[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2018, 12:22

Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2018, 12:43

mowso pisze:A znając życie więcej niż połowę dałoby się programowo ustawić - też mnie na razie najbardziej wkurza brak logiki czyli przy zdejmowaniu dachu szyby się obniżają ale potem już się nie podniosą tylko w połowie zostają :lipa: no i oczywiście automat w guziczkach działa w dół ale w górę już muszę trzymać guziorki żeby się domknęło :evil:


Mnie też wkurza brak logiki w opuszczaniu i zamykaniu szyb. Zazwyczaj jak się zatrzymuję, to wyłączam silnik i dopiero zamykam dach. Bo jaki sens ma robienie tego przy uruchomionym silniku? I jeśli nie zrobię tego w ciągu ok. 10 sekund, to guziki już nie działają i trzeba włączyć zapłon, a co za tym idzie zazwyczaj też światła, tylko po to, żeby domknąc szyby. A jak w ramach odrurchu wcisnę sprzęgło, to jeszcze włączam silnik. Gdzie tu EKO? Ale za to jak auto stoi cały dzień i na wyłączonym silniku otwieram dach, to jakoś bez żadnego problemu szyby się opuszczają. A przecież tak samo obciąża to akumulator.

Potwierdzcie że też tak w swoich macie :mrgreen:
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

02 paź 2018, 17:10

A może da się to wszystko ustawić, tak jak w tym linku: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=202227
Wygląda prosto, choć i tak czarna magia dla mnie.
Obstawiam że kolega heretic będzie umiał się w tej kwestii wypowiedzieć ;)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 paź 2018, 18:18

mydlo pisze:A może da się to wszystko ustawić, tak jak w tym linku: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=202227
Wygląda prosto, choć i tak czarna magia dla mnie.
Obstawiam że kolega heretic będzie umiał się w tej kwestii wypowiedzieć ;)

Owszem forscanem powinno się to dać. Podobnie, jak i-stop (gdzieś nawet kiedyś wątek na ten temat znalazłem, ale zgubiem :-/)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2018, 11:13

MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....


O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze :-)
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf

BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy :-)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2018, 11:47

Wojtek Wawa pisze:
MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....


O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze :-)
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf

BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy :-)



Ja już dawno pozbyłem się tego ustrojstwa :)
luc1982
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2018, 11:26
Model: ND
Wersja: Skyfreedom

03 paź 2018, 15:40

Czy wkręcanie silnika na przerwyaną linię jest bezpieczne? Czy w tych obrotach samochód efektywnie przyspiesza czy lepiej przy 6 kolejny bieg zapiać?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2018, 16:14

Kiedyś ktoś (TerminatorPi?) wrzucał wykres mówiący, że najefektywniej kręcić do 6800, mimo że moc spada. To przeliczona przez przełożenie zawsze będzie większa na kołach na biegu niższym. Silnik nie wybuchnie, ma doskonałą opinię, jeśli chodzi o trwałość. Warto sprawdzać poziom oleju - mi nigdy nie spadł poziom, ale komuś na miata.net na torze spadł i zatarł silnik (po całym dniu upalania). Jedyny znany mi przypadek zabicia tego silnika.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2018, 16:26

Jak to w życiu, jak szybciej biegniesz to i tętno wyższe, szybciej się męczysz, szybciej robi Ci się gorąco. Bez ruszania głowicy tunerzy odcinkę ustawiają na 7000 lub 7200. Jeśli chcesz kręcić wyżej vel kolega Pudel (7800) musisz wymienić sprężyny zaworowe z talerzykami. Więc z tego wniosek że "czerwone przerywane" raczej dosyć bezpieczne.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

04 paź 2018, 1:55

Pamiętam że w serii kręcenie powyżej 6500 nic nie dawało, warto obejrzeć poniższy filmik z seryjną ND, jak gość kręci i jak efektywnie przyspiesza.
luc1982
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2018, 11:26
Model: ND
Wersja: Skyfreedom

04 paź 2018, 11:27

mike_d pisze:
francmiko pisze:MMRS czy to aby nie nadaje sie na naprawę gwarancyjną?


Nie, korozja od spodu jest niestety jednym z wyłączeń gwarancyjnych. Mocno polecam zrobienie konserwacji samodzielnie - nawet niektóre ASO Mazdy to zalecają (sami oczywiście tego nie robią).


Kogo w wawie polecacie od zabezpieczeń korozyjnych? Utraty gwarancji nie będzie?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

04 paź 2018, 16:59

Jedź do Kępna, będziesz zachwycony. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

04 paź 2018, 18:47

Wojtek Wawa pisze:
MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....


O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze :-)
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf

BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy :-)

Miałem już wymieniane i dalej piszczą.. :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 paź 2018, 20:38

Wojtek Wawa pisze:Kiedyś ktoś (TerminatorPi?) wrzucał wykres mówiący, że najefektywniej kręcić do 6800, mimo że moc spada. To przeliczona przez przełożenie zawsze będzie większa na kołach na biegu niższym. Silnik nie wybuchnie, ma doskonałą opinię, jeśli chodzi o trwałość. Warto sprawdzać poziom oleju - mi nigdy nie spadł poziom, ale komuś na miata.net na torze spadł i zatarł silnik (po całym dniu upalania). Jedyny znany mi przypadek zabicia tego silnika.


Zgadza się. Wykres i plik źródłowy jest tu:
viewtopic.php?p=453261#p453261

pudel pisze:Pamiętam że w serii kręcenie powyżej 6500 nic nie dawało, warto obejrzeć poniższy filmik z seryjną ND, jak gość kręci i jak efektywnie przyspiesza

Pamiętajmy, że wyliczenia teoretyczne to jedno, a technika (nie)pozwalająca wykorzystać osiągów, to drugie. Przede wszystkim, żeby osiągnąć maksymalne przyśpieszenie przy ruszaniu, należy ruszać z półsprzęgła żeby mieć cały czas dostępny potrzebny moment na wale, a nie zbić obroty do niskich, gdzie moment mniejszy, i jeszcze dostać po dupie ESP.
Dodatkowo na filmie widać, że ESP się uaktywnia jeszcze przynajmniej przy wbijaniu 1->2 i 2->3, co znaczy, że obroty były niedopasowane przy zmianie biegów i szarpnęło kołami, efektywnie hamując samochód.

A tak naprawdę, to te wszystkie rozważania mają sens tylko przy pałowaniu na prostej.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

19 paź 2018, 10:49

Panowie, czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę na temat opon w rozmiarze 225/45/17 w ND na fabrycznych felgach? Szerokość w sumie nie wiele większa i bez gleby nie powinno raczej nigdzie ocierać? Profil ciut większy i średnica koła również, mogłoby zniwelować przekłamanie licznika. Wyglądało pewnie będzie trochę balonowato ale jeśli to jedyny minus...? Ktoś coś?
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

19 paź 2018, 11:46

dudek_t pisze:Panowie, czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę na temat opon w rozmiarze 225/45/17 w ND na fabrycznych felgach? Szerokość w sumie nie wiele większa i bez gleby nie powinno raczej nigdzie ocierać? Profil ciut większy i średnica koła również, mogłoby zniwelować przekłamanie licznika. Wyglądało pewnie będzie trochę balonowato ale jeśli to jedyny minus...? Ktoś coś?


Miałem u siebie na seryjnej 7j, 215/45/17, nic nie trze, nie obciera, nawet przy dużych przechyłach budy i maksymalnym skręcie. Auto obniżone około 5cm. Balon w sumie zależy również od konkretnej opony, u mnie z indeksem opony XL go nie było, oczywiście prześwit auta trcohę wiekszy i zredukowana przestrzeń między opona a błotnikiem. W porównaniu do 205/45, od razu widać że opona ma wyższą sciankę boczną. Myśle, ze 225/45 bedzie troche za duze na 7j, ale w praktyce tego nie testowalem ;)
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

20 paź 2018, 5:26

Czy komuś pokrzywiły się oryginalne tarcze? Wczoraj na niemieckiej autostradzie wietrzylem konie pod maską i przy hamowaniu z 180 pojawia się nieprzyjemne bicie :( Zasadniczo im wyższa prędkość tym gorzej.
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2018, 12:36

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vovmn23tfTM[/youtube]
Jakiś pomysł skąd te dźwięki kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte? Wysprzęglik?
Druga sprawa - czy takie wyraźne i wyczuwalne pod ręką drgania na drążku to norma? Porównywałem z Wojtek Wawa i w czerwonej Wojtka ten efekt praktycznie nie występował. Ale Wojtek ma nową skrzynię.

EDIT: działa znacznik [youtube][/youtube]?
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

28 paź 2018, 22:26

Łożysko oporowe sprzęgła, miałem to samo, a drgania drążka miałem w starej skrzyni, mam w nowej skrzyni i po naprawie nowej skrzyni też mam :lol:
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

29 paź 2018, 16:20

Muszę się nie zgodzić - łożysko oporowe sprzęgła hałasuje gdy sprzęgło jest wciśnięte, a kolega spytał o odwrotny objaw. Nie wiem czy to info jest adekwatne dla was, ale w moim NC występują obydwa objawy. Założyłem że "ten typ tak ma" i nie przejmuję się. Zrobiłem z tymi objawami 70 tys. i nic się do tej pory nie rozsypało :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2018, 17:12

A u mnie jak pojechałem do serwisu aby mi skrzynię obsłuchali - poprosiłem aby z racji tego że mają do czynienia z MXami na codzień porównali moje auto - gość mi odpowiedział cytuję "Jak mamy porównać ci skrzynię i jej pracę w Twoim aucie, jak poza skrzynią nie ma tam już nic seryjnego. Na dodatek wibracje mogą być od wydechu, lekkiego koła zamachowego i Bóg raczy wiedzieć czego jeszcze". Dałem sobie spokój, a żeby było ciekawiej to po montażu kompresora to i wibracje ustały. :bang:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

30 paź 2018, 17:45

Zastanawia mnie skąd się bierze krótki "jęk" z tyłu przy zmianie biegów przy bardziej dynamicznym przyśpieszaniu. Muszę zwrócić uwagę czy są jakieś szczególne warunki konieczne do tego odgłosu, czy nie, ale na pewno dźwięk dobiega z tyłu, nie z przodu. O ile pamietam, występuje tylko w momencie puszczenia sprzęgła po zmianie biegu. Dyfer jęczy? Ale dlaczego?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

31 paź 2018, 19:09

bonito pisze:
29 paź 2018, 16:20
Muszę się nie zgodzić - łożysko oporowe sprzęgła hałasuje gdy sprzęgło jest wciśnięte, a kolega spytał o odwrotny objaw. Nie wiem czy to info jest adekwatne dla was, ale w moim NC występują obydwa objawy. Założyłem że "ten typ tak ma" i nie przejmuję się. Zrobiłem z tymi objawami 70 tys. i nic się do tej pory nie rozsypało :)
Miałem identyczny objaw, gdy sprzęgło nie było wciśnięte coś klekotało jak w dieslu ( wyraźnie słyszane na filmiku), po wciśnięciu wyciszało się. Pojechałem do ASO i gość od razu powiedział że łożysko w sprzęgle. Wymienili i ucichło.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2018, 13:43

Zbychersky pisze:
20 paź 2018, 5:26
Czy komuś pokrzywiły się oryginalne tarcze? Wczoraj na niemieckiej autostradzie wietrzylem konie pod maską i przy hamowaniu z 180 pojawia się nieprzyjemne bicie :( Zasadniczo im wyższa prędkość tym gorzej.
Ostre hamowanie ze 180 kmh i pojawiło się u mnie bicie. Miałem tak samo, przeszło w jeździe codziennej.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

10 lis 2018, 15:49

Miałem to samo w moim NC-ku - po kilku ostrych hamowaniach tarcze przód do wymiany z powodu bicia. Próbowałem reklamować w Mazdzie, ale oczywiście mnie olali. Moim zdaniem seryjne tarcze Mazdy są bardzo słabej jakości. Kupiłem porządny zestaw: tarcze Zimmermann + klocki Hawk HPS i od tego czasu mogę spokojnie hamować z każdej prędkości...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 lis 2018, 16:17

Raczej fabryczne hamulce w NC zbierały na forum dobre opinie...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lis 2018, 11:53

Obstawialbym błąd w montażu. Oprócz sprawnych zacisków i prowadnic, dokładne, bardzo dokładne wyczyszczenie piasty przy montażu + najlepiej do tego pomiar bicia po założeniu tarczy to ważna rzecz. Bicie wskutek nieprawidłowego montażu ma tendencję do powiększania się, nie do konca wiem dlaczego tak jest - ale tak jest

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 mar 2019, 19:02

czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.

Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

08 mar 2019, 19:39

MastaMarek pisze:
08 mar 2019, 19:02
czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.

Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
Nie ma się co bać, Mazda wymienia, gdybyś miał kupić Type R'a to wtedy bym się martwił :)
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

09 mar 2019, 1:48

MastaMarek pisze:
08 mar 2019, 19:02
czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.

Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
Rocznik 2018 ma już poprawioną skrzynię.
ODPOWIEDZ