiec na nowa RF 2019 ale moja specyfikacja wyniosla mnie 146tys zl ;] takze, spoooorooo. ale kocham to auto i dalbym tyle za to auto, gdybym spal spokojnie z ta skrzynia a dla mnie ona byla najslabszym ogniwem tego auta. Przynajmniej ta w tym modelu testowym. Malo precyzyjna i 2 bieg slaaaabo wchodzi. Czuc, ze jakbym mu zapiol 2 na sile to jakby zaraz miala sie rozleciec ta skrzynia :D

No i co ja mam zrobic teraz!? zakochalem sie ale nie dam 146tys na miate z taka skrzynia ;[ ;[ Nie wiem co Japoncy ostatnio odwalaja z tymi skrzyniami. type R, mazda. W takich sportowych autach te skrzynie powinny byc pancerne. niech auto kosztuje wiecej ale czlowiek wie za co placi.

wiec jezeli bym kupil takie 2019 RF to max na 5lat i potem sprzedam co mnie juz wkurwia bo kocham to auto i nie chce sie go pozbywac ;[ wiec, czy jest sens wydac taka kwote aby 5lat pojezdzic max takim autem? ma ktos NDka z duzym przebiegiem i na oryginalnej skrzyni jeszcze?

Potrzebuje waszego wsparcia psychicznego :D
Niekoniecznie skrzynia jest zepsuta, jak ASO wymieniło skrzynię w mojej ND to jedynka ciężko wchodziła, teraz jest wszystko w porządku. Skrzynia również musi się ułożyć.
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2019, 8:42

TerminatorPi pisze:
09 mar 2019, 20:58
MastaMarek pisze:
09 mar 2019, 13:45
moi drodzy miato-maniacy ... wiec wrocilem wlasnie z testow ND RF. powiem tak - auto moich marzeń. Jestem zakochany. juz wiem ze nie bede spal dzis. To sie nazywa prawdziwa milosc, ale ... ale ... ten egzemplarz ktory chcialem kupic okazal sie autem demo. Ma przejechane 7tys km i juz skrzynia skrzypi i 2 ciezko wchodzi.
Jeśli chodzi o samo wchodzenie dwójki, ja miałem na początku problemy zanim sie nie przyzwyczaiłem do tego, że skok jest krótki, a ze względu na ustawienie lewarka względem kierowcy trzeba bardziej uważać na ciągnięcie z 1 na 2 bardziej wzdłuż samochodu niż "na siebie" niż, na przykład, w Passacie.
Dzieki za info. kurcze ... moglem ja wbijac trocha na passata czyli bardziej do siebie. ale kazde inne biegi bez problemu wchodzily, 1, wsteczny itd. Mialem kiedys RX8, wiec dobrze znam skrzynie mazdy i rewelka to byla skrzynia. nie do zabicia. Moj kolega ma NA 1.6 ale z 6 biegowa skrzynia i tam chodzi ona jak tak precyzyjnie jak karabinek. zero fochow ;]

W tym modelu nawet na redukcji z miedzy gazem z 3 na 2 ... ta 2 niechętnie wchodzila. ale najgorzej bylo z 1 na 2 ;[ wrecz ... na sile ja trzeba bylo wbijac. Byl spory opor, ale sadze ze to przez to auto demo. Tym autem jeden klient gdzies na rodznie wypadl bo nie opanowal. takze ... zycia nie mialo latwego, pewnie ze 100 osob juz tym jezdzilo. Ale mimo wszystko, przy 7tys km, spodziewalem sie lepiej.
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2019, 8:44

pudel pisze:
09 mar 2019, 23:50
Zastanawiam sie wiec na nowa RF 2019 ale moja specyfikacja wyniosla mnie 146tys zl ;] takze, spoooorooo.
Popatrzyłem do konfiguratora i RF 2019 w najwyższej wersji wyposażenia plus najdroższy lakier i pakiet Recaro to 137 100zł...
w mojej jeszcze mazdaspeed akcesoria. Spoilery, aluminiowe pedaly, alkantara itd ;]

Sry ze robie tyle postow ale nie umiem muli-quote wlaczyc.
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

10 mar 2019, 8:51

No i jeżeli masz zamiar w przyszłości modyfikować to przy ewentualnym zamawianiu nówki nie przepłacałbym za różne dodatki, które i tak później wymienisz na "agresywniejsze".
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2019, 8:57

MMRS pisze:
10 mar 2019, 5:25
MastaMarek pisze:
09 mar 2019, 13:45
moi drodzy miato-maniacy ... wiec wrocilem wlasnie z testow ND RF. powiem tak - auto moich marzeń. Jestem zakochany. juz wiem ze nie bede spal dzis. To sie nazywa prawdziwa milosc, ale ... ale ... ten egzemplarz ktory chcialem kupic okazal sie autem demo. Ma przejechane 7tys km i juz skrzynia skrzypi i 2 ciezko wchodzi. Synchro raczej dla mnie popsute. przy 7tys km!??? Wszystko mi sie w tym aucie podoba oprocz tej skrzyni. Zastanawiam sie wiec na nowa RF 2019 ale moja specyfikacja wyniosla mnie 146tys zl ;] takze, spoooorooo. ale kocham to auto i dalbym tyle za to auto, gdybym spal spokojnie z ta skrzynia a dla mnie ona byla najslabszym ogniwem tego auta. Przynajmniej ta w tym modelu testowym. Malo precyzyjna i 2 bieg slaaaabo wchodzi. Czuc, ze jakbym mu zapiol 2 na sile to jakby zaraz miala sie rozleciec ta skrzynia :D

No i co ja mam zrobic teraz!? zakochalem sie ale nie dam 146tys na miate z taka skrzynia ;[ ;[ Nie wiem co Japoncy ostatnio odwalaja z tymi skrzyniami. type R, mazda. W takich sportowych autach te skrzynie powinny byc pancerne. niech auto kosztuje wiecej ale czlowiek wie za co placi.

wiec jezeli bym kupil takie 2019 RF to max na 5lat i potem sprzedam co mnie juz wkurwia bo kocham to auto i nie chce sie go pozbywac ;[ wiec, czy jest sens wydac taka kwote aby 5lat pojezdzic max takim autem? ma ktos NDka z duzym przebiegiem i na oryginalnej skrzyni jeszcze?

Potrzebuje waszego wsparcia psychicznego :D
Niekoniecznie skrzynia jest zepsuta, jak ASO wymieniło skrzynię w mojej ND to jedynka ciężko wchodziła, teraz jest wszystko w porządku. Skrzynia również musi się ułożyć.
Dzieki za info. czyli dostales cala nowa skrzynie i jest ok? czy tylko cos stara naprawili? jakis wysprzeglik czy cos tam? No ta miala 7tys km i ja dobrze rozgrzalem przed jazda. 10km spokojnej jazdy i dopiero potem probowalem agresywniej. Niestety, nic to nie dalo. ta 2, wchodzila slabo.
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2019, 9:02

Liliputek pisze:
10 mar 2019, 8:51
No i jeżeli masz zamiar w przyszłości modyfikować to przy ewentualnym zamawianiu nówki nie przepłacałbym za różne dodatki, które i tak później wymienisz na "agresywniejsze".
no tez sie zastanawialem nad tym ale te spoilerki mazdaspeed naprawde ladne sa ;] sa w sam raz ;] z modyfikacji to wydech odrazu wejdzie i moze ... dystanse. Zawieszenie blistein z 2018 roku, bardzo fajne. ale testowalem tylko na drogach publicznych. Nawet wygodne, mozna by powiedziec jak na takie auto. Ogolnie pokochalem to auto. Kocham w nim wszystko .... oprocz tej skrzyni ;[ chociaz mazda tyle tych mx5 na calym swiecie sprzedaje ze moze w razie czego z naprawa nie bedzie problemu i czesci beda jakies ale mimo wszystko ;[
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 mar 2019, 9:15

Przejedz się inną ND i porównaj skrzynie. 7tys na testówce tojesdbak trochę jest. Każdy kto wsiadał chciał poznać pełne możliwości tego samochodu i raczej nie bawił się w rozgrzewanie oleju, więc skrzynia nawet dobra mogła oberwać w takich warunkach pracy.
Inna sprawa, że jeśli ten używany egzemplarz ma wszystko to co nowy za kilkadziesiąt tys zł mniej i ma gwarancje to może warto dobić tą skrzynię i wymienić na gwarancji? Tylko upustcenowy musiałby być duży, żeby kupować demo z wadą zamiast nowego egzemplarza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2019, 9:34

Fifkers pisze:
10 mar 2019, 9:15
Przejedz się inną ND i porównaj skrzynie. 7tys na testówce tojesdbak trochę jest. Każdy kto wsiadał chciał poznać pełne możliwości tego samochodu i raczej nie bawił się w rozgrzewanie oleju, więc skrzynia nawet dobra mogła oberwać w takich warunkach pracy.
Inna sprawa, że jeśli ten używany egzemplarz ma wszystko to co nowy za kilkadziesiąt tys zł mniej i ma gwarancje to może warto dobić tą skrzynię i wymienić na gwarancji? Tylko upustcenowy musiałby być duży, żeby kupować demo z wadą zamiast nowego egzemplarza.
chyba to mnie czeka ;] moze podjade na jakis spot lokalny w wawie i ktos mi da sie przejechac do okola bloczku :D

No sprawa wyglada tak:
2018 ND RF / Recaro i wszystkie akcesoria - 116tys brutto
2019 ND RF / recaro i wszystkie akcesoria - 146tys brutto

Takze roznica spora ale tamto to auto testowa no i skrzynia do wymiany. W srodku tez ma sporo rysek itd. No ogolnie ... jak to auto testowe. Gdyby to bylo auto prywatne kogos to wiadomo, ze bylo by w lepszym stanie.

No i 2019 model tez ma sporo zmian. Nowy silnik, 7500rpm, regulowanie kiery lepsze itd. itp. No i w teori ma chyba to jeszcze lepsza skrzynie - wersja 5.

Ja jestem typem ktory lubi jezdzic - nie naprawiac ;] takze typowa niedziela dla mnie to jazda a nie grzebanie w aucie ;] dlatego tak ta skrzynia mnie denerwuje tam.
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

10 mar 2019, 14:29

MastaMarek pisze:
10 mar 2019, 9:02
Liliputek pisze:
10 mar 2019, 8:51
No i jeżeli masz zamiar w przyszłości modyfikować to przy ewentualnym zamawianiu nówki nie przepłacałbym za różne dodatki, które i tak później wymienisz na "agresywniejsze".
no tez sie zastanawialem nad tym ale te spoilerki mazdaspeed naprawde ladne sa ;] sa w sam raz ;] z modyfikacji to wydech odrazu wejdzie i moze ... dystanse. Zawieszenie blistein z 2018 roku, bardzo fajne. ale testowalem tylko na drogach publicznych. Nawet wygodne, mozna by powiedziec jak na takie auto. Ogolnie pokochalem to auto. Kocham w nim wszystko .... oprocz tej skrzyni ;[ chociaz mazda tyle tych mx5 na calym swiecie sprzedaje ze moze w razie czego z naprawa nie bedzie problemu i czesci beda jakies ale mimo wszystko ;[
Ja mam trzecią skrzynie i póki co wszystko jest ok. Auto ma gwarancję więc trzeba po prostu jeździć. Nową teraz wymieniają w ciągu kilku dni. Więc nie ma strachu.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

10 mar 2019, 14:34

MastaMarek pisze:
10 mar 2019, 9:34
Fifkers pisze:
10 mar 2019, 9:15
Przejedz się inną ND i porównaj skrzynie. 7tys na testówce tojesdbak trochę jest. Każdy kto wsiadał chciał poznać pełne możliwości tego samochodu i raczej nie bawił się w rozgrzewanie oleju, więc skrzynia nawet dobra mogła oberwać w takich warunkach pracy.
Inna sprawa, że jeśli ten używany egzemplarz ma wszystko to co nowy za kilkadziesiąt tys zł mniej i ma gwarancje to może warto dobić tą skrzynię i wymienić na gwarancji? Tylko upustcenowy musiałby być duży, żeby kupować demo z wadą zamiast nowego egzemplarza.
Ja jestem typem ktory lubi jezdzic - nie naprawiac ;] takze typowa niedziela dla mnie to jazda a nie grzebanie w aucie ;] dlatego tak ta skrzynia mnie denerwuje tam.
:D :D :D Będziesz musiał być wyjątkowo odporny na miatoze bo jeżeli lubisz naprawdę jeździć to grzebanie w aucie jest NIEUNIKNIONE.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2019, 5:27

Z tą skrzynią biegów to nie ma lekko - zarówno moja poprzednia V1 jak i obecna V4/V5 nie są idealne. Obie są rewelacyjne, gdy olej w skrzyni jest nagrzany, ale rano, na mrozie, to jest tak 50/50. Nauczyłem się być delikatnym z drugim biegiem i przestałem w ogóle zwracać na to uwagę. Z resztą moja nowa V4/V5 nawet na mrozie działa bardzo poprawnie - ułożyła się z przebiegiem. Tylko po 7000 km ta skrzynia opisywana przez Ciebie w roczniku 2018 powinna być już dotarta...
Co do wyborów nic Ci nie poradzę - sam bym kupił 2019 gdybym tylko mógł - ale mi kompletnie nie zależy na akcesoriach. Ostatnio ND2 dołożyła Abarthowi 15 s do 200 kmh (29s do 44s Abartha). Co drugi właściciel mx5 opowiada, jak to moc jest nieistotna, ale jednak mieć osiągi (bardzo) starej 911 to chyba fajnie by było? W ND2 (2019) masz też koło dwumasowe, biegi zmienia się (podobno) niesamowicie miękko, tak samo lekko pracuje sprzęgło (aż niektórzy narzekają, że woleliby bardziej męskie doznania:-)
Jeśli kupisz rocznik 2018 istnieje ryzyko... że ta skrzynia biegów nigdy Ci nie padnie. Padały dość masowo te wyprodukowane przez 6 wrześniem 2016. Późniejsze padają rzadko, a te z 2018 to już prawdopodobnie nigdy (krążą legendy, że jedna padłą w USA, ale na torze, z kompresorem). Istnieje też jednak szansa, że się ta Twoja skrzynia ułoży.
Więc nie umiem postawić się na Twoim miejscu. Powyżej to tylko moje 2 grosze.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 paź 2019, 15:39

To nie legendy - Brian Goodwin regularnie zabija skrzynie biegów. W ND2 też zabił.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2019, 20:56

W jego przypadku piszemy o torze i nieseryjnej mocy. W nc też skrzynie biegów zabijał...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 paź 2019, 20:58

Ale nie tak często i nie tak łatwo :D
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

08 paź 2019, 12:01

cra3y pisze:
05 paź 2019, 20:58
Ale nie tak często i nie tak łatwo :D
Ale rzeczywiscie mniej zgloszen problemow ze skrzyniami od pewnego czasu:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
ICTC

22 lip 2021, 7:50

Zbychersky pisze:
30 lip 2017, 7:45
Spodziewam się tego, że płacę 120k i samochód powinien być bezawaryjny przez najbliższe parę lat. A nie, że na samym początku mam do wymiany reflektor + poszycie fotela + dach + do tego niepewną skrzynię biegów która może się zepsuć w każdej chwili i lakier który ma 80 mikronów. Szczerze? Gdybym wiedział, że tak to ma wyglądać skusiłbym się jednak na Fiestę ST200. Poprzednią Fiestę którą miałem od nowości wystarczyło tankować, zmieniać olej i filtry. Jedyna usterka to przy 80k przebiegu pękła sprężyna. A kosztowała 1/3 ceny MX-5. Co prawda samochód był z 2007 roku ale wniosek nasuwa się sam: ceny idą w górę a jakość spada.
Przejrzałem wątek i po lekturze zaczynam się zastanawiać czy nie pójść w i20N. 40k w kieszeni. Sporo kasy na mody i bezstresowe naprawy po upływie 5-letniej gwarancji...
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

22 lip 2021, 8:02

Po 5 latach mogę napisać, że poszycie fotela jest już ok, dach dalej się przeciera (Mazda nie uznała mi kolejnej reklamacji), skrzynia o dziwo działa i im ma większy przebieg tym mniej jest problemów z wbiciem 3, lakier to szajs :).
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2021, 9:42

Przejrzałem wątek i po lekturze zaczynam się zastanawiać czy nie pójść w i20N. 40k w kieszeni. Sporo kasy na mody i bezstresowe naprawy po upływie 5-letniej gwarancji...
Mam ND i największego konkurenta i20N czyli ostatnią Fiestę ST i powiem Ci że to są dwa różne auta. Mazda mocniej chwyta za serce, festa jest lepsza na daily. Gdybym miał wybrać jedno - to Raczej ND :)
ICTC

22 lip 2021, 13:14

@Pudel, fajny zestaw. Jazda testowa jednym i drugim będzie rozstrzygająca. i20N we wrzesniu, MX-5 nie wiem kiedy, dealer ma mnie w nosie.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

22 lip 2021, 14:11

Wojtek Wawa pisze:
11 mar 2019, 5:27
W ND2 (2019) masz też koło dwumasowe, biegi zmienia się (podobno) niesamowicie miękko, tak samo lekko pracuje sprzęgło (aż niektórzy narzekają, że woleliby bardziej męskie doznania:-)
O widzisz, nie wiedziałem o dwumasie, a bezoporowość biegów od razu dało się zauważyć. Aż dziwnie się jechało pierwsze zmiany biegów + sprzęgło które można wcisnąć małym palcem.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 lip 2021, 14:28

Jeżdżąc drugi sezon ND uważam, że auto trzeba chcieć mieć jakkolwiek to brzmi. Ja bardzo długo się przekonywałem ale ostatecznie uważam je za bardzo fajne daily którym można pojeździć szybko. Wymaga trochę wyrzeczeń i przyzwyczajeń ale ostatecznie nie żałuję przesiadki z NC. Szczególnie pod kątem długich wyjazdów na winkle.
Póki co największą wadą jest filigranowość tego auta i fakt, że potrafi zrobić jakiś psikus w najmniej odpowiednim momencie. Plus taki, że póki co wszystko robione na gwarancji bez zadawania pytań.
ICTC

22 lip 2021, 14:45

Troszkę krzywię się czytając jak usprawiedliwiacie wysoką awaryjność/usterkowość w tych młodych autach tym, że importer wywiązuje się że swoich obowiązków.

Czy jestem dziwny i naiwny wymagając od nowego lub prawie nowego auta bezawaryjności?

Jak w moim starym weekendowym struclu coś czasem niedomaga to mnie to nie wzrusza, po prostu naprawiam. Wściekłbym się gdybym musiał cyklicznie zostawiać u dealera auto na gwarancji na dłużej niż kilka godzin. Szczególnie w sezonie.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

22 lip 2021, 14:52

ICTC pisze:
22 lip 2021, 14:45
Troszkę krzywię się czytając jak usprawiedliwiacie wysoką awaryjność/usterkowość w tych młodych autach tym, że importer wywiązuje się że swoich obowiązków.

Czy jestem dziwny i naiwny wymagając od nowego lub prawie nowego auta bezawaryjności?

Jak w moim starym weekendowym struclu coś czasem niedomaga to mnie to nie wzrusza, po prostu naprawiam. Wściekłbym się gdybym musiał cyklicznie zostawiać u dealera auto na gwarancji na dłużej niż kilka godzin. Szczególnie w sezonie.
A kiedy miałeś ostatnio nowe auto?
Astra K - problemy z matrycowymi światłami / jakiś zawór turbo wymieniany / poziomowanie świateł / parowanie kamery / w manualach wysprzęglik pada w co 2 aucie
C5 aircross - Problemy z ad blue - jak narazie 20kkm

Też myślałem, że kupie nowe bezawaryjne. Ale w sumie to nic takiego co by unieruchomiło auto (no może poza ad blue. Gwarantuje, że w skodzie jest to samo i w bmw i gdzieś tam jeszcze.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
ICTC

22 lip 2021, 14:58

Prywatnego nigdy. Służbowe owszem, zrobiłem Skodą zupełnie bezstresowo ponad 100k km.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 lip 2021, 15:58

U mnie w domu kilka względnie nowych samochodów i dużo częściej cierpią na dużo poważniejsze usterki niż Miata która ma milion razy cięższy żywot.
W tym kontekście Mazda akurat wypada nie najgorzej. Dla mnie wymiernikiem bezawaryjności jest to czy w trasie auto się zatrzymało czy nie. Tu póki co żadna Miata mnie zawiodła.
ICTC

22 lip 2021, 17:47

Tak czy inaczej nie rokuje to dobrze.
ODPOWIEDZ