[ND] Dyskusja ogólna

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2018, 17:33

Helo! U mnie na liczniku 47500km z oryginalną skrzynią. Jutro kończy się trzyletnia gwarancja, naturalnie więc przedłużyłem o dodatkowe dwa lata.
Zrobiłem maździochą 10000km od marca, a ostatni przegląd gwarancyjny zrobiłem przy 45000km. Oprócz standardowych czynności po 3 latach, zleciłem też czyszczenie klimy (normalne jak się rzadko korzysta) i wymianę oleju w skrzyni. Nie stwierdzono jednak opiłków metalu. 300zł w plecy, ale można spać spokojnie. Na torze nie jeździłem, ale myślę że jakby miała ulec to już by uległa. Takim autem jeździ się dynamicznie :D

Ale żeby nie było OT, oto co mnie wkurza:
- trzeba się bardzo spinać z zamknięciem dachu po wyłączeniu silnika, bo po kilkunastu sekundach odcina zasilanie. Jakie to jest irytujące!
- nie zawsze dach przy pociągnięciu za dźwignie odskakuje wystarczająco wysoko żeby go można było łatwo dosięgnąć. Czasami zatrzymuje się na wysokości windshota. Jak na złość pod ASO pięknie się otwiera.
- dostęp bezkluczykowy. Otwieram żonce drzwi, zamykam, obchodzę auto i jak jestem na wysokości bagażnika to blokuje się zamek. Bez sensu. Gdyby dało się całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy, byłbym szczęśliwszy.
- przetarcia na recaro i drobne przetarcia na kierownicy - zgłoszone w ramach gwarancji, ale odrzucone. MMP twierdzi, że to normalne zużycie. Szkoda, że materiały są takiej, a nie innej jakości.
- materiałowy dach + plastiki = nieprzyjemny zapach przy wsiadaniu do samochodu. Ok, zapach samochodowy załatwia sprawę, ale wolałbym naturalny zapach "nowego samochodu"
- słaby ręczny - do zabawy za słaby imho
- coś jakby gubienie zapłonu na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Po uruchomieniu klimy zjawisko się nasila. Była czyszczona przepustnica, ale wg ASO to normalny objaw. Też tak macie? co kilka kilkanaście sekund lekko szarpie, czuć na lewarku.
- zupełnie nudna w eksploatacji w porównaniu z NA :D

PS. info: zaślepki zderzaka (tam gdzie jest hak) nie są już wysyłane w kolorze :( Chyba, że ktoś ma szczęście i jakaś się ostała, ale to już pojedyncze sztuki. Zaślepka kosztuje 7zł, a pomalowanie pod kolor dodatkowych kilkaset :( Taniej wyjdzie JDM-owski tow hook. A może ma ktoś w kolorze 34k? ;-)
Awatar użytkownika
POlsza
Donator
Donator
Posty: 46
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Dolny Śląsk

23 wrz 2018, 17:54

Co do dachu, po wymianie na nowy jest już OK, zmienili konstrukcję.

PS. Krótko; przetarcie na szwach i jest do wymiany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

24 wrz 2018, 21:09

Kur.. czy ktoś może się spotkał z takim czymś (postanowiłam Was zapytać zanim pojadę do ASO zrobic z siebie debila)
Wsiadam, wciskam start a Magdalena do mnie pięć krótkich podwójnych „pip pip”.
Żadna kontrolka się nie świeci. Nic. Żadnej podpowiedzi.
WTF?!
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Julas
Posty: 5
Rejestracja: 16 gru 2017, 8:43
Model: ND
Wersja: Freedom
Lokalizacja: Poznań

24 wrz 2018, 21:41

A nie masz czasami słabych baterii w pilocie lub tej pastylce od alarmu
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

24 wrz 2018, 21:55

Albo bateria w kluczyku (dotknąć dupką kluczyka do przycisku start/stop), albo bateria w pastylce (nacisnąć 'przycisk' na pastylce przed odpaleniem auta).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

25 wrz 2018, 0:29

ACID pisze:Kur.. czy ktoś może się spotkał z takim czymś (postanowiłam Was zapytać zanim pojadę do ASO zrobic z siebie debila)
Wsiadam, wciskam start a Magdalena do mnie pięć krótkich podwójnych „pip pip”.
Żadna kontrolka się nie świeci. Nic. Żadnej podpowiedzi.
WTF?!
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?

Miałem to samo, słaba bateria była albo w pilocie albo w dodatkowym zabezpieczeniu antykradzieżowym. Wymienili mi na przeglądzie.
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

25 wrz 2018, 8:47

Nie powiem, że mi to przez myśl nie przeszło, ale nie wiedziałam jak to sprawdzić. :D
Dzięki Panowie! ;]
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2018, 11:20

Wojtek Wawa pisze:Miatowicze, ktoś z Was od SkyFreedoma dostał może list o akcji serwisowej na konwerter DC-DC systemu i-ELOOP? Miatowicz ze Słowacji tak (rocznik 2017). Niestety słynny link z TSB niczego nowego nie pokazuje, zapewne tam wrzucają rzeczy dotyczące rynku USA (a EU przy okazji).


Byłem dziś w ASO z zupełnie czymś innym i ta akcja serwisowa już jest w systemie - sam serwisant mi o niej powiedział (bo śmieszna sprawa, kompletnie o tym zapomniałem, a sam o to tutaj pytałem raptem kilka dni temu).
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

26 wrz 2018, 11:37

Heh, wreszcie będzie okazja żeby zrobić w ASO wszystkie pierdoły na które nigdy nie ma czasu :D

A tak na marginesie. Wsiadam wczoraj rano do auta i przestało pikać :D
Zdrowo się uśmiałam. Jak to od razu po rozpoznaniu problem likwiduje się sam.
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2018, 19:42

Cała akcja serwisowa to wgranie nowego oprogramowania do PCM - na szczęście nie naruszyło to mojego Android Auto z AIO Tweeks :-)

A moje grzechotanie na wysokich obrotach to były luźne osłony - dzięki Mydło za podzielenie się na forum, dzięki Tobie poszło szybko! I znów z mojego ASO (i centrali Mazdy) jestem bardzo zadowolony - po przygodach z ASO Forda (i centralą) oraz różnych historiach generalnie o ASO byłem naprawdę sceptycznie nastawiony, a jestem szczęśliwy. Za każdym razem sobie myślę "pewnie tym razem coś zawalą", ale jak dotąd nie :-)
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

26 wrz 2018, 20:45

Wczoraj byłem w aso z moim "chrobotaniem" w okolicy 2750 obrotów. "Mistrz" serwisu słyszy, ale nie wie co to jest. W Usterka ND tego nie ma, w demo ND z przebiegiem 2000km było ale prawie na granicy percepcji (chyba tak jak u mnie przy 2000km) - im więcej kilometrów na licznik się nawija, tym głośniej). Nie pasuje to do Wojtka opisu, ale jakbyś mógł przypomnieć co to za osłony były? Może to u mnie też rezonuje, ale trochę niżej:D

ps. mam eloopa i nic wczoraj o akcji serwisowej nie wspomnieli.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2018, 21:00

Nie wiem które... tylko tyle co napisałem. I to co napisałem, powiedziałem w ASO i sami do tego doszli. Przykro mi, że masz tutaj daleko. Z tą akcją... może Twój ND jest już wolny od tej wady? Albo nie sprowadzili dobrze?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 8:09

Wojtek Wawa pisze:Nie wiem które... tylko tyle co napisałem. I to co napisałem, powiedziałem w ASO i sami do tego doszli. Przykro mi, że masz tutaj daleko. Z tą akcją... może Twój ND jest już wolny od tej wady? Albo nie sprowadzili dobrze?

Potwierdzam, Wojtek ma rację. Dzwoniłem do swojego serwisu i faktycznie jest taka akcja serwisowa na IEloop. Dotyczy nie tylko MXów ale również i innych modeli Mazdy z tym systemem. Swoją drogą Wojtku, czujny jesteś niczym ważka :git:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 9:15

Pojeździłem trochę bez tego grzechotania na wysokich obrotach - wszystkim Wam po modifikacjach wydechu może się to wydać bzdurą, ale dla mnie teraz czysty dźwięk wydechu to przepiękna muzyka :-)
Od kupienia tego samochodu miałem problem z dziwnymi odgłosami, gdy jechałem obok ekranów dźwiękochłonnych/murów i hamowałem silnikiem (bo wtedy nie słychać wydechu). Myślałem, że mx5 pewnie tak ma. A to bzdura. ASO sugerowało, że to pewnie podczas konserwacji coś źle poskręcali... ale przecież Mydło miał tak samo, a konserwacje robił (o ile robił) zupełnie gdzieś indziej. Więc zgaduję, że to jednak błąd na linii produkcyjnej był.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 wrz 2018, 9:17

Czytam o tych wszystkich problemach w wersjach EU i cieszę się, przynajmniej na razie, że mam wersję US i wszystkie one są mi obce. :P To co piszecie brzmi trochę przerażająco.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 9:35

Wgranie oprogramowania + dokręcenie osłon Ciebie przeraża? :-) Bo niestety nawet te osłony zapewne masz takie same. Tak jak skrzynię biegów.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 wrz 2018, 10:33

Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. ;) Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? :P Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.

Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.

BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 10:46

Na tych 19 stronach tak z 5 % to problemy, a reszta to miła konwersacja w fajnym gronie. Zważywszy, że osiągnąłeś rekord niskiego średniego spalania ND (i to bez iELOOP) 4.0 l/100 km to wątpię, by Twoja skrzynia biegów była zagrożona :-)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 wrz 2018, 12:14

Nie no, widzę, śledzę, ale jednak uważam, że sporo drobnych usterek w tych swoich ND wykryliśmy już na forum jako społeczność. :)

To spalanie było jednorazowe! :D Skandaloza, będzie się za mną teraz ciągnęło! :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 13:30

Tak się nie wykręcaj - szkoda że nie masz tego iELOOPa bo byś zawstydził Lupo 3L :-)
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

27 wrz 2018, 13:41

Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 14:31

Hookie pisze:Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. ;) Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? :P Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.

Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.

BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.


No niby masz trochę racji, ale z drugiej strony skoro możesz korzystać z obrotów w zakresie do niemalże 7000 ponieważ producent to dopuszcza to lepiej z nich nie korzystać bo skrzynia Ci się sypnie? To chyba nie tędy droga, a producent chyba wie do jakich celów służy ten samochód. Mając taką wiedzę niech zrobią auto 10 k droższe ale z jakąś pancerną skrzynią, która uniesie fantazję niektórych użytkowników. Ulepili gniota to się sypie i tyle w temacie. Gdybym chciał auto, którym jeździ się do 3.5 k obrotów to kupuję Opla Astrę i skrzynia wytrzymuje cały okres użytkowania, a i tu nie zawsze. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2018, 14:32

Wojtek Wawa pisze:Na tych 19 stronach tak z 5 % to problemy, a reszta to miła konwersacja w fajnym gronie. Zważywszy, że osiągnąłeś rekord niskiego średniego spalania ND (i to bez iELOOP) 4.0 l/100 km to wątpię, by Twoja skrzynia biegów była zagrożona :-)

A i ona padnie, poczekajmy aż po gwarancji będzie :bang:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 wrz 2018, 15:09

To, że ludziska kręcą do odcinki w takich autach jest normą - nie ma tu chyba na forum osoby, która co najmniej czasem tak nie jeździ. Mnie raczej zastanawia to, dlaczego 5 już (?) rewizja skrzyni dalej ma problemy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

27 wrz 2018, 15:22

dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy :ryjezesmiechu:

To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 wrz 2018, 17:50

TerminatorPi pisze:
dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy :ryjezesmiechu:

To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.


Ale klima nie ma nic wspólnego z iEloopem...

Klimatyzacja wpływa na odpalenie silnika na postoju jak na wymienniku temperatura wyjdzie z pewnego zakresu. To w zasadzie najczęstszy powód, dla którego istop wyłączam czasem - nie znoszę różnic w temperaturze powietrza stojąc na swiatlach.

iEloop powoduje „wysprzeglenie” alternatora i pobieranie energii z kondensatora. Tylko i aż tyle. Nie ma to nic wspólnego z technologią hybrydową.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

28 wrz 2018, 0:07

MMRS pisze:
Hookie pisze:Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. ;) Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? :P Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.

Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.

BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.


No niby masz trochę racji, ale z drugiej strony skoro możesz korzystać z obrotów w zakresie do niemalże 7000 ponieważ producent to dopuszcza to lepiej z nich nie korzystać bo skrzynia Ci się sypnie? To chyba nie tędy droga, a producent chyba wie do jakich celów służy ten samochód. Mając taką wiedzę niech zrobią auto 10 k droższe ale z jakąś pancerną skrzynią, która uniesie fantazję niektórych użytkowników. Ulepili gniota to się sypie i tyle w temacie. Gdybym chciał auto, którym jeździ się do 3.5 k obrotów to kupuję Opla Astrę i skrzynia wytrzymuje cały okres użytkowania, a i tu nie zawsze. Oczywiście to moja subiektywna opinia.


No wiesz, ja po tym jak się upierałem że słyszę dziwne dźwięki to w ASO, w którym mi wymieniali skrzynię usłyszałem że przecież jeżdżę po torze, a to nie jest samochód sportowy tylko miejski, także nie wiem jakie było założenie producenta

Wojtek Wawa pisze:Pojeździłem trochę bez tego grzechotania na wysokich obrotach - wszystkim Wam po modifikacjach wydechu może się to wydać bzdurą, ale dla mnie teraz czysty dźwięk wydechu to przepiękna muzyka :-)
Od kupienia tego samochodu miałem problem z dziwnymi odgłosami, gdy jechałem obok ekranów dźwiękochłonnych/murów i hamowałem silnikiem (bo wtedy nie słychać wydechu). Myślałem, że mx5 pewnie tak ma. A to bzdura. ASO sugerowało, że to pewnie podczas konserwacji coś źle poskręcali... ale przecież Mydło miał tak samo, a konserwacje robił (o ile robił) zupełnie gdzieś indziej. Więc zgaduję, że to jednak błąd na linii produkcyjnej był.


Miałem podobnie, do momentu aż wymienili te łożyska w skrzyni, teraz słyszę tylko dźwięk silnika i wydechu i aż dziwnie bez tych dodatkowych odgłosów :mrgreen:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2018, 13:12

No to świetnie usłyszeć, że się posiada super miejski samochód z dwoma fotelami za niemalże 130k, wyposażony w skrzynię z plasteliny. A może Ci dumni Japończycy produkują to gdzieś w Chinach?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

28 wrz 2018, 22:36

dmk pisze:
TerminatorPi pisze:
dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy :ryjezesmiechu:

To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.


Ale klima nie ma nic wspólnego z iEloopem...

Klimatyzacja wpływa na odpalenie silnika na postoju jak na wymienniku temperatura wyjdzie z pewnego zakresu. To w zasadzie najczęstszy powód, dla którego istop wyłączam czasem - nie znoszę różnic w temperaturze powietrza stojąc na swiatlach.

iEloop powoduje „wysprzeglenie” alternatora i pobieranie energii z kondensatora. Tylko i aż tyle. Nie ma to nic wspólnego z technologią hybrydową.

Nie wiem czego się doczytałeś w mojej wypowiedzi, ale jeszcze raz:
1) i-eloop ładuje kondensator podczas 'turlania' samochodu (czyli powoduje odzyskanie części energii - bilansu energetycznego pan nie zmienisz)
2) energia zgromadzona w kondensatorze używana jest do zasilania elektryki w samochodzie
3) jednym z największych konsumentów (jeśli nie największym) prądu w samochodzie jest HVAC
Dlatego przy włączonej klimie kondensator starcza na krótko. Co nie ma nic wspólnego z włączaniem/wyłączaniem silnika przez i-stop. Po wyczerpaniu kondensatora przy wyłączonym silniku odbiorniki prądu zasilane są z akumulatora.
Ma to dużo wspólnego z układem hybrydowym, za wyjątkiem jego głównej części ;-), czyli nie wykorzystujemy zgromadzonej energii elektrycznej do wprawiania samochodu w ruch.

Tak na marginesie, nie ma 'technologii hybrydowej'. Jest napęd hybrydowy. Technologia to sposób wytwarzania, bądź przetwórstwa.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2018, 1:05

Jak bardzo muszą być szczęśliwym narodem Amerykanie wiedząc że pod maskami ich MXów nie ma tego pierdolnika....
ODPOWIEDZ